Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:34

Alet74 schreef:
Maar als kinderen geen andere voorbeelden zien, zullen ze niet snel heel ander (en dus afwijkend) gedrag gaan vertonen. Het gemiddelde gedrag in een gezin zal toch wel enigszins op elkaar lijken. Al vul je alles wel op je eigen manier in. (als jij het nog snapt, mag je het zeggen ;) )

Alsnog mag het geen uitvlucht zijn om van het "goede pad" af te wijken. ;) Wat je gezin doet is niet bepalend.

Alet74

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:35

Het moet wel binnen de grenzen van de wet zijn. Maar kijk maar eens om je heen, het is toch wel vaak 'aardje naar zijn vaardje' (is dat nu met 'd' of 't'?)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:35

Ik ben nu 15, woon nog thuis, en heb geen vriend. Ik denk dat mócht het gebeuren, ik het heel moeilij zou vinden. Ik ben dol op kinderen, maar om nu echt zwanger te zijn.. Maar van de andere kant zou ik het heel erg eng vinden om het weg te laten halen!
(Ben ik ff blij dat ik zelfs nog niet eens gezoend heb! x) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:37

Alet74 schreef:
Het moet wel binnen de grenzen van de wet zijn. Maar kijk maar eens om je heen, het is toch wel vaak 'aardje naar zijn vaardje' (is dat nu met 'd' of 't'?)

geen idee of het met een d of een t is :')
Mijn broer en ik lijken in veel opzichten op elkaar kwa karakter enz maar toch zijn onze keuzes geheel verschillend geweest. :) Karaktertrekken krijg je zeker van je gezin mee... Maar ik geloof dat normen en waarden grotendeels van jezelf worden eens je rond de 15/16 bent. :) Een kind van 5 word een monster "gemaakt". Een kind van 15 heeft er voor gekozen. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:38

Maar ik vraag me af of je dat 'monster' van vijf nog wel echt bij kunt sturen. Je legt rond die leeftijd de basis voor hoe een kind verder gaat worden. Zou je, als je zelf zo'n monster bent en dat gewoon vindt, op je vijftiende opeens het roer om gaan gooien?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:40

Alet74 schreef:
Maar ik vraag me af of je dat 'monster' van vijf nog wel echt bij kunt sturen. Je legt rond die leeftijd de basis voor hoe een kind verder gaat worden. Zou je, als je zelf zo'n monster bent en dat gewoon vindt, op je vijftiende opeens het roer om gaan gooien?

Niet op je 15e ineens, rond je 13e/14e creëer je je eigen normen en waarden. Een stukje eigen persoonlijkheid ontwikkelen is dat.... Je beseft wat kan en wat niet kan omdat je meer buiten je gezin treed... :) Nee, ik geloof niet dat een monster van een 15 jarige het geheel niet aan zichzelf te danken heeft... Er zit hier boven iemand die het roer om zijn 21e nog geheel omgegooit heeft.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:43

Tat_jana schreef:
niet echt tiener meer, ben 21.
maar vindt dat ik nog wel binnen de catogorie pas.
als ik zwanger zou raken zou ik het hoe dan ook houden..
twee keiven 2 schuld..
had ik maar mn benen dicht moeten houden :)

mits ik door andere redenen zwanger ben geraakt dan mijn eigen vriend dan zou ik het niet houden :)

Dus jij zou het prima vinden als je zwanger wordt? Daarom heb je sex toch?
& door andere redenen, bedoel je daarmee verkracht?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:43

@Pharagirlke: Mooi dat er altijd uitzonderingen zijn! Lijkt me niet eenvoudig om het roer om te gooien. Kwam het helemaal uit jezelf, of werd je wel wat gestuurd door je omgeving?

In mijn gedachten had ik een monster van 5 wat ook niet werd gecorrigeerd door zijn omgeving. Het gedrag werd dus geaccepteerd. En dan vraag ik me af hoe het later verder gaat.
Je komt wel eens van die kinderen tegen waarvan je denkt 'daar komt later niets van terecht'. Soms zie je ouders erbij, wat je gedachten dan bevestigd. Wel verdrietig eigenlijk.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:45

__Laura schreef:
Soms worden ze zo gemaakt? Wordt een kind niet altijd van top tot teen gevormd door zijn/haar omgeving :+ ?

ja dat bedoel ik,als ze dat tezien krijgen dan doen ze het na dus lijkt het normaal voor de ouders maar niet voor ons.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:46

Alet74 schreef:
@Pharagirlke: Mooi dat er altijd uitzonderingen zijn! Lijkt me niet eenvoudig om het roer om te gooien. Kwam het helemaal uit jezelf, of werd je wel wat gestuurd door je omgeving?

In mijn gedachten had ik een monster van 5 wat ook niet werd gecorrigeerd door zijn omgeving. Het gedrag werd dus geaccepteerd. En dan vraag ik me af hoe het later verder gaat.
Je komt wel eens van die kinderen tegen waarvan je denkt 'daar komt later niets van terecht'. Soms zie je ouders erbij, wat je gedachten dan bevestigd. Wel verdrietig eigenlijk.

hihi het was ik niet hoewel ik ook heel veel veranderd ben tov vroeger. Het was mijn broer... Of het geheel uit hem zelf kwam weet ik niet... Mijn broer en ik hebben heel veel samen gepraat en hij is zich een paar keer rot geschrokken zeg maar... Hij heeft van de ene dag op de andere gezegd dat het zo niet meer kon.... :) Dus of onze gesprekken er toe bijgedragen hebben? Dat weet ik niet.... Maar de beslissing kwam wel geheel uit hemzelf... Die heeft niemand voor hem gemaakt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:48

Die beslissing niet. Maar de bewustwording wel..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:49

Ik denk dat ook de bewustwording voor een stukje uit hemzelf kwam... Hij ziet natuurlijk ook wat rond hem gebeurt... Uit latere gesprekken kwam ook wel naar voren hoe hij er bij gekomen was... Onze gesprekken heeft hij daarbij niet genoemd maar hij heeft wel zijn excuses aangeboden aan mij en me zelfs bedankt :) Dus ik vermoed dat het een beetje 50/50 was... Maar hem kennende was hij er alleen ook wel gekomen :j Beetje off topic, maar om dus duidelijk te maken dat je beslist ook een eigen handje in je leven hebt en dat omgeving geen uitvlucht hoort te zijn. :) Anders had ik nl hetzelfde pad moeten op gaan als mijn broer daar ik heel lang aan mijn broer gehangen heb enz. :) Maar ik heb andere keuzes gemaakt dan hem.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-10-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:52

Alleen? Zonder een omgeving?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:52

Hoe bedoel je dat Laura?

Ik bedoel dat hij ook bewust was geworden van dat het niet okee was zonder mij zeg maar, dus door gewoon rond te kijken en te zien wat er rond hem gebeurde. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:54

Zijn omgeving dus :+ Ik doelde niet op jou als omgeving. Ik doelde op de mensen om hem heen, de dingen om hem heen die gebeuren etc.

Kinderen worden niet alleen opgevoed door hun ouders, maar door hun complete omgeving.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:55

__Laura schreef:
Zijn omgeving dus :+ Ik doelde niet op jou als omgeving. Ik doelde op de mensen om hem heen, de dingen om hem heen die gebeuren etc.

Kinderen worden niet alleen opgevoed door hun ouders, maar door hun complete omgeving.

Maar de "foute" keuzes die kinderen maken, zijn aan zichzelf. Niet aan de omgeving. ;) Dat is je eigen verantwoordelijkheid... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:55

Je maakt een keuze nav de keuzes die je krijgt van je omgeving & de de beslissingen die je omgeving (je voorbeelden, die je zelf gekozen hebt) gemaakt hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:56

Ik heb vrijwel altijd bij mijn broer gezeten, hing door omstandigheden heel erg aan hem. Zat dus in vrijwel identieke omgeving... Hoe komt het dan dat ik niet hetzelfde gedaan heb? Als er iemand mijn grote voorbeeld was, was het mijn broer wel.

edit: ongelooflijk eigenlijk dat mijn broer zijn 5 jaar jongere zusje altijd overal mee op sleeptouw nam zonder morren :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-10-09 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

palbertly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:56

Persoonlijk ben ik wel en niet tegen abortus.

Ongewenst zwanger zijn is natuurlijk altijd vervelend, en als jij altijd netjes op hebt gepast met sex en je bent dan zwanger dan kan ik het me wel indenken dat je een abortus wilt.

Maar heb jij sex zonder de pil/condoom, en je word dan zwanger vind ik het eigenlijk gewoon vragen om, en zie ik het ook niet als ongewenst zwanger zijn want je deed er immers niks aan om niet zwanger te worden.
En als het dan zo gaat je dan ben ik wel tegen abortus.

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:57

Vorige week heeft mijn beste vriendin toch maar een test gekocht maar ze was niet zwanger.
Wij hebben er toen wel overgehad of ze het wilde houden als het zo was, ze wist het zelf ook niet en ze was zeker niet verliefd op de jongen waar ze het mee gedaan had.
Zij is nu net een paar weken 15!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:57

Ik ben nu 17, woon nog thuis en heb geen vriendje.
Denk toch wel als ik zwanger zou zijn dat ik het weg zou laten halen :j
Ben dol op kinderen enzo, maar als 17 jarige, nog op school vind ik dat je dat kind toch niet genoeg te bieden hebt :n

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:58

Ik doe regelmatig zo'n test :) Puur dat ik niet als ik toch zwanger raak er te laat achter kom ;)

Ik weet alleen niet wat ik zou doen :n
Ik ben 18, woon nog thuis

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:02

inderdaad is ideaal loop je minder risico dat het te laat is als je het weet.
Zeker nu er van die herbruikbare testen bestaan. (soort thermometer maar dan anders)
Want elke maand weer een nieuwe haalen is wat duur en je moet er dan wel net aan denken en tijd heben en het laatste heb ik nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:05

pharagirlke schreef:
Ik heb vrijwel altijd bij mijn broer gezeten, hing door omstandigheden heel erg aan hem. Zat dus in vrijwel identieke omgeving... Hoe komt het dan dat ik niet hetzelfde gedaan heb? Als er iemand mijn grote voorbeeld was, was het mijn broer wel.

edit: ongelooflijk eigenlijk dat mijn broer zijn 5 jaar jongere zusje altijd overal mee op sleeptouw nam zonder morren :=

Die omgeving heeft jou wel anders behandeld & schijnbaar een andere indruk op je gemaakt. & die vraag kan jij het beste beantwoorden: Als jouw broer je grote voorbeeld was, waarom heb je dan niet dezelfde keuzes gemaakt (mits je deze kansen gekregen hebt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:13

__Laura schreef:
pharagirlke schreef:

Die omgeving heeft jou wel anders behandeld & schijnbaar een andere indruk op je gemaakt. & die vraag kan jij het beste beantwoorden: Als jouw broer je grote voorbeeld was, waarom heb je dan niet dezelfde keuzes gemaakt (mits je deze kansen gekregen hebt)

Ik heb die kansen gekregen :') (om dezelfde keuzes te maken) maar ze niet genomen. :) Omdat ik hersenen heb... Omdat ik kon bedenken dat het niet goed ging aflopen. ;) Dat kon mij broer vast ook, maar die verkoos het "vluchten voor realiteit" boven "het is niet verstandig." ;)