Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 16:33

HAd haar een sms gestuurd maar kreeg een sms van zou dit doen niet in de trend van nou misschien kunnen we hier wat regelen

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:57

zorg dat je voor jezelf een priverekening opent waar je je eigen salaris op gestort kan worden, zodat hij er ook niks mee kan doen.

en ga in godsnaam naar het juridisch loket of andere hulpinstanties ipv hier weer een beetje aan te modderen en zeuren wat je het beste kan gaan doen.. bokkers die met je meeleven hebben je nu al genoeg geprobeerd in de goede richting te duwen.

ga dan in godsnaam actie en stappen ondernemen :\

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 16:59

wordt allemaal erg moeilijk er is contact geweest met een financieel adviseur en die zegt ook heb alleen getekend voor de schuld |( |( |(

hoe moet je dan in vredes naam een nieuwe toekomst op bouwen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:02

brenda1982 schreef:
zorg dat je voor jezelf een priverekening opent waar je je eigen salaris op gestort kan worden, zodat hij er ook niks mee kan doen.

en ga in godsnaam naar het juridisch loket of andere hulpinstanties ipv hier weer een beetje aan te modderen en zeuren wat je het beste kan gaan doen.. bokkers die met je meeleven hebben je nu al genoeg geprobeerd in de goede richting te duwen.

ga dan in godsnaam actie en stappen ondernemen :\

Je kunt beter tegen een boom aanpraten brenda1982, ik heb ook al geprobeerd om door die plaat voor d'r hoofd heen te dringen, maar het enige wat je hoort is zeuren, mekkeren, zielig doen, en oh oh oh, wat is de wereld toch tegen haar en alle goed bedoelde adviezen in de wind slaan.

Ik snap wer-ke-lijk niet dat er nog mensen zijn die hier nog tijd in proberen te steken.

En als je net als ik tegengas geeft dan is het - jij weet niet hoe het is en je hebt nooit in die situatie gezeten... zeur zeur zeur, mekker mekker mekker....

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:06

Barmat: ben bezig om alles te regelen maar je kan alleen maar commentaar geven heb ik niks aan !!
Ik zoek gewoon hulp omdat ik met heel deze situatie geen ervaring heb.
Ik heb afspraak bij juridisch loket en morgen belt maatschappelijk werk om afspraak te maken.
Heb al verschillende dingen gebeld om te kijken hoe en wat

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:08

Als je bezig zou zijn met dingen te regelen, dan zat je nu niet op je kont te internetten op een forum, maar zat je in een blijf van mijn lijf huis, bij familie of vrienden, had je je bankrekening geblokkeerd, je spullen meegenomen, had je je laten inschrijven bij een woningbouw, of op zoek naar een particuliere kamer, naar het bureau van rechtshulp geweest, een afspraak gemaakt met iemand van bureau schuldhulpverlening en NOEM MAAR OP!

Mensen geven je nu al 17 pagina's lang adviezen en wat doe jij? NIKS!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:10

Ik snap niet dat een financieel adviseur je het advies heeft gegeven om alleen te tekenen voor de schuld en het huis dat niet ook op jouw naam laten zetten. :n Daar ben je mooi klaar mee.

Komt zijn salaris ook binnen op die gezamelijke rekening?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:10

sarona25 schreef:

Dan doe je niks en blijf je lekker bij hem!
Zou wel je zorgverzekering omhoog gooien voor het geval hij nog meer en harder geweld tegen je gaat gebruiken...

begint er nu idd steeds meer op te lijken dat je niet wil en als dat zo is, dan moet je ook niet zeuren!
Er zijn al veel goede (dezelfde) tips gekomen waar je niks mee doet - waarom open je dan een topic?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:12

Hey, nog iemand die het door heeft. :O :O :O ze jammert alleen over het geld, volgens mij is ze de situatie zwaar aan het overdrijven om zo veel mogelijk tips te krijgen hoe ze hier financieel ongeschonden uit kan komen, straks zit ze echt onder een hunnebed.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:12

omt goed sarona :j Nogmaals het is maar geld, en van een kale kip valt niks te plukken. Daar is de kredietbank voor, echt hoor komt goed, er is altijd ergens een oplossing, je moet het alleen niet opgeven. Het lijkt nu een enorme berg maar je moet er toch doorheen. Kun je niet misschien eerder bij juridisch loket terecht?
Barmat, als je niks hebt toe te voegen zeg dan alsjeblieft niks. Ik snap jou frustratie ook maar daar help je TS niet mee. Ze heeft gewoon wat hulp nodig geeft toch niks?

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:13

en volgens mij heeft barmat nu behoorlijk wat hulp en tips gegeven in haar laatste opmerking

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:14

Imre schreef:
Ik snap niet dat een financieel adviseur je het advies heeft gegeven om alleen te tekenen voor de schuld en het huis dat niet ook op jouw naam laten zetten. :n Daar ben je mooi klaar mee.

Komt zijn salaris ook binnen op die gezamelijke rekening?

Ik vraag me ook af hoe lang dat precies geleden is. Tegenwoordig heb je wettelijk gezien als adviseur een zorgplicht, hetgeen inhoudt dat er dus gewezen moet worden op de risico's. Kijk, het is niet goed, maar soms zijn er klanten die doordrammen. Daar moet je dan voor laten tekenen als adviseur, met de opmerking dat het niet jouw advies is. Dus tegen zijn/haar advies in. Ik kan me niet voorstellen dat een adviseur daar niet over heeft gesproken. In elk geval zal hij/zij het niet zelf adviseren lijkt mij.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:16

@barmat je hebt helemaal gelijk.... -O- :') het heeft toch geen zin

@chocobroodje zoals meerdere mensen hier al aangeven hebben ze loopt al een dikke maand te mekkeren, medebokkers proberen haar de goede kant op te wijzen, wat doet ze??? ze gaat weg, woont ze bij haar familie en dan opent ze een topic dat ze weer bij die vent terug is.... en dat ze weer weg wil bij hem. wie heeft er dan een bord voor d'r kop???

mijn god ze is 26 jaar wees volwassen en onderneem actie en klop aan bij elke instantie die hulp daarvoor bieden, nee gaat ze hier weer lopen mekkeren -> ik heb een sms gestuurd, lekker makkelijk vanuit je luie stoel alles regelen, ik zou elke instantie plat lopen en brutaal wezen dat ze me moeten helpen ipv de hele dag te bokken om te zeuren dat ze niet weet wat ze moet doen.

Medebokkers hebben haar nu al genoeg in de goede richting geholpen.... dacht ik zo

Mens ga van je reet af om een baan te zoeken, schrijf je in bij de gemeente voor een huurhuis of een studentenkamer en regel vanuit daar je problemen...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:16

@ chocobroodje: In het begin had ik echt met haar te doen hoor... maar nu.... Het wordt tijd dat iemand haar eens vertelt dat als zij niets doet, ze over een jaar nog bij Jaap-met-z'n-losse-handjes zit.

Zo passief... bleh.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:19

Ze heeft al de wereld hulp gehad, lees haar topics maar door maar ze doet er geen donder mee, alleen heel hard naar hem terughollen, waarom , ze had een baan in Spijk.
Als je wilt werken dan kun je ook in Emmen werk vinden maar zolangzamerhand lijkt ze gewoon te genieten van alle aandacht die ze hier krijgt, het is elke keer, JA MAAR, of MORGEN.
En mensen die nu kritiek geven worden afgeserveerd met de opmerking dat ze niet zelf al TWEEENHALF JAAR in deze situatie zitten, ik verwacht dat ze er over tweeenhalf jaar nog zit want ze doet gewoon niets, alleen klagen en zich dom voordoen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:21

En ondertussen wel uren op bokt zitten, is je vriendje aan het werk of zit ie weer bij zijn schoonmama en waarom ben jij niet op je werk?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:23

bigone schreef:
En ondertussen wel uren op bokt zitten, is je vriendje aan het werk of zit ie weer bij zijn schoonmama en waarom ben jij niet op je werk?

Vraag ik mij onderhand ook af... wel enorm vaak op bokt... en je baan dan?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:23

Ik ben bezig om van hem af te komen Thanks chocobroodje morgen belt maatschappelijk werk en ga ik vragen of het alvast een idee is om daar een afspraak te maken bij die krediet bank en welke stappen ik moet zetten om een huisje te krijgen en hoe het moet met het financiele gedeelte.

Ik weet heus wel dat ik schulden er aan over hou en na tig keer hebben gepost dat ik aandacht zoek weet ik je mening wel barmat.
Zoek geen aandacht maar hulp hoe en wat.

Even 1 ik heb een baan dus die hoef ik niet te zoeken!!! :( :(
2 ben ik dus nu bezig om een huisje te regelen maar gaat niet in een dag !!

Ik ben inderdaad toen bij mijn familie geweest maar geloofde toen in zijn mooie praatjes dat hij zou veranderen en ben terug gegaan.
Meneer veranderd alleen niet en is nu de druppel en ga ik nu vanuit hier alles regelen maar heb een baas waar ik voor moet werken en gelukkig kan ik dingen regelen en bellen vanaf mijn werk.
MAar dat gaat niet in een dag.
Gister heb ik tegen hem gezegd over en uit

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:23

Ben op mijn werk

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:25

En morgen is het weer over en uit? En overmorgen ook weer? En dan? En dan?

En je weet zelf niet wat je moet doen om een huisje te krijgen?

TIPS STAAN ER!!! Worden door -tig mensen gegeven!

Maar deze krijg je van mij cadeau: www.directwonen.nl De naam zegt het al: voor direct woonruimte.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:26

ik zal beter vertellen, ik woon 5 km van emmen af, er is zat werk hier in de zorg of in de winkel hangen zat vacatures dat ze mensen zoeken, er staan zat huurhuizen leeg hier waar ze zo in kan.... dus wat loopt ze te zeuren, volgens mij kan ze ook nog urgentie aanvragen hier bij de gemeente omdat ze aan de andere kant van het land woont en aangezien ze steeds zelf aangeeft dat haar situatie ondragelijk is kan ze zo in een huisje hier.

mens als je op je werk ben, bel dan in godsnaam elke instantie op ipv hier te mekkeren!

@barmat tips hebben we hier nu wel genoeg gegeven....het heeft toch geen zin.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:27

sarona25 schreef:
wordt allemaal erg moeilijk er is contact geweest met een financieel adviseur en die zegt ook heb alleen getekend voor de schuld |( |( |(

Door je failliet te laten verklaren. Meid, pak je spullen en ga naar het dichtsbijzijnde blijf-van-mijn-lijf-huis. Hier kan je tijdelijk blijven en helpen ze je ook om een nieuwe start te maken. Zij kunnen je precies vertellen wat je moet doen. Maak je om het geld geen zorgen, van een kale kip kan je niet plukken... Daarom laat je je failliet verklaren! Maar dat zullen ze in het blijf-van-mijn-lijf-huis allemaal vertellen.

Het enige wat je zelf moet doen, is je spullen pakken en weggaan.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:32

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:32

brenda1982 schreef:
ik zal beter vertellen, ik woon 5 km van emmen af, er is zat werk hier in de zorg of in de winkel hangen zat vacatures dat ze mensen zoeken, er staan zat huurhuizen leeg hier waar ze zo in kan.... dus wat loopt ze te zeuren, volgens mij kan ze ook nog urgentie aanvragen hier bij de gemeente omdat ze aan de andere kant van het land woont en aangezien ze steeds zelf aangeeft dat haar situatie ondragelijk is kan ze zo in een huisje hier.

mens als je op je werk ben, bel dan in godsnaam elke instantie op ipv hier te mekkeren!

@barmat tips hebben we hier nu wel genoeg gegeven....het heeft toch geen zin.

Waar een wil is, is een weg... voor sommigen heel moeilijk geloof ik.... die trekken liever de aandacht denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:38

Barmat schreef:
Als je bezig zou zijn met dingen te regelen, dan zat je nu niet op je kont te internetten op een forum, maar zat je in een blijf van mijn lijf huis, bij familie of vrienden, had je je bankrekening geblokkeerd, je spullen meegenomen, had je je laten inschrijven bij een woningbouw, of op zoek naar een particuliere kamer, naar het bureau van rechtshulp geweest, een afspraak gemaakt met iemand van bureau schuldhulpverlening en NOEM MAAR OP!

Mensen geven je nu al 17 pagina's lang adviezen en wat doe jij? NIKS!

Jij weet inderdaad echt niet hoe het is, en dat juist de sterkste onafhankelijkste vrouwen in zo'n situatie terecht kunnen komen. Dat je zo rond draait in je gedachten. at je het grootste deel van de tijd denkt dat het je eigenschuld is ( want ik als sterke vrouw moet mijn relatie toch goed kunnen houden, en mijn financiele zaken op orde hebben)

Bovendien je hebt echt geen idee h wat er gebeurd als je weg is. Ontslagen worden, omdat al je collegas een telefoontje krijgen van die leuke inteligente man van je en opeen jou andere kant horen ( ze kunnen altijd geloofwaardig liegen)
al je spullen kwijt zijn ( yep dat ligt bij de vuilnis)
Niemand meer hebben ( wnat hij heeft er voor gezorgd dat je niemand meer hebt) en beter hem , dan helemaal alleen ( want hij heeft ervoor gezorgd dat je denkt dat je het alleen niet kan, alle initiatief is er wel uit)

De beste manier om eruit te komen is als iemand je er letterlijk uithaalt, maar dan meot je zo iemand hebben, en dan moeten je vrienden ( of vroegere vrienden) wel doorhebben wat er aan de hand is.

Je onderschat dit . Haar hulpeloosheid en passiviteit wordt veroorzaakt door wat er met haar gebeurd en gebeurd is.
en ja dit moet je van dichtbij meegemaakt hebben om te snappen. Want ik heb het ook jaren niet gesnapt ....