Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:06

Nja, ik hou opzich niet superveel van eten.. en heb daarnaast ook een hekel aan koken :Y) Dus voor mij geen uitgebreid menu op m'n kamertje in Leeuwarden. Als ik maar gezond eet en genoeg groenten en fruit binnenkrijg. Elk weekend bij m'n ouders eet ik weer vlees.
Vis ben ik wel fan van :9 Dat koop ik ook wel eens :) Lekkere zalm ofzo.
Verder gaan chips en chocola er elke donderdag bij de vriendinnen al genoeg (veels te veel :o ) in, dus dat koop ik ook nooit.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:14

De laatste tijd probeer ik voor 2 dagen te koken. Ik doe dit ook wel maar we zijn beiden zulke grote eters en het eten voor de volgende dag gaat dan toch ook voor de helft op :o

Onze hond mag mee eten wanneer we aardappelen met groenten eten en de rest eet zij dus op, want voor 1 pers. ga ik niet invriezen. We eten gewoon graag en veel, geen bijzondere dingen hoor. Nooit snoep, frisdrank, etc. Maar gewoon gezond en veel.

Wanneer ik koekjes zonder suiker haal of appeltaart maak, is het binnen een avond op. (ja, ik ben inmiddels aardig aan het aankomen ^)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:56

voor meerdere dagen koken hoef ik ook niet te proberen dat pas niet in de pan !! mijn vriend eet letterlijk voor 2 of 3 ligt eraan wat we eten. wat die naar binnen kan stoppen !! ik ben ook zeker geen kleine eter maar wat hij weg stopt niet normaaal !!

en wat betreft chips/snoep hij eet minimaal 1 zak leeg savonds :S:S

Mayo

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:07

Oh dat klinkt haast als mijn vent :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:27

Wij zijn voor ons vijven (twee volwassenen, drie kinderen) ongeveer 70 euro per week kwijt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:43

Wij hebben sinds kort een boodschappen budget. :D
100 euro per week. Voor boodschappen voor 2 volwassenen en 1 kindje van 1 jaar. Dit is alle boodschappen incl bier, roken van mijn man (en hij rookt veel), boodschappen voor de lunch op z'n werk, voeding voor de kleine man, verzorgingsprodukten (luiers, deo etc) en kleine dingetjes zoals postzegels of kaartje of speelgoedje voor de kleine.
We hebben 3 katten maar daar bestel ik 10 kg zakken voor, dus dat is apart.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:58

Ik heb mijn moeder eens gevraagd.
Zij is voor 5 personen (3 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 eet als een volwassen man...) per week ongeveer 150-170 euro per week kwijt.

De grote bulk (frisdrank, toiletpapier etc) haalt ze bij de Lidl. Verder veel dingen van de Jumbo, en dan zowel huismerk als A-merken.
Daarbij komt wel dat ik een hele heftige pinda- en notenallergie heb en de A-merken beter verdraag (in producten van de Lidl zitten toch vaak meer sporen) en mijn vader heeft een melkallergie (niet verwarren met lactose intolerantie!) waardoor ze veel soyaproducten moet kopen en die zijn een stuk duurder.

Daarnaast zijn er 3 grote eters hier thuis, mijn vader, mijn broertje en ik. Mijn jongste broertje eet niet zoveel.
Als we met z'n 4en tosties maken (mijn moeder eet die nooit) dan eet mijn vader 6-8 boterhammen, mijn broertje 6, ik 4 en mijn andere broertje ook 4. Is al 1 heel brood :=

Mijn moeder is verder vrij kritisch met de producten die ze koopt, goedkoper is soms minder lekker en ook ongezonder. Dan kiest ze liever voor een A-merk.
Oja en zij is vegetarisch dus dat is ook nog duurder qua avondeten, eten we alleen biologisch gehakt... Maar ik vond het nog vrij netjes wat ze uitgeeft, het is omgerekend zo'n 30-35 euro pp per week.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:54

Nu gister ff met zn 2tjes boodschappen gedaan, geen gekke dingen alleen wasmiddel&wasverzachter, 6pack cola(aanbieding ;) ) en sigaretten(voor maik) en verder alleen normale dingen
73 euro!

Vorige keer dus met 2tjes 55 euro en later die week zelf nog 2x voor een kleinder bedrag boodschappen gedaan.

Nu ook, deze 73 euro boodschappen zijn begin volgende week echt wel weer op!
Oke fris en sapjes zijn er dan genoeg, bv maar kaas, pate, brood & melk en iets van fruit zal ik dan toch echt wel weer moeten halen....

Ik ga eignelijk altijd naar de C1000 en koop daar best veel dingen van het huismerk(wasmiddel enz) en wat A merken(shampoo, frisdrank)

Maarja wat ik lekker vind koop ik, en als dat dan een A merk is dan is dat maar zo, want iets kopen wat ik voor de helft weg kan gooien is ook niet de bedoeling natuurlij ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:56

efaa schreef:
voor meerdere dagen koken hoef ik ook niet te proberen dat pas niet in de pan !! mijn vriend eet letterlijk voor 2 of 3 ligt eraan wat we eten. wat die naar binnen kan stoppen !! ik ben ook zeker geen kleine eter maar wat hij weg stopt niet normaaal !!

en wat betreft chips/snoep hij eet minimaal 1 zak leeg savonds :S:S

hahaha jaaaaa jij moet een hoop koken :))
Maik is niet zo erg als bjorn haha maar eet wel het (drie)dubbele van wat ik op kan!

Maar hij snoept niet zo heel veel, bij vlagen maar dan wel idd meteen een hele zak en dan weer dagen niets(en dat kan ik dus weer niet :o )

Ik maak ook nooit voor 2 dagen klaar, vind het lekkerder als t gewoon die dag zelf gemaakt wordt, en ik ben heel blij dat ik op t werk vaak kan eten en geen behoefte heb aan alle dagen vlees/groente/aardappelen of een andere volledige maaltijd, dan was ik nu allang failliet haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:00

Ik ben lui en haal mijn boodschappen niet zelf. De appie komt ze brengen. Ik betaal eens in de 14 dagen een klein bedrag (4,95) voor het bezorgen. Voordeel is dat je niet tot nauwelijks impuls aankopen doet.
Gevolg dat we ongeveer 40-50 euro pw kwijt zijn aan boodschappen voor 2 personen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:05

sjakie dat doet mijn zus ook!
(zij kon/wilde/durfde niet naar de winkel dus dit is dan ideaal! Nu is ze opgenomen en maar weinig thuis, haar vriend heeft het erg drrk dus die besteld nu ook op deze manier de boodschappen is erg fijn ivm zijn werk)

Geloof meteen dat je zo veel minder impuls aankopen doet(iets waar ik nog wel eens last van heb :o )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:09

Ik ga voor nog geen 5 euro niet mijn tijd verdoen aan boodschappen en er zeker niet zelf mee sjouwen. Kosten scheelt voor ons 50-60 euro pw :o

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:14

Ik moest een keer rijexamen betalen, maar had het geld er niet voor. Koste me 200 euro.

Mijn moeder schoot voor, en gaf aan dat 200 euro haar boodschappengeld was voor 1 week. (2 volwassenen, ik van 19, broertje van 17 [grote lange veel eetend persoon], zusje van 12)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:28

helaas werkt dat bij ons niet.
Anders had ik ook wel per internet boodschappen gedaan

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:29

eenitraM schreef:
Ik moest een keer rijexamen betalen, maar had het geld er niet voor. Koste me 200 euro.

Mijn moeder schoot voor, en gaf aan dat 200 euro haar boodschappengeld was voor 1 week. (2 volwassenen, ik van 19, broertje van 17 [grote lange veel eetend persoon], zusje van 12)

200 per week :oo das wel veel hoor!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:34

Dit is een zeer slechte maand.
Vriend jarig, en aangezien z'n zussen/broers + aanhang en ouders alleen al 27 personen zijn eten die ook heel wat op een verjaardag.
Verder nog een keer feest voor kameraden.
En dan niet te vergeten bijna de ''hele'' familie die 25 jaar / 50 jaar getrouwd is of 50 wordt.
Verder veel verjaardagen deze maand.

Daar ging ons gespaarde geld van vorige maand |(

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:49

annastasia schreef:
Daar ging ons gespaarde geld van vorige maand |(

Troost je, als je niet had gespaard was je nu aan je huishoudgeld van volgende maand begonnen ;) :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:45

Mag ik dan even een vraag stellen?
Als ik boodschappen ga doen, kom ik netjes op een klein bedrag uit maar als vriendje gaat...

Komt ie thuis met vanalles en nog wat!!
Zaterdag had ik hem naar de makro gestuurd voor 2 doosjes van 22€ in totaal. Komt ie af met 88€ in totaal!!
Hebben dus dubbele producten nu

Hoe kan ik hem intomen? Als ik hem meeneem neemt ie altijd dingen extra onder de mom 'Blijft lang goed' waardoor het aantikt.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:09

Mijn ouders ( 2volwassenen en 2kinderen ) zijn meestal minimaal 150 euro perweek kwijt.. Maar dan is t wel altijd lekker verwend met een toetje en een lekkere choco reep! en al dat frisdrank.. :o
En mn moeder is vegatarieer dus dat kan soms ook flink oplopen...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:48

Armaris schreef:
Als ik boodschappen ga doen, kom ik netjes op een klein bedrag uit maar als vriendje gaat...

Zaterdag had ik hem naar de makro gestuurd voor 2 doosjes van 22€ in totaal. Komt ie af met 88€ in totaal!!

Hoe kan ik hem intomen? Als ik hem meeneem neemt ie altijd dingen extra onder de mom 'Blijft lang goed' waardoor het aantikt.

De meeste mannen nemen mee wat ze lekker vinden. Eenmaal in het karretje gegooid denken ze er niet meer over na. .
Bij de makro lijkt alles lekker goedkoop, echter ben ik ook altijd 100,- kwijt daar, dus uit zelfbescherming.....

Laat hem eens een maand boodschappen doen, en dan ook echt alles.
Laat hem alle bonnetjes bewaren en kijk er na een maand eens naar, en vraag hem dan wat er allemaal overbodig is, en wat niet.
Desnoods 1 maand uit eigen zak laten betalen, wil ook nog wel eens helpen.

En anders streep jij alles wat overbodig is aan, en betaalt hij dat aan jou, kun je lekker van sparen.
Meeste kerels leren het dan wel vrij snel af. :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:09

Armaris schreef:

22 euro gepast meegeven. :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:20

Ik heb is opgelet, en ik geef 8 euro per 2 dagen uit. Ongeveer, de ene keer wat minder, de ander keer wat meer. Meer dan ik dacht iig. :=

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:57

mariska32 schreef:
Armaris schreef:

22 euro gepast meegeven. :D

Hij speelt het slim :=
We zetten elk 125 per maand op de gezamenlijke rekening.
Merkt hij nou dat er niet genoeg op staat, nou gaat ie met zijn rekening betalen maar dan trekt hij de maand erop het bedrag eraf van die 125
De tip van annastasia is goed. Alleen past mijn vader niet in jouw beeld. Die neemt de helft mee van wat op het lijstje staat _O- Hij is dus het omgekeerde

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:15

ik maakte ook maar een geintje amaris. ;)

het enigste wat je wel zou kunnen doen is afspreken dat die 125 echt boodschappengeld is.
dat is het budget en er word niet mee geschoven.
succes,mijn vent WAS ook zo..... :o

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:39

mijn vriend is ook zo hoor, die boeit het echt niks wat ie koopt en hoe duur het is.
ik leef ook niet op water en brood maar probeer toch een beetje op te letten, want het is soms echt zon zonde van je geld!
kan ik veel andere dingen mee doen :D