Woedend op ex!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:39

Zo mhollander jij bent er goed en sterk uitgekomen en jezelf erdoor heen geslagen, good for you :D

Ilzas

Re: Woedend op ex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:06

Tuurlijk, wat moet je anders? Voor dood op de grond gaan liggen en wachten totdat iemand anders je opraapt?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:14

mhollander schreef:
Ik had het nog een hele tijd na dat we uit elkaar waren. Als mensen dan dingen over mijn ex vertelden deed het nog steeds pijn. Op een gegeven moment heb ik me zelf een schop onde me hol gegeven. Nu na 3 jaar denk ik had ik veel eerder moeten doen. Het voelt nu veel beter zo.

Ik heb ook het huis (huren) gehouden. Hij mocht daarvoor de auto meenemen.(Heb toch geen rijbewijs dus vond ik helemaal niet erg.) De auto heeft hij na 2 maanden al moeten verkopen omdat hij zijn rekening van de telefoon anders niet kon betalen :), hij heeft toen die tijd heel veel met zijn nieuwe vriendin gebeld, toen we zelfs al getrouwd waren. Heb direkt gezegt dat hij die rekening zelf maar moest zien te betalen. Tel. stond op zijn naam. De 4 paarden die we toen hadden heb ik nu nog. Ze staan nu alleen niet meer op een manege maar heb een stuk land kunnen huren waar ik een schuilstal op mocht zetten. Schuilstal is een beetje groter geworden dan de bedoeling was. (Is nu gewoon een complete stal met 4 boxen zadelkamer en ruimte voor 150 balen hooi) Heb een bak van 40 bij 16 meter. Een paddock van 10 bij 25 meter en 2 stukken weiland van ongeveer 50x75. Het bedrag wat ik hiervoor moet betalen is echt een schijntje. daarvoor kan ik ze niet eens aan huis houden.

Hoop voor jouw dat je snel je huis kwijt bent en wie weet is het ene stukje grond nog te koop wat je eerder noemde.

ik vind echt absoluut dat jij een schouderklop verdiend

vind het super meer kan ik niet zeggen

heb veel respect voor vrouwen die zichzelf weten te redden nadat manlief het zogenaamde sterker geslacht ons heb beflikkerd

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:38

Ik zit precies in het zelfde schuitje,alleen mijn man heeft als het goed is niet iemand anders.Maar we gaan wel scheiden.Eigenlijk is het gewoon een klootzak.Hij is zichzelf helemaal niet en is volgens mij gewoon overspannen,maar ziet helemaal niks in en maakt overal een probleem van bah.Heb het gewoon gehad,maar weet niet hoe nou verder.Vrijdag naar de advocaat en dan kijken we weer verder

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 12:43

sabje1985 schreef:
Ik zit precies in het zelfde schuitje,alleen mijn man heeft als het goed is niet iemand anders.Maar we gaan wel scheiden.Eigenlijk is het gewoon een klootzak.Hij is zichzelf helemaal niet en is volgens mij gewoon overspannen,maar ziet helemaal niks in en maakt overal een probleem van bah.Heb het gewoon gehad,maar weet niet hoe nou verder.Vrijdag naar de advocaat en dan kijken we weer verder

Welkom meid...
Vreemd dat hij zich anders gedraagd, wil hij niet even rond tafel zitten met iemand? psycholoog ofzo?
Ik had het wel gedaan moest hij het voorgesteld hebben...

Vind het zielig dat ze voor een kleine pruts in de omgeving alles zo opblazen en het willen breken met de relatie... :(

Sterkte voor jou ook nog!!!!!

Kom hier maar uithuilen of in het ene topic kan je ook nog terecht...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:47

nou hij ziet niet in dat hij problemen heeft en geeft mij overal van op de schuld.Maar ik ga wel naar een psycholoog hoor.Dat heb ik gewoon nodig

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:56

Ah! :(:) En je kindjes zijn nog zo klein!

Gewoon doen hoor. Zorg voor jezelf, een ander doet het niet.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:59

Mijn zus heeft precies hetzelfde als jij Sabje. Zij heeft 3 kids, 2 pubers en een auti. Hij is plotseling gewoon vertrokken. Hij is ook zichzelf niet. Mijn zus weet het nu een jaar en ze is nog niet bij een advocaat geweest om de scheiding echt te regelen (veel gedoe met meerdere huizen en dat hij het geld verdiend)

Alleen jij hebt nog 2 hele kleintjes. Hoe dan ook de kids zijn altijd de dupe van een scheiding.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:34

THx allemaal.
klopt de kids zijn altijd de dupe. Ik heb zelf 2 dochters die bij mij wonen. Hij heeft ondertussen samen met zijn nieuw vrouw ook een dochter. Onze dochters intreseren hem niet zo. Vind het heel sneu voor mijn meiden maar ik ga het niet verbergen voor hun. Als ze naar hun vader willen mogen ze. Het gebeurdt wel steeds minder.

Je komt er wel TS!. Gewoon brutaal zijn en bij een boer gaan vragen of je een stukje land mag huren. Heb ook niet alles in 1x kunnen bouwen maar ben nu 2 jaar bezig en het wordt steeds beter. Volgend jaar nog en dan vind ik het wel best. Kids en ik zijn ondertussen best tevreden. En hoewel ik het soms wel mis moet ik er niet aandenken om weer te gaan samenwonen.
Ik was trouwens 10 jaar getrouwd en in totaal 12 jaar bijelkaar.

foto's van de stal staan volgens mij wel in mijn profiel.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:48

jep de kids zijn zeker de dupe maar nou ook omdat je vaak ruzie hebt.Moet wel eerlijk zijn dat vaak het financiele gedeelte de reden ook wel was om te blijven.Ik was 17 dat ik bij mijn man introk omdat ik zwanger was en weet dus eigenlijk niks dus tips zijn heel erg welkom

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:16

Als je minimumloon heb kun je bij gemeente een vergoeding krijgen voor de advocaat. Dit noemen ze een advocaat van onvermogen. De gemeente betaald de advocaat dan voor je.
Laat vooral de bezoekingsregel van jullie kinderen goed op papier zetten.
Probeer in bijzijn van de kind geen ruzie met elkaar te maken. Het blijft toch zijn/haar vader. Het is niet leuk om alleen maar negatieve dingen over je ouders te horen.
Ik hoef mijn ex ook nooit meer te zien of te spreken maar als mijn kinderen er heen willen mogen ze van mij. Ik probeeer ook altijd wel positief te blijven over hem. Soms lukt het soms niet.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:28

nou we willen gewoon vrienden proberen te blijven en ja de kinderen mogen wanneer ze het willen contact of hun vader zien.Daar doe ik helemaal niet moeilijk om.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:02

mhollander schreef:
Als je minimumloon heb kun je bij gemeente een vergoeding krijgen voor de advocaat. Dit noemen ze een advocaat van onvermogen. De gemeente betaald de advocaat dan voor je.
Probeer in bijzijn van de kind geen ruzie met elkaar te maken. Het blijft toch zijn/haar vader. Het is niet leuk om alleen maar negatieve dingen over je ouders te horen.
Ik hoef mijn ex ook nooit meer te zien of te spreken maar als mijn kinderen er heen willen mogen ze van mij. Ik probeeer ook altijd wel positief te blijven over hem. Soms lukt het soms niet.

Niet helemaal correct mhollander. Vroeger heette die verklaring "verklaring van on- en minvermogenden", tegenwoordig heet dat "bewijs verklaring omtrent inkomen en vermogen". Als je die verklaring invult, neem je een advocaat in de arm en die advocaat declareert zijn kosten dan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Wel moet je zelf altijd een Eigen Bijdrage betalen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:10

Ilzas, werk jij toevallig in een juridische sector ofzo? Ik zag je in een ander topic ook al zulk juridische mededelingen doen...

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:12

Ilzas schreef:
mhollander schreef:

Niet helemaal correct mhollander. Vroeger heette die verklaring "verklaring van on- en minvermogenden", tegenwoordig heet dat "bewijs verklaring omtrent inkomen en vermogen". Als je die verklaring invult, neem je een advocaat in de arm en die advocaat declareert zijn kosten dan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Wel moet je zelf altijd een Eigen Bijdrage betalen.

En deze eigen bijdrage is weer afhankelijk van je inkomen, ik werk op een advocatenkantoor haha

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:50

Ik hoefde geen eigen bijdrage te betalen omdat ik toen geen werk had en een uitkering moest aanvragen. Mijn ex moest dacht ik 90 euro bij betalen omdat hij dus wel werkte maar ook net boven het minimum zat.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:53

Ja, rechten + vijf jaar advocatuur.
Dus mijn vingers "jeuken" al snel. Maar soms kan ik het maar beter laten, geloof ik. Al is het echt goed bedoeld.

(oh en nu zit ik trouwens ziek thuis, vandaar dat ik de hele dag op Bokt zit, inclusief knallende koppijn. Misschien dat ik het zo toch maar voor gezien hou...)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:35

Ja van de hele dag naar een beeldscherm kijken krijg je ook alleen maar meer hoofdpijn. Dus straks toch maar ffies wat anders doen??? Aha, dat verklaart het. Ken soms best handig wezen denk ik hoor, iemand met juridische kennis op bokt. Alleen zit niet iedereen daarop te wachten vrees ik maar soms...Handig!!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:16

En ts hoe is het nu?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:09

TS is in volle kuis ...

Morgen komt de eerste makelaar langs, heb mijn ex proberen te bereiken alsook zijn trien maar hun gsm staat af... oeps niet storen dus :D

Hij zal morgen stijf zijn...
Hij komt morgen ook als de makelaar hier is maar wie mag het huis hier kuisen??

...

Ik natuurlijk!!!

Maar ik voel me redelijk, met ups and downs maar het gaat wel...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 02:01

Sterkte morgen!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:24

Hoe was het :?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 14:11

Bwa eigenlijk een tegenvaller...
Ons huis werd vrij laag geschat door de eerste makelaar, en dan zegt hij dat ze nog kunnen zakken de geïntereseerden...
Het is dus echt een tegenvaller...

Met mijn ex is het redelijk meegevallen, die heeft hier staan tranen laten, die krijgt zijn klop nu pas zo te zien.
Maar goed hij heeft zijn troost wel aan zijn kant!
Ik heb hem maar laten wenen en lekker mezelf opgetut en klaargemaakt ondertussen :D

Morgen en woensdag nog een makelaar.
Verder gaat het goed met me, gisteren een glaasje gaan drinken met een vriendin, doet deugd :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:14

Goed gedaan meid! Laat hem maar wenen. Maar oliebol dat het huis zo laag wordt geschat. Veel sterkte nog meid! Hoe gaat eht trouwens met je paardjes?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:40

jammer van detaxatie, maak je nu verlies of gewoon minder winst?
zowieso meerdere makelaars laten komen om te taxeren, en zo je beslising maken,niet bij de eerste de beste al ja zeggen en in verkoopgooien

heb je in belgie ook nhg ( nationale hypotheek garantie)
bij verlies betalen hun nl ( een deel) van het bedrag bij, aangezien jullie uit elkaar zijn, kunnen jullie daar gebruik van maken