Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mhollander schreef:Ik had het nog een hele tijd na dat we uit elkaar waren. Als mensen dan dingen over mijn ex vertelden deed het nog steeds pijn. Op een gegeven moment heb ik me zelf een schop onde me hol gegeven. Nu na 3 jaar denk ik had ik veel eerder moeten doen. Het voelt nu veel beter zo.
Ik heb ook het huis (huren) gehouden. Hij mocht daarvoor de auto meenemen.(Heb toch geen rijbewijs dus vond ik helemaal niet erg.) De auto heeft hij na 2 maanden al moeten verkopen omdat hij zijn rekening van de telefoon anders niet kon betalen, hij heeft toen die tijd heel veel met zijn nieuwe vriendin gebeld, toen we zelfs al getrouwd waren. Heb direkt gezegt dat hij die rekening zelf maar moest zien te betalen. Tel. stond op zijn naam. De 4 paarden die we toen hadden heb ik nu nog. Ze staan nu alleen niet meer op een manege maar heb een stuk land kunnen huren waar ik een schuilstal op mocht zetten. Schuilstal is een beetje groter geworden dan de bedoeling was. (Is nu gewoon een complete stal met 4 boxen zadelkamer en ruimte voor 150 balen hooi) Heb een bak van 40 bij 16 meter. Een paddock van 10 bij 25 meter en 2 stukken weiland van ongeveer 50x75. Het bedrag wat ik hiervoor moet betalen is echt een schijntje. daarvoor kan ik ze niet eens aan huis houden.
Hoop voor jouw dat je snel je huis kwijt bent en wie weet is het ene stukje grond nog te koop wat je eerder noemde.
sabje1985 schreef:Ik zit precies in het zelfde schuitje,alleen mijn man heeft als het goed is niet iemand anders.Maar we gaan wel scheiden.Eigenlijk is het gewoon een klootzak.Hij is zichzelf helemaal niet en is volgens mij gewoon overspannen,maar ziet helemaal niks in en maakt overal een probleem van bah.Heb het gewoon gehad,maar weet niet hoe nou verder.Vrijdag naar de advocaat en dan kijken we weer verder
mhollander schreef:Als je minimumloon heb kun je bij gemeente een vergoeding krijgen voor de advocaat. Dit noemen ze een advocaat van onvermogen. De gemeente betaald de advocaat dan voor je.
Laat vooral de bezoekingsregel van jullie kinderen goed op papier zetten.
Probeer in bijzijn van de kind geen ruzie met elkaar te maken. Het blijft toch zijn/haar vader. Het is niet leuk om alleen maar negatieve dingen over je ouders te horen.
Ik hoef mijn ex ook nooit meer te zien of te spreken maar als mijn kinderen er heen willen mogen ze van mij. Ik probeeer ook altijd wel positief te blijven over hem. Soms lukt het soms niet.
Ilzas schreef:mhollander schreef:Als je minimumloon heb kun je bij gemeente een vergoeding krijgen voor de advocaat. Dit noemen ze een advocaat van onvermogen. De gemeente betaald de advocaat dan voor je.
Laat vooral de bezoekingsregel van jullie kinderen goed op papier zetten.
Probeer in bijzijn van de kind geen ruzie met elkaar te maken. Het blijft toch zijn/haar vader. Het is niet leuk om alleen maar negatieve dingen over je ouders te horen.
Ik hoef mijn ex ook nooit meer te zien of te spreken maar als mijn kinderen er heen willen mogen ze van mij. Ik probeeer ook altijd wel positief te blijven over hem. Soms lukt het soms niet.
Niet helemaal correct mhollander. Vroeger heette die verklaring "verklaring van on- en minvermogenden", tegenwoordig heet dat "bewijs verklaring omtrent inkomen en vermogen". Als je die verklaring invult, neem je een advocaat in de arm en die advocaat declareert zijn kosten dan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Wel moet je zelf altijd een Eigen Bijdrage betalen.