Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:36

Sommige spinnetjes blijven gelukkig klein hoor :=
Tenminste dara hou ik me maar aan vast :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:38

x_Marr schreef:
Sommige spinnetjes blijven gelukkig klein hoor :=
Tenminste dara hou ik me maar aan vast :=

dat mag, maar ik geloof daar niet zo in :n :=
Van mij mogen alle spinnen in een klap dood neervallen :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:39

Mwah ze mogen buiten best zitten, als ze maar niet in huizen gaan :=
Ze helpen natuurlijk wel veel insectjes etc. te doden :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:43

nee buiten mogen ze ook niet zitten van mij, althans niet buiten waar ik ben :n
insectjes doden? gelukkig heb ik goede voeten die veel ongedierte kunnen dood maken bij het spotten van ongedierte uiteraard en vergif doet wonderen.

zolang ik niet weet dat er spinnen in de buurd zijn heb ik nergens last van maar vertel me niet dat er gister een spin in de kamer liep b.w.v. ik ga de kamer dan niet in voordat manlief alles uitgepluist heeft. gelukkig heeft ie er mee leren leven dat hij me vaak moet redden van die afzichtelijke, lelijke, giftige, dodelijke beesten :o

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:51

de dodelijkste spin is trouwens de hooiwagen :=
Alleen zijn zijn kakewn niet sterk genoeg om door onze huid heen te komen en zijn ze dus voor ons onschadelijk ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:54

daisies schreef:
Ik kan me wel engere dingen voorstellen dan een spinnetje >;)

Er zijn mensen die er gewoon er een fobie voor hebben, zo ik ook... ik durf de ruimte gewoon niet meer in dan... totdat ik zéker weet dat ie weg is, en echt dood... :o
En ook van een foto kan ik al flippen...
Dus ja, TS, ik leef met je mee :(:)
Maar je krijgt wel lef zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:57

O ik kom net dit topic tegen en moet jullie echt voorstellen aan Sjaak, mijn 8 cm grote huisspin(?)! :D
Afbeelding

Sjaak woont in mn slaapkamer, en meestal ben ik hem kwijt, hoewel hij zich steeds vaker laat zien. Ook heeft Sjaak een vriendje meegenomen, Karel, die is wel wat kleiner, deze is 4/5 cm groot.

Doordat ze zo groot zijn leven ze nog, kleinere versie's mol ik zodra ze binnen een straal van 2 meter bij mij in de buurt komen, bij Sjaak en karel ren ik gillend weg behalfe als ik er zelf voor kies om ze van dichtbij te bekijken ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 01:01

Ik was er ook panisch voor, tot we op een boerderij kwamen te wonen. Lekker buitenaf, waar veeeeel spinnen zaten. (Oude boederij, toen nog met kiertjes en gaatjes, ideaal voor spinnen om door te kruipen)

Ik heb toen zoveel spinnen gezien dat ik gedeeltelijk van mn fobie genezen ben. :+ Dat wil zeggen, ik durf ze dood te maken. :')
Ik had eergister nog eentje in de auto, hij kroop lekker onder de spiegel door, ik ben even aan de kant van de weg gestopt en heb m geplet met een cd-hoesje. No way dat die beesten leven blijven bij mij.
Maar waar ik nu woon heb ik een paar keer echt mega spinnen gehad binnen, heb er ook ooit een foto van gemaakt maar die kan ik zo snel niet vinden. Maar die durfde ik ook niet zo te pletten, ik heb de stofzuiger gepakt en het beest opgezogen. En uit angst dat het beest er weer uit zou kruipen heb ik de stofzuiger daarna een nacht buiten gezet :')

Maar waar mijn neef woont in Australie, daar hebben ze spinnen ter grootte van je hand O.o
Hij heeft ooit een foto van een in zn huis laten zien... echt niet normaal. :oo En hij had ook al eens zo'n mega beest bij m in de auto gehad, die vloog ineens door een open raam naar binnen. En hij is niet snel bang, maar hij heeft toen toch haastig de auto aan de kant gezet en het beest er uit gebonjourd :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 01:22

Ik heb tot pagina 7 gelezen.
Stom toeval staat onderaan de pagina reclame
Stop spinnenterreur
uw huis en tuin vrij van spinnen 100% dier en milieuvriendelijk.
www.spinnenOverlast.nl

Hoe toepasselijk.

Huis-tuin en keuken spin.. brr
En langpootmug dinges ook.
Ik vind ze vreselijk!!!!!
Durft ze niet te vermoorden, niet op te zuigen , niet dood te stampen!

Ik weet nog goed voor een tijd terug, kwamen een vriendin en ik terug van m'n honden uitlaten.
We lopen de deur binnen en TADAAAAAAA Spider!!
De wel bekende huis tuin en keuken spin
We stopten keken elkaar aan alsin: :oo
Pakten onze telefoons, maakte een foto
*Leest met je kont 10 meter naar achteren en je arm zover uitstrekken als mogelijk om maar niet TE dichtbij te komen*

Foto gemaakt , ik zei :"Zullen we???????? :\ "
En we zijn hard de deur uitgerent en de deur aan de andere kant binnen gelopen :Y)

Honden begrepen er overigens geen hol van :+

'Vroeger' toen me ouders de eerste keer gescheiden waren, was ik 1x in de 2 weken een weekend bij pa.
Maar hij wou langpoot muggen niet weghalen en indd zoals al vaker genoemt int topic 'want ze zijn zo nuttig Suus'

Jah nuttig dikke prima, ik als klein kind ben weleens na de buren gaan plassen :\
Zaten er in dat wc hokkie bij pa soms wel stuk of 8 , werd me toch echt te benauwt.

Iets wat me ook beangstigd is dat we 7(öf meer?) vliegen inslikken in onze slaap blegh!!!!!

Foto van de huis-tuin en keuken spin heb ik wel maar word denk ik niet echt gewaardeerd he? ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 02:12

haha ik ken dat bij ons was het een keertje, mn ma was nog thuis en we hadden een spin gevonden.. we hebben zoon spinnen vangding (met een klein steeltje eraan en dan erop zetten en duwen..alleen 1 nadeel je moet t bekertje (das een stukje waar geen spin aan komt) vasthouden om hem open te krijgen...ale mn ma was ff bezig ik durfde dat niet en mn ma kon ff niet naar buiten om hem los te laten (alle 2 vinden we het dood eng..staan soms met tranen in de ogen een half uur bij de spin met dat vangding :P en JA dan heb ik het idd over die dikke zwarte spinnen en niet een stofspinnetje.

ik dat dus helemaal vergeten en denk dat mn ma hem uiteindelijk weg heeft gedaan.. en mn ma weg en ik zit op de wc en zie dat ding staan, ben dr wat mee aant spelen (heb het bekertje heel de tijd vast en opeens zie ik dat die spin er nog in zit! ik denk AAAH NEEEE heb dat bekertje (das nog geen cm dik hoor!!!! heel de tijd vast gehad ik walgde, ding terug gezet en huilend mn ma opgebelt! uren later wil ik naar de kelder en daar zit de 2de!!!! IEEEEUUUWWW!!! Ik in paniek maar gevangen moet hij op zn minst anders duft ik echt de kelder niet meer in. maar dat ding(was midden in de nacht) zit nog vol met spin 1 die ik echt niet los duft te laten... ben de deur dicht gedaan en ben blij dat moeders na 2 dagen thuis was..ik moest uiteindelijk toch naar de kelder, spin was weg...eng eng eng..zit toch ERGENS :P

nee spinnenfobie/angst is nie leuk als je alleen bent hahaha
ik duim ook altijd dat ik ze niet tegen kom als ik alleen ben, net zoals ik over zoon 2 weekenden weer een kleine week alleen ben :S

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:12

MieLo schreef:
de dodelijkste spin is trouwens de hooiwagen :=
Alleen zijn zijn kakewn niet sterk genoeg om door onze huid heen te komen en zijn ze dus voor ons onschadelijk ;)

Ohmygawd, en dan te bedenken dat ik die gister bijna opgepakt had :oo
Was een weddenschap trouwens, ben echt dóódsbang voor spinnen xD En ja.. heb hem dus verloren >;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 01:31

*Foto gevonden; deze heeft dus de stofzuiger van binnen mogen bekijken :=

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:56

Ja die heb ik nu ook zitten...
Wordt echt gek van al die spinnen, niet normaal

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 08:01

Faline, en bedankt, 9 uur sochtends en schiet alweer 3 meter de lucht in! :')

Wat een griezel zeg, ik neem aan dat je de stofzuiger nu wel buiten hebt gezet? Dadelijk kruipt ie er weer uit....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:51

Uiteraard, de stofzuiger heeft 3 dagen buiten gestaan daarna :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:22

ik pak altijd een stukje toiletpapier en druk ze dan plat tegen de muur want ik durf ze niet op te pakken :+ blijft dus wel een vlekje achter soms haha

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:25

Krielkip schreef:
Het is voor sommige mensen misschien moeilijk voor te stellen, maar er zijn echt mensen die écht bang zijn voor spinnen. (Hier zit er nog een...) En als je echt bang bent voor spinnen, is een glaasje eroverheen te dichtbij komen. Een vliegenmepper is te dichtbij komen. En al helemaal een papiertje onder het glaasje en het dan optillen... Stel dat 'ie eruit valt!

Misschien met de stofzuiger? Ik haal altijd alleen de borstel eraf, dan heb je een grotere afstand. Is nog steeds eng, maar dat is meestal mijn beste optie...

Buurman/-vrouw is natuurlijk ook een optie, maar die hebben ook grenzen denk ik :o

Dat durfde ik nooit, was altijd bang dat ze er snachts weer uit kropen :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:01

fixture schreef:
ik pak altijd een stukje toiletpapier en druk ze dan plat tegen de muur want ik durf ze niet op te pakken :+ blijft dus wel een vlekje achter soms haha

Dat vind ik al heel knap, ik kom liever niet dichter dan 1 meter bij zo'n beest in de buurt :P

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:01

Annn schreef:
fixture schreef:

Dat vind ik al heel knap, ik kom liever niet dichter dan 1 meter bij zo'n beest in de buurt :P

Haha ik ook niet, zou misschien wel de poging wagen om wc rollen ernaartoe te gooien, met hoop ze te raken :')

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:05

MaaikeMo schreef:
Annn schreef:

Haha ik ook niet, zou misschien wel de poging wagen om wc rollen ernaartoe te gooien, met hoop ze te raken :')

Ik heb een keer zoiets gedaan, zat op mn kamer, en hij zat voor de deur.. Ik ik gooide een boek er naar toe, maar daardoor rende die alleen maar heel hard mijn richting in :')
Ik zou zweren dattie het toen op mij gemunt had..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:05

oh god...spinnen...
ik ben er ook echt panisch voor...
hier thuis bij mn ouders is t nog niet zon probleem... als ze op mn kamer zitten roep ik een van mn broertjes of mn vader om m weg te halen of te vermoorden..
beneden zijn mijn honden mn redders in nood.. (tenzij ie te groot ie... heb een keer panisch mn hond op een enorme spin afgestuurd... die keek me aan van "ja baas ik vind je erg aardig maar je dacht toch niet dat ik DAT op ging eten?" hond durfde dus ook niet).

helaas...nu woon ik op kamers in amsterdam... in een studentencontainer dus mn hele apartementje bestaat uit 1 kamertje en 1 badkamertje... godzijdank ben ik nog geen spin tegen gekomen... anders weet ik namelijk echt niet wat ik moet doen!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:07

Ik pak ze altijd gewoon aan (jawel.. met de blote hand :) ) en zet ze dan buiten neer.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:14

@MarjonTampon: Zo doe ik dat ook!

@ de mensen met een spinnenfobie: Is het niet verstandig om met zijn allen is in therapie te gaan? Het leven wordt volgens mij een stuk rustiger als je er niet zo bang van bent...
en dood hoeven ze zeker niet, aangezien het aantal muggen/vliegend ongedierte steeds groter wordt... toch?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:21

fixture schreef:

Stukje toiletpapier? Ik gebruik de dikke encyclopedie :')

Die gooi ik er van een meter af op, ja ook als er 1 op het plafond zit :Y) VErvolgens laat ik de encyclopedie een paar dagen liggen voordat ik het durf op te ruimen

Ik vertrek in september naar Kenia voor 6 mnd, knijp em nou al :=

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:40

pff, ik word al gek van alle foto's hier, ik kijk voortdurend rond me dat er niet zo'n mormel naast mij zit :+
ikzelf dood ze niet... ik gil, ik roep tot er iemand komt om hem te vermoorden...

het ergste is... september komt eraan... laat dat nu net de spinnenmaand zijn!