En dat in mijn vakantie

Fijne avond nog even!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

We konden niet meer stoppen met lachen. kohtje schreef:Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Dat jullie het zo gewoon vinden! Het kost elk jaar miljoenen aan zorg van verslaafden en idioten die wat nemen op feesten. Er is zoveel elende door drank en drugs en alles wordt hier gewoon weggewimpeld als gewoon. Als ik zie dat er op feesten mensen afgevoerd worden door gebruik van pillen enz dan kan ik niet begrijpen dat je het nog neemt.
Nee laat mij maar saai zijn en niet roken en geen alcohol drinken.

kohtje schreef:Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Dat jullie het zo gewoon vinden! Het kost elk jaar miljoenen aan zorg van verslaafden en idioten die wat nemen op feesten. Er is zoveel elende door drank en drugs en alles wordt hier gewoon weggewimpeld als gewoon. Als ik zie dat er op feesten mensen afgevoerd worden door gebruik van pillen enz dan kan ik niet begrijpen dat je het nog neemt.

Authentic schreef:kohtje schreef:Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Dat jullie het zo gewoon vinden! Het kost elk jaar miljoenen aan zorg van verslaafden en idioten die wat nemen op feesten. Er is zoveel elende door drank en drugs en alles wordt hier gewoon weggewimpeld als gewoon. Als ik zie dat er op feesten mensen afgevoerd worden door gebruik van pillen enz dan kan ik niet begrijpen dat je het nog neemt.
Mee eens, nou kom ik ivm werk/opleiding vooral in aanraking met de negatieve gevolgen van drugsgebruik. Ik snap ook echt niet waarom je er uberhaubt aan zou beginnen, dan ben ik maar een saaie trien maar ik heb er gewoon ook absoluut geen behoefte aan.
Alle verslaafden zijn begonnen met "ik kijk er wel mee uit hoor ik zou er nooit verslaafd aan raken", maar het gaat ook gewoon gruwelijk vaak mis. Plus dat ik persoonlijk drugs gewoon hartstikke onnodig vind.

Yeyo schreef:Sterker nog, alcohol is harddrugs, en toch echt op elke straathoek te krijgen.
Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig wel in extremen leeft hoor, kijk naar dat fenomeen comazuipen, breezersletjes, die capsules waar hier over gesproken is, dát gaat in mijn optiek ook echt heel ver en dat vind ik ook niet kunnen.
Maar als jij verantwoord met drugs omgaat, laat testen op werkzame stoffen, en weet waar je mee bezig bent, dan zie ik het probleem niet. De een gaat op een biertje, de ander op een pilletje/lijntje.
Heroine vind ik een excess, en ik denk ook niet dat dat hier ook maar enigsinds aan de orde is dat mensen dat zouden willen proberen, denk echt dat je daarvoor in bepaalde kringen moet verkeren.
Aan het eind van de dag zijn het allemaal geestverruimende middelen, ook alcohol, daar kan menigeen toch ook verantwoord mee omgaan? Waarom dan niet met een pilletje?
Ik verheerlijk drugsgebruik absoluut niet hoor, integendeel, ik sla ook echt over, maar die stigmatisering vind ik ook weer een beetje overdreven.
CandyQueen schreef:Lyonesse schreef:Tja, geef toe, afkicken van heroine wordt wel heel moeilijk als je ouders ook nog eens niks van niets weten.
geen heroïne, maar crystal meth en ik heb het niet lang gepakt hooguit een paar weken, maar dat waren een paar weken teveel, en eerlijk ik wil het nu nog vaak doen, maar ik doe het gewoon niet.
avaluna schreef:Ik vind het helemaal niks, ik vind het eigenlijk ook echt niet kunnen, maar goed wie ben ik?
Ik zie trouwens net dat je iets van pedagogiek gaat studeren, mmmm, niet zo'n fijne gedachten dat ik mijn kinderen achterlaat bij iemand die al is het in jouw ogen "wel eens en een beetje" drugs gebruikt...
Natuurlijk weet je niet wat andere mensen doen; maar zet mij wel even aan het denken...
juline schreef:wat ik me afvraag is waarom denken bijna alle niet drugs gebruikers dat iedereen die eenmaal 1 keer iets gebruikt meteen een zwaar verslaafde gek wordt die in klinieken belanden?
heb het al vaker voorbij zien komen in verschillende drugs topics.
veel mensen die nooit iets gebruikt hebben schijnen toch dat vooroordeel te hebben van als iemand 1 keer blowd dat ie binnen de kortste keren verslaaft is aan de heroïne.
en gelukkig is de realiteit anders
ik blow inmiddels bijna 7 jaar, niet iets waar ik trots op ben hoor absoluut niet. maar heb in die 7 jaar nooit het idee gehad van laat ik eens iets anders proberen. zelfs geen paddo's toen het nog mocht.
in heel de groep waar ik mee omga wordt er ook enkel geblowd.
dus sorry wat die in mijn ogen debiele gasten op hardcore feesten doe moeten ze zelf weten. maar vindt het jammer dat de niet gebruiker een bepaald beeld krijgt van drugs gebruikers.
janouk schreef:Ik probeer het toch telkens weer te begrijpen. Maar ik snap het niet.
Ik lees hier in veel reacties : "ik ga naar feesten en daar pak ik een pil"?
Ik snap dat echt niet: die pillen worden gemaakt door mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van chemie, scheikunde, natuurkunde of wat dan ook voor een kennis. Grondstoffen worden ingekocht bij louche ondernemingen die het ook al niet nauw nemen met veiligheid. Daar brouwen ze dan met eigen inzicht pillen.
En verkopen die pillen voor flink geld.
En de gebruikers, die slikken gewoon pillen, waarvan ze de herkomst en inhoud niet kennen. Ze weten niet hoe ze gemaakt zijn, waar en of de samenstelling veilig is.![]()
De regels in Nederland zijn streng voor medicijnen en met reden. En toch sterven er jaarlijks veel mensen aan verkeerd medicijn gebruik en bijwerkingen.
Ongelooflijk dat mensen dan wel van die 'feest'pillen slikken zonder bijsluiter.
En dat geldt ook voor heroine, cocaine, GHB, etc. Gebruikers kennen de herkomst niet, weten niet waarmee het versneden of gemengd is, samenstelling en bijwerkingen volledig onbekend. En toch spuiten, inhaleren of slikken ze het in hun lichaam.
Misschien dat ooit iemand mij dit kan uitleggen?