Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:35

Ik druip ook af, morgen om 8 uur op stal zijn.....
En dat in mijn vakantie :(

Fijne avond nog even!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:40

Hoe ik er over denk? Dat het heel veel lijd veroorzaakt bij mensen die eraan verslaafd zijn en dat ook zodanig moeten hebben, dat ze anders mensen uit hun omgeving mishandelen, of gaan bestelen, of weet ik niet wat allemaal. Dat je af en toe wiet gebruikt, mag mij een zorg zijn, zolang je er geen andere mensen mee lastig valt!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 06:20

Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Dat jullie het zo gewoon vinden! Het kost elk jaar miljoenen aan zorg van verslaafden en idioten die wat nemen op feesten. Er is zoveel elende door drank en drugs en alles wordt hier gewoon weggewimpeld als gewoon. Als ik zie dat er op feesten mensen afgevoerd worden door gebruik van pillen enz dan kan ik niet begrijpen dat je het nog neemt.
Nee laat mij maar saai zijn en niet roken en geen alcohol drinken.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:19

Mijn snuifjes waren met coke hoor, geen heroine. Dat schijnt echt heel erg verslavend te zijn.
Heb ook wel een ghb genomen, had mega gelachen met vriendin. We waren op een afterparty bij een vriend en gingen samen op de grond zitten en hebben zijn hele vriezer leeggehaald. Daar zateb we dan tussen de frikandellen en patat en ijs etc. _O- _O- :') :') We konden niet meer stoppen met lachen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:23

kohtje schreef:
Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Dat jullie het zo gewoon vinden! Het kost elk jaar miljoenen aan zorg van verslaafden en idioten die wat nemen op feesten. Er is zoveel elende door drank en drugs en alles wordt hier gewoon weggewimpeld als gewoon. Als ik zie dat er op feesten mensen afgevoerd worden door gebruik van pillen enz dan kan ik niet begrijpen dat je het nog neemt.

Ik ben op heel wat feesten geweest en zelden iemand gezien die afgevoerd werd. De sfeer was altijd goed. Als je een gewone kroeg instapt waar de meeste dronken zijn gebeuren er veeel meer vervelende dingen, zoals ruzies en agressie.
Ik heb het 3 jaar gedaan , en ben er heel verstandig mee omgegaan.
Voor mij nu geen drugs mee, maar ik rook wel en een wijntje heerlijk .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:27

Ik vind het helemaal niks, ik vind het eigenlijk ook echt niet kunnen, maar goed wie ben ik?
Ik zie trouwens net dat je iets van pedagogiek gaat studeren, mmmm, niet zo'n fijne gedachten dat ik mijn kinderen achterlaat bij iemand die al is het in jouw ogen "wel eens en een beetje" drugs gebruikt...
Natuurlijk weet je niet wat andere mensen doen; maar zet mij wel even aan het denken...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:30

kohtje schreef:

Mee eens, nou kom ik ivm werk/opleiding vooral in aanraking met de negatieve gevolgen van drugsgebruik. Ik snap ook echt niet waarom je er uberhaubt aan zou beginnen, dan ben ik maar een saaie trien maar ik heb er gewoon ook absoluut geen behoefte aan.

Alle verslaafden zijn begonnen met "ik kijk er wel mee uit hoor ik zou er nooit verslaafd aan raken", maar het gaat ook gewoon gruwelijk vaak mis. Plus dat ik persoonlijk drugs gewoon hartstikke onnodig vind.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:44

wat ik me afvraag is waarom denken bijna alle niet drugs gebruikers dat iedereen die eenmaal 1 keer iets gebruikt meteen een zwaar verslaafde gek wordt die in klinieken belanden?

heb het al vaker voorbij zien komen in verschillende drugs topics.
veel mensen die nooit iets gebruikt hebben schijnen toch dat vooroordeel te hebben van als iemand 1 keer blowd dat ie binnen de kortste keren verslaaft is aan de heroïne.

en gelukkig is de realiteit anders

ik blow inmiddels bijna 7 jaar, niet iets waar ik trots op ben hoor absoluut niet. maar heb in die 7 jaar nooit het idee gehad van laat ik eens iets anders proberen. zelfs geen paddo's toen het nog mocht.
in heel de groep waar ik mee omga wordt er ook enkel geblowd.

dus sorry wat die in mijn ogen debiele gasten op hardcore feesten doe moeten ze zelf weten. maar vindt het jammer dat de niet gebruiker een bepaald beeld krijgt van drugs gebruikers.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:32

Authentic schreef:
kohtje schreef:

Mee eens, nou kom ik ivm werk/opleiding vooral in aanraking met de negatieve gevolgen van drugsgebruik. Ik snap ook echt niet waarom je er uberhaubt aan zou beginnen, dan ben ik maar een saaie trien maar ik heb er gewoon ook absoluut geen behoefte aan.

Alle verslaafden zijn begonnen met "ik kijk er wel mee uit hoor ik zou er nooit verslaafd aan raken", maar het gaat ook gewoon gruwelijk vaak mis. Plus dat ik persoonlijk drugs gewoon hartstikke onnodig vind.

Weer een heerlijk generaliserend voorbeeld. Ik ben er niet aan begonnen met het idee, dat ik er nooit verslaafd te raken. Ben er aan begonnen om mezelf zo snel mogelijk onder de grond te krijgen ... Elk mens maakt persoonlijk keuzes, die op dat moment de juiste keuze lijkt / is. Dat deze keuze later negatief blijkt te zijn, doet niets af aan het persoonlijke in eerste instantie. Achteraf zeggen, dat iets fout is, is zo gemakkelijk. Achteraf bedenken met welk gevoel en met welke argumenten je een bepaalde keuze hebt gemaakt ... is veel moeilijker. Waarom ik die keus hebt gemaakt is vooralsnog gewoon privé ... maar ik zelf kan ook niet helemaal meer bedenken in welke staat ik besloten heb om juist de keus te maken vol aan de speed te gaan ...

Ik vind overigens niet per definitie, dat iemand (die volledig zonder alcohol, drugs of wat dan ook door het leven gaat) een saai mens is. Ik denk eerder tegengesteld. Ik kan daar bijzonder veel waardering en respect voor opbrengen.

Van mij mag deze discussie wel iets genuanceerder gevoerd worden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:36

Ik heb nog nooit drugs gebruikt, maar ik zou het wel eens een keer willen proberen omdat ik wel eens zou willen ervaren hoe het is.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:38

Er wordt gevraagd in dit topic hoe er gedacht wordt over drugsgebruik en iedereen denkt er anders over. Ik vertel alleen hoe ik erover denk en wat mijn ervaringen zijn.. net zoals iedereen in dit topic. Ik geloof ook best dat niet iedereen slechte ervaringen hebben met drugs.. Maar ik helaas wel, heeft een heel gezin uit elkaar getrokken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:44

Welk generaliserend voorbeeld? Ik zeg toch nergens dat het altijd mis gaat, enkel dat de mensen waarbij het mis is gegaan niet van tevoren aan zien komen dat het mis gaat en precies zo zijn begonnen als ieder ander.

En wat drugs betreft is nuance imo ook niet heel erg nodig, het is heel duidelijk: harddrugs mag niet. Dus imo ben je al fout bezig als je eraan begint, ook al is de bedoeling '1 keer' of 'af en toe met een feestje'.

Plus dat de topictitel gruwelijk duidelijk is: hoe denk jij erover? Nou, zo! Wat ik persoonlijk denk hoeft ook niet zo genuanceerd te zijn en hoeft ook niet te onderbouwen te zijn, ik heb mensen die ik als vrienden beschouwde eraan kapot zien gaan en die zijn ook begonnen met "zoiets zal mij nooit overkomen". Drugs is imo echt een volledige no-no en ik keur het ook op geen enkele manier goed. Ik denk er niet zo genuanceerd over en ik krijg het er ook niet veel genuanceerder uit.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:49

Wat generaliserend was is de volgende zin: Alle verslaafden zijn begonnen met "ik kijk er wel mee uit hoor ik zou er nooit verslaafd aan raken"

Klopt dat harddrugs niet mogen, klopt dat je daar faliekant op tegen mag zijn ... maar ga me niet vertellen, dat ik met bovenstaande stelling begonnen ben aan drugs. Een goede duidelijke mening hebben mag. Je mag best zeggen, dat ik in jouw ogen hele verkeerde keuzes heb gemaakt, maar je hebt geen enkel idee, waarom ik die keuzes maak en dan moet je bovenstaande opmerking niet maken ...

(Dat bedoel ik dus met genuanceerd)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:53

Ik probeer het toch telkens weer te begrijpen. Maar ik snap het niet.

Ik lees hier in veel reacties : "ik ga naar feesten en daar pak ik een pil"?

Ik snap dat echt niet: die pillen worden gemaakt door mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van chemie, scheikunde, natuurkunde of wat dan ook voor een kennis. Grondstoffen worden ingekocht bij louche ondernemingen die het ook al niet nauw nemen met veiligheid. Daar brouwen ze dan met eigen inzicht pillen.
En verkopen die pillen voor flink geld.

En de gebruikers, die slikken gewoon pillen, waarvan ze de herkomst en inhoud niet kennen. Ze weten niet hoe ze gemaakt zijn, waar en of de samenstelling veilig is. |(

De regels in Nederland zijn streng voor medicijnen en met reden. En toch sterven er jaarlijks veel mensen aan verkeerd medicijn gebruik en bijwerkingen.
Ongelooflijk dat mensen dan wel van die 'feest'pillen slikken zonder bijsluiter.

En dat geldt ook voor heroine, cocaine, GHB, etc. Gebruikers kennen de herkomst niet, weten niet waarmee het versneden of gemengd is, samenstelling en bijwerkingen volledig onbekend. En toch spuiten, inhaleren of slikken ze het in hun lichaam.

Misschien dat ooit iemand mij dit kan uitleggen?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:54

Alcohol is ook heel verslavend, maar er zijn ontzettend veel mensen die een lekker wijntje nemen bij het eten. Of een koud biertje op terras. Zijn ook niet meteen alcoholisten.
Het is maar net hoe je er mee omgaat.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:05

Sterker nog, alcohol is harddrugs, en toch echt op elke straathoek te krijgen.

Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig wel in extremen leeft hoor, kijk naar dat fenomeen comazuipen, breezersletjes, die capsules waar hier over gesproken is, dát gaat in mijn optiek ook echt heel ver en dat vind ik ook niet kunnen.
Maar als jij verantwoord met drugs omgaat, laat testen op werkzame stoffen, en weet waar je mee bezig bent, dan zie ik het probleem niet. De een gaat op een biertje, de ander op een pilletje/lijntje.
Heroine vind ik een excess, en ik denk ook niet dat dat hier ook maar enigsinds aan de orde is dat mensen dat zouden willen proberen, denk echt dat je daarvoor in bepaalde kringen moet verkeren.

Aan het eind van de dag zijn het allemaal geestverruimende middelen, ook alcohol, daar kan menigeen toch ook verantwoord mee omgaan? Waarom dan niet met een pilletje?
Ik verheerlijk drugsgebruik absoluut niet hoor, integendeel, ik sla ook echt over, maar die stigmatisering vind ik ook weer een beetje overdreven.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:09

Yeyo schreef:
Sterker nog, alcohol is harddrugs, en toch echt op elke straathoek te krijgen.

Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig wel in extremen leeft hoor, kijk naar dat fenomeen comazuipen, breezersletjes, die capsules waar hier over gesproken is, dát gaat in mijn optiek ook echt heel ver en dat vind ik ook niet kunnen.
Maar als jij verantwoord met drugs omgaat, laat testen op werkzame stoffen, en weet waar je mee bezig bent, dan zie ik het probleem niet. De een gaat op een biertje, de ander op een pilletje/lijntje.
Heroine vind ik een excess, en ik denk ook niet dat dat hier ook maar enigsinds aan de orde is dat mensen dat zouden willen proberen, denk echt dat je daarvoor in bepaalde kringen moet verkeren.

Aan het eind van de dag zijn het allemaal geestverruimende middelen, ook alcohol, daar kan menigeen toch ook verantwoord mee omgaan? Waarom dan niet met een pilletje?
Ik verheerlijk drugsgebruik absoluut niet hoor, integendeel, ik sla ook echt over, maar die stigmatisering vind ik ook weer een beetje overdreven.

Hier sluit ik me voor 100 % bij aan +:)+

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:39

Iemand is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. En als je er 'normaal' (scheelt per persoon) mee kan omgaan waarom niet. Iedereen moet dat zelf weten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:41

Miss_Blimm schreef:
Iemand is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. En als je er 'normaal' (scheelt per persoon) mee kan omgaan waarom niet. Iedereen moet dat zelf weten.

Inderdaad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:48

CandyQueen schreef:
Lyonesse schreef:
Tja, geef toe, afkicken van heroine wordt wel heel moeilijk als je ouders ook nog eens niks van niets weten.

geen heroïne, maar crystal meth en ik heb het niet lang gepakt hooguit een paar weken, maar dat waren een paar weken teveel, en eerlijk ik wil het nu nog vaak doen, maar ik doe het gewoon niet.

Heb nog even niet verder gelezen. Maar als jij Crystal Meth gebruikt hebt, dan ben je na één keer gebruiken al verslaafd! Hoe wil je daar zo maar binnen een paar weken afkomen, en dan niemand er achter komt?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:51

avaluna schreef:
Ik vind het helemaal niks, ik vind het eigenlijk ook echt niet kunnen, maar goed wie ben ik?
Ik zie trouwens net dat je iets van pedagogiek gaat studeren, mmmm, niet zo'n fijne gedachten dat ik mijn kinderen achterlaat bij iemand die al is het in jouw ogen "wel eens en een beetje" drugs gebruikt...
Natuurlijk weet je niet wat andere mensen doen; maar zet mij wel even aan het denken...

Overdrijven is ook een kwestie! Alsof mensen die in de kinderopvang werken 's weekends niet welles wat alcohol drinken. Alsof alcohol minder erg is dan af en toe op een feest een pilletje. Nou sorry hoor maar ik weet zeker dat er door alcohol evenveel, of zelfs meer problemen worden veroorzaakt door lazerzatte mensen. Die kunnen dan namelijk nogal welles aggresief worden en stomme dingen doen. Als ik een pilletje opheb op een feest ben ik nog altijd doodnormaal.
Dus dit slaat werkelijks nergens op!
En alsof ik dan na een feest die maandag erop met werken nog steeds strak sta ofzo.. Neehoor, een nachtje slapen en je voelt er al niks meer van. Dus nee, ik vind dat je echt overdrijft.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:55

juline schreef:
wat ik me afvraag is waarom denken bijna alle niet drugs gebruikers dat iedereen die eenmaal 1 keer iets gebruikt meteen een zwaar verslaafde gek wordt die in klinieken belanden?

heb het al vaker voorbij zien komen in verschillende drugs topics.
veel mensen die nooit iets gebruikt hebben schijnen toch dat vooroordeel te hebben van als iemand 1 keer blowd dat ie binnen de kortste keren verslaaft is aan de heroïne.

en gelukkig is de realiteit anders

ik blow inmiddels bijna 7 jaar, niet iets waar ik trots op ben hoor absoluut niet. maar heb in die 7 jaar nooit het idee gehad van laat ik eens iets anders proberen. zelfs geen paddo's toen het nog mocht.
in heel de groep waar ik mee omga wordt er ook enkel geblowd.

dus sorry wat die in mijn ogen debiele gasten op hardcore feesten doe moeten ze zelf weten. maar vindt het jammer dat de niet gebruiker een bepaald beeld krijgt van drugs gebruikers.

Er word inderdaad flink overdreven door de mensen die nooit drugs gebruiken. Ze zien de mensen die welles een pilletje pakken op een feest meteen aan als een verslaafde die nergens vanaf kan blijven.
Komop mensen, denk eens even na. Niet iedereen die zo af en toe eens een keer wat gebruikt is meteen een verslaafde die gaat stelen of wat dan ook.
Maar wat jij zegt klopt ook niet: Debiele gasten op hardcore feesten die gebruiken.
Ik ga altijd naar hardcorefeesten en der lopen er idd zat rond die drugs ophebben.. maar er zijn ook echt wel mensen die gewoon nuchter zijn.
En ik zie misschien wel liever iemand die drugs opheeft, of iemand die lazerzat is die problemen loopt te maken. Vaak zat gezien dat ze van alcohol ruzies krijgen op feesten.. En ik pak niet altijd op een feest een pilletje.. heb ook vaak zat op feesten niks op en dat bevalt me ook.. maar dat is dan een hele andere ervaring.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:59

janouk schreef:
Ik probeer het toch telkens weer te begrijpen. Maar ik snap het niet.

Ik lees hier in veel reacties : "ik ga naar feesten en daar pak ik een pil"?

Ik snap dat echt niet: die pillen worden gemaakt door mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van chemie, scheikunde, natuurkunde of wat dan ook voor een kennis. Grondstoffen worden ingekocht bij louche ondernemingen die het ook al niet nauw nemen met veiligheid. Daar brouwen ze dan met eigen inzicht pillen.
En verkopen die pillen voor flink geld.

En de gebruikers, die slikken gewoon pillen, waarvan ze de herkomst en inhoud niet kennen. Ze weten niet hoe ze gemaakt zijn, waar en of de samenstelling veilig is. |(

De regels in Nederland zijn streng voor medicijnen en met reden. En toch sterven er jaarlijks veel mensen aan verkeerd medicijn gebruik en bijwerkingen.
Ongelooflijk dat mensen dan wel van die 'feest'pillen slikken zonder bijsluiter.

En dat geldt ook voor heroine, cocaine, GHB, etc. Gebruikers kennen de herkomst niet, weten niet waarmee het versneden of gemengd is, samenstelling en bijwerkingen volledig onbekend. En toch spuiten, inhaleren of slikken ze het in hun lichaam.

Misschien dat ooit iemand mij dit kan uitleggen?

Ik heb toch vaak zat een pil op die getest is. Je kan xtc-pillen namelijk wel laten testen. Tuurlijk lopen der ook zat mensen rond die ze niet na laten kijken. Maar het is dus een mogelijkheid om ze te laten testen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:59

Mensen die stomdronken op feesten rondlopen veroorzaken vaak meer problemen dan degene die een pil of een snuif ophebben. Die gaan heel gezellig met elkaar om en lekker dansen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:04

Ik heb het topic niet doorgelezen, maar ik vind mensen die drugs gebruiken, wiet roken, veel drinken domme simpele zielen.
Ik vind het ontzettend stom als je zo jouw leven, miss die van een ander en je lichaam verpest.

Daarom rook en drink ik ook niet, en ik mis ook echt niks. Kan het even gezellig hebben als al die andere wel stom dronken mensen. Miss nog wel gezelliger.