Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:50

Ier, dat is bij mij dus ook zo :))

Ik moet onderhand ook maar eens mijn theorie gaan leren..Komende tijd vrij veel werken, dus weinig tijd. Heb 'm 4 augustus...

Dinsdag weer rijles! Denk er toch echt over om 2x een uur te gaan lessen :j

Anoniem

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:54

Vandaag ook he. Ik moest dus ergens in een vak parkeren, maar van alle vakken kies ik precies de invalideparkeerplaats.
Ik had het bord dus niet gezien, en ik stond echt vét netjes achteruit geparkeerd in het vak. Dus hij zegt: "Mag je hier parkeren" "Euuuh ja?" "Wat voor bord staat daar" "Geen idee" "Kijk eens in je spiegel" Maar ik kon het dus net niet zin in mn spiegel, dus zegt ie heel droog: "Van alle plekken hier op de parkeerplaats kies jij de invalideparkeerplek. Maaaar verder staat ie keurig"

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:54

Ho oliebol!
Ik moet mn theorie ook nog steeds aanvragen! :=
Morgen maar eens even kijken!!!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:56

Oh nou mijn instructeur weet het soms best hard te brengen helaas. :Y)
Maar dat is juist goed voor mij want anders denk ik er ook weer te makkelijk over en gaat het de volgende keer weer fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:58

Dat lijkt me wel rot. Zou het zelf niet zo fijn vinden als het hard gebracht zou worden.. :=

Juist omdat ie het met wat humor doet, vergeet ik het de volgende keer echt niet meer. :') en hij laat mij ook vaak naar het antwoord zoeken. Dan vraagt ie iets, waardoor ik ga nadenken en dan denk ik echt: ohja, shjit

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:02

Oke, nja het valt ook wel wat mee hoor, de eerste keer fout doet 'ie niet zo hard maar als ik het steeds weer doe wel.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:55

Vandaag is het zover, ik moet dalijk om 11.20 op. Ik ben wel een beetje nerveus hoor!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:26

Ier schreef:
en hij laat mij ook vaak naar het antwoord zoeken. Dan vraagt ie iets, waardoor ik ga nadenken en dan denk ik echt: ohja, shjit

haha oh dat heb ik ook zo vaak hea
dan vraagt ie wat zie je?

en dan denk ik oeps weer niet goed opgelet :')
dan komt er een doodlopende weg ofzoiets

mijnes zegt als ik iets fout doe het gelukkig ook niet te hard,
meestal is het dat had je beter ... kunnen doen,
of je had daar wel mogen doorschakelen etc.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:33

Die van mij zei aan het begin ook dat 'ie niet zo complimenteus is. En daar is niets van gelogen. Hij brengt het ook meestal vrij hard, slaat ie z'n ogen weer ten hemel of gaat 'ie overdreven zitten zuchten. :+ Maarja... je went eraan en sommige dingen doe ik echt geen 2x fout.

Ik moet vanmiddag weer... echt geen zin. :o

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:35

En ben alweer terug. Het ging wel goed geloof ik. Nu 4 weken geen rijles waarschijnlijk. Vind ik wel even lekker. :D Kan ik weer sparen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:22

Paula schreef:
En ben alweer terug. Het ging wel goed geloof ik. Nu 4 weken geen rijles waarschijnlijk. Vind ik wel even lekker. :D Kan ik weer sparen.

Betaal je per les dan? Ik vind dat wel een risico dan hoor, wat als je door je geld heen zit ofzo :) ? . Ik heb eerst heel mijn pakket bij elkaar gespaard, en ben daarna gaan lessen. :) Ben nu wel door aant sparen voor evt. extra lessen, wilde het risico niet lopen dat ik halverwege geen geld meer had voor extra lessen omdat ik niet kon werken om wat voor reden dan ook :P

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:26

ChantalSmook schreef:
Ik zou je lessen aan vragen en dan ook gelijk je theorie :) ik heb ong. 5 lessen gehad zonder theorie maar vind het nu wel fijn dat ik al even mijn theorie heb in het verkeer. En als je hem niet in 1/2 keer haalt maakt dat ook niet uit voor het aanvragen van ttt of examen :) .

Mijn les ging niet denderend. Moest beginnen met kijken, lastiger dan ik dacht... met remmen, gas geven etc. is de binnen spiegel wel simpel, maar met bochten enzo vind ik het nog wel pittig. En vind de plaats op de weg heel moielijk. Ene keer zit ik weer veeeel te veel tegen de middenlijn aan, en de andere keer rij ik juist weer de stoepjes eraf.... maar weinig in het midden.. dus als iemand tips heeft :P

Ik ga nog regelmatig ietsjes te krap langs spiegeltjes. Zie mezelf er goed voor aan dat ik er nog eens een keer een afknal, dus ik kan ook wel wat tips gebruiken. :+

Pasamba schreef:
Saskiaatje schreef:
Pff, ik heb relatief best vaak met tranen in m'n ogen in de auto gezeten. :=
Als m'n instructeur me weer eens stil zette en zei "Wat ben je nou aan het doen?!"

Ja ik heb soms ook wel de tranen in m'n ogen. Maar probeer het altijd wel droog te houden want voel me anders ook zo'n mietje. :Y)
Maar hij heeft wel eens gezegd dat 'zelfs' jongens soms zitten te janken in de auto. :))

Ik was afgelopen les ook even lichtelijk gefrustreerd, dus ik ken het gevoel. :P Nou huil ik over het algemeen niet zo snel, dus ik hoop het niet mee te maken in de auto, dat lijkt me echt verschrikkelijk.

Ier schreef:
Dat lijkt me wel rot. Zou het zelf niet zo fijn vinden als het hard gebracht zou worden.. :=

Juist omdat ie het met wat humor doet, vergeet ik het de volgende keer echt niet meer. :') en hij laat mij ook vaak naar het antwoord zoeken. Dan vraagt ie iets, waardoor ik ga nadenken en dan denk ik echt: ohja, shjit

De mijne vraagt het ook meestal. Hij krijgt alleen regelmatig antwoorden als 'weet ik niet' of 'geen idee'. Als ik het wel weet, zeg ik het meestal al voordat hij het vraagt, net zo makkelijk. :P

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:45

Ik was zó zenuwachtig vandaag, omdat ik dus die bekende moest wegbrengen. :)) En ik maakte ook echt allerlei stomme foutjes. :o Wordt nog wat met m'n TTT...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:47

Ik vandaag weer 2 uren les gehad, volgende week nog 2 uren en dan mag ik al afrijden de 3e! Ben nu al zenuwachtig :\

Het enige minpuntje is dat ik meer besluitvaardiger moet rijden bij het oprijden van bijv. rotondes e.d.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:03

oh als ik jullie verhalen lees krijg ik zin om met een eerste rijles te bginnen ben nu al zenuwachtig haha

Toevallig iemand die zijn of haar theorieboeken straks te koop aanbied? :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:41

Mijn instructeur brengt het gelukkig ook wel grappig, en op een manier dat ik zelf er na bij moet gaan denken.
Hoe hard rijd je nu? En dan zit ik alweer op de 100 ipv 80 :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:00

Klaasje schreef:
Het enige minpuntje is dat ik meer besluitvaardiger moet rijden bij het oprijden van bijv. rotondes e.d.

Dat probleem had ik ook met rijlessen. :j En je zou me nu eens moeten zien. :=
Met m'n eigen auto kom ik gewoon met 50 aan, schakel ik terug naar 2 en rij met 30 de rotonde op. Ik ga er vanuit dat ik erop kan, zo niet, dan ga ik flink op de rem. :Y)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:28

Klaasje schreef:
Ik vandaag weer 2 uren les gehad, volgende week nog 2 uren en dan mag ik al afrijden de 3e! Ben nu al zenuwachtig :\

Als je zorgt dat je ruim optijd klaar bent met schakelen en evt aanpassen van je snelheid kun je eerder een beslissingnemen of je het laatste stuk voor de rotonde moet gebruiken om tot stilstand te komen e/o dat je het laatste stuk kunt gebruiken om om als het ware een doorstart te maken. Die examinator wil zien dat jij vtv gezien hebt of je kun oprijden e/o je moet stoppen.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:59

Ik ben gezakt :(.
Ze zei: "t ging goed, kan alleen nog een schepje bovenop" >;)
Nou ik vond het maar een rare uitspraak, dus ik weet niet waar ik precies op gezakt ben want het ging hartstikke goed!
Zal wel ongesteld zijn geweest ofzo.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:04

pff wat een belachelijke reden?? Heb je nie gevraagd hoe ze dat bedoelde dan.... en was je instructeur mee? Die kan vaak ook wel invloed uitoefenen...

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:53

Wat een belachelijke reden inderdaad :S
Dan weet je ook niet wat je kan verbeteren.

Net even gewinkeld en daarna met paps door naar het industrieterrein, koppelen geoefend :P
Was net ff wat te druk, dus morgen gaan we nog een keer. Het ging wel goed voor een eerste keer zei die :P

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:41

Waaaaaaat is dat voor iets doms..
Als het goed gaat gaat het toch goed?

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:56

Ik ben ook bezig met rijlessen!!
heb na mijn 1e rijles meteen theorie gehaald :D in een keer :)
En paar weken later al aangevraagt omdat het zo verschrikkelijk lang duurt hier.
mag nu 28 augustus afrijden :D Ben 8 mei begonnen :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:04

racheeel_ schreef:
Ik ben gezakt :(.
Ze zei: "t ging goed, kan alleen nog een schepje bovenop" >;)
Nou ik vond het maar een rare uitspraak, dus ik weet niet waar ik precies op gezakt ben want het ging hartstikke goed!
Zal wel ongesteld zijn geweest ofzo.

Jammer! En wat een vage reden, wat heb je daar nou aan?

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:18

Ja inderdaad! Ik was het er ook niet mee-eens. Ja mijn rij-instructuer is een beetje een raar mannetje. Weet echt niet wat ik verkeerd deed. Heb niet eens een ingreep gehad.