Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:15

Ja, sommige klanten :roll:
Klant: 2 kilo goudrenetten.
Ik: Goedemiddag mevrouw.
Klant verbouwereerd: Oh ja, goeienmiddag. Mag ik 2 kilo goudrenetten?
Ik: Natuurlijk mevrouw O:)

Mijn man was er altijd goed in, om als hij wilde pinnen, alleen "pinnen" te zeggen of met zijn pasje te zwaaien. Dat heb ik hem even rap afgeleerd en gezegd dat hij ook gewoon even kon zeggen:"ik wil graag pinnen". Komt toch effe leuker over ;)

Oh en wat ik ook zo irritant vind; mensen die het geld op de toonbak flikkeren en wel verwachten dat jij het retourgeld in hun hand legt. Dat laat ik er dan "per ongeluk" naast vallen. Sorry O:)

Maar het personeel af en toe.
Het meest vreselijke antwoord, wat je kunt krijgen is toch wel: "Als het er niet ligt, dan hebben we het niet". Waarom lopen ze niet even mee om te kijken? Misschien heb ik wel verkeerd gekeken :(

Of:
Ik: wil je er 15 cent bij?
Cassiere kijkt bedenkelijk en graait in kassa: uh, nee hoor, ik heb het al.
Yeah right, moeilijk hoor, tellen :roll:

Of:
Cassiere: ''Met 7,80'' en kwakt en hand geld in mijn hand.
Dan ga ik nog geen stap opzij, voordat ik het heb nageteld :(
Tel effe netjes terug zeg. Oh nee, dat is moeilijk.

Ik heb zelf in mijn eerste winkel een behoorlijke "opleiding" gehad, waarin duidelijkheid en beleefdheid voorop stonden.
-Spreek de klant aan met u (tenzij het een klein kind is).
-Zeg goedemorgen (of middag/avond) en tot ziens of fijne dag verder/prettig weekend.
-En verdeel het geld over je hand in verschillende muntjes, zodat je het makkelijk terug kunt vinden, om het terug te geven en je niet hoeft te zoeken in je hand met muntjes, naar het goede muntje. :)*

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:21

Kimmes schreef:

Ik zeg dat altijd omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb dat klanten OVERAL geld bij moeten geven :o ik denk dat echt iedereen denkt dat wij nooit genoeg losgeld hebben. Zelfs al is het 3,90 zitten er mensen tussen: moet je er 90 cent bij? Maar ik zeg dan ook gewoon: nee hoor we hebben al meer dan genoeg losgeld in de kassa. Dan heb je nog wel de knurften er tussen zitten die vragen: wil je er geld bij? *nee, we hebben al genoeg* 'Ja maar dan ben ik er van af'. DUH vraag dan niet of ik het erbij wil hebben maar GEEF het gewoon :roll:

Nessa

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:22

nou ja, ik doe dat alleen als ik anders veel prut terug krijg...
Zoals laatst, 3,10. Nou ja, dan geef ik er 10 cent bij :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:24

ik vind het ook zo raar, als klanten vragen of ze wel kunnen pinnen bij je :S

werk in gebak winkel ;) en je kan pinnen, entoch hoor je 5x er dag of ze wel kunnen pinnen... :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:26

niet bij elke bakker of gebakswinkel kun je pinnen hoor
vind ik een vrij normale vraag

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:29

NieneWiep schreef:
Litterbox schreef:
Hehe ja zou ik ook boos om worden... ook al is het een waardebon, het is toch geld :)

Ja, het is 'geld'. Je hebt een tegoedbon gekregen omdat je je geld niet terug kon krijgen. Dan is het toch logisch dat je geen geld terug krijgt op je tegoedbon? Anders zou je dus alsnog geld terug krijgen. Ik vind het heel logisch hoor. :=

Maar t mag alleen niet... wettelijk gezien moet je geld terugggeven als een artikelen geruild word, en geen tegoedbon
Veel winkels doen dat , maar t hoeft eigenlijk niet hoor

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:43

Ik heb een tijdje als kassiere gebeld bij de MCD supermarkt. Ik kreeg dus elke dag een man in de winkel, die nadat hij afgerekend had, zijn karretje liet staan, met bonnetje terug de winkel inliep, overal de prijs bij het product vergeleek met het prijsje op de bon, en dus serieus een keer voor 5 eurocent terug kwam..Keer op keer....:n

Moet je nagaan, die man was de schoonvader van de eigenaar van de winkel....

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:12

Myour schreef:
Kimmes schreef:

Ik zeg dat altijd omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb dat klanten OVERAL geld bij moeten geven :o ik denk dat echt iedereen denkt dat wij nooit genoeg losgeld hebben. Zelfs al is het 3,90 zitten er mensen tussen: moet je er 90 cent bij? Maar ik zeg dan ook gewoon: nee hoor we hebben al meer dan genoeg losgeld in de kassa. Dan heb je nog wel de knurften er tussen zitten die vragen: wil je er geld bij? *nee, we hebben al genoeg* 'Ja maar dan ben ik er van af'. DUH vraag dan niet of ik het erbij wil hebben maar GEEF het gewoon :roll:

Ik vraag als cassiere ook zelden geld bij, omdat de kassa vaak echt al tot aan de rand toe vol zit met losgeld. Maar het voorbeeld van Kimmes komt een beetje op me over alsof de cassiere niet weet wat ze met die 15 cent aan zou moeten :')

Gisteren nog een rare man aan de kassa :\ Het was niet druk, dus ik was op het moment dat hij de winkel binnenkwam bezig bij de kleding en hij kwam echt twaalf keer voorbijgelopen, en keek me ondertussen de hele tijd aan. Later kwam hij dus aan de kassa, en weer zo indringend kijken en grijnzen. Dus ik sla de artikelen aan, hij geeft me geld, waarbij ik dus even mijn hand openhield om het te ontvangen, hij strijkt met zijn vingers over mijn handpalm en toen had ik m'n oordeel wel klaar. Dus ik geef snel zijn wisselgeld terug en ik geef hem de bon en zeg 'bedankt, tot ziens.' Die man blijft staan, kijkt naar de bon en zegt: 'Heet jij Ymke?' (er staat natuurlijk onderaan de bon U werd geholpen door *naam*).
Ik zeg: 'Ja.'
Hij: 'Mooie naam...'
Ik: 'Bedankt.'
Hij staart me weer een halve minuut aan en kijkt daarna naar buiten, waar het heel hard regende.
Hij: 'Heb je misschien tijd om mij met een paraplu te begeleiden naar m'n auto, lekker knus?'
......
Ik: 'Ik heb geen paraplu.'
Hij: 'En als ik er nu een voor je koop, zou je het dan wel doen?'
Ik: 'Nee...'
Hij: 'Jammer...'
Ik: ' >;) '
Hij: 'Dan ga ik maar iets anders bedenken om je mee te krijgen. Slaap lekker alvast schoonheid.'

Brr, vond hem zo vreemd. Wel meer klanten zeggen zulke dingen wel eens, maar dan is het gewoon grappig. Ik vond dit echt eng en ik hoop dat ie niet meer terug komt. :\

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:17

@ Ymke: ik bedoelde maar te zeggen dat niet iedereen dat zegt omdat diegene beetje dommig is :D

Enne, ik vind jouw situatie ronduit eng, ik had denk ik een rechtsomkeert gemaakt......

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:26

Iell dat is eng..

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:15

Ieuw Ymke :r

Ymke schreef:
Ik vraag als cassiere ook zelden geld bij, omdat de kassa vaak echt al tot aan de rand toe vol zit met losgeld. Maar het voorbeeld van Kimmes komt een beetje op me over alsof de cassiere niet weet wat ze met die 15 cent aan zou moeten :')

Zo bedoelde ik het ook. Er zitten toch dikwijls meisjes achter een kassa ( en dan niet in een supermarkt, maar bij bv Zeeman valt het me vaak op), die geen idee hebben wat ze bij bijvoorbeeld 2,65 met 15 cent moeten doen. Nou was dat uit de gulden tijd en dan konden ze een riks terug geven. Nu heeft die 15 cent niet zo heel veel zin meer.
Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat alles kassameisjes dom zijn, want dat bedoel ik er absoluut niet mee. Ik ben er zelf ook jaren 1 geweest ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:23

Zit al vanaf 't begin mee te lezen en bescheur me regelmatig over de opmerkingen die langskomen. Er schoot mij (nu pas :+) eentje te binnen.

Geen rare opmerking... eerder grappig... krijg ik een klant aan de lijn die naar mijn vader vraagt.
"Nou meneer/mevrouw, u zult vast niet voor míjn vader bellen. Maar ik kan u wel even doorverbinden met [naam baas]." :D

Mijn collega is de dochter van de baas en ze verwarren mij regelmatig met haar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:27

euh kimmes, die 15 cent heeft wel zin.. als je 2.65 moet betalen, en iemand geeft bijv. 5 euro. dan zou je 2,35 moeten terug geven, met die 15 cent word het 2.50 dus dan kan je 2.50 terug geven.. dan hoef je dus nog maar 2 muntjes te pakken ipv. 4

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:30

Ja, dat snap ik, maar met die riks was het nog handiger.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:33

Ik vraag tegenwoordig alleen nog met ..,05 of ..,10 geld bij, of als het 15,50 is en iemand betaalt met 50 euro, 50 cent erbij, maar anders niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:41

Veel kassa's geven tegenwoordig exact aan hoeveel die meiden terug moeten geven, dus als ze extra geld krijgen, wordt het ingewikkeld voor ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:42

ook dat kan je intoetsen hoor, als je meer krijgt. behalve als je al aanneemt dat je geen extra geld krijgt en dat dus al intoetst..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:46

Staan geweldige dingen tussen _O-.

Ik heb ook welleens klanten gehad met geweldige acties. Het was een keer vet stil in de winkel, dus ik stond zegmaar op de plek waar de klanten horen te staan als ze willen afrekenen en ging dan steeds aan de kant als er een klant aan kwam. Stond daar dus gewoon te kletsen met een collega van me die aan het kassa draaien was. Nou er was al ruim een half uur geen klant meer geweest, en we waren gewoon druk in gesprek. Blijkbaar is er toen een hele oude man op me afgeslopen... Want ineens hing er een broodmager gezicht VLAK NAAST mijn gezicht, met gigantisch grote ogen en die zij alleen maar: "BOEH!"

Ik maakte van schrik een gigangitsche sprong naar voren en blerde de hele winkel bij elkaar _O-. Zo wat schrok ik zeg. We hebben dr met zn alle ook echt keihard om staan lachen, en die man ook haha _O-.

En over dat wisselen.. Ik heb discalculie, dus als het druk is dan is het voor mij heel moeilijk om die dingen snel te berekenen :). Dus ik ben het type persoon die zegt: "Ja ik heb het nu al aangeslagen mevrouw.." :)
Als er een collega bijdraait, dan helpen ze me wel altijd hier mee. Het is ook erg vervelend hoor, want ik word dus vaak aangekeken alsof ik dom ben. (En laten we het maar niet over de opmerkingen hebben, die mensen weten dan wel niet waarom ik het niet kan, maar het is soms wel rond uit kwetsend..) Maar ik kan er gewoon niets aan doen ;). Ik merk wel dat ik zins ik kassa draai, steeds beter begin te worden in hoofdrekenen. Maar het heeft bij mij gewoon veel meer tijd nodig, en veel meer geduld.

We hebben nu trouwens zins kort nieuwe kassa's, en als de kassalade dan nog niet open is kan ik het volgens mij wel aangeven dat ze bijbetalen... Maar helaas komen veel klanten er pas mee als de kassalade al open is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:52

Ik kreeg een tijdje terug een rare opmerking op een herinnering welke was gestuurd naar een klant toe.
Hij stuurde de her terug per fax met de opmerking erop dat ik zeker de lagere school niet had afgemaakt want hij beweerde dat de facturen waren overgemaakt.
Nogmaals de administratie nagekeken en de facturen waren echt niet betaald. Nu is die klant altijd snel van rare dingen zeggen en soms zelfs liegen/dreigen om zijn zin te krijgen.
Dus heb ik de her per fax terug gestuurd met de opmerking erbij: Ik wel, jullie dan wel?
Facturen werden per omgaande betaald en het gezeur was voorbij, sindsdien doet hij normaal..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:25

Wineds schreef:
Ik werk bij de TNT en krijg zo vaak de opmerking: 'die blauwe envelop mag je wel houden' Goh, lekker origineel :+

Maandje geleden kwam een man naar buiten lopen. Ik had een broek, jas, pet en fietstassen van TNT en dan als nog vragen: 'oh, jij komt zeker de Volkskrant brengen?' Eh, wat denkt u zelf? :D

Van die blauwe envelop is heel herkenbaar :+

Ik heb ook een tijdje bij de post gewerkt.

Ik was bijna klaar met mijn wijk, en wil net verder fietsen, komt er een wat oudere vrouw naar me toe.

Vrouw: ''Heeft u net daar op nummer ** de post bezorgd?''
Ik: (in de veronderstelling iets fout te hebben gedaan) ''Ja dat klopt, is er wat fout gegaan?''
Vrouw: ''Nou nee dat niet, maar de mensen die daar wonen zijn op vakantie''. ''Maar ik heb nu een probleem, kunt u mij helpen?''
Ik: ''Nou vertelt u maar, dan kan ik kijken wat ik kan doen'' :)
Vrouw: ''Ik wilde de bloemen water geven in dat huis, maar nu heb ik de sleutel binnen laten liggen en nu is de deur op het slot gevallen''. ''Heeft u misschien een sleutel?''
Ik: mijn lach inhoudend ''Nee mevrouw, ik heb helaas geen sleutel, maar ik denk dat u beter de politie ofzo kunt bellen'' _O-

Hoe kom je erbij dat de postbode een sleutel van een huis heeft :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:27

Ok, DAT is pas een rare opmerking :D

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:34

Ik zat achter de kassa bij de HEMA en de meneer had op zich vrij veel spullen, maar vaak namen mensen ook zelf wel een tas mee. Dus ik vroeg:

"Wil u er ook een tasje om heen, of gaat het zo mee"?
Waarop de meneer antwoorde: 'Ik ben geen oktopus'
Waarop ik hem raar aan kijk verbaas over het antwoord
Meneer: 'Ik zou dus wel graag een tasje willen'
Ik heb er maar niet op geantwoord en braaf een tasje er om heen gedaan. Toen die wegging verontschuldigde die zich voor de opmerking. haha soms heb je egt vage mensen aan de kassa ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:53

Jumpie schreef:
Ik zat achter de kassa bij de HEMA en de meneer had op zich vrij veel spullen, maar vaak namen mensen ook zelf wel een tas mee. Dus ik vroeg:

"Wil u er ook een tasje om heen, of gaat het zo mee"?
Waarop de meneer antwoorde: 'Ik ben geen oktopus'
Waarop ik hem raar aan kijk verbaas over het antwoord
Meneer: 'Ik zou dus wel graag een tasje willen'
Ik heb er maar niet op geantwoord en braaf een tasje er om heen gedaan. Toen die wegging verontschuldigde die zich voor de opmerking. haha soms heb je egt vage mensen aan de kassa ;)

Ik zou het een geweldige opmerking vinden _O-

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:08

*haalt lege borden weg*

- 'goh meneer heeft het gesmaakt?'
* 'ja heerlijk, heb jij dit gemaakt?'
- 'nee meneer dat heeft de kok gemaakt'
* 'ow jammer anders had ik jouw wel opgegeten'

*stilte*

Zat een ventje van 10 op het terras met een spelcomputer
* 'goh jij hebt een mooie spelcomputer, is het moeilijk?'
* ventje kijk zeer gepikeerd op, en zegt uitermate serieus* 'dit is een NintendoDs hoor, géén spelcomputer >;) '

:')

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:37

Kimmes schreef:
Of:

Dat doe ik ook hoor :)
Ik typ het bedrag in op de kassa en die rekent exact na hoeveel de klant terug krijgt. En ik ben niet te dom om 15 cent erbij te tellen (of een ander bedrag).
Maar als een klant er meer geld bij geeft, moet je het bedrag op de kassa veranderen, anders klopt de bon niet meer.
Ik zou dan alles weer opnieuw moeten scannen en een nieuwe bon moeten maken.
Anders klopt het geld in de kassa niet meer...