Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:52

Ik ga met Pharagirlke mee..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:54

Ik kan dit keer niet stemmen, ben op vakantie... iemand nog een stempas hebben? (En dan wel uiteraard stemmen wat ik aangeef he?)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:54

Kun je dat niet beter aan iemand geven die je persoonlijk kent?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:55

Probleem: mensen die ik ken en vertrouw wonen meestal in andere gemeentes. En dat krijg ik helaas niet meer geregeld voor mijn vakantie.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:56

maar dankrijg je toch net zo veel geregeld als dat je het aan een bokker geeft?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:56

Waarom zou je voor de lol uberhaupt een stier spiezen en daar dan ook nog een half uur over doen? :?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:57

Dat is lastig, maar ik zou toch proberen één van die mensen te bellen en dan je biljet aan hen op te sturen in plaats van aan een onbekende bokker ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:57

Lyonesse schreef:
Waarom zou je voor de lol uberhaupt een stier spiezen en daar dan ook nog een half uur over doen? :?

Ja ze zijn dan wel diervriendelijk'er' geworden, maar een half uur is voor mij ook nog steeds een half uur teveel :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:58

Ambiiee schreef:

Ligt er aan... of die bokker in dezelfde gemeente woont als ik he? :D

Maakt ook niet uit, ik vind het jammer dat ik dit keer niet kan stemmen. Ook al zijn het 'maar' de europese verkiezingen (vind dat er opvallend weinig campagne gevoerd wordt, of heb ik het gewoon gemist?).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:01

Wendy schreef:
Ambiiee schreef:

Ligt er aan... of die bokker in dezelfde gemeente woont als ik he? :D

Maakt ook niet uit, ik vind het jammer dat ik dit keer niet kan stemmen. Ook al zijn het 'maar' de europese verkiezingen (vind dat er opvallend weinig campagne gevoerd wordt, of heb ik het gewoon gemist?).

dat gevoel krijg ik ook een beetje hoor, er is bij ons ook weer zo'n billboard gemaakt waar men posters op kan hangen, maar er hangen er nog maar 2..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:03

Frouk schreef:
dat gevoel krijg ik ook een beetje hoor, er is bij ons ook weer zo'n billboard gemaakt waar men posters op kan hangen, maar er hangen er nog maar 2..

Van de SP... hier tenminste.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:05

Wendy schreef:
Frouk schreef:

Van de SP... hier tenminste.

hier pvdd en pvda geloof ik

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:06

Hier ook SP :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:14

Maar, is er niet iets te bedenken dat je wel nog de vaardigheid van het steken hebt, maar dat de stier op een of andere manier iets op zijn rug draagt waar de spiezen ingestoken worden? Ik vind het spiezen steken nl simpelweg mishandeling, of dat nu vijf minuten duurt of een half uur... Nee, dat is een traditie die van mij niet in ere gehouden word tenzij er een manier gevonden word dat de stier niet zo gruwelijk afgemaakt word.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:15

Hier ook voornamelijk SP posters. *D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:20

Hier ook SP posters :j en een enkel PVDA geloof ik en ik heb 1 CDA gezien :j

Ik heb wel reclame op tv gezien ook :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:22

misschien komt het nog wel hoor, reclame spotjes en groter in kranten etc.. wellicht dat ze daar een paar dagen van te voren pas mee beginnen

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:25

Die campagne barst vanaf deze week wel los hoor. Ik werk bij de Tweede Kamer en ik begin vanavond al met overwerken tot na Knevel & vd Brink (moet de media volgen vanavond). Alleen al vanavond zijn er twee extra programma's (dus buiten de reguliere actualiteiten- en praatprogramma's om) in het kader van de EP-verkiezingen (Tegenlicht en De slag om Brussel; beide Nld2) en dat zal nu elke dag wel gaan toenemen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:26

Consort schreef:
Die campagne barst vanaf deze week wel los hoor. Ik werk bij de Tweede Kamer en ik begin vanavond al met overwerken tot na Knevel & vd Brink (moet de media volgen vanavond). Alleen al vanavond zijn er twee extra programma's (dus buiten de reguliere actualiteiten- en praatprogramma's om) in het kader van de EP-verkiezingen (Tegenlicht en De slag om Brussel; beide Nld2) en dat zal nu elke dag wel gaan toenemen.

Aah oke :) Nou mooi om te horen. Ik zal vanavond eens kijken :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:35

pharagirlke schreef:
Maar, is er niet iets te bedenken dat je wel nog de vaardigheid van het steken hebt, maar dat de stier op een of andere manier iets op zijn rug draagt waar de spiezen ingestoken worden? Ik vind het spiezen steken nl simpelweg mishandeling, of dat nu vijf minuten duurt of een half uur... Nee, dat is een traditie die van mij niet in ere gehouden word tenzij er een manier gevonden word dat de stier niet zo gruwelijk afgemaakt word.

Ga dan een paal vangen met een lasso ofzo. :\ Beesten worden er ook niet vriendelijker op als ze steeds een half uur opgejaagd worden :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:46

maar met het opjagen doe je ze geen pijn en het gaat hem denk ik vnl om het rijden, het wenden en het wegspringen van het paard, lenigheid en handigheid van ruiter en paard tonen... Dat gaat niet echt met een paal en een lasso he :=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:53

Daarom ben ik het ook voor het afschaffen.
Voor je eigen of lol van anderen hoef je geen beest te vermoorden of in de stress te jagen :n

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:04

Ik ga stemmen op GroenLinks. Ik ben namelijk erg voor het welzijn van dieren en mensen die het slecht hebben.

Veel mensen geven af op buitenlanders in hun land. Omdat ze de taal niet spreken, de gebruiken niet kennen, hun eigen gebruiken meenemen uit hun eigen cultuur, enzovoort.

De taal, mijn vraag is hoeveel Nederlanders onze taal wél goed spreken en schrijven? Negen van de tien mensen in Nederland spreken en schrijven Nederlands helemaal niet goed, zowel grammaticaal niet als met simpele woorden schrijven.

Daarbij vind ik het standpunt van: Nederland = Nederland en niets erin of eruit. Maar stél nou eens dat je zelf in een arm land zit waar oorlog uit breekt, zou JIJ niet naar een land vluchten waar het veilig is?

En als er oorlog uit breekt, is Nederland dan ook nog steeds zo goed op zichzelf? Zou het dan niet fijn zijn om alle hulp te krijgen die je kan krijgen?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:30

Ik stem PvdD. :)
Zij komen op alle punten het meest overeen met mijn kijk op de wereld. Zowel met betrekking tot rechten voor dieren, als met rechten voor mensen, als voor het het milieu.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:33

Ik heb net de stemwijzer gedaan en kwam met kleine verschillen uit op de Klokkenluiderpartij, PVV en VVD uit.
Ik stem meestal VVD maar ben er nog niet uit.