Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:12

UIT WILDE BOUWEN ??

Dat zou bij mij dan wel even in het verkeerde keelgat schieten denk ik :oo

Was dat geen geintje ofzo om jou te stangen...? :P

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:16

:)) Ja.
Bij mij ook dus ja. -O-
Nope. Was geen grapje... :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:20

Je zou hem toch... *maakt kill-gebaar* !

Hij weet dat jij het echt heel vervelend vindt , niet alleen om te miepen maar ook dat je het serieus en oprecht toch wel een "enge" situatie vindt , dat je probeert om het te accepteren en dat je door die zuipfestijnen ernstig aan je relatie twijfelt..... en hij zegt doodleuk dat hij eigenlijk nog wel wat vaker op stap wil ??

Als dat echt absoluut niet zelfs maar een greintje humoristisch bedoelt was dan is dat wat mij betreft echt een provocatie om dingen op de spits te drijven... iets anders kan ik er even niet van maken :?

Waarom zou die dat doen....?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:31

Dees zoek je: _-:(

Misschien juist wel om het op de spits te drijven?

Misschien wil hij ook wel eens weten waar hij aan toe is. Dat hij ook zoiets heeft van: komt er nog wat van dat accepteren, of kappen we er gewoon mee?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:30

Haha ja Ilzas, ik zeg gewoon wat er op mijn tong ligt, pak dat niet netter in, want ik draai niet graag om de dingetjes heen omdat dat beter likt aan de kont :D

Ik wil nog even terug komen op dat samenwonen en vrienden uitnodigen.
Je bent dus eigenlijk van mening dat als zijn vrienden op bezoek komen, dat jij al niet eens bij ze in 1 ruimte wilt zitten? (dat maak ik er iig uit op)
Maar vrouwtje, dat kan toch niet.
Je kunt toch niet de rest van je leven jezelf weg toveren elke keer als er een van zijn vrienden langs komt. Dat is leuk voor eventjes, maar op den duur ga je je daar zo ontzettend aan storen dat je er op terug komt en zegt, wacht eens even het is mijn huis, gaan jullie maar eens ergens anders zitten.
Besef je je dat?

Niemand zegt dat je zijn vrienden leuk moet vinden, dat je er de beste maatjes mee moet worden, maar als partner zijnde zou het wel fijn zijn als je ze niet expres negeerd of ontwijkt.
Van de 5 keer dat iemand langskomt zou het wel prettig zijn als jij er 1 keer gezellig bij komt zitten. Al is het maar een half uurtje.
Toch even je hoofd laten zien, en daarbij zou jouw vriend dat ook wel leuk vinden, denk ik zo eventjes.
Hij kan wel zeggen dat hij het niet erg vind, maar op den duur zal het wellicht toch aan hem gaan knagen.

Je blijft volhouden dat je niets met ze te maken wil hebben. Maar hoe moet dat dan als jouw vriend op een mooie zomerdag een etentje in de tuin organiseert, waarbij hij graag ook 1 of 2 vrienden uit zou willen nodigen?
Ga jij hem dan jaar na jaar na jaar voor de keus zetten, zij of ik? (je bent 31, stel dat je 90 wordt, dat zijn nog 59 jaren)

Nou ja goed, ik blijk niet zo heel goed te kunnen verwoorden wat ik allemaal bedoel, dus voor het eenheel lang verhaal wordt.....

Je kunt zijn vrienden niet ontwijken, tenminste niet zo gigantisch als dat jij dat wil doen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 07:10

Nee, dat denk ik ook niet. En een keer een half uurtje er bij zitten kan ik ook wel doen. Voor de rest denk ik toch dat het een gigantisch probleem is en blijft tussen ons.

Jij zegt: "ga IK hem jaar na jaar voor die keus zetten", maar het is toch ook net zo goed andersom: hij zet mij ook jaar na jaar voor die keus: hem MET vrienden of niet.

En ik weet en vind en wil hem ook niet laten kiezen. Maar wat moet ik dan? Ja, erbij gaan zitten. En dan denkt ie dus dat ik het leuk vind, gaat ie het uitbreiden en voor ik het weet zit ik ieder weekend met dat stel in de tuin aan de barbeque en de beertender. Zoals de rest dus wel doet. En dat WIL ik dus gewoon niet.

Want dat is wat er dan gebeurt (ervaringsdeskundigheid), dan gaan ze dus aan me lopen trekken, van: "Zie je nou wel hoe gezellig het is? Vind je het nou niet heel gezellig dan? Nou dan! Kom je dan de volgende keer weer? Ja? Wel doen he?"

Dan gaan ze dus meteen aan me lopen trekken. En op de vraag of ik het gezellig vind: niemand zegt dan recht in iemand anders zijn gezicht: "Nee man, maar weet je, ik doe het voor het lange termijn effect op mijn relatie, weet je". Dat is toch hypocriet? Als je alleen komt voor het lange termijn effect op je relatie, kom dan niet. Kom als je ze leuk vindt of blijf weg. Ik koos wegblijven en dat is nu dus ook niet goed (gebleken). En nu weet ik het niet dus niet meer...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:17

Er moet me toch echt even iets van het hart, mijn haren gaan recht overeind staan van sommige opmerkingen (van o.a. Pmarena en Ilzas) over killneigingen etc -:(- . Lieve mensen, laten we één ding niet vergeten, dit is het probleem van Ilzas en NIET van haar vriend. Hij doet niks verkeerd, ook al heeft zij er nog zoveel last van. Ik lees met verbazing hier hoe intolerant sommige vrouwen tegenover hun vriend zijn. Vreselijk...

Overigens vind ik de verdere opmerkingen in de posts van Pmarena erg nuttig hoor en vind ik ook nog steeds dat Ilzas een pluim verdient voor haar gedrag in dit topic ;).

Goed, waar het mijns inziens op neerkomt (hetgeen een mening is en dus niet per definitie waarheid) is dat Ilzas een (begrijpelijke) aversie heeft mbt alcohol en haar angsten, weerzin, onzekerheid etc hieromtrent projecteert op haar vriend. Je probeert de oplossing te zoeken bij je vriend terwijl het probleem bij jou ligt. Als je eerst eens zou erkennen dat niet je vriend maar jij het probleem bent (sorry, ik wil niet bot overkomen) dat zijn we al een heel eind.

De 'zuipfestijnen' van je vriend zijn relatief onschuldig. Behalve een beetje lawaai en een alcoholucht 's nachts, vermoordt hij niemand, randt hij niemand aan en wordt hij niet ineens een of andere vandaal die een spoor van vernielingen achterlaat in de stad ;). Dat jij er wel bang voor bent, wil niet zeggen dat je van hem mag vragen er mee te stoppen ook al heb je nog zo'n goede reden om het vreselijk te vinden. Ik kan soms jaloers zijn (mijn probleem) maar ik mag dan toch niet van mijn vriend verlangen niet meer op stap te gaan (geen oplossing ook al lijkt dat wel zo). Dat is symptoombestrijding en niet het probleem oplossen. Stel jouw vriend is ooit iemand verloren door de val van een paard, mag hij dan van jou verlangen te stoppen met paardrijden én, misschien nog wel belangrijker, zou je dat doen?

Ik denk dat er 3 opties zijn:

a. stoppen met deze relatie
b. proberen een compromis te sluiten (vriend slaapt niet thuis na zo'n festijn en veel verder dan dat kun je niet gaan denk ik want een tijd afspreken met mannen is onmogelijk en je wil hem ook niet in zijn fun beperken met een kinderachtige curfew lijkt me). Aanvulling: én het indelen van échte quality tijd samen.
c. praten met iemand, iemand professioneels. Ik denk dat àls jij iemand kan vinden om mee te praten die jou ligt, dat nog een ware eye-opener en opluchting voor je kan zijn. Ook voor jezelf is het veel fijner als je wat losser zou kunnen zijn. Af en toe is het heeeeerlijk de controle aan iemand anders te geven, achterover te leunen, voor je te laten zorgen en te genieten :j.

Heb je hier wel eens met iemand over gepraat? Met iemand echt :D bedoel ik? Misschien dat een zelfvertrouwenclininc o.i.d. kan helpen?

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat iemand tóch de moeite neemt het te lezen ;). Veel succes meid, ik vind echt dat je super bezig bent!!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 08:25

Ik lees het wel hoor. Die "kill-neigingen" waren maar grapjes hoor. In ieder geval van mijn kant.

Dat van een prof lijkt me zeker wel een goed idee. Ik zou alleen niet weten hoe, waar en wie...

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:26

Nou ik vind dat je niet hem kan verbieden om met zijn vrienden om te gaan, dat is iniedergeval wel duidelijk lijkt mij ondertussen! Ik hoef A ook echt niet te verbieden om met zijn vrienden om te gaan en hij hoeft mij ook niets te verbieden, en dat is logisch vind ik. ( JA zus zal nu eens normaal antwoorden en ik zal niet meer rellen...excuses daarvoor :o ....vond t gewoon flauw met zn alle tegen 1, maargoed ze red zich inderdaad prima dus....)

Maarja ik heb het er al zo vaak serieus over gehad, dat je op n gegeven moment ook denkt: make up your F*cking mind....ja sorry maar dat is niet makkelijk, dat weet ik ook wel en die vrienden zijn ook echt niet leuk, dat weet ik ook maar je zal toch tot een compromis moeten komen met hem, zo niet....houdt t niet zo lang meer stand en dat weet je zelf ook wel, hij hoeft er ook niet onder te lijden dat jij zo'n moeilijk persoon bent en hem wil claimen omdat jij anders flipt. Je weet dat ik dat ook had in t begin met A en dat komt ook door onze vader waarschijnlijk maar daar kunnen de mannen niets aan doen, veel mannen houden van een biertje doen en dat moet je ze ook gunnen, net zoals dat hun ons het gunnen om paard te rijden. Oke dat doen wij niet midden in de nacht en dat je met n zatte kop thuis komt, maargoed als je gaat samen wonen dan kies je een huis uit met WEL een logeerkamer en dan heb je er geen last van,...A ligt ook niet naast mij als ie gezopen heeft hoor. Ja en wij zijn wel tot een compromis gekomen qua tijd en ach t aantal biertjes moet hij zelf weten, als ik er maar geen last van heb. Je moet toch wel eens echt gaan relativeren en er niet in blijven hangen, je HOEFT van hem niet eens bij hun te zitten borrelen, wees blij, maar laat hem dan wel....en maak er afspraken over en dan komt t heus wel goed, als je maar niet zo moeilijk doet steeds. Er zijn wel ergere dingen in de wereld, en dat weten wij maar al te goed helaas.....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 08:29

Excusses geaccepteerd, en inderdaad: ik red me prima.

Helaas wel ja.

(sorry voor korte post, doe steeds tussendoor een dossiertje en een postje...)

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:32

Tsjah sees heeft een goede posting neergezet denk ik....het is gewoon ook jou probleem en niet dat van hem en tsjah dat wij een alcoholist als vader hebben kunnen de mannen ook niet helpen, maar ik begrijp wel dat je denkt dat hij dat zou kunnen worden bijvoorbeeld omdat ie zo veel zuipt...waarom val je als vrouw eigenlijk echt vaak op types zoals je vader? zo stom is dat, gewoon herkenbaar en dus vertrouwd,....maarja wel fout misschien?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:04

Ik heb een voorstel gedaan, dat ie het aantal "normale" zuipavondjes niet in hoeft te perken, maar wel de tijd een beetje en het aantal bier. Op bijzondere dingen, die er niet altijd zijn, zoals vrijgezellenfeestjes kan ie zo laat gaan als ie wil en zo veel drinken als ie wil maar slaapt ie dan niet thuis.

Zijn vrienden zouden bij ons op bruiloft en kraamvisite komen en dus zou ik dan ook meegaan naar hun bruiloften en kraamvisites en dan zouden we samen uit, samen thuis doen. Dus niet MIJN tijd, maar ook niet die van hem. En als we samen ergens heen gaan, naar jazzweekend bijvoorbeeld, zou hij mij niet alleen naar huis laten gaan.

Dat was niet goed genoeg voor hem, dus hebben we er maar een punt achter gezet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:11

Jeetje ilzas, dat nieuws had ik niet verwacht. Maar goed als je geen toegevingen wilt doen in een relatie sta je nergens. En minder zuipen is nooit slecht.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:13

Ik ook niet, eerlijk gezegd.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:15

Ik zit nou ook even met mijn mond open te lezen. Ondanks dat er aan beide kanten best star vastgehouden werdt aan gewoonten, verwacht je ergens toch een soort van oplossing.

Heel erg jammer, aan de andere kant wat Katiavl ook zegt, als er geen toegevingen komen van beide kanten dan is het éénrichtingsverkeer en dat is nooit goed.

Ga je alsnog eens met iemand praten om voor jezelf je angsten meer tastbaar en reeel te kunnen maken zodat je die rugzak in een volgende relatie niet meesleept?

Kan van alles zijn, van maatschappelijk werk tot psych.

Heel veel sterkte meis, het is niet niks na zoveel jaren een relatie te moeten beiindigen....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:16

Tjee, Ilzas, wat je net in je post schreef, klonk mij juist enorm goed in de oren en ik wilde net gaan posten dat er van zijn kant uit wel begrip moet zijn voor de situatie en respect om hoe jij hier mee om probeert te gaan. Wat jammer dat het dan tóch niet gelukt is...Is het echt definitief of even adempauze?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:18

Ik heb hier een beetje het probleem dat,waar wij wonen,(bijna) alleen vrienden van mijn vriend wonen.....
Ik ben hier een paar jaar geleden naartoe verhuisd dus ken hier van vroeger niemand.

Soms wel vervelend want me moeten altijd dingen doen met ZIJN vrienden.....
En vooral die vriendinnen van zijn vrienden zijn grotendeels niet mijn type....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:21

Dat zal de tijd leren. Maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee ook. Misschien past een ander wel gewoon beter bij me. Of, asociaal als ik ben, kan ik misschien maar beter alleen blijven.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:33

Dat is opeens wel een hele drastische en plotse maatregel, ik wil je er allereerst veel sterkte mee wensen. Maar als ik zo lees wat er door je hoofd gaat (natuurlijk allemaal via een scherm, dus misschien vergis ik me heel erg) is het wel beter zo. Het leek er niet echt op alsof jullie tot redelijke en bevredigende compromissen konden komen samen, en elkaar continu voor keuzes stellen werkt m.i. niet. En ergens is het natuurlijk ook heel vreemd dat je totaal niet met je vriend z'n vrienden kunt opschieten, je zou zeggen dat iemand's partner en vrienden wel in hetzelfde type vallen, althans, dat is mijn ervaring (maar ja, mijn beste vriendin is dan ook m'n vriend z'n ex :')). Dus in die zin pasten jullie misschien ook niet zo goed bij elkaar als je zelf zou hebben gewild. Hoe dan ook, nogmaals veel sterkte.

Overigens: zat mannen die niet alleen op zoek zijn naar een druk sociaal en zuipend leven hoor, maar dat zijn mannen die wat meer op jou lijken. Dus misschien is je theorie dat je iemand zoekt die de eigenschappen bezit die jij niet hebt niet ideaal ;)

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:33

Ach maar het is al tig keer aan en uit geweest dus geloof me: dit zegt nog helemaaal niets! Een knipperlicht is er niets bij hoor. Sorry maar zo is het gewoon, dus waarom het dan nu opeens wel 'echt' zo zou zijn vraag ik me af....jullie zijn ook alletwee een stelletje drama queens. Hoe vaak hebben er wel geen mensen ( ook op bokt heb je al eens eerder vermeld dat het uit was dus iedereen: ahhh sterkte....en toen wist ik ook al dat het toch niet uit was...maargoed ) tegen je gezegd dat ze dan met je meeleefde enz terwijl je dan gewoon nog in gesprek met hem was en er eigenlijk weinig aan de hand was, sorry maar dat vind ik ook niet echt kunnen, ik heb zelfs W eens gesmst toen van : sterkte he, en hij toen: eh waarmee? dus duidelijkheid van twee kanten lijkt me ook wel terecht, en het geeft ook helemaaaal niets als je wel gewoon aan een adempauze doet hoor, heb ik ook zo vaak gedaan, maar niet zeggen dat het over is als dat nog niet zeker is, it aint over til its over ;) En inderdaad, 7 jaar gooi je ook niet zomaar weg en al helemaal niet om zoiets stoms toch? tenminste zou zonde zijn vind ik.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 12:28

Eh, nou het komt van hem en ik ga er verder geen "werk" meer van maken ook. Maar goed, verder ben ik jou er geen verantwoording over verschuldigd en zeker niet hier.

Je post zelf nota bene nog: en anders maar niet...Doen we dat, geloof je het weer niet...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:15

Ilzas en Llover, jullie waren toch zusjes?

Ik ben het wel met SuperRupsje eens, zij geeft de situatie denk ik goed weer. Als men geen gulden middenwegen wil vinden, houdt het snel op vrees ik. En vrienden is zo'n moeilijke issue. Het beste is gewoon als je daarmee op kan schieten of ze iig kan velen voor die paar keer per jaar. Veel sterkte meis, het zal niet makkelijk zijn na 7 jaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:22

Sterkte... maar als er blijkbaar niet over te praten valt is dit uiteindelijk misschien de beste oplossing. Niet leuk, en zo voelt het vast ook niet.
Maar er zijn idd ook mannen die wel over dit soort dingen willen praten en die evt wel in zijn voor het sluiten van een compromis als dat nodig is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:45

Oe twee zusjes aan het bekvechten. Ik hoef geen tv aan te zetten, soapserie genoeg hier :+

Hij heeft dus gezegt, sorry maar ik kap er mee? Niet jij als ik het goed begrijp?
(mijn vriend zei gisteren, als ze zich zo tegen mij zou gedragen, zou het feestje meteen over zijn)

En nu dit gebeurt zeg je, prima zo, ik ben er ook klaar mee.
Dat begrijp ik even niet. 7 jaar samen (toch?) en dan zo makkelijk klaar zijn met elkaar.
Dan was er in mijn ogen al geen houden van meer aanwezig, of je krijgt het niet gewonnen dus ben je nu gewoon op je teentjes getrapt.
Beide klopt niet. Liefde over, prima dan is dit misschien wel de beste oplossing zo, maar als je nu gewoon koppig doet, dan zou ik toch maar eens van die troon afkomen om dit weer even te gaan fixen hoor.

Hoe je het ook went of keert, die vrienden zullen er altijd zijn, net zo goed als dat jouw vriendinnen er altijd zullen zijn.
Zodra je gaat samenwonen zullen ze ook nog eens af en toe bij jullie op visite komen en dan is het vrij asociaal om de één te verwelkomen en bij de ander de deur voor de neus dicht te doen (even bot gezegt)
Dat besef je blijkbaar want je zegt al, ik wil best iets te drinken voor ze inschenken, zo af en toe er gezellig bij gaan zitten en zelfs een middagje samen barbequen zie je wel zitten, maar....tot daar en niet verder!!!

Vooraf loop je al te piepen, neeeee want dadelijk dit, dat, zus en zo. Waarom doe je dat? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
Dat is toch niet zijn schuld, dat doe je jezelf aan.

Kan het niet zo zijn (en ik zeg ook maar wat hoor) dat jij geen moeite hebt met hun opleidingsniveau, hun saaie beroep, hun manier van op vakantie gaan etc, maar simpelweg niets met ze te maken wil hebben door het woordje alcohol + het feit dat het mannen zijn?(heb je net zo veel moeite met vrouwen en wijntjes?)
Dat ze jou het gevoel van gevangenheid, van willen vluchten, van het verloren zijn van de controle, geven waardoor je een enorme muur om je heen hebt geplaatst waarbij het niet meer uitmaakt of ze nu een biertje drinken of een glas cola.
Zou dat niet jouw probleem kunnen zijn? Het in een situatie terecht komen waar je zelf geen controle over hebt en daar niet mee weten om te gaan?

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:47

Ilzas schreef:
Eh, nou het komt van hem en ik ga er verder geen "werk" meer van maken ook. Maar goed, verder ben ik jou er geen verantwoording over verschuldigd en zeker niet hier.

Je post zelf nota bene nog: en anders maar niet...Doen we dat, geloof je het weer niet...

Dat ik het niet geloof maakt niet uit, maar is niet zo vreemd als je naar het verleden kijkt, ik bedoel, ik hoe vaak is t wel niet aan en uit geweest....maakt ook niets uit verder, moet je zelf weten verder......

En waarom niet hier? je knalt alles al hier op.....dus dat argument begrijp ik niet...jij wilt alles hier bespreken, maar dan toch niet helemaal alles dus...en nee jij bent mijn geen verantwoording schuldig, niemand hier, maar je maakt t allemaal zelf zo openbaar, niet ik.