Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Wegens gebrek aan inhoudelijke informatie zijn we zijn weer op het ´niveau´ van persoonlijk opmerkingen![]()
Geluukkig schrijft de wet:
De máximum snelheid is de hoogst toegestane snelheid onder gunstige omstandigheden. Langzamer* mag altijd, sneller NOOIT.
Daarbij geldt dat het helpen ontlopen van een straf voor snelheidovertreding strafbaar is![]()
Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te snel te rijden.
Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te waarschuwen voor een snelheidscontrole.
Het isbeiden te verdédigen.
hc
*met inachtnemng van artikel 5.

suleilitha schreef:Als je het verkeer ophoudt ben je een gevaar op de weg en belemmer je de doorstroming, dat leer je al in les vier ofzo meen ik me nog te herinneren...
Ik heb echt aangebeld vanmorgen en oom agent was niet te spreken over mijn bemoeienis. Ik heb dit ondertussen maar even doorgegeven aan de meldkamer overigens, mét kenteken van de flitsauto in kwestie.
Overigens heb ik laatst gezien dat er een oud mannetje op de A7 aan de kant werd gezet omdat hij 70 reed in plaats van de toegestane 120

suleilitha schreef:Overigens heb ik laatst gezien dat er een oud mannetje op de A7 aan de kant werd gezet omdat hij 70 reed in plaats van de toegestane 120

Chiqa schreef:kazary schreef:Waarom zou ik de macht over het stuur verliezen als ik 130 rij op de snelweg?
Gisteren moest ik nog op de rem, ik reed braaf 120, maar iemand vond het nodig in te gaan halen net voor mijn neus, met maarliefst 87 km op de navigatie.
Maar als ik 130 had gereden had ik het remmen ook kunnen halen hoor.
.
Mss toch maar eens verdiepen in de remweg/reactietijd die per kilometer die jij harder rijdt toeneemt,
zou op zich best wel eens leerzaam kunnen zijn voor je en zou je een mensenleven kunnen besparen.
Een meter eerder stoppen is al immers genoeg.

Chiqa schreef:suleilitha schreef:Overigens heb ik laatst gezien dat er een oud mannetje op de A7 aan de kant werd gezet omdat hij 70 reed in plaats van de toegestane 120
te langzaam rijden mag idd niet, net als te hard rijden. Er zijn immers niet voor honderden euro's aan flitspalen geplaatst door het hele land voor jaja....Te langzaam rijden.
Gelukkig hebben we een afgestudeerde officier van justitie in het land die wél weet waar hij over praat
Nouks schreef:Ongeacht of dit onder de noemer "persoonlijk" valt of niet: hoe vaak ga jij nog gedeeltelijk offtopic in de herhaling vallen?

Huertecilla schreef:Nouks schreef:Ongeacht of dit onder de noemer "persoonlijk" valt of niet: hoe vaak ga jij nog gedeeltelijk offtopic in de herhaling vallen?
Off topic?
´Daarbij geldt dat het helpen ontlopen van een straf voor snelheidsovertreding strafbaar is.´
´Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te waarschuwen voor een snelheidscontrole.´
Geheel onnodig maar ter achtergrondinfo: ik heb álle rijbewijzen, inclusief voertuigen met een snelheidsontheffing en word regelmatig geëxamineerd![]()
Mijn door veel ervaringskennis onderbouwde mening is dat het grootste deel van de automobilisten op de weg tijdelijk of permanent niet geschikt is om met een auto in de openbare ruimte te komen.
Het blijft overigens hoogst vermakelijk dat dit topic parallel loopt naast topics door over te snel rijden automobilisten klagende ruiters op Bokt.
hc