Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:50

Door rijden is in mijn ogen niet te snel rijden, door rijden is het verkeer hinderen. En daar zit in voorrang geven, niet onnodig stoppen en gewoon de correcte snelheid rijden maar niet 5 km te snel.
Trager rijden dan toegestaan is niet verboden tijdens het examen omdat het ook niet verboden is op de openbare weg onder een bepaald percentage.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-04-09 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:51

Chiqa schreef:
Utixo schreef:
Het zou een stunt zijn als dat niet zo was :')

Ik zie het al voor me, 'autorijschool het superieur brandende lampje' :)*

En dan HC die continu de examinator zit te verbeteren. In meerdere gordels natuurlijk.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:51

ik vind t maatschappelijk ongewenst gedrag elkander niet te helpen
Laatst bijgewerkt door ecyoj op 24-04-09 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:52

Huertecilla schreef:
Wegens gebrek aan inhoudelijke informatie zijn we zijn weer op het ´niveau´ van persoonlijk opmerkingen *\o/*

Geluukkig schrijft de wet:
De máximum snelheid is de hoogst toegestane snelheid onder gunstige omstandigheden. Langzamer* mag altijd, sneller NOOIT.
Daarbij geldt dat het helpen ontlopen van een straf voor snelheidovertreding strafbaar is :)*

Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te snel te rijden.
Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te waarschuwen voor een snelheidscontrole.
Het is 8)7 beiden te verdédigen.

hc

*met inachtnemng van artikel 5.

Ongeacht of dit onder de noemer "persoonlijk" valt of niet: hoe vaak ga jij nog gedeeltelijk offtopic in de herhaling vallen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-09 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:52

Als je het verkeer ophoudt ben je een gevaar op de weg en belemmer je de doorstroming, dat leer je al in les vier ofzo meen ik me nog te herinneren... :D

Ik heb echt aangebeld vanmorgen en oom agent was niet te spreken over mijn bemoeienis. Ik heb dit ondertussen maar even doorgegeven aan de meldkamer overigens, mét kenteken van de flitsauto in kwestie.

Overigens heb ik laatst gezien dat er een oud mannetje op de A7 aan de kant werd gezet omdat hij 70 reed in plaats van de toegestane 120 ;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:53

suleilitha schreef:
Als je het verkeer ophoudt ben je een gevaar op de weg en belemmer je de doorstroming, dat leer je al in les vier ofzo meen ik me nog te herinneren... :D

Ik heb echt aangebeld vanmorgen en oom agent was niet te spreken over mijn bemoeienis. Ik heb dit ondertussen maar even doorgegeven aan de meldkamer overigens, mét kenteken van de flitsauto in kwestie.

Overigens heb ik laatst gezien dat er een oud mannetje op de A7 aan de kant werd gezet omdat hij 70 reed in plaats van de toegestane 120 ;)

das mijn opa hahaha
wat ik eerder in dit topic vertelde

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:54

Ben het wel eens die persoonlijke opmerkingen, waar gaat het nu over. Ik vind leuk om over verkeersregels te discussieren maar dat valt buiten HC. Heb hem toch nog niet in het verkeersboek zien staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:54

ecyoj schreef:
das mijn opa hahaha

Hoe weet je dat dat jouw opa was? Dat gebeurt vast wel vaker... (mag ik hopen, tenminste, gezien de hoeveelheid gevaarlijk-zacht-rijders)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:55

Elke dag kom ik wel van die mensen tegen die dan ipv bij 80
75 rijden
zo iritant
en dan NOG remmen voor een flitser wedden

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:55

Nouks schreef:
ecyoj schreef:
das mijn opa hahaha

Hoe weet je dat dat jouw opa was? Dat gebeurt vast wel vaker... (mag ik hopen, tenminste, gezien de hoeveelheid gevaarlijk-zacht-rijders)

uhh dat was als grapje
(omdat ik ook zoiets had verteld paar blz terug)

ecyoj

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:56

sarcastisch ofzo of hoe noem je dat

Anoniem

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:57

Nou, het was vast je opa niet Ecyoj, het was in de buurt van Drachten en jij had het over Beverwijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:57

suleilitha schreef:

te langzaam rijden mag idd niet, net als te hard rijden. Er zijn immers niet voor honderden euro's aan flitspalen geplaatst door het hele land voor jaja....Te langzaam rijden.

Gelukkig hebben we een afgestudeerde officier van justitie in het land die wél weet waar hij over praat :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:58

suleilitha schreef:
Nou, het was vast je opa niet Ecyoj, het was in de buurt van Drachten en jij had het over Beverwijk :D

hij is er al een tijdje niet meer dus klopt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:58

Chiqa schreef:
kazary schreef:
Waarom zou ik de macht over het stuur verliezen als ik 130 rij op de snelweg?
Gisteren moest ik nog op de rem, ik reed braaf 120, maar iemand vond het nodig in te gaan halen net voor mijn neus, met maarliefst 87 km op de navigatie.
Maar als ik 130 had gereden had ik het remmen ook kunnen halen hoor.
.

Mss toch maar eens verdiepen in de remweg/reactietijd die per kilometer die jij harder rijdt toeneemt,
zou op zich best wel eens leerzaam kunnen zijn voor je en zou je een mensenleven kunnen besparen.
Een meter eerder stoppen is al immers genoeg.

Wie zegt dat ik me er niet in verdiept heb?
Ik kon dat remmen halen, ook harder. Het weer was goed, ik had daar tijd voor gehad.
Geen enge beren gaan zien als ze er niet zijn.
En ja ik heb al honderden mensen levens gekost :D
En gisteren zelfs omdat ik netjes 120 reed :D
Overdrijven is erg goed in dit topic.
En onze opper professor is er wel het beste in.
Laatst bijgewerkt door kazary op 24-04-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:59

Chiqa schreef:
suleilitha schreef:

te langzaam rijden mag idd niet, net als te hard rijden. Er zijn immers niet voor honderden euro's aan flitspalen geplaatst door het hele land voor jaja....Te langzaam rijden.

Gelukkig hebben we een afgestudeerde officier van justitie in het land die wél weet waar hij over praat :D

Er zijn flitspalen voor te langzaam rijden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:00

Bovendien remt de ene auto beter dan de andere :D
Met de volvo moet ik nog altijd uitkijken dat ik niet te hard op de rem trap. Met de oude trekauto gaat dat net even anders, maar die is ook lang zo snel niet.
Honderden vliegen doodgereden, Kazary? :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:01

Remmen voor flitspalen is een beetje psychologisch net zoals veel mensen zich anders gedragen als ze een politieman zien. Volkomen onbewust.

MissyTara

Ik doe het ook niet. Als iemand te hard wil rijden is dat zijn pakkie an, daar ga ik geen boete voor riskeren....

Anoniem

Ja die zijn er Utixo, omdat het bewezen is dat te langzaam rijden de jaja....files doet toenemen, meer ergenissen ontstaan waardoor weer meer ongelukken onstaan, dus werd het tijd dat hier ook eens op wordt gecontroleerd dat in tegenstellign wat hier bij hoog en laag door sup. wordt beweerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:02

Nouks schreef:
Ongeacht of dit onder de noemer "persoonlijk" valt of niet: hoe vaak ga jij nog gedeeltelijk offtopic in de herhaling vallen?

Off topic?
´Daarbij geldt dat het helpen ontlopen van een straf voor snelheidsovertreding strafbaar is.´
´Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te waarschuwen voor een snelheidscontrole.´

Geheel onnodig maar ter achtergrondinfo: ik heb álle rijbewijzen, inclusief voertuigen met een snelheidsontheffing en word regelmatig geëxamineerd :(:)
Mijn door veel ervaringskennis onderbouwde mening is dat het grootste deel van de automobilisten op de weg tijdelijk of permanent niet geschikt is om met een auto in de openbare ruimte te komen.
Dit topic levert aardig wat onderbouwing :P

Het blijft overigens hoogst vermakelijk dat dit topic parallel loopt naast topics door over te snel rijden automobilisten klagende ruiters op Bokt.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-04-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:03

Ach ja
zolang je er niet bij bent gweest zal de bestuurder de enige zijn die kan zeggen of het qua remmen te halen valt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:03

En zeker mensen die al maar 75 rijden en dan ook nog eens flink gaan remmen voor een paal. Hoe dat zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:04

HC joh, zo zie je maar weer hoe slecht de gemiddelde Bokker is, te hard rijden en ook nog zeuren :D
Maar al had je een vliegbrevet voor een JSF, boeiend..... dat maakt je nog geen goeie chauffeur, evenmin als het bezitten van alle stempeltjes in een roze papiertje. (ik heb er maar drie en rij niks minder dan mensen die ik ken die echt alle rijbewijzen hebben)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:04

Huertecilla schreef:
Nouks schreef:

Off topic?
´Daarbij geldt dat het helpen ontlopen van een straf voor snelheidsovertreding strafbaar is.´
´Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te waarschuwen voor een snelheidscontrole.´

Geheel onnodig maar ter achtergrondinfo: ik heb álle rijbewijzen, inclusief voertuigen met een snelheidsontheffing en word regelmatig geëxamineerd :(:)
Mijn door veel ervaringskennis onderbouwde mening is dat het grootste deel van de automobilisten op de weg tijdelijk of permanent niet geschikt is om met een auto in de openbare ruimte te komen.

Het blijft overigens hoogst vermakelijk dat dit topic parallel loopt naast topics door over te snel rijden automobilisten klagende ruiters op Bokt.

hc

1: nee dat heet gewoon een beetje vriendelijk zijn en je medemens helpen.

2: inclusief alle voertuigen? wow je bent vast een rijk persoon