Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:45

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door mijn rijlessen van mijn onzekerheid af ben gekomen, maar dat dat pas de laatste lessen echt merkbaar is. Ik moest pittiger gaan rijden van mijn instructeur, laten zien dat ik er ook ben in het verkeer. En dat heeft ook op mij in het gewone leven zo'n positieve uitwerking gehad :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:59

Ik vind het moeilijk om zoiets aan te pakken. Ik doe al zoveel dingen die ik eigenlijk niet durf (en dus speel dat ik het wel durf, wat ik dus ook moest doen en waardoor het beter zou gaan) maar ik krijg steeds meer zulke dingen te horen. Ik hoefde echt niet mijzelf helemaal bloot te geven, maar zo gesloten als nu is gewoon niet goed. Maar ik weet gewoon niet wat ik dan in de auto zou moeten doen dat ik niet gesloten ben... Ik weet sowieso echt bijna niets te zeggen, en rijden en praten kan ik al helemaal moeilijk tegelijk. Ook vind ik dat het rijden best lekker gaat (vorige les sowieso), en voel ik mij ook niet onzeker in dingen van; 'kan hier zo wel afslaan' etc. Deze les was het wel zo dat ik wíst dat ik in de spiegels moest kijken, maar omdat hij daar niets over zei het niet deed... Ja daar kan ik mij dan in vinden dat ik te afwachtend ben en dat kan ik ook wel veranderen. Maar een andere sitauatie zoals remmen voor fietsers wat ik niet deed omdat ik ze simpelweg niet zag (had de haaientanden ook niet gezien) doe ik volgens mij niet uit onzekerheid maar dat straal ik dan blijkbaar wel uit. Ook had hij het erover dat ik er tegen op zou zien als we zouden zeggen; 'We gaan nu naar Amsterdam met de auto om te gaan winkelen'. Maar ik zou dat gewoon doen, en zie in Amsterdam wel hoe het gaat...

Hoe is dat bij jou gegroeid dan Unwritten? Want hij gaf inderdaad ook het voorbeeld van een meisje die door het autorijden nu ook in het dagelijks leven veel meer zelfvertrouwen had.
@Chantal; Ik loop stage in een verzorgingshuis, en op mijn tussenbeoordeling kwam dus naar voren dat ik emotieloos overkom. Mijn werkbegeleider kon gewoon niet peilen wat er in mij omging/ik het leuk vond bijvoorbeeld. Hierdoor moest ik aan mijn persoonlijke ontwikkeling gaan werken. Nu heb ik maandag mijn eindbeoordeling en voor m'n gevoel is er niets verandert, maar mijn werkbegeleider kwam pas naar mij toe dat het nu zo goed ging. Ze kon zien dat ik het leuk vond en ik was meer open en spontaan... Ik vind de stage alleen maar stommer geworden, ben er hartstikke moe dus ik snap dat niet waar ze dat vandaan halen.

Goed, dit gaat veel verder dan dit rijles topic... Maarja omdat het toch blijkbaar met elkaar in verband staat...
Ik vind het sowieso altijd heel rot om te horen van; 'Ik heb dat nog nooit bij een stagiaire zo meegemaakt'. En nu dan mijn rijinstructeur; 'Ik heb eigenlijk nooit zo weinig grip gehad op een leerling, wat er in je omgaat'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:04

Paula, ik weet eigenlijk niet echt hoe het gegroeid is, ik ben uiteindelijk veel meer vooruit gaan denken, heb aangevoeld hoe het is om zelf te denken: Dat moet ik doen! en het dan ook gewoon doen, in plaats van afwachten tot de instructeur het zegt. Ik vraag nu ook al voor de rotondes etc welke kant ik op moet, ipv afwachten tot hij zegt waarheen we gaan, zodat ik alvast kan handelen. Dit heeft mij in het leven zelf ook geholpen doordat ik daardoor veel meer durf, en niet meer afwacht tot anderen wat doen, maar zelf geneigd ben de leiding te nemen in situaties :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:15

Mijn instructeur zegt 200 meter van te voren al welke kant ik op ga, en als hij niets zegt moet ik rechtdoor. Als ik helemaal niets hoor kies ik gewoon zelf, ik denk als ik vragen stellen daarover hij juist mij te veel vind twijfelen... Maar het verband in leiding nemen zie ik wel ja, zo had ik het niet bekeken.

Was trouwens lekker bezig, nadat wij dit gesprek hadden gehad en ik weer wegreed, sloeg voor het eerst deze les de auto af. En de rest van het rijden ging ook voor geen meter meer. Wist gewoon niet meer hoe ik moest rijden om niet onzeker over te komen. Wat had ik het warm zeg, pfoe. :')

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:18

@ Paula: ik liep dus ook stage in een verzorgingshuis.. En mijn stagebegeleider vond dat ik te afwachtend was, meer vragen moest stellen en meer initiatief moest nemen.. Ik ben aan deze 3 punten gaan werken.. En gezegd tegen mezelf dat ik het kon. En dat ik aan andere mensen schijt moest hebben, wat zij over mij denken! :P Ik ben door mijn stage, dus ook heel erg veranderd.. Ook in het dagelijks leven!

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:19

Maar idd.. Als je de leiding probeert te nemen.. Kom je al heel ver..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:27

Die houding heb ik al een beetje Chantal. ('Ik heb zoveel scheit aan alles dat ik scheit tekort kom' houding). Ik heb echt collega's op mijn stage, dat is gewoon niet normaal hoe asociaal. En daar zeg ik dan ook rustig wat van. Heb daar een beetje geleerd om maar mijn eigen gang te gaan, want aan hen heb ik niets.
Ik denk dat het bij mij meer het probleem is dat ik aan de buitenwereld ook moet laten zien hoe ik erover denk. Dat ik iets durf. Ik denk dat dat het is, en ik weet niet of ik er dan over moet praten/gezichtsuitdrukking of wat dan ook... Dat is een beetje het punt.

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:45

Okee.. Ja, ik snap het! Alleen is moeilijk om daar iets aan te veranderen denk ik!
Ik denk dat mijn werk (bijbaantje) er ook wel bij heeft geholpen.. Ik werk namelijk bij Mc Donalds en moet natuurlijk veel mensen aanspreken! ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:48

Daar ben ik ook echt heel erg mee vooruit gegaan (stond achter de kassa/broodafdeling enzovoort). Maar toch he, gesloten, emotieloos, stil. Pfff, ik wordt hier juist onzeker door. :=

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:15

jaa.. maar laat je echt niet gek maken!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:47

Ik zou willen dat ik kon zeggen wat te doen Paula, maar daarvoor ken ik je te goed. Ik zou van jou nooit kunnen zeggen dat je emotieloos bent, eerder dat je het gewoon niet nodig vindt om emoties te tonen bij "vreemden" en het dus liever voor jezelf houdt.
Je gaat natuurlijk wel lessen om te leren autorijden, niet om gezellig met die man te kletsen. Daar hoef je echt niet over na te denken ('wat zal ik nu eens zeggen').

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:53

Tsja naja, ik heb nu op stage alleen maar positieve feedback gehad. Dus misschien is er ook nog met die rijinstructeur wel hoop. Zal zo wel even Googlen over hoe je emoties toon. :') Heb wel wat om morgen over te praten iig, laatste dagje stage dus daar moet wel wat over te zeggen zijn.

Zie d'r wel tegenop zeg, bah. Rijden vind ik heerlijk maar dit gedoe. :=

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:34

Morgen mag ik weer :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:39

Pfff mijn rijles ging echt gigantisch mis vandaag... Normaal is mijn sterkste punt bijzondere verrichtingen nou onderhand het zwakste :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:02

Ben weer terug. Niet veel bijzonders gedaan. Ik ben weer een aparte leerling. Nu weer omdat ik wel goed kijk op kruispunten, maar bij het afslaan niet. En meestal kijkt iemand helemaal niet of helemaal wel. :+ Maarja, moet daar weer aan gaan werken.
Kan alleen volgende week zaterdag pas weer terecht.

Het was trouwens niet stil in de auto dit keer. Niet dat het echt doordringt wat hij zegt, want het is of luisteren of rijden. :+

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:59

ik mag donderdag weer. :D om 1uur maar heb dernaa om 2 uur mijn tussentijdse toets als het goed is krijg ik volgende week mijn tijd en datum te horen voor het afrijden

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:43

ik ben gisteren begonnen.:D ging goed volgende week weer.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:45

Leuk Orlando :D Ik heb vrijdag mijn 5e les. Gaat best goed _O- ik ben het beste in mijn spiegels afstellen _O- daarin ben ik al in stap 5 :P

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:20

Haai! ik heb gister mijn 19e en 20ste les gehad! mag volgende keer een officiele examenroute afleggen.. en als dat goed gaat word mijn examen aangevraagd! woeeeeh! hoop dat het gaat lukken :P

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:22

hoop ik ook voor je aatjuh12 :D Zou wel super zijn :D

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:12

Ik heb morgen ook weer les om 14:00. Krijg ik gelijk een datum door voor het afrijden :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:40

Ik heb aanstaande vrijdag mijn allereerste rijles en ik ben nu al enorm zenuwachtig :+ Maar ik heb er ook wel zin in, geloof ik :P
Ik weet alleen totaal niet wat ik moet verwachten...

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:17

MonaLieske schreef:
Ik weet alleen totaal niet wat ik moet verwachten...

Een auto, een weg en een man/vrouw die langs je loopt te banketstaaf ;)
Hehe.

Krijg over 2 weken te horen wanneer ik TTT mag doen. Spannendd..

Hoop eigenlijk echt dat theorie examen niet te moeilijk is. Al die verkeersregels enz ken ik wel alleen over alcohol en bandenspanning en oliepijl en al die dingen ben ik niet goed in.
Ook in het bereken van reactietijd enz enz ben ik niet goed in.
Hopelijk komt dat er ook niet in voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:54

Zenuwen zijn zo niet nodig :+ :D

Ik ga morgen weer, lesje nummer 28 :+ heerlijk weer een keer in de avond rijden :D

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:00

Ik mag morgen ook weer. 2 uur achter elkaar.
Vorige keer ging erg lekker, dus ik hoop morgen ook weer.

Theorie heb ik gisteren gehaald, dus nu op naar de praktijk. :D