Breghje schreef:Wat voor mij echt niet te begrijpen is, is de dikgedrukte zin. Tuurlijk is dat jou persoonlijke mening in dezen, maar waarom zou een ander niet stomweg iets anders kunnen geloven dan jij doet? Waarom is het zo moeilijk te bevatten dat er meerdere geloven zijn, dat er niet één geloof is maar dat iedereen zelf mag uitmaken wat en hoe hij/zij het al dan niet geloof beleeft? Waarom zouden we volgens jou allemaal in God moeten geloven en niet naast elkaar meerdere geloven kunnen hebben? Ik vind dat heel erg moeilijk te verteren, omdat het mij belemmert in mijn vrijheidsprincipe.
Blue_Eyes schreef:Jij hebt van mij anders de volledige vrijheid om te geloven wat je wilt. Dus van mij geen enkele belemmering.
Maar goed - dat dikgedrukte, of eigenlijk, dat belangrijke wat moslims ontkennen, is voor mij de basis van mijn geloof, dat Jezus is gestorven en opgestaan en dat God onze zonden heeft vergeven. Dat is echt de bottomline. Dat is dus belangrijk voor mij. En als je iets anders gelooft, prima. Ik zal ook geen enkele moslim proberen te be-evangeliseren, of wat dan ook. Ik ga ook hier niet proberen te overtuigen, wel proberen begrip te kweken voor elkaar. Het zou mooi zijn als alle gelovigen naast elkaar zouden leven, no matter what. Aan mij zal het niet liggen. Er werd mij gevraagd hoe ik over moslims dacht. Nou, prima. Dat is wat ik erover denk.
Dat vind ik eerlijk gezegd heel erg mooi verwoord. Dank je wel. Het kwam eerst echt over op me alsof je andere geloven op een hoopje gooide, en dat is dus duidelijk niet zo.
Edit: quote verkloot...