Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphaan

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:16

nou ja, ik heb ook wel eens ergens extremere meningen over (in school discussies, niet noemenswaardig) maar mij is geleerd je dan genuanceerd uit te laten.
En dat van die lerares is een simpele "wat als" want als zij het niet is, misschien iemand anders wel. Zoals de TS zich nu voelt omdat ze zich belachelijk gemaakt voelt, zo voelen andere mensen zich misschien wel door haar mening. Waarmee ik bedoel te zeggen, dat dit nou eenmaal kan gebeuren als je ergens je mening over geeft (over een omstreden onderwerp als deze)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:34

De lerares had zich zeker moeten inhouden en op een andere manier moeten reageren, maar wie weet is ze er zelf wel net achtergekomen dat 1 van haar kinderen (of zijzelf) homofiel is. Dan kan het zijn dat ze net even teveel uit emotie reageerde, niet wenselijk maar wel menselijk.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 02:09

Karl66 schreef:
TS heeft een vraag over hoe ze met het gedrag van haar lerares om moet gaan. Dit topic gaat niet over homosexualiteit (dat was alleen de aanleiding) en niet over Darwin. Graag ontopic blijven dus.

@Karl

Als ik de beginpost lees dan gaat het toch wel om iets meer dan de vraag van TS hoe ze met het gedrag van de lerares om moet gaan. De eerste 7 regels alleen al geven blijk van een grote weerzin bij de TS over de denkbeelden/lessen van de betreffende docente. Verder lijkt het me dat de TS in dit topic ook geen enkele kans mist om haar mening over oa homoseksualiteit voor het voetlicht te brengen, dus wat hier dan precies nog on topic is ontgaat mij geheel. De hele openingspost is uitsluitend de versie van de TS omtrent het gedrag van een docente die dingen zegt waarvan zij vindt dat ze niet thuishoren op een christelijke school. Waarom mogen de medebokkers dan niet reageren op de hele post en mag de TS dicteren hoe en waarop er geantwoord moet worden en wat er genegeerd moet worden.

Wel grappig trouwens dat er steeds een "reclame" banner over of liever tegen Darwin/evolutie (van de mediagroep in Genesis) onder aan de bladzijde verschijnt, mag dat dan wel in dit topic, is dat stom toeval of sponsoren ze dit topic of bokt? :?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:48

Een leraar die zich door een 15 jarige helemaal op ( of IN ) de kast laat jagen is in mijn ogen niet geschikt voor het onderwijs.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:54

Een leraar blijft ook maar een mens.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:56

Hermelientje schreef:
Wel grappig trouwens dat er steeds een "reclame" banner over of liever tegen Darwin/evolutie (van de mediagroep in Genesis) onder aan de bladzijde verschijnt, mag dat dan wel in dit topic, is dat stom toeval of sponsoren ze dit topic of bokt? :?

Misschien moet TS dat aan juf laten lezen :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:57

Ik heb onderaan de gratis baby sound voor op je telefoon staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:59

Ik juist 'gay en single?'.. :+ Niks over Darwin. :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:06

Fiffill schreef:
saskiakefie schreef:
Natuurlijk is er wat mis gegaan als je homo bent..
Betekend niet dat je iets tegen de persoon zelf hoeft te hebben. Maar vind het echt belachelijk hoe die lerares doet.. Vind het niet kunnen hoor :n ben benieuwd hoe het afloopt :)

Meen je dat nu echt?

nee anders zeg ik het ;)
over het algemeen zorgt de natuur voor hetros voor de voortplanting.
Maar dat wil niet zeggen dat homo's minderwaardig zijn, absoluut niet :)
Ik vind dat ze even veel rechten hebben als hetro's :)
Maar aandachttrekkerij vind ik wel onzin..

maar bijvoorbeeld kindjes het het syndrome van down, vinden jullie dat daar ook niks mis is gegaan?
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 13-02-09 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:10

celano schreef:
kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

Sorry hoor maar met deze ben ik het gewoon eens pff precies wat ik zat te denken!
Maarja zal wel aan mij liggen ,want er is iets mis gegaan bij mij geborte :P

Ik zou een gesprek aanvragen met de juffrouw , maar ben het toch met haar eens hahahaha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:15

celano schreef:
kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

Volgens mij is er pas écht iets goed mis gegaan bij de geboorte (of zelfs eerder) als je zo denkt. Er is nog meer mis gegaan op het moment dat je zoiets ook durft uit te spreken.

Sluit me dus aan bij Celano.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:56

kinuh schreef:

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.[/quote]

Volgens mij is er pas écht iets goed mis gegaan bij de geboorte (of zelfs eerder) als je zo denkt. Er is nog meer mis gegaan op het moment dat je zoiets ook durft uit te spreken.

Sluit me dus aan bij Celano.[/quote]

Dat heb je weer mooi gezegd :+
De spijker sla je zo echt bijzonder goed op zijn kop ;)

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:02

eindelijk word er wat van gezegd hahaha!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:03

saskiakefie schreef:
nee anders zeg ik het ;)
over het algemeen zorgt de natuur voor hetros voor de voortplanting.
Maar dat wil niet zeggen dat homo's minderwaardig zijn, absoluut niet :)
Ik vind dat ze even veel rechten hebben als hetro's :)
Maar aandachttrekkerij vind ik wel onzin..

maar bijvoorbeeld kindjes het het syndrome van down, vinden jullie dat daar ook niks mis is gegaan?

:? :x oh hemel... deze discussie word steeds erger...

er is wat mis gegaan met mensen die zulke uitspraken en vergelijkingen maken, brrr eng...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:07

Lees ik het nou goed en wordt homofilie vergeleken met syndroom van down? Oftewel... wordt een voorkeur vergeleken met een verstandelijke beperking?

Dat is me nogal een vergelijking zeg :\

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:30

Quellian schreef:
Lees ik het nou goed en wordt homofilie vergeleken met syndroom van down? Oftewel... wordt een voorkeur vergeleken met een verstandelijke beperking?

Ik voel me ook wel heel verstandelijk beperkt met een IQ van 125 ;) Tsja, ik kan het honderd keer aan de meeste christelijken uitleggen maar vaak blijven ze het toch wel afkeuren. Tot dat hun eigen zoon/dochter/kleinkind/goede vriend opeens homo blijkt te zijn, dan is er niks 'mis' gegaan dan is het wel opeens gewoon een beetje anders maar niet erg. Heel jammer is dat, maar ja, wat de boer niet kent, dat eet hij niet.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:32

Ik heb altijd begrepen dat de mens is geschapen naar gods evenbeeld, volgens mij zijn homo's ook mensen............

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:47

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar TS, de uiting van een mening als die van jou is volledig onnodig. Bedenk je, dat je mensen in je klas kunt hebben zitten die nog niet uit de kast gekomen zit, die enorm worstelen met hun gevoelens, misschien walgen van hun eigen gevoelens, het willen onderdrukken, er niet voor uit durven te komen etc. etc. en die krijgen dan een dergelijk bekrompen mening voor de kiezen, das best hard....

Maar goed, daar ging het niet om. Het gedrag van je lerares is inderdaad niet professioneel, zo mag ze niet met haar leerlingen omgaan. Aan de andere kant ik niet hoe de band tussen jou en deze lerares is. Leraren zijn ook maar mensen die geen voorkeur mogen hebben als het om leerlingen gaat, maar hey, elke leraar vind sommige leerlingen leuker dan de andere. Ik denk dus ook dat je ook eens naar jezelf moet kijken, kan de reactie van de docente ergens vandaan komen? Niet dat dit wil zeggen dat jouw lerares recht heeft om zich zo te gedragen, maar misschien hoeft niet alleen zij aan zichzelf te werken....Snap je waar ik heen wil?

Tallie_Ho schreef:
Een leraar die zich door een 15 jarige helemaal op ( of IN ) de kast laat jagen is in mijn ogen niet geschikt voor het onderwijs.

Das wel heel erg grof gesteld, sommige pubers kunnen echt het bloed onder je nagels weghalen. ik denk dat je voor de klas moet hebben gestaan staan wil je hier een oordeel in hebben (of heb je dat...kan natuurlijk zijn...)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:56

Adil18 schreef:
Tallie_Ho schreef:

Das wel heel erg grof gesteld, sommige pubers kunnen echt het bloed onder je nagels weghalen. ik denk dat je voor de klas moet hebben gestaan staan wil je hier een oordeel in hebben (of heb je dat...kan natuurlijk zijn...)

Dat is inderdaad grof gesteld, maar wel waar. Je WEET vantevoren dat je met pubers gaat werken. Je weet ook vantevoren dat als je naar een mening vraagt, die weleens kan verschillen van de jouwe. Nogmaals: TS loopt niet te pas en te onpas haar mening in het rond te smijten, maar als er uitdrukkelijk naar gevraagd wordt, door een docent - dus niet een situatie waarin je makkelijk zwijgt - dan geeft ze die wel.
Ja, ik sta voor de klas, ook met pubers - en niet zomaar pubers. Ja, ze halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Maar niet door desgevraagd hun mening te geven.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:00

Piera schreef:
Quellian schreef:

Ik voel me ook wel heel verstandelijk beperkt met een IQ van 125 ;) Tsja, ik kan het honderd keer aan de meeste christelijken uitleggen maar vaak blijven ze het toch wel afkeuren. Tot dat hun eigen zoon/dochter/kleinkind/goede vriend opeens homo blijkt te zijn, dan is er niks 'mis' gegaan dan is het wel opeens gewoon een beetje anders maar niet erg. Heel jammer is dat, maar ja, wat de boer niet kent, dat eet hij niet.

Ik ben christen en inderdaad er is niets mis met homo's. Het zijn mensen en ik ben mens. Als ik een kindje krijg en mijn kind blijkt homo te zijn zou ik evenveel van mijn kind houden. Ik heb ook homo's in mijn vriendenkring en ik geef net zoveel om hun als om de anderen. God houdt ook heel veel van ALLE mensen. God houdt alleen niet van de zonde die mensen doen. En geloof mij ieder mens doet zonde. De hele homo discussie kun je eeuwig over blijven dimdammen. Laat elkaar in je waarde, geef je mening maar kwets er niemand mee, dat betekent dat ik als christen mijn mening mag geven over homo's, net als homo's hun mening mogen geven over mij als christen.

Als je christen bent volg je de bijbel en je gelooft alles wat er in staat, je kunt niet hele dingen gaan schrappen. Er staat in de bijbel dat God het niet bedoeld heeft dat mensen van hetzelfde geslacht gemeenschap hebben, er staat ook in dat je geen sex voor het huwelijk mag hebben, dat je anderen moet liefhebben boven jezelf, dat je niet mag stelen, dat je niet mag moorden etc.

Als je homo bent en je gelooft de bijbel niet...waar maak je je dan druk om? Er blijven altijd mensen die je zullen kwetsen. Iedereen wordt in het leven gekwetst. De een denkt zus, de ander zo. Christenen hebben geen hekel aan homo's en als ze dat wel hebben moeten ze toch nog even terug naar de basis: Heb je medemens lief als jezelf. God is liefde.

edit: ik hoop dat ik het zo een beetje goed gebracht heb, tis toch moeilijk om wat er in je hoofd zit in het kort samen te vatten.
Laatst bijgewerkt door MaartjeEsra op 13-02-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:01

Blue_Eyes; ieder mens weet dat je je al moet schamen als je sommige dingen dénkt, laat staan als je ze uitspreekt. Ik vraag me persoonlijk af of ik me in had kunnen houden als ik de betreffende lerares was (ben gelukkig ook geen lerares). Vind het een hondse opmerking, getuigt compleet van gebrek aan opvoeding. Met name de ouders van TS moeten hun ogen uit hun kop schamen! Dit heeft totaal NIETS met geloof te maken, maar met de gedachtekronkels die de gelovigen zich aanpraten.

Als ik dit zo lees dan zit er weinig verschil tussen een echte Christen en een extremist.

Sorry, maar nogmaals; ik vind het hónds!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:04

Dat denk ik ook weleens, Quellian... ik krijg dat soort neigingen bij jouw onderschrift. Ook heel kwetsend voor heel veel mensen. Toch hou ik me in - want ja, het is jouw goed recht om die mening te hebben.
Dat geldt dus net zo goed voor TS. Je kunt moordneigingen krijgen bij haar mening, maar dan nog dien je je zeker als docent op een fatsoenlijke manier te gedragen. Ik krijg echt nog wel extremere dingen om mijn hoofd op school.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:05

Blue_Eyes schreef:
Dat is inderdaad grof gesteld, maar wel waar. Je WEET vantevoren dat je met pubers gaat werken. Je weet ook vantevoren dat als je naar een mening vraagt, die weleens kan verschillen van de jouwe. Nogmaals: TS loopt niet te pas en te onpas haar mening in het rond te smijten, maar als er uitdrukkelijk naar gevraagd wordt, door een docent - dus niet een situatie waarin je makkelijk zwijgt - dan geeft ze die wel.
Ja, ik sta voor de klas, ook met pubers - en niet zomaar pubers. Ja, ze halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Maar niet door desgevraagd hun mening te geven.

Sorry, maar je bent ook een mens en je mag je zeker opwinden en gefrustreerd raken. De kwaliteit van de leraar ligt daarin hoe je er mee omgaat en hoe je op de leerling reageert, daarom zei ik ook dat de reactie van de lerares fout was, maar dat maakt haar niet gelijk ongeschikt wat Tallie eigenlijk beweert.... ;)

Ook al weet je dat het kan gebeuren en je bent er op voorbereid, je bent nog steeds een mens met gevoelens. En, zoals ik al schreef, ken je de band tussen leerlinge en docente niet. We horen nu alleen de kant van de TS, misschien liep alles in werkelijkheid een stukje anders, misschien is de TS een leerlinge die vaak deze lerares (en misschien wel andere) provoceert etc. Daarom vind ik het gewaagd een uitspraak er over te doen zonder meerdere kanten van het verhaal te hebben gehoord...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:08

Voor mij staat de bijbel gelijk aan een sprookjesboek, want ik leef graag in de realiteit. Voor mij vluchten enkel mensen met angst vluchten in onwerkelijkheid, ieder zo het zijne.

Moordneigingen zou ik niet krijgen hoor, want ondanks dat ik niet gelovig ben heb ik in mijn opvoeding meegekregen niet te mogen moorden. EN bovenal: ik heb wél normen, waarden en fatsoen meegekregen in mijn opvoeding, dit in tegenstelling tot TS.

Vraag me dus af of het hier wel zozeer om het geloof gaat, dat staat er imo buiten. Het gaat om een totaal bekrompen oordeel over het -blijkbaar- onbekende.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:10

Moordneigingen bij wijze van spreken natuurlijk - maar blijkbaar word je wel ergggg boos, als ik je reactie zo tussen de regels door lees. Dat ontneemt echter TS niet het recht om die mening te hebben.

Oh enne... ik ben helemaal niet bang uitgevallen hoor.