Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:25

car0linee schreef:
katiavl schreef:
Ik heb gewoon een passie voor mode

Hier moest ik even op reageren.
Omdat ik geen dure merken draag betekent het niet dat ik geen "passie" voor mode heb.
Ook in de goedkopere winkels kun je wel kleding volgends de laatste mode kopen.

Waar zeg ik dat? ik spreek louter voor mezelf :)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:29

heey

ik ben ook een beetje merkverslaafd :o
ik moet altijd merkkleding aan, heb ook niets in mn kast ligge zonder merk
ben helemaal gek van burberry
en scapa truitjes,
je kunt een truitje ook gewoon krijge voor €60,-

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:31

ik vind merkleding vaak mooier en beter van kwaliteit maar ik geef mijn maandloon liever aan de ponys uit dan aan kleding.
ik heb merkkleding maar dan krijg ik het..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:35

Ik draag wel veel merk kleding maar dat is meer omdat ik (vaak) de kwaliteit beter vind. Ik doe bijvoorbeeld 1 week met een H&M Shirt en 1 jaar met een TH shirt... Wel koop ik altijd alles in de aanbieding puur omdat ik de volle prijs gewoon TE veel vind... Broeken wil ik altijd merk aangezien ik mijn broeken ook altijd naar de paarden aan doe als ik wil en ik heb 1 keer een H&M broek gehad en daar zat naar 2 weken een scheur in bij de knie. Ik ben helemaal niet zuinig namelijk op kleren en ik zoek het niet om elke week naar de stad te gaan. Ik geef liever wat meer uit en weten dat ik kwaliteit heb dan 10 keer 10 euro en nog niks hebben. Ik vind het bijvoorbeeld wel giga onzin als je een BB truitje koop gewoon zwart maar in het labeltje BB en bij de H&M ligt het zelfde truitje voor 10 euro :') . Dat komt denk ik mede omdat ik de kwaliteit van BB niet goed vind, van de onderbroeken echter wel, ik draag niks anders als BB onderbroeken. Verder vind ik de H&M vesten heerlijk zitten en shop ik super graag bij de New Yorker. Ik ben dol op kortingen en goedkoop dus koop vaak mijn merk kleding alleen in de aanbieding. (hihi, had pas mega korting bij de TH :o , van 300 naar 175). Kijk dat laat ik niet aan mijn neus voorbij gaan.

Pasamba

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:42

Als ik een broek koop dan is die vaak van G-star. Gewoon omdat ze me heel goed zitten en ik ze mooi vind. Maar ben er nu ook wel een beetje op uitgekeken want ze beginnen wel erg snel te slijten, worden te wijd of geven enorm af. En dat vind ik voor dat geld niet kunnen.

Verder maakt het mij niet zoveel uit of er een merkje op staat of niet. Koop bijvoorbeeld ook heel veel kleding van Only, wat niet duur is en toch heel mooi imo. H&M kleding koop ik dan weer nooit. Vroeger wel gedaan maar ik vind die kwaliteit echt slecht. Dus merkkleding wel voor mij, maar Gucci, D&G, Tommy Hilfiger etc. gaat mij wat te ver. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:50

janouke schreef:
heey

ik ben ook een beetje merkverslaafd :o
ik moet altijd merkkleding aan, heb ook niets in mn kast ligge zonder merk
ben helemaal gek van burberry
en scapa truitjes,
je kunt een truitje ook gewoon krijge voor €60,-

Het ligt er gewoon maar net aan wat je duur vind ;) Ik zou nooit 60 euro geven voor een truitje (tenzij het echt iets heel bijzonders is) is vind 25/30 euro meer dan genoeg.

Ik vind het wel raar trouwens dat iemand zei dat ze maar een week met een H&M shirt doet. Ik ben ook bepaald niet voorzichtig met mijn kleding, maar shirts van H&M gaan toch echt wel een jaar of 2 mee. Ik vind de kwaliteit dan meer dan voldoende.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:56

Bij H&M is het bij mij is het heel verschillend, ik heb vaak wel van die sweaters voor sporten en thuis, die gaan bij mij heel lang mee. Maar een andere keer had ik een roze/donkerbruin gestreept vest na 3x wassen was het gewoon bijna wit/zwart.

Maar ze hebben wel steeds leukere dingen, alleen ik durf het gewoon niet altijd aan omdat ik bang ben dat het weer na een paar keer wassen een hele andere kleur is dat vind ik gewoon zonde van m'n geld. (ik denk dat dat wel te begrijpen is, toch?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:00

Pistasche schreef:
Bij H&M is het bij mij is het heel verschillend, ik heb vaak wel van die sweaters voor sporten en thuis, die gaan bij mij heel lang mee. Maar een andere keer had ik een roze/donkerbruin gestreept vest na 3x wassen was het gewoon bijna wit/zwart.

Maar ze hebben wel steeds leukere dingen, alleen ik durf het gewoon niet altijd aan omdat ik bang ben dat het weer na een paar keer wassen een hele andere kleur is dat vind ik gewoon zonde van m'n geld. (ik denk dat dat wel te begrijpen is, toch?)

Ja tuurlijk :) Ik wil ook niemand opleggen om een bepaald soort kleding te kopen! Iedereen moet vooral aandoen wat ze zelf willen, merk of niet ;)
Ik zeg alleen dat ik een andere ervaring heb ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:03

Ik heb paar keer van h&m gekocht, maar kwaliteit was echt belaberd. Dus spijtig van het geld aantal goedkope dingen lopen ook op.
Ervaringen kunnen altijd anders zijn, als iemand content is met h&m mij niet gelaten hoor. Des te beter!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:05

Ik koop bijna geen merkkleding meer.
Vaak is de kwaliteit wel beter, maar om nu jaren met dezelfde t-shirts te lopen, vind ik ook niet leuk.

spijkerbroeken van 'een merk' hebben vaak wel een betere pasvorm en daarom vind ik dat meer geld waard.
Vind het ook niks als een jongen met een 'foute' spijkerbroek loopt :o

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:06

ik vind het eigenlijk onzin,
maar stiekem draag ik het wel :Z
ik heb op dit moment even een bjorn borg verslaving, alleen zitten we niet zo breed dus ja jammer dan :(:)
ik heb opzich toch wel liever merk maar het hoeft niet gelijk D&G en Guess ofzo te zijn

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:28

Als mensen zeggen dat ze enkel merkkleding kopen omdat ze eraan 'verslaafd' zijn, omdat ze 'modebewust' zijn of omdat ze nou eenmaal graag met merkjes lopen, vind ik dat een beetje triest.. Als je nou zegt dat je merkkleding koopt voor de kwaliteit, pasvorm en exclusiviteit vind ik het een heel ander verhaal..

Ik heb zelf ook vrijwel alleen maar merkkleding (en dan bedoel ik wel echt de duurdere merken), omdat het gewoon echt beter zit, langer mooi blijft en ik er een hekel aan heb om op een feestje vijf mensen met hetzelfde jurkje tegen te komen. Misschien is het belachelijk om 700 euro voor een burberry-jas of tas uit te geven, maar die heb ik wel mijn hele leven omdat deze kleding vaak tijdloos is als je goed koopt (en tuurlijk gebruik je die af en toe een tijd niet) terwijl een goedkope tas na een maand de prullenbak in kan.. Af en toe combineer ik dan weer dingen met kleding van de Zara of zoiets.. Daarnaast loop ik ook absoluut niet met de merken van mijn kleding te koop.. Nou zal het bij mij ook wel mee spelen dat mijn ouders zelf alleen maar dure merken dragen en ik ze dus simpelweg nooit de H&M heb binnengekregen ;)

En ik vind ook dat mensen die het niet zo breed hebben er precies even leuk kunnen uitzien in kleding van bv de zara!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel merkkleding koop als kleding bij de H&M.
Voor merkkleding betaal je meer maar het blijft langer mooi.
Ik heb wel altijd 'merk'broeken, deze zitten mooi en zijn van goede kwaliteit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:33

Waarom is dat zo raar dat verslaafd zijn, ik ben er tegen om echt veel geld aan kleding uit te geven. Dus nu ben ik gewoon om echt dure schoenen te dragen die zo kwalitatief en zacht zitten. Dan is het een domper om voor meer geld in de gewone winkel een veel mindere schoen te kopen.
Dus ja het is verslavend zeker als je een schoenverslaving hebt. Maar wat daar zielig aan is ik zou het niet weten :)

Maar goed vind het dan nog altijd raar om andermans motieven te veroordelen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:56

Ja, we kunnen elkaar niet beoordelen. (De meeste hier) kennen elkaar niet persoonlijk. Iedereen heeft zo zijn eigen waarden. De één geeft liever z'n geld uit aan paarden, hightech snufjes, hobby-dingetjes, sport of auto's en de andere geeft graag geld uit aan merkkleding. :Y)
Ieder zo z'n eigen redenen en gedachten erachter.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:22

Zoals je in mijn post kan lezen, vind ik het ook niet erg dat mensen geld uitgeven aan kleding want dat doe ik zelf ook ;) Ik vind alleen dat sommige mensen het om de verkeerde redenen doen.. (zoals op de middelbare school om erbij te horen en dan het liefst zo groot mogelijk de naam van het merk erop enz)

De post van katiavi snap ik niet helemaal..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:39

Ik draag wel voornamelijk merkkleren, vooral om de kwaliteit, gaat lang mee en ik vind het mooi. :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:06

Ik doe gewoon aan wat ik mooi vind, en laat dat nu net voornamelijk merkkledij zijn..
Ik heb ook wel andere dingetjes, maar het meeste is merkkledij.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:20

Ik heb niks tegen merkkleding, noch tegen 'merkloze' kleding. Zelf draag ik een wirwar van kleding, van Sutherland ("huismerk" van The Sting ;) ) tot Mexx, Esprit e.d., van Harry's Horse tot en met PK. Ik kijk puur naar de prijs-kwaliteit verhouding niet naar het label/merk wat eraan hangt. ;)

Mensen die het merk kopen om het merk dáár snap ik niks van :n Dan vraag ik me altijd af of ze soms iets willen compenseren :o Maar goed, iedereen moet maar doen waar hij of zij zich goed bij voelt :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:06

Ik heb eigenlijk altijd merkkleding van de luxere merken. Puur vanwege de kwaliteit.
Ik merk gewoon dat je er veel langer mee doet en mooi blijft.
Als ik kijk naar het verschil tussen de kwaliteit en houdbaarheid van bijvoorbeeld een goedkoper merk als Esprit of TH en echt mooi merk als Filippa K is dat al zó groot. Met een TH trui doe ik misschien 1,5 jaar en een Filippa K gat rustig 5/6 jaar mee en is dan nog steeds mooi.
Mijn ervaring is dat merkkleding zich vanzelf terug betaald.
Ik zie het aan mede studenten die bijvoorbeeld veel H&M dragen niet alleen loopt daadwerkelijk iedereen indezelfde dingen, ook zie je na een paar maanden al dat het niet mooi meer is. En dan kan je weer nieuwe kleren kopen.
Dan koop ik liever 1 heel mooi truitje van bijvoorbeeld Moschino, Girbeaud, Burberry, etc dan 10 shirtjes van de H&M. Dan heb je misschien maar één shirtje, maar je doet er wel jaren mee.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:16

merkkleding is niet altijd kwaliteit.. grappig dat mensen zich daar altijd aan vasthouden..:)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:28

pinuts schreef:
merkkleding is niet altijd kwaliteit.. grappig dat mensen zich daar altijd aan vasthouden..:)

Ik zie hier toch bar weinig mensen zeggen dat alle merkkleding kwaliteit is.
Staat vaak meestal, en dat is wel waar :)

Verder als je het voor het merk doet moet je toch wel de merken uitkiezen waar het echt hard opstaat. Alles wat ik heb kan je echt niet zien wat het is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:29

Ik vind dit zo'n nutteloze discussie :\ Iedereen moet toch zelf weten waar hij zn geld aan uitgeeft? Als iemand in broeken wil lopen van 500 euro lig ik daar geen nacht wakker van hoor.

Zelf heb ik niet zoveel met merkkleding. In mijn kast liggen gewoon broeken van indian rose, MET, diesel, en kleding van tommy hilfiger, bjorn borg, cane&cane, united colors of benetton, gsus, mexx, esprit. Gewoon fijne 'merken'.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:07

Tja wat valt onder merk kleding? Bijna overal hangt een merkje aan en de een kan super slagen bij de H&M en haalt daar ieder seizoen een nieuwe collectie op en de ander vind andere merken lekker zitten.

Ik moet zelf toegeven dat ik een nogal dure smaak heb en het geld er ook voor over heb. De kleren zitten mij beter en ik vind de kwaliteit vele malen beter dan bijvoorbeeld de H&M. Daar komt ook nog bij dat ik helemaal niet zo mode bewust ben en kleding koop waar ik langere tijd mee kan doen en wat ik heb gemerkt gaat duurdere kleding gewoon langer mee.

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:19

De enigste reclame waar ik gevoelig voor ben zijn die Mascara reclames! En ik trap er dus steeds weer in want de mascara van Max Factor is veel fijner voor mij dan die Chanel.. Scheelt bijna 15,- maar die reclames van Chanel zien er altijd zo mooi uit!!