Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Marloez schreef:Mijn ouders zijn Jehovah's Getuige schrijf het meteen maar even goed, en ik ging vroeger ook altijd met ze mee langs de deuren. Dit doen ze omdat ze precies alles doen wat Jezus hun heeft opgedragen en wat in de bijbel opgeschreven staat. Opdringerig mogen ze absoluut niet zijn, maar natuurlijk zullen er altijd wel van dat soort types tussenzitten. En die verhalen worden natuurlijk alleen maar rondverteld met alle gevolgen vandien.
Er is trouwens nog een geloof die langs de deuren gaan. Daar worden Jehovah's Getuigen vaak mee verward. Jehovah's Getuigen zullen ook nooit zeggen "Wij komen god, het licht, of Jezus brengen".
Wellicht is dat van dat andere geloof afkomstig, of gewoon een groot verzinsel onder mensen die het leuk vinden om te vertellen hoe stoer ze het nou weer van zichzelf vonden dat ze "die jehova's" hebben af staan bekken.
MarcoBorsato schreef:Marloez schreef:Mijn ouders zijn Jehovah's Getuige schrijf het meteen maar even goed, en ik ging vroeger ook altijd met ze mee langs de deuren. Dit doen ze omdat ze precies alles doen wat Jezus hun heeft opgedragen en wat in de bijbel opgeschreven staat. Opdringerig mogen ze absoluut niet zijn, maar natuurlijk zullen er altijd wel van dat soort types tussenzitten. En die verhalen worden natuurlijk alleen maar rondverteld met alle gevolgen vandien.
Er is trouwens nog een geloof die langs de deuren gaan. Daar worden Jehovah's Getuigen vaak mee verward. Jehovah's Getuigen zullen ook nooit zeggen "Wij komen god, het licht, of Jezus brengen".
Wellicht is dat van dat andere geloof afkomstig, of gewoon een groot verzinsel onder mensen die het leuk vinden om te vertellen hoe stoer ze het nou weer van zichzelf vonden dat ze "die jehova's" hebben af staan bekken.

ze kwamen in de regen bij ons aan. ik zeg meestal dat ik niet geintresseerd ben en dan bedank ik ze vriendelijk en zij mij en gaan weg
. niks geen brutaal gedrag van beide kanten. ik vind het wel knap van die mensen door wind en weer steunen ze god (niet dat ik geloof, maar heb er wel recpect voor ) 

Danae schreef:Ze zijn hier 1x geweest en daarna nooit meer.
Ik heb hun verhaal aangehoord en verteld dat ik niet in god geloof, maar dat ik mijn eigen geloof heb, en dat ik paranormaal begaafd ben..
Heb ze nooit meer gezien, ik was bezeten door de duivel, werd me verteld..![]()
Fijn, die zien we niet meer dan..
Verder heb ik niets tegen die mensen ..
Meetje22 schreef:Hahaha jij bent echt GRAPPIG.Bedenk me ineens dat ik wel een keer een jehova getuige achterna ben gerend om te vragen waar ze die uberschattige schoentjes had gekocht![]()
![]()
![]()
Vlak nadat ik netjes had bedankt en de deur dicht deed kreeg ik opeens die leuke schoenen in het vizier.
Ze schrok zich rot toen ze ineens keihard iemand achter der aan zag rennen maar ja ik ben en blijf een vrouw en moest gewoon weten waar ze ze gekocht had

Ik respecteer die mensen en hun geloof best hoor, maar waarom kunnen ze het niet gewoon voor zichzelf houden? Voor mij is het hetzelfde als die zwaar irritante telefoontjes van mensen die je iets willen aansmeren. Deze mensen belazeren je dan wel niet, maar ik vind het heel vervelend om met dit soort dingen lastig gevallen te worden.
Ze komen hier niet zo vaak en ik heb er ook geen problemen mee. Ik vind mensen die rond kerst/oud en nieuw langs komen om je een gelukkig kerstfeest te wensen voor geld vervelender.Rens_ke schreef:Dan zijn het grote grappenmakers, hier.
Ik ben niet doof, mijn moeder niet en mijn vader ook niet.
Ze stelen zich voor als Jehova's
Want Jehovah's Getuigen zullen zich niet als 'Jehova's' voorstellen, wel als 'Jehovah's Getuigen'. Als er allemaal Jehovah's zouden rondlopen zou de wereld er wel erg raar uit gaan zien. 
Chrisje92 schreef:Even een vraagje aan de mensen die meer afweten van Jehovah's getuigen, het was toch zo dat het niet echt uitmaakt welke klinkers je gebruikt, omdat ze een tekst hadden gevonden met JHVH, toch? Er staat me iets bij van een taal waarin geen klinkers voorkwamen en dat zij de klinkers erbij bedacht hebben, maar dat het vooral gaat om de medeklinkers. Heb ik het goed?
Het kan dus net zo goed: 'Johevah' of 'Jehavoh' zijn.
Maar zij hebben dus voor het gemak maar voor 1 benaming: 'Jehovah' gekozen. Over de 'V' is volgens mij ook wat onduidelijkheid, dat kon ook een 'W' voorstellen.