Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pairadice schreef:Maar om in de kampen te gaan werken als SSer, moest je gewoon ziek zijn. Dat heeft niets met idealen te maken, dat is gewoon ziek.
milo schreef:pairadice schreef:Maar om in de kampen te gaan werken als SSer, moest je gewoon ziek zijn. Dat heeft niets met idealen te maken, dat is gewoon ziek.
Dat denk ik niet. Er zullen veel mensen gewerkt hebben die een achterstand in hun gewetensontwikkeling hadden, maar velen worden ook meegezogen.
Het is net als een groepje jongeren dat elkaar opjut dieren te mishandelen. Als ze terugkijken zullen ze misschien medeleven en spijt kunnen tonen, maar in het moment zelf zijn ze zo meegegaan met elkaar ( groepsdruk) dat ze elkaar steeds verder drijven.
Daarnaast vind ik het experiment erg schokkende (letterlijk) uitslagen geven. mensen doen veel onder -alleen al verbale- druk.
lindake schreef:MarcoBorsato schreef:Kijk de film 'Das Experiment' maar eens
Ik vind het echt een beangstigende film...
Echwel schreef:Nou Katiavl ik denk dat Dr Mengele met zijn experimenten op mensen toch echt een sadist van nature was hoor en zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen.
Denken jullie niet dat de mensen om Hitler heen het hebben aangewakkerd dat hij een pion in een machtsspelletje was.
Heb de serie over Hitler zelf gezien en de mensen om hem heen voerden hem wat zij dachten echter omdat hij een goed openbaar spreker was hebben ze zijn ideen gevoed en hun eigen inbreng erbij...
Het is echt niet zo dat de mensen allemaal werden meegesleept hoor velen wisten heel goed waar ze mee bezig waren zeker de SSers en andere takken van het leger..