Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:10

Ja daar zat ik ook al aan te denken Huilen van het lachen Om me te excuseren voor mn slechte engels Huilen van het lachen
Vind het wel spannend maar opzich heb ik er wel zin in!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:11

Maar als je het op writeaprisoner doet moet je toch gewoon een e-mail sturen?
Enn ehmm njaa ik hoop maar dat ik dan niet in de problemen kom ik omdat ik eigenlijk geen 18 ben mjaa,

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:12

Ik kom net iemand tegen die nog geen jaar ouder is dan ik. 25 en in death row... Triest zeg Scheve mond

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:12

Kan allebei Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:13

Ik heb net een mail gestuurd Lachen , wist eerst niet zeker of ik wel zou schrijven maar ik kwam een profiel tegen van iemand die wel erg veel overeenkomende hobbies heeft en me -van wat ik heb kunnen lezen natuurlijk- qua persoonlijkheid ook nog redelijk aansprak. Niet dat ik iemand een heel l*lverhaal stuur en achteraf denk van "tjah, leuk maar ik vind 't niet echt een leuk persoon om te schrijven". Njah kijken of ik wat terug krijg.

Ohja, kan je trouwens ook handgeschreven dingen sturen? Heb d'r niet naar gekeken omdat ik 't ook weer te vind voor een introductieverhaaltje zegmaar, maar ik schrijf liever dan dat ik typ. Lachen

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:18

welke site heb jij het gedaan?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:20

writeaprisoner.com

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:22

Miiej schreef:
Enn ehmm njaa ik hoop maar dat ik dan niet in de problemen kom ik omdat ik eigenlijk geen 18 ben mjaa,

Miiej, op de eerste pag. van http://www.writeaprisoner.com staat duidelijk "You must be at least 18 years of age to enter this site"!
Ik kan echter niet vinden wat de konsekwenties zijn als je het tóch doet Scheve mond .
Even goed doorlezen dat stukje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:24

Ik heb niet het hele topic gelezen ( vanmorgen de eerste paar pages, toen de 'discussie' nog wat heftiger was ).
Maar zie dat het nu toch een 'fijn' topic is geworden.

En meiden die nu hebben besloten om te gaan schrijven, top!

Ik werk zelf met 'deze' mensen ( wat klinkt dat zo raar Clown ) en er zitten echt hele trieste gevallen tussen..
Jullie kunnen inderdaad dat ene lichtpuntje voor een gedetineerde zijn, wellicht het enige contact dat hij/zij nog heeft naast zijn/haar medegedetineerden.
Echt, iets simpels als een brief, kan zoveel betekenen voor iemand. Het stukje aandacht, persoonlijke interesse, het feit dat ze niet als mens veroordeeld worden etc.
En we blijven tenslotte allemaal mensen Ja

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:35

Ik zag het inderdaad ook.
Ik weet nog niet of ik het nu ga doen, wil het heel graag.
Maar ben toch ben dat als het niet zo is, dat ik in eens in de problemen kom.
Kan ik het niet via iemand zijn e-mail huisadres doen, die wel 18 is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:38

Sterre schreef:
Miiej schreef:

Miiej, op de eerste pag. van http://www.writeaprisoner.com staat duidelijk "You must be at least 18 years of age to enter this site"!
Ik kan echter niet vinden wat de konsekwenties zijn als je het tóch doet Scheve mond .
Even goed doorlezen dat stukje!!

Om eerlijk te zijn zou ik het ook niet doen als je jonger bent dan 18, overleg het dan op zijn minst eerst met je ouders.
Wat je wel moet bedenken is dat degene waar je mee schrijft wel volwassen is en daarnaast geen lief poesje is, kan behoorlijk confronterend zijn denk ik.

Waar worden brieven gecensureerd? En jullie hebben het over postzegels ed, kun je niet gewoon mailen?
Zit erover te denken om het te doen maar tegelijk vraag ik me af of het een goed idee is aangezien ik nogal een gevoelig type ben en me sommige dingen misschien teveel aantrek.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:41

Wel moet eerlijk zeggen dit topic zet ons wat aan het denken, stiekem heb ik ook zin om te schrijven zeker die op death row... en dat er zo'n jonge mensen zitten...
Als we zo iemand's dag kunnen leuker maken waarom niet?
bedankt TS dat je dit gepost hebt!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:44

Miiej schreef:
Ik zag het inderdaad ook.
Ik weet nog niet of ik het nu ga doen, wil het heel graag.
Maar ben toch ben dat als het niet zo is, dat ik in eens in de problemen kom.
Kan ik het niet via iemand zijn e-mail huisadres doen, die wel 18 is?

Ligt er imo aan hoe minderjarig je bent... Je hebt natuurlijk wel te maken met mensen die al een hoop levenservaring hebben en het heel graag willen is imo ook niet echt de juiste benaming. Ik vind mezelf (bijna 19) ook al wat aan de jonge kant, als ik niet een persoon had gevonden die me direct aansprak zou ik wss ook niet hebbeng geschreven. Ik heb er nog vrij goed over na moeten denken.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:46

Nja, ik heb niet echt zin om er met me ouders over, te overleggen.
Want ik ken me moeder wl met haar comentaar.
Ik woon overigens ook op mezelf enz.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:50

Miiej schreef:
Nja, ik heb niet echt zin om er met me ouders over, te overleggen.
Want ik ken me moeder wl met haar comentaar.
Ik woon overigens ook op mezelf enz.

Overleg dan met je vriend oid, zodat je iig iemand hebt om op terug te vallen, mee te overleggen enz.
Als zo'n veroordeelde met info komt over zijn verleden lijkt het me wel zo handig om iemand te hebben die ervan weet en met je mee kan lezen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:54

Hmm, ja dat is zo.
Alleen ik bedoel het gaat me er zeg maar meer om, dat ik in de problemen kom.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:57

Wat is het verschil tussen "murder" en "homicide" ?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:01

waarschijnlijk is het niet zeker of het moord of doodslag was. Beide vallen namelijk onder homicide.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:22

rockwitch schreef:
nou wat ze hier bedoelen is dat de gevangene minstens 18 moet zijn om een profiel te plaatsen.

WritePrisoner.com schreef:
Legal Notice: You must be at least 18 years of age to write to an inmate and to have read our Disclaimer.

Er staat dat de schrijver (wij) minimaal 18 jaar moet zijn om met een gevangene te mogen schrijven.

Ik zit er ook aan te denken.... lijkt me ook wel moeilijk, maar ga in overleg met Evert.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:23

Lijkt me best goed om te schrijven met een gevangene, zeker als je iets voor hem/haar kan betekenen.
Denk er zelf over na om het te doen, nog even afwachten Lachen

Tip: als je je adres niet wilt geven kan je ook een bus huren bij de postbank en daar de brief naartoe laten sturen Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:25

Kanelly schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen ( vanmorgen de eerste paar pages, toen de 'discussie' nog wat heftiger was ).
Maar zie dat het nu toch een 'fijn' topic is geworden.

En meiden die nu hebben besloten om te gaan schrijven, top!

Ik werk zelf met 'deze' mensen ( wat klinkt dat zo raar Clown ) en er zitten echt hele trieste gevallen tussen..
Jullie kunnen inderdaad dat ene lichtpuntje voor een gedetineerde zijn, wellicht het enige contact dat hij/zij nog heeft naast zijn/haar medegedetineerden.
Echt, iets simpels als een brief, kan zoveel betekenen voor iemand. Het stukje aandacht, persoonlijke interesse, het feit dat ze niet als mens veroordeeld worden etc.
En we blijven tenslotte allemaal mensen Ja

Hoezo enige contact? Die mensen hebben toch ook familie ed?

Wat ik me wel afvraag; hoe kan het dat ze gewoon met naam, toenaam, delict en zelfs foto's online staan? En hoezo moet je je adres in zo'n brief zetten?
In NL mogen de gedetineerden de achternaam van hun 'verzorger' nog niet weten en daar kan het allemaal wel?
Vind het wel apart...

Edit; weet iemand of brieven gescreend/gecensureerd worden?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:38

anneliesdj schreef:
Wat ik me wel afvraag; hoe kan het dat ze gewoon met naam, toenaam, delict en zelfs foto's online staan? En hoezo moet je je adres in zo'n brief zetten?
In NL mogen de gedetineerden de achternaam van hun 'verzorger' nog niet weten en daar kan het allemaal wel?
Vind het wel apart...

Edit; weet iemand of brieven gescreend/gecensureerd worden?

Volgens mij worden de brieven idd gelezen; je moet op zowel de envelop als ook in de brief je eigen naam en adres zetten. Doe je dit niet, krijgt de gevangene jouw post niet.

De gevangenen die op deze site staan, staan daar vrijwillig. Als ze niet met naam, toenaam en/of foto op het net willen, geven ze zich gewoon niet op voor zo´n advertentie Knipoog .

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:47

Lijkt me echt gaaf hoor om met een moordenaar te gaan schrijven. Ja zo iemand verdient het ook echt dat hij contact heeft met de buitenwereld. Als hij dan in 2020 vrijkomt kan ie gezellig bij me langs komen aangezien ie toch al mijn naam en adres heeft. Misschien lijk ik wel op zijn vriendin die hij heeft doodgestoken. Dat zou helemaal gaaf zijn. Dan weet ik dat ik 2021 niet haal Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Echt zo handig als je weet dat je toch al niet na 2020 wil leven. Clown

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:48

Erg interessant dit! Ik heb ook wat rondgekeken op die sites en hoe triest het ook allemaal is, soms moet ik toch wel lachen. Een moordenaar die in z'n profiel heeft staan "I don't bite" Nagelbijten / Gniffelen

Ik kwam net langs een profiel dat me wel aansprak. Ik ben er nog niet uit of ik ga schrijven, hij zit op death row en heeft flink wat op z'n kerfstok (drugsbezit, meerdere autodiefstallen, 2x inbraak, 2x brandstichting, kindermishandeling en 2x moord...).
In z'n profiel staat een highschool-foto, knappe jongen met een leuke lach. Dan vraag ik me echt af hoe dat zo fout heeft kunnen gaan, hij is nu 26...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:52

manueeltje82 schreef:
Lijkt me echt gaaf hoor om met een moordenaar te gaan schrijven. Ja zo iemand verdient het ook echt dat hij contact heeft met de buitenwereld. Als hij dan in 2020 vrijkomt kan ie gezellig bij me langs komen aangezien ie toch al mijn naam en adres heeft. Misschien lijk ik wel op zijn vriendin die hij heeft doodgestoken. Dat zou helemaal gaaf zijn. Dan weet ik dat ik 2021 niet haal Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Echt zo handig als je weet dat je toch al niet na 2020 wil leven. Clown

Dan zoek je er toch een die zit voor moord? Vraag je of die ontsnapt uit de bak en jou komt verkrachten en vermoorden, zeg er dan wel bij dat het vóór 2020 moet gebeuren hé?