Vind het wel spannend maar opzich heb ik er wel zin in!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miiej schreef:Maar als je het op writeaprisoner doet moet je toch gewoon een e-mail sturen?
Enn ehmm njaa ik hoop maar dat ik dan niet in de problemen kom ik omdat ik eigenlijk geen 18 ben mjaa,
Sterre schreef:Miiej schreef:Maar als je het op writeaprisoner doet moet je toch gewoon een e-mail sturen?
Enn ehmm njaa ik hoop maar dat ik dan niet in de problemen kom ik omdat ik eigenlijk geen 18 ben mjaa,
Miiej, op de eerste pag. van http://www.writeaprisoner.com staat duidelijk "You must be at least 18 years of age to enter this site"!
Ik kan echter niet vinden wat de konsekwenties zijn als je het tóch doet.
Even goed doorlezen dat stukje!!
Miiej schreef:Ik zag het inderdaad ook.
Ik weet nog niet of ik het nu ga doen, wil het heel graag.
Maar ben toch ben dat als het niet zo is, dat ik in eens in de problemen kom.
Kan ik het niet via iemand zijn e-mail huisadres doen, die wel 18 is?
Miiej schreef:Nja, ik heb niet echt zin om er met me ouders over, te overleggen.
Want ik ken me moeder wl met haar comentaar.
Ik woon overigens ook op mezelf enz.
rockwitch schreef:nou wat ze hier bedoelen is dat de gevangene minstens 18 moet zijn om een profiel te plaatsen.
WritePrisoner.com schreef:Legal Notice: You must be at least 18 years of age to write to an inmate and to have read our Disclaimer.
Kanelly schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen ( vanmorgen de eerste paar pages, toen de 'discussie' nog wat heftiger was ).
Maar zie dat het nu toch een 'fijn' topic is geworden.
En meiden die nu hebben besloten om te gaan schrijven, top!
Ik werk zelf met 'deze' mensen ( wat klinkt dat zo raar) en er zitten echt hele trieste gevallen tussen..
Jullie kunnen inderdaad dat ene lichtpuntje voor een gedetineerde zijn, wellicht het enige contact dat hij/zij nog heeft naast zijn/haar medegedetineerden.
Echt, iets simpels als een brief, kan zoveel betekenen voor iemand. Het stukje aandacht, persoonlijke interesse, het feit dat ze niet als mens veroordeeld worden etc.
En we blijven tenslotte allemaal mensen
anneliesdj schreef:Wat ik me wel afvraag; hoe kan het dat ze gewoon met naam, toenaam, delict en zelfs foto's online staan? En hoezo moet je je adres in zo'n brief zetten?
In NL mogen de gedetineerden de achternaam van hun 'verzorger' nog niet weten en daar kan het allemaal wel?
Vind het wel apart...
Edit; weet iemand of brieven gescreend/gecensureerd worden?
manueeltje82 schreef:Lijkt me echt gaaf hoor om met een moordenaar te gaan schrijven. Ja zo iemand verdient het ook echt dat hij contact heeft met de buitenwereld. Als hij dan in 2020 vrijkomt kan ie gezellig bij me langs komen aangezien ie toch al mijn naam en adres heeft. Misschien lijk ik wel op zijn vriendin die hij heeft doodgestoken. Dat zou helemaal gaaf zijn. Dan weet ik dat ik 2021 niet haal![]()
![]()
![]()
Echt zo handig als je weet dat je toch al niet na 2020 wil leven.