Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobilist?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobilist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:40

@ Cyntje, sinds mijn brommer ongeluk kan ik ook niets anders dan fietse, gezijn mijn brommer kapot is Haha!
Bevalt me best wel.. vind het heerlijk sochtends als je nog niet helemaal wakker ben zon lekkere koude wind tege je smoelwerruk

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:42

Ik durf niet te fietsen met dit weer haha...
ik pak de benenwagen wel Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:49

SaNNeS88 schreef:
Ik durf niet te fietsen met dit weer haha...
ik pak de benenwagen wel Haha!

mijn benenwagen is nog half gebroken, fietsen gaat voor mij makkelijker.. dus helaas, zal ik wel moeten.
Maar ook ik trotseer dit koude weer, met mijn fietje onder mijn bips, door de sneeuw! *praat ridderlijk*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:36

Vandaag waren de wegen hier (ZO Brabant) alweer een stuk beter begaanbaar als gister. Tis ook 10 graden warmer als gister Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:50

Het koudefront is nu hier; zuidelijk Spanje.
Alle deelstaten zijn in waarschuwingsfase geel, Valencia zelfs oranje.

Vanmorgen -5 hier. Dat is het wel vaker en ik kon de kranen van het vee mbv een mager zonnetje ontdooien. Nu echter is har alweer onder nul én sneeuwt het flink. Blijft liggen ook.
De auto staat in de garage voor onderhoud. Ben echter als motorrijder ook op vorst voorbereid dus de kleine op de motor naar karate-les gebracht.
'Wil je thuis blijven'?
"NEEEE!!!"
'Maar het is f@kking koud op de motor en het sneeuwt.'
"Ik vind sneeuw leuk, gaan we nu?!"
Moest hem onderweg boos toespreken me vást houden en geen sneeuw te vangen Haha!

Op de terugweg langs de garage gereden, maar ze zijn nog met drie man sterk aan het sleutelen; 'Mañana'....

Straks zoonlief weer door de sneeuw met de motorfiets ophalen dus. Zal hij wel weer super vinden. Is verder geen punt; gewoon aangepast rijden Knipoog

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:33

Anoniem schreef:
Ik wil het bewijs(onderbouwd dus he!dus niet jouw mening)hierover wel eens zien.
Waar heb je dit gevonden?

Ik denk dat HC hieroverheen heeft gelezen ben er namelijk ook wel benieuwd naar Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:36

Ik kan beter mijn wagen voor bereiden ipv mijn auto (mijn woonwagen) toen ik vanmorge weg wilde gaan zat mijn deur dicht gevroren Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:50

__Nathalie__ schreef:
Ik kan beter mijn wagen voor bereiden ipv mijn auto (mijn woonwagen) toen ik vanmorge weg wilde gaan zat mijn deur dicht gevroren Clown

Onze voordeur wil niet meer dícht Haha!

De sneeuw hier blijft liggen = práchtig al die besneeuwde bergen onder het maanlicht.
Ook... interessant morgenochtend. Geen strooiwagens hier, wel gemiddeld 5% naar beneden naar het dorp. Ik reken de twee hellinkjes van 20-30% voor ik bij de verharding ben gemakshalve niet mee. Ik ga wel lopen Haha!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:02

Chiqa schreef:
Anoniem schreef:
Ik wil het bewijs(onderbouwd dus he!dus niet jouw mening)hierover wel eens zien.
Waar heb je dit gevonden?

Ik denk dat HC hieroverheen heeft gelezen ben er namelijk ook wel benieuwd naar Lachen

'Unsafe at any speed' door Ralph Nader is een mooi beginpunt. Daarna volg je het spoor van >50 jaar daaruit voortvloeiende onderzoeken.

Lees ook over het Peltzman Effect: zo heet de wetenschappelijk verantwoord onderbouwde Relativiveiligheidsthorie officieel.
"The Peltzman Effect"
The impact of the safety regulations that were spawned because of the book became the basis of a paper by economist Sam Peltzman. Peltzman's conclusions that the regulations actually caused additional deaths became known as the Peltzman Effect. Peltzman argued that because regulation made cars safer, getting into an accident became less risky, providing a rationale for some drivers to drive more aggressively, leading to a higher incidence of accidents and thus an overall rise in risk of accident for all drivers (See Risk compensation).

Risk Compensation.
In ethology, risk compensation is an effect whereby individual people may tend to adjust their behaviour in response to perceived changes in risk. It is seen as self-evident that individuals will tend to behave in a more cautious manner if their perception of risk or danger increases. Another way of stating this is that individuals will behave less cautiously in situations where they feel "safer" or more protected.

Bronnen:
- Strange but True: Helmets Attract Cars to Cyclists: Scientific American
- Seat belt savings: implications of European statistics. Isles JE, STG Division, Department of Transport, UK. Dated but not published April 1981. "The Isles Report"
- Adams, Risk
- Janssen, W. Seat belt wearing and driving behaviour: An instrumented-vehicle study. Accident Analysis and Prevention.1994 Apr; Vol 26(2): 249-2
- Jackson JSH, Blackman R (1994). "A driving-simulator test of Wilde's risk homeostasis theory". Journal of Applied Psychology.
- Risk compensation in children’s activities: A pilot study. D Mok, G Gore, B Hagel, E Mok, H Magdalinos, B Pless. Paediatrics and Child Health May/June 2004, volume 9, Number 5: 327-330
- Understanding children's injury-risk behavior: Wearing safety gear can lead to increased risk taking. Morrongiello BA, Walpole B, and Lasenby J. Accident Analysis & Prevention Volume 39, Issue 3, May 2007, Pages 618-623

Over risicos: http://psyc.queensu.ca/target/

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-01-09 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:14

De slaapzak die iedere nacht over m'n voorruit, zijruiten en spiegels ligt kan ik inmiddels wegzetten ipv opvouwen *LOL*
Helemaal hard geworden in de vorm van de auto.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:33

Hier een onverwacht felle vorst door het gearriveerde koudefront. Van +10 overdag naar onder de -10 vannacht. 3 cm. ijs in één nacht en gelijk alle leiding bevroren. Hier is de winterdiesel niet zó vorstbestendig doch -10 kan het wel hebben. Als er geen warmer luchtstroon komt echter dan zal de temp. komende nacht nog verder zakken en een beetje petroleum in de tank geen luxe zijn.

Straks even een paar kranen halen, desnoods op de motorfiets; ik hóóp dat de zon straks wat helpt met ontdooien doch dan moet ik ook gelijk minimaal één kraan vervangen. Ontdooit het niet, dan hoe ik geen kraan te vervangen, maar wordt het nog een hele klus om alle dieren te wateren...

hc