Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:58

KiWiKo schreef:
Mijn dochter zou ik het niet kunnen verbieden........... ze heeft mijn en haar vaders genen.... verbied ons iets, dan weet je zeker dat het gebeurd........ verplicht ons iets, gaattutum niet worden Lachen

Het heeft toch niet alleen met genen te maken, opvoeden doe je toch ook nog.
Dan kan ik met mijn poging tot opvoeden wel stoppen met die genen van mij en mijn man,.. Bloos

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:01

Jij ken duidelijk Kim, Sanne's vader en Sanne niet Haha!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:07

katiavl schreef:
Weet je wat het ook is, veel mensen zien 13 als al te oud voor pedophilia. Dus is het gewoon dat mijn dochter zich ouder voelt. Maar toch zeggen cijfers zoals van erickson et al 25% onder zes jaar, 25% 6 tot 10 jaar en 50% 13 jaar

Mensen zien gewoon het gevaar niet, omdat we tegenwoordig 13 jarige al profileren als jong volwassenen. Wat op zich al zo fout is

En voor de profilering misschien interessant vor ouders volgens MMPI: passieve persoonlijkheden aanklampend gedrag, impulsivies zijn, faalangst, alcoholisme

(understanding abnormal behavior 3de editie)

Hier ben ik het echt heel erg mee eens. En het is ook echt iets van de laatste tijd volgens mij, dat je als 13-jarige volwassen denkt te kunnen zijn. Maar echt bijna geen enkele 13-jarige is volwassen. Je hersenen zijn op je 13e nog niet eens zo ontwikkeld dat je bepaalde keuzes kan maken. Het is wetenschappelijk bewezen dat je bijvoorbeeld oorzaak en gevolg nog heel slecht kunt inzien, en daarom veel minder inzicht hebt in bepaalde situaties. Dit heeft dan ook niet met levenservaring te maken, maar met de chemische samenstelling in de hersenen van elke puber.
Laatst bijgewerkt door Genee op 05-01-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:08

Nee idd, die ken ik niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:10

kavama schreef:
KiWiKo schreef:
Mijn dochter zou ik het niet kunnen verbieden........... ze heeft mijn en haar vaders genen.... verbied ons iets, dan weet je zeker dat het gebeurd........ verplicht ons iets, gaattutum niet worden Lachen

Het heeft toch niet alleen met genen te maken, opvoeden doe je toch ook nog.
Dan kan ik met mijn poging tot opvoeden wel stoppen met die genen van mij en mijn man,.. Bloos

hihi ik heb een geweldig opgevoed meiske....... niks mis mee.......... altijd zoet, doet goed haar best..... nooit grote monden.

Maar zowel ik als haar vader ........ hebben er een behoorlijke kop op zitten. Ik kan mijn dochter heel goed sturen, maar als ze ook maar een beetje op mij lijkt moet ik geen dingen gaan verbieden..... dat gaat niet goedkomen Lachen

Verbied je mij iets........ dan weet je zeker dat ik daar ontzettend tegen aggeer (he BV Nederland!! Haha! ) verbied je Sanne haar vader iets........ dan gaat het ook niet goed komen........

Ik heb een heel sterk karakter, ik ben heel dominant........ Sanne haar vader is heeft dat nog erger.....

en Sanne heeft het ook.

Dus met verbieden ga ik het niet redden.......... met begeleiden wel Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:13

Ik denk dat kiwiko wel een goed punt heeft hoor!
Als jij een verlieft tienermeisje wat gaat verbieden gaan ze er 9 vand e 10 keer toch tegenin of ze gaan het stiekum doen Ach gut
Pak je het probleem aan zoals kiwiko heb je de veroorzaker (de man in kwestie) en die lost het dan voor je op Pling

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:14

Verbieden is zeker niet altijd de beste oplossing nee. Voor sommige kinderen helpt het wel goed denk ik, maar dat is voor iedereen anders.

Heel even offtopic Kiwiko; waarom typ jij áltijd met tientallen puntjes tussen je zinnen Tong uitsteken?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:15

Maar je kunt toch niet alles toestaan onder dat motto, er zullen toch wel dingen komen die je simpelweg niet kunt accepteren ?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:16

By the way, puur nieuwsgierigheid hoor.
Hoe de ander hun opvoeding wel of niet doen zal mij een worst zijn. Clown

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:17

Nee natuurlijk niet. Mijn ouders verbieden mij ook wel eens iets en dat vind ik vervelend en ik kan boos worden, maar soms ben ik er ook blij om. Alleen ik denk dat ik best lastig ben omdat mijn ouders sneller iets verbieden dan erover in gesprek te gaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:19

Andere dingen verbieden is wel anders als liefde verbieden denk ik Clown

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:20

Sommige jongens zijn ook heel handig in het gesprekje met de ouders, maar dan als ze met het meisje alleen zijn,..
En dat meisje is zo verliefd en wil hem niet kwijt en zal dan ook niets vertellen thuis waardoor hij "weggejaagd" wordt.
Sommige jongens zijn zooo slim en hebben wel vaker met het bijltje "ouders" gehakt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:22

Als dat het geval is (idee 13 en 26 ofzo) dan zou ik em aangeven bij de politie Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:23

kavama schreef:
Maar je kunt toch niet alles toestaan onder dat motto, er zullen toch wel dingen komen die je simpelweg niet kunt accepteren ?

Ik accepteer weinig van mijn dochter Lachen daarom is ze ook zo zoet Lachen

alleen weet ik dat dit soort dingen in de liefde heel anders kan zijn............ dan spelen er hele andere dingen mee......... dan gaat het niet meer om haar EN mij...... maar ook nog om een derde partij die haar beinvloed Lachen

en dan kan je het heel lastig gaan zijn.

Daarom zal ik de man in kwestie ook overtuigen, dat het beter is mijn dochter te laten gaan........ en zou dat mij niet lukken.... dan lukt dat zeker Sanne haar vader wel Lachen want die is dan echt niet leuk ...... ik ben dan niet leuk........ maar ik denk dat als Sanne haar vader zich ermee gaat bemoeien dat hij spontaan naar australie gaat emigreren Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:26

KiWiKo schreef:
dat hij spontaan naar australie gaat emigreren

Heeft ie in ieder geval wel mooi weer Cool

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:29

Goh, ik ben wel ineens heel nieuwsgierig naar Sanne haar vader. Clown Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:32

hahahaha Sanne haar vader is nu 52. Heeft 25 jaar lang de grootste discotheek van Den Haag gehad (Marathon, ja die van het plaatje O O Den Haag) heeft ook 25 jaar zelf aan de deur gestaan............... niet een man waar je ruzie mee wil hebben Lachen Is nu westrijdzeezeiler, daarnaast vastgoed ontwikkelaar Lachen

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:32

Ik zelf leerde mijn vriend kennen toen ik net 17 was hij was toen bijna 28 ,nu zijn we nog steeds bij elkaar Haha! ik ben inmiddels 31 en hij 41

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:37

grote kans dat meneer ook zegt tegen het kind dat mama hem bedreigt heeft en dat ze de relatie niet wil, ben je ook de pineut en de slechte

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:39

katiavl schreef:
grote kans dat meneer ook zegt tegen het kind dat mama hem bedreigt heeft en dat ze de relatie niet wil, ben je ook de pineut en de slechte

ben ik er weer om te ontkennen Lachen Lachen en dat doe ik dan met een arm om mijn verdrietige dochtertje heen..... in alle toonaarden ontkennen en vertellen dat er echt wel weer een nieuwe liefde voor het leven komt

(Ik geloof dat ze nu even een weekje niet op bokt mag Haha! Haha! )

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:40

KiWiKo schreef:
hahahaha Sanne haar vader is nu 52. Heeft 25 jaar lang de grootste discotheek van Den Haag gehad (Marathon, ja die van het plaatje O O Den Haag) heeft ook 25 jaar zelf aan de deur gestaan............... niet een man waar je ruzie mee wil hebben Lachen Is nu westrijdzeezeiler, daarnaast vastgoed ontwikkelaar Lachen

Bij de Marathon heb ik ooit nog in de sloot gelegen ROFL

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:41

Ik heb het overigens wel over een 27 jarige meneer met een 12 jarig kind he (waar we het net over hadden)

bedreigen, is dan niet het goede woord......... het is hem de keuze geven ....... OF mijn kind met rust laten OF op het politieburo zijn verhaal mogen vertellen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:41

madrieka schreef:
KiWiKo schreef:

Bij de Marathon heb ik ooit nog in de sloot gelegen ROFL

Geloof me.................. je bent niet de enige Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:44

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat als deze meneer je in de sloot dumpt, je het helemaal zelf in de hand hebt gewerkt Haha!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:44

Genee schreef:
katiavl schreef:
Weet je wat het ook is, veel mensen zien 13 als al te oud voor pedophilia. Dus is het gewoon dat mijn dochter zich ouder voelt. Maar toch zeggen cijfers zoals van erickson et al 25% onder zes jaar, 25% 6 tot 10 jaar en 50% 13 jaar

Mensen zien gewoon het gevaar niet, omdat we tegenwoordig 13 jarige al profileren als jong volwassenen. Wat op zich al zo fout is

En voor de profilering misschien interessant vor ouders volgens MMPI: passieve persoonlijkheden aanklampend gedrag, impulsivies zijn, faalangst, alcoholisme

(understanding abnormal behavior 3de editie)

Hier ben ik het echt heel erg mee eens. En het is ook echt iets van de laatste tijd volgens mij, dat je als 13-jarige volwassen denkt te kunnen zijn. Maar echt bijna geen enkele 13-jarige is volwassen. Je hersenen zijn op je 13e nog niet eens zo ontwikkeld dat je bepaalde keuzes kan maken. Het is wetenschappelijk bewezen dat je bijvoorbeeld oorzaak en gevolg nog heel slecht kunt inzien, en daarom veel minder inzicht hebt in bepaalde situaties. Dit heeft dan ook niet met levenservaring te maken, maar met de chemische samenstelling in de hersenen van elke puber.

NB: voor meer informatie: google/wikipedia Piaget, die een belangrijke rol heeft gespeeld in dit onderzoek