katiavl schreef:Weet je wat het ook is, veel mensen zien 13 als al te oud voor pedophilia. Dus is het gewoon dat mijn dochter zich ouder voelt. Maar toch zeggen cijfers zoals van erickson et al 25% onder zes jaar, 25% 6 tot 10 jaar en 50% 13 jaar
Mensen zien gewoon het gevaar niet, omdat we tegenwoordig 13 jarige al profileren als jong volwassenen. Wat op zich al zo fout is
En voor de profilering misschien interessant vor ouders volgens MMPI: passieve persoonlijkheden aanklampend gedrag, impulsivies zijn, faalangst, alcoholisme
(understanding abnormal behavior 3de editie)
Hier ben ik het echt heel erg mee eens. En het is ook echt iets van de laatste tijd volgens mij, dat je als 13-jarige volwassen denkt te kunnen zijn. Maar echt bijna geen enkele 13-jarige is volwassen. Je hersenen zijn op je 13e nog niet eens zo ontwikkeld dat je bepaalde keuzes kan maken. Het is wetenschappelijk bewezen dat je bijvoorbeeld oorzaak en gevolg nog heel slecht kunt inzien, en daarom veel minder inzicht hebt in bepaalde situaties. Dit heeft dan ook niet met levenservaring te maken, maar met de chemische samenstelling in de hersenen van elke puber.
Laatst bijgewerkt door Genee op 05-01-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt