Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:06

Pistasche schreef:
Ik vind kranten lopen opzich niet zwaar, maar wel als het in icm met school en sporten is. Ik ben écht kapot altijd op woensdag als ik ook naar school moet en daarna meteen door naar de paarden. Die kaartjes zijn niet alleen om het extra centje dat je verdient en de waardering maar als ze het écht waarderen is dat voor mij toch ook weer een goede motivatie om toch weer elke keer ervoor te zorgen dat hun de krant optijd hebben.

jaaa precies..

ik ook altijd op woensdag. en lang op school, snel kranten lopen, eten, paardrijden ..
nou je kan me oprapen Nagelbijten / Gniffelen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:07

dan doe je het dus vor je hobby.. om die te onderhouden en dus met dusdanig veel plezier dat je er niet over klaagt (is mijn idee)

x_Rebecca

Ohja, en als je van niemand iets zou krijgen zou je meteen zoiets hebben van "Oh, stik, jij geeft mij niks, ik geef jou niks.. "
Je krijgt er toch al voor betaald?
De meeste kranten hebben ook 13de maand of kerstbonus (omdat het kaartjes lopen zo weinig op zou brengen, yeah. right)

Als je nu al kapot bent als je tot 3 uur (dat was het toch?) naar school moet en dan nog 2 uurtjes moet kranten lopen.. wens ik je succes met werken na je schooltijd..

Anoniem

Oh jeetje, ik krijg per week alleen al 20 euro aan zakgeld. Nagelbijten / Gniffelen
Voordat ik dat kreeg wou ik wel gaan werken, daar niet van. Werd alleen steeds afgewezen doordat ik wat piercings heb... Dus vandaar dat ik wat meer krijg haha. Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:08

Kirsten_S schreef:
Anthea schreef:
Ik vraag me toch wel af, wat krijgen de krantenlopers hier voor zakgeld? De jongere hier dan he. Er word hier echt gepraat alsof je die 'kerstbonus' perse nodig hebt, alsof je zonder dood gaat. Clown

Ik ben nu 15, en als ik zie wat ik aan kleedgeld/zakgeld krijg per maand.... Meer dan wat je voor 'n maand krantenlopen krijgt. Clown

Nou ik krijg helemaal niks nakkes nada..
omdat we dat geld voor andere dingen nodig hebben..
dus kan je miss wel begrijpen dat die kleine 200 euro voor een jaar niet veel zijn..

ik hoef dan ook niet alles zelf te betalen en als ik het vraag krijg ik ook wel wat..
maar in deze tijden zijn er andere dingen belangrijker , bijv stroom, water, enz..
Ik voel me schuldig als ik dan ook nog is om zakgeld of kleedgeld ga vragen. Wil ik echt iets dan spaar ik daarvoor.

en dat vinden die mensen (o.a. ik) waar je aan de deur staat en niks krijgt, OOK!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:09

Kranten lopen is niet zoals al het andere werk, en het gaat niet om alleen school + kranten lopen maar ik heb ook nog 3 paarden te doen de hele week dus dat maakt het zo zwaar Knipoog

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:12

Ik onderhoud een weide zelf .... doe een opleiding waar ik vaak tot 5 uur op school zit en 1 avond avond praktijk ... daarnaast nog huiswerk en 2 avonden in de week van 5 tot 12 snachts werken .... 1 dag vrij waarin ik mijn was doe en de maanag als ik maar 3 uur heb doe ik huiswerk .... waar druk ? nee hoor gewoon doorgaan en veel koffie drinken ( uhhhh kranten lopertjes druk ??? neeeeeeee )

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:13

Ik loop 8 keer per week kranten,
ga 3 dagen in de week tot half 5, en twee dagen in de week tot half 3 naar school, heb 4 'soortvan' verzorgpaarden (waar ik trouwens een uur naartoe moet fietsen) waar ik praktisch elke dag uitmest + ze losgooi en alles.. En daarbij moet ik thuis nog veel in de huishouding doen omdat mn moeder een spierziekte heeft en eigenlijk niks kan doen.. (ben verder alleen thuis met mn moeder Lachen )

Nouja, het zal wel aan mij liggen, ik zal wel gewoon.. gewend zijn om veel te doen ofzo.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:14

Hoe kan jij nou beoordelen of kranten lopertjes het druk hebben? Rolleyes
Omdat jij het ook druk hebt en zoveel te doen hebt, hebben hun dat opeens niet 'omdat ze maar even de kranten lopen'?

xannemijn

Ik geef er wel wat aan hoor!. De mensen die het bezorgen moeten als het regent of wat gewoona alles langs brengen daarom vind ik wel dat ze iets extra's verdienen! Lachen

Pistasche

x_Rebecca schreef:
Ik loop 8 keer per week kranten,
ga 3 dagen in de week tot half 5, en twee dagen in de week tot half 3 naar school, heb 4 'soortvan' verzorgpaarden (waar ik trouwens een uur naartoe moet fietsen) waar ik praktisch elke dag uitmest + ze losgooi en alles.. En daarbij moet ik thuis nog veel in de huishouding doen omdat mn moeder een spierziekte heeft en eigenlijk niks kan doen.. (ben verder alleen thuis met mn moeder Lachen )

Nouja, het zal wel aan mij liggen, ik zal wel gewoon.. gewend zijn om veel te doen ofzo.

Ik ben het ook gewend, maar dat maakt het niet minder zwaar.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:15

'k heb er geen problemen mee.
dus om het zwaar te noemen of whatever

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:16

Ik heb er ook geen problemen mee, helemaal niet zelfs. Maar het is nog steeds zwaar.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:18

x_Rebecca schreef:
Ohja, en als je van niemand iets zou krijgen zou je meteen zoiets hebben van "Oh, stik, jij geeft mij niks, ik geef jou niks.. "
De meeste kranten hebben ook 13de maand of kerstbonus (omdat het kaartjes lopen zo weinig op zou brengen, yeah. right)

Als je nu al kapot bent als je tot 3 uur (dat was het toch?) naar school moet en dan nog 2 uurtjes moet kranten lopen.. wens ik je succes met werken na je schooltijd..

Sorry.. ik zou maar effe nadenken wat je zegt..

wij hebben géén 13e maand of kerstbonus.. Ik zit woensdag tot half 5 op school als je dat nog niet wist. (vanaf half 9) . Ik moet dan snel eten, omkleden, krantenlopen en dan als de wiedeweer naar paardrijden.. Sorry maar als jij dan nog niet 'moe' bent om half 9. Na alleen maar te hebben gerend en gehaast.! En als je dan ook nog is al 3 maanden ziek bent, tjaah ..
dan mag ik best moe zijn van mezelf..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:20

Kirsten_S schreef:
x_Rebecca schreef:

wij hebben géén 13e maand of kerstbonus.. Ik zit woensdag tot half 5 op school als je dat nog niet wist. (vanaf half 9) . Ik moet dan snel eten, omkleden, krantenlopen en dan als de wiedeweer naar paardrijden.. Sorry maar als jij dan nog niet 'moe' bent om half 9. Na alleen maar te hebben gerend en gehaast.! En als je dan ook nog is al 3 maanden ziek bent, tjaah ..

meid.. daar kies je heeeeeeeeeeelemaal zelf voor Knipoog

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:20

Kirsten_S schreef:

Ik denk héél goed na, en ik zei al KRANTEN. niet folders Knipoog
Want ik loop een middagkrant en een ochtendkrant, waarbij ik bij de ochtendkrant een 13de maand heb, en de middagkrant een kerstbonus Knipoog
Daarbij mag je in je handjes klappen dat je vanaf half 9 naar school hoeft, want ik ben vanaf half 6 in de weer..

En nee, na zo'n dag als jij beschrijft ben ik niet moe..
zoals ik net ook al zei, dat zal wel iets met 'er aan gewend' zijn te maken hebben, om het niet gemeen te gaan zeggen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:22

LimaMambo schreef:

Maar dat we het zelf kiezen maakt het toch niet minder zwaar dus die opmerking moet nu maar eens stoppen Rolleyes
Er is toch ook een REDEEEEEE dat we het kiezen, ik word er een beetje ziek van; je kiest er zelf dit, je kiest er zelf voor dat.

Goh, maar dat ik er zelf voor kies, maakt dat het opeens minder zwaar?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:22

oooccch kinderke och .. Ik ga op donderdag van 9 uur (7 uur wakker) tot half 3 ofzo naar school trein van drie uur naar huis ... half 4 richting paarden ... kwart over 4 thuis..... eten omkleden ... kwart voor 5 naar mijn werk .. sigaretje doen ... 5 uur tot 12 uur werken ... de dag erna sta ik weer om 7 uur fris en fruitig naast mijn bed ... werkers mentaliteit heet dat meisje ....

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:23

x_Rebecca schreef:
Kirsten_S schreef:

Ik denk héél goed na, en ik zei al KRANTEN. niet folders Knipoog
Want ik loop een middagkrant en een ochtendkrant, waarbij ik bij de ochtendkrant een 13de maand heb, en de middagkrant een kerstbonus Knipoog
Daarbij mag je in je handjes klappen dat je vanaf half 9 naar school hoeft, want ik ben vanaf half 6 in de weer..

En nee, na zo'n dag als jij beschrijft ben ik niet moe..
zoals ik net ook al zei, dat zal wel iets met 'er aan gewend' zijn te maken hebben, om het niet gemeen te gaan zeggen.

sjaah als je zoveel loopt en bonussen, zou ik er nog geen eens de moeite voor doen om kaartjes te lopen. Dan heb je wel gelijk jah, maar als je al voor 2 x in de week al zo weinig krijgt, en je kan meekrijgen, tjaah dan hoef je dat geen tweede keer te zeggen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:24

Pistasche schreef:
LimaMambo schreef:

Maar dat we het zelf kiezen maakt het toch niet minder zwaar dus die opmerking moet nu maar eens stoppen Rolleyes
Er is toch ook een REDEEEEEE dat we het kiezen, ik word er een beetje ziek van; je kiest er zelf dit, je kiest er zelf voor dat.

welkom in de wereld van de werkende mens Knipoog

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:25

Pistasche schreef:
LimaMambo schreef:

Natuurlijk maakt het 'er zelf voor kiezen' het niet (in jouw woorden) minder zwaar.
Maar het is wel een puntje dat je mee moet nemen, je kiest ervoor, dus je weet wat de consequenties zijn. JIJ kiest, JIJ bent verantwoordelijk.
Als je het 'zwaar' vind, vind ik niet dat je erover moet 'zeuren'(Sorry, ik kan geen ander woord vinden.. ) maar dat je het moet accepteren dat je dit nou eenmaal gekozen hebt..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:26

Ik krijg ook geen zakgeld, toen ik het wel kreeg was dat 10 euro op mijn 15e dus ook niet zo erg veel dacht ik zo. Heel logisch ook nog, dan leer je dat geld niet aan komt waaien.
Dat men geen geld geeft oke, maar kwak niet de deur voor iemands neus dicht, dat vind ik gewoon respectloos.

Voorbeeld: Zet je bij wijze van een potje met 10, 10 centen neer, dat komt in totaal op een euro.
Dan kunnen er wel 10 van die ''schooiers'' langskomen en zijn die ook weer blij.

Als ik die folderwijk over kan nemen denk ik dat als ik kaartjes ga lopen dat ik een deel van de opbrengst aan een goed doel schenk, iets van kika/doe een wens o.i.d.
Dan kan ik een ander ook nog helpen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:27

shadowflower schreef:
oooccch kinderke och .. Ik ga op donderdag van 9 uur (7 uur wakker) tot half 3 ofzo naar school trein van drie uur naar huis ... half 4 richting paarden ... kwart over 4 thuis..... eten omkleden ... kwart voor 5 naar mijn werk .. sigaretje doen ... 5 uur tot 12 uur werken ... de dag erna sta ik weer om 7 uur fris en fruitig naast mijn bed ... werkers mentaliteit heet dat meisje ....

daar twijfel ik niet aan dat het zwaar is. dat heb je opgebouwd. maar bij mij spelen nog andere factoren een rol waardoor ik moe ben, dus das een beetje moeilijk om te vergelijken..

maaar mag ik vragen hoe oud je bent?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:27

Het is toch geen wedstrijdje wie het het zwaarst heeft hier? Vork

Van de mentaliteit van sommige mensen krijg ik helemaal de kriebels. Je krijgt betaalt voor je werk en dat weiger je een aantal keer te doen omdat mensen je geen extra bonus er boven op geven? Dat zou een gewone werknemer niet hoeven proberen en degene die mijn krant hoort te bezorgen ook niet. Dan gaan er toch mooi een aantal klachten naar je baas, want een bijdrage is toch echt vrijwillig. Als ik dat soort reacties lees, krijg ik nog veel minder trek om kinders iets te geven.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:29

Hoe zou iedereen het vinden als er nooit meer folders of kranten in de bus zouden liggen?
Makkelijk praten als je lekker binnen zit met je werk. Van mij krijgen folderlopers een euro oid. Kom op zeg, je eet er niet minder om en zij zijn er blij mee. Ze komen niet elke week hoor maar 1 x per jaar.
De wereld van de werkende mens is prima, maar ik ga ervanuit dat dat volwassenen zijn die van 9 tot 5 werken 40 uur. Sommige meer, ik werkte ook regelmatig van half 9 tot half 8 en daarna nog pony's doen. Niet als je 12/13/14/15/16 bent. Dan hoor je sowieso nog wat vrije tijd te hebben.