Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:02

alle kuddedieren zullen altijd voor het sterkste mannetje gaan, en de mannetjes voor de meeste vrouwtjes............ zo is het per natuur geregeld........... alleen de sterktste!

dat wij dat niet meer willen in onze revolutie is niet erg............. maar deep down inside zit het er echt nog wel in Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:03

Mloei schreef:
Typ eens op google in: monogame dieren
Daar staat o.a dat dolfijnen monogaam zijn en verschillende soorten vogels.

dolfijnen zijn ook geen kuddedieren Lachen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:04

Ze heeft het ind over kuddedieren, maar ook over monogamie. Maar ze bedoelt dus dieren die in groepsverband leven en die moeten dus ook monogaam zijn?
Tja blond he Haha! duurt even voordat het bij mij aankomt Knipoog
Ik geloof ook zeker niet elke site, maar na zoveel voorbeelden moet kim toch zeker wel geloven dat er een monogaam dier is die in kudde verband leeft Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:05

Mirr84 schreef:
KiWiKo schreef:
otters zijn solitair......... wolven zijn niet monogaam dat weet ik heel zeker Lachen

Like penguins, wolves practice serial monogamy, meaning they can have several mates throughout a lifetime, but only one at a time. A female wolf will typically mate with one male, but will take another if her mate dies, gets kicked out of the pack or is so injured or sick that he can't breed.

http://www.livescience.com/animals/0707 ... trees.html

Maar goed, dan volgt nog de discussie over sexual monogamy, social monogamy en serial monogamy

Dit klopt idd wel, wolven leven in grote groepen maar aan het hoofd van de groep is een alfa-paar, alleen zij mogen jongen krijgen en ze paren ook uitsluitend met elkaar. Wel is het zo dat af en toe een 'ondergeschikte' de benen neemt om ff lekker te rollebollen met iemand uit een nabijgelegen troep.

Overigens zijn heel veel vogels monogaam.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:06

kuddedieren zijn niet monogaam Lachen

echt................ noem mij een kuddedier wat monogaam is Lachen

je hebt dieren die solitair zijn en toch in groepsverband op sommige momenten leven......... maar dat zijn geen kuddedieren Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:07

KiWiKo schreef:
Mloei schreef:
Typ eens op google in: monogame dieren
Daar staat o.a dat dolfijnen monogaam zijn en verschillende soorten vogels.

dolfijnen zijn ook geen kuddedieren Lachen

Misschien geen kuddedieren maar op zijn minst groepsdieren, ze leven iig niet solitair of in paartjes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:08

ik heb het over kudde dieren............ dat wat wij zijn Lachen Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:08

KiWiKo schreef:
kuddedieren zijn niet monogaam Lachen

echt................ noem mij een kuddedier wat monogaam is Lachen

je hebt dieren die solitair zijn en toch in groepsverband op sommige momenten leven......... maar dat zijn geen kuddedieren Knipoog

Je hebt je kuddedieren allang gehad, als je stug blijft volhouden dat alle voorbeelden geen kuddedieren of niet monogaam zijn tjah, niet mijn probleem.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:10

dat waren geen kuddedieren Lachen Lachen

sorrie als ik je beledig.......... maar echt er is geen een kuddedier monogaam..........

de mannetjes gaan nog altijd voor de meeste vrouwjtes en de vrouwtjes gaan nog altijd voor de sterkste mannetjes.......

zo zit het in onze genen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:11

Sorry als ik jouw beledig maar het waren wel kuddedieren.
Daarbij vind ik mezelf ook niet zo'n kuddedier, ik leef enkel met mijn man en kind samen en heb nauwelijks contact met de buurt, hoezo kuddedier?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:13

Ik ga er van uit dat dit per individu verschilt - in hoeverre men behoefte heeft aan een vaste relatie of in hoeverre het gewoon een los komen en gaan is. Maar net doen alsof mensen geen enkele behoefte hebben aan een vaste relatie vind ik erg, erg kort door de bocht en daarmee ontken je ook een boel gevoelens van mensen. Die gevoelens zijn reeel. Wij zijn als mens niet absoluut-volkomen monogaam, maar het is ook niet alleen maar een extern opgelegde gewoonte. Elk mens kan beide zaken in zich hebben, zoals een mens ook aantrekking tot man en vrouw in zich kan hebben. En de verhouding tussen beide kanten verschilt van mens tot mens.

Kim: ik vind het erg jammer dat je alle links en alle teksten gewoon negeert en alleen je eigen mening blijft herhalen. Dat is niet echt een discussie dan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:16

anneliesdj schreef:
Daarbij vind ik mezelf ook niet zo'n kuddedier, ik leef enkel met mijn man en kind samen en heb nauwelijks contact met de buurt, hoezo kuddedier?

we zijn ook geevolueerd Lachen dus het ligt er bij ons door eeuwen sturing van de kerk niet meer echt bovenop........

maar het is wel altijd sluimerend aanwezig Lachen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:21

Dus jij zegt dat wij door sturing van de kerk monogaam zijn geworden en dat we daarvoor altijd losbandig hebben geleefd? Wie zegt dat het enkel en alleen door de sturing van de kerk komt? Waren er geen andere factoren die een rol speelden? waar heb je je informatie vandaan als ik vragen mag? Aangezie jijzelf ook niet in de tijd leefde Knipoog
Als we terug komen op de bijbel dan zien we ook dat de mens in den beginne geen kudde dier was. Twee mensen die monogaam waren aan elkaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:22

Dat staat in de Bijbel ja, maar een heleboel geloven in de evolutietheorie van Darwin, en daar was nooit een eerste vrouw en eerste man

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:23

losbandig............ ik heb het niet over losbandig Lachen Lachen Lachen

en ik leef bij de theorie van de evolutie.......... niet die van de bijbel Lachen Lachen

en in die leer zijn we gewoon kuddedieren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:24

Overigens... Je mag toch ook geen seks hebben met familie volgens de bijbel? Dat quootte BE ergens een stukje terug... Hoe zit het dan met de afstammelingen van Adam en Eva? Die hebben het toch met elkaar moeten doen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:24

Ach, het is echt niet zo dat als je keer op keer blijft herhalen dat kuddedieren niet monogaam zijn, misschien ga je het dan vanzelf een keer geloven. Haha!

Ik ben ook van mening dat wij geen kuddedieren zijn. Das gewoon een slap excuus om 'vreemd te mogen gaan'. Ik ben zeker monogaam, als ik ooit de behoefte krijg aan een andere man, dan (en ik zeg het even zeer cru) zet ik eerst mijn eigen aan de kant Lachen Ik hoop dat mijn vriend dat bij mij ook zou doen. Maargoed, die is ook monogaam, dat is een keus die je samen maakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:25

Oh nee, alsjeblieft niet de discussie over de evolutietheorie en de theorie van de bijbel. Bloos Daar gaat het topic oorspronkelijk niet over en je kan mensen toch niet duidelijk maken dat de een het ander niet noodzakelijk uitsluit en omgekeerd. Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:26

hoho........... als er een trouw is ben ik het wel Lachen Lachen Lachen

maar ik kan het wel begrijpen als andere mensen dat niet zo hebben

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:28

Volgens mij gaat de discussie al een redelijk andere kant op Knipoog

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:29

FahyaFemke schreef:
Mloei schreef:
Indd ik geloof ook niet in de regels die mensen elkaar opleggen. Maar de bijbel is door God geïnspireerd en door de HG ingegeven. Dit betekend dat de bijbel wel door mensen is geschreven, maar het toch de woorden van God zijn. Het is juist fascinerend dat na zoveel 1000 jaar de bijbel nog bijna geen verschil toont met de eerder geschreven teksten. Deze waren in het hebreeuws later in het Grieks en Latijns. Dat wij nu nog een bijbel hebben waar hetzelfde in staat is wel heel bijzonder! God waakt hier dan ook zeker voor. Hij vond de bijbel compleet en daarom is de bijbel ook helemaal af. Dus als het Gods woorden zijn waarom geloof je er dan niet in?

Dan nog iets, wij zijn niet net zo als God. Wij zijn zeker niet alwetend. We zijn inderdaad naar Zijn beeld geschapen, maar door de zondeval is de zonde in de wereld gekomen en daardoor maken wij wel fouten/doen wij zonden. God doet dit echter niet. Hij is volmaakt.
[/quote ]

Ok ik geloof aan de ene kant wel dat God behoed dat de bijbel hetzelfde blijft
toch blijft de twijfel om de hoek kijken.
want zoals jij schrijft:
"....na zoveel 1000 jaar de bijbel nog bijna geen verschil toont..."

BIJNA - kan heeuull veeul schelen in deze discussie

maar dan komt je maar al te gelovige zin:
"Dus als het Gods woorden zijn waarom geloof je er dan niet in?" - en DAT is geloof.

Maar geloof blijft moeilijk:)

Ik geloof overigens absoluut niet dat fouten maken zonde maken is. van je fouten leer je.

Knipoog indd fouten zijn niet hetzelfde als zonde. Beetje verkeerde redenering van mij.
Bijna kan heel veel schelen, maar dat doet het niet. Sommige dingen zijn veranderd. Ik heb zo even geen voorbeeld, maar denk aan andere woorden (makkelijker), zitten i.p.v staan etc. Dit zijn geen dingen die er toe doen bij het geloof. Wat er wel toe doet is de boodschap en die is nog steeds hetzelfde gebleven Lachen
Indd is mijn uitspraak trouwens echt één van een gelovige. Niet iedereen gelooft natuurlijk dat de bijbel Gods woorden zijn. Daar heb jij gelijk in.

Ok begrijp je. Indd de boodschap moet hetzelfde blijven.

overigens vind ik je zinnetje juist goed hoor. DAT is pas geloof Ja

bij mij zijn er helaas heel veel vraagtekens en onzekerheden.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:31

Wat wel jammer is dat de reputatie van homosexuelen (vooral de mannelijke) is dat ze het allemaal met jan en alleman doen, vreemd gaan bij het leven etc. Vind ik echt zonde, want ken er genoeg die niet zo zijn! Bij ons in de straat wonen ook een stel en die zijn al zolang als ik ze ken (mijn hele leven) bij elkaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:40

KiWiKo schreef:
anneliesdj schreef:

we zijn ook geevolueerd Lachen dus het ligt er bij ons door eeuwen sturing van de kerk niet meer echt bovenop........

maar het is wel altijd sluimerend aanwezig Lachen

Onzin, het alsof ik door al die eeuwen invloed van de kerk nu geen behoefte heb aan contact met de buren...

Zowieso gaat jouw redenering niet op want mensen zijn geen dieren, dus ook geen kuddedier.
Kan een dier relativeren of spijt hebben? Juist.
KiWiKo schreef:
hoho........... als er een trouw is ben ik het wel Lachen Lachen Lachen

maar ik kan het wel begrijpen als andere mensen dat niet zo hebben

Hoezo ben jij trouw dan?? Je was toch een kuddedier?
Of hebben al die eeuwen kerk zijn uitwerking op je gehad?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:44

ik vrees het annelies Lachen Lachen

Ik ben heel trouw, heel secuur op mezelf.............. maar ik ga wel naar wasteland feesten, en ik ga ook net zo makkelijk mee naar een parenclub........... maar ik doe daar niks met niemand, want daar ben ik te speciaal voor........

maar als je alle mensen ziet die vreemdgaan, liegen en bedriegen......... dan kan je toch niet anders dan concluderen dat het gewoon niet in onze aard zit??

en nou ga ik heel banaal zijn............ de reden waarom ik het niet met vreemden/ mensen doen waar ik niet van hou en die niet van mij houden is heel simpel.........

als ik dat wel zou moeten doen dan moet er heel, heel goed voor betaald worden Lachen

en als mensen geen dieren zijn............. wat zijn we dan?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 15-12-08 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:46

Tsk, ik wacht wel met reageren tot we een paar pagina's verder zijn en het onderwerp weer veranderd is.