dat wij dat niet meer willen in onze revolutie is niet erg............. maar deep down inside zit het er echt nog wel in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mloei schreef:Typ eens op google in: monogame dieren
Daar staat o.a dat dolfijnen monogaam zijn en verschillende soorten vogels.
Mirr84 schreef:KiWiKo schreef:otters zijn solitair......... wolven zijn niet monogaam dat weet ik heel zeker
Like penguins, wolves practice serial monogamy, meaning they can have several mates throughout a lifetime, but only one at a time. A female wolf will typically mate with one male, but will take another if her mate dies, gets kicked out of the pack or is so injured or sick that he can't breed.
http://www.livescience.com/animals/0707 ... trees.html
Maar goed, dan volgt nog de discussie over sexual monogamy, social monogamy en serial monogamy
KiWiKo schreef:Mloei schreef:Typ eens op google in: monogame dieren
Daar staat o.a dat dolfijnen monogaam zijn en verschillende soorten vogels.
dolfijnen zijn ook geen kuddedieren
KiWiKo schreef:kuddedieren zijn niet monogaam
echt................ noem mij een kuddedier wat monogaam is
je hebt dieren die solitair zijn en toch in groepsverband op sommige momenten leven......... maar dat zijn geen kuddedieren
anneliesdj schreef:Sorry als ik jouw beledig maar het waren wel kuddedieren.
Daarbij vind ik mezelf ook niet zo'n kuddedier, ik leef enkel met mijn man en kind samen en heb nauwelijks contact met de buurt, hoezo kuddedier?
FahyaFemke schreef:Mloei schreef:Indd ik geloof ook niet in de regels die mensen elkaar opleggen. Maar de bijbel is door God geïnspireerd en door de HG ingegeven. Dit betekend dat de bijbel wel door mensen is geschreven, maar het toch de woorden van God zijn. Het is juist fascinerend dat na zoveel 1000 jaar de bijbel nog bijna geen verschil toont met de eerder geschreven teksten. Deze waren in het hebreeuws later in het Grieks en Latijns. Dat wij nu nog een bijbel hebben waar hetzelfde in staat is wel heel bijzonder! God waakt hier dan ook zeker voor. Hij vond de bijbel compleet en daarom is de bijbel ook helemaal af. Dus als het Gods woorden zijn waarom geloof je er dan niet in?
Dan nog iets, wij zijn niet net zo als God. Wij zijn zeker niet alwetend. We zijn inderdaad naar Zijn beeld geschapen, maar door de zondeval is de zonde in de wereld gekomen en daardoor maken wij wel fouten/doen wij zonden. God doet dit echter niet. Hij is volmaakt.
[/quote ]
Ok ik geloof aan de ene kant wel dat God behoed dat de bijbel hetzelfde blijft
toch blijft de twijfel om de hoek kijken.
want zoals jij schrijft:
"....na zoveel 1000 jaar de bijbel nog bijna geen verschil toont..."
BIJNA - kan heeuull veeul schelen in deze discussie
maar dan komt je maar al te gelovige zin:
"Dus als het Gods woorden zijn waarom geloof je er dan niet in?" - en DAT is geloof.
Maar geloof blijft moeilijk:)
Ik geloof overigens absoluut niet dat fouten maken zonde maken is. van je fouten leer je.
indd fouten zijn niet hetzelfde als zonde. Beetje verkeerde redenering van mij.
Bijna kan heel veel schelen, maar dat doet het niet. Sommige dingen zijn veranderd. Ik heb zo even geen voorbeeld, maar denk aan andere woorden (makkelijker), zitten i.p.v staan etc. Dit zijn geen dingen die er toe doen bij het geloof. Wat er wel toe doet is de boodschap en die is nog steeds hetzelfde gebleven
Indd is mijn uitspraak trouwens echt één van een gelovige. Niet iedereen gelooft natuurlijk dat de bijbel Gods woorden zijn. Daar heb jij gelijk in.
KiWiKo schreef:anneliesdj schreef:Sorry als ik jouw beledig maar het waren wel kuddedieren.
Daarbij vind ik mezelf ook niet zo'n kuddedier, ik leef enkel met mijn man en kind samen en heb nauwelijks contact met de buurt, hoezo kuddedier?
we zijn ook geevolueerddus het ligt er bij ons door eeuwen sturing van de kerk niet meer echt bovenop........
maar het is wel altijd sluimerend aanwezig
KiWiKo schreef:hoho........... als er een trouw is ben ik het wel![]()
![]()
![]()
maar ik kan het wel begrijpen als andere mensen dat niet zo hebben