Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:07

Steph86 schreef:
BraveSpots schreef:
Ik snap niet wat het nut is om tienermoeders zo op te waarderen. Tuurlijk gaat het is veel gevallen goed, maar in evenveel ook slecht.Waarom zou je de negatieve kanten negeren, die mogen (moeten) toch evengoed erbij gezegd worden, niet?

Ik vind juist dat de tienermoeders die het wel goed doen en wel hun verantwoordelijkheid nemen ook wel is in het zonnetje gezet mogen worden.
Doordat tienermoeder zijn vaak als iets negatiefs wordt gezien,worden de tienermoeders die wel hun hun best doen en alles wel goed voor elkaar hebben ook in het zwart daglicht gezet.

Dat klopt, maar als iemand zegt dat diegene het geweldig vind als iemand de kind houd en niet kijkt naar de situatie en de mogelijke gevolgen dan zie ik de nut er ook niet van in.
Tienermoeders die het goed doen mogen en horen zeker gewaardeerd te worden.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:09

nee maar je neemt wel kinderen voor de rest van je leven! en je weet van begin af aan dat je je kinderen moet helpen etc. Doe je ook als ze 3 zijn.. dus waarom niet als je 14 bent met kind?

Als je kind jat of ongeluk krijg wat hun schuld is.. moet JIJ ook betalen.

Mijn oudste is 9. En als ze thuis komt dat ze zwanger is.. Prima. HAAR keuze. IK zal haar een abortus uit de hoofd praten. Heb er ooit zelf 1 gehad toen ik 17 was. en moet zeggen..
vreet nog steeds aan me! Ik vind.. dat zo kleintje niet te dupe moet worden van wat de ouders doen. ( sex) en recht heeft op een leven!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:10

moet zeggen ik was zelf ook tiener moeder. Ik was 18 toen ik zwanger raakte van me oudste ( 9 ) jaar.

En mama van 4 ondertussen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:10

Caye schreef:
nee maar je neemt wel kinderen voor de rest van je leven! en je weet van begin af aan dat je je kinderen moet helpen etc. Doe je ook als ze 3 zijn.. dus waarom niet als je 14 bent met kind?

Als je kind jat of ongeluk krijg wat hun schuld is.. moet JIJ ook betalen.

Mijn oudste is 9. En als ze thuis komt dat ze zwanger is.. Prima. HAAR keuze. IK zal haar een abortus uit de hoofd praten. Heb er ooit zelf 1 gehad toen ik 17 was. en moet zeggen..
vreet nog steeds aan me! Ik vind.. dat zo kleintje niet te dupe moet worden van wat de ouders doen. ( sex) en recht heeft op een leven!

Zou je meing hetzelfde blijven als je kind verkracht zou worden?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:13

maar mijn meisje was nog wat jonger ( 7 jaar) toen DIT gebeurde...
Heb daar over na gedacht idd. DAN is het de keuze aan HAAR. ik zal haar steunen wat ze kiest dan.

Moet zeggen: wie zal er nog een fijn leven hebben?> Als je hoort dat je kind ben van een verkrachter..

Denk dat ik dat OOK mee zal nemen in me overweging.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:15

Caye schreef:
maar mijn meisje was nog wat jonger ( 7 jaar) toen DIT gebeurde...
Heb daar over na gedacht idd. DAN is het de keuze aan HAAR. ik zal haar steunen wat ze kiest dan.

Moet zeggen: wie zal er nog een fijn leven hebben?> Als je hoort dat je kind ben van een verkrachter..

Denk dat ik dat OOK mee zal nemen in me overweging.

Ik ben verwekt uit een verkrachting.
Ik heb het er dagelijks nog problemen mee maar mijn moeder heeft me alle negatieve gedachten uit mijn hoofd gepraat.
Het gaat er dan ook om hoe je moeder ermee om gaat.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:20

Steph86 schreef:
Ik vind juist dat de tienermoeders die het wel goed doen en wel hun verantwoordelijkheid nemen ook wel is in het zonnetje gezet mogen worden.
Doordat tienermoeder zijn vaak als iets negatiefs wordt gezien,worden de tienermoeders die wel hun hun best doen en alles wel goed voor elkaar hebben ook in het zwart daglicht gezet.

C_arola schreef:
Dat klopt, maar als iemand zegt dat diegene het geweldig vind als iemand de kind houd en niet kijkt naar de situatie en de mogelijke gevolgen dan zie ik de nut er ook niet van in.

Daar ben ik het mee eens. Ik doelde ook meer op de tienermoeders die wel echt alles op alles zetten.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:24

jeetje carola.. wat erg. Ben er beetje stil van Bloos!

Ik denk sowieso als je als moeder/dochter de keuze maakt om het kindje te laten komen. Dat je alles goed moet bepraat hebben. EN goed overleg hebben.
ja toch? doen wij ook als we ouder zijn en we krijgen een kindje. dan lees je ook alles

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:27

Klopt, al vind ik het wel jammer dat er meer hulp lijkt te zijn vor jongere mensen en tegelijkertijd er een te grote vooroordeel is over jonge tienerouders.
Ik zeg tienerouders omdat ook steeds meer jongens de zorg alleen op zich nemen voor de kind.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:28

C_arola schreef:
Ik heb het er dagelijks nog problemen mee maar mijn moeder heeft me alle negatieve gedachten uit mijn hoofd gepraat.

Jeetje zeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik veel respect heb voor je moeder!!
Voor jou is het ook niet niks!

@ Caye,

Heb net in je profiel gespiekt, jullie hebben onzettende leuke kids zeg!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:38

Steph86 schreef:
C_arola schreef:

Jeetje zeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik veel respect heb voor je moeder!!
Voor jou is het ook niet niks!

@ Caye,

Heb net in je profiel gespiekt, jullie hebben onzettende leuke kids zeg!

Wat dat betreft kan een mens meer pijn aan dan dat het denkt.
Mijn broer is op dezelfde manier verwekt, ons gezin kende nogal wat problemen met mijn vader zeg maar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:40

C_arola schreef:
Mijn broer is op dezelfde manier verwekt, ons gezin kende nogal wat problemen met mijn vader zeg maar.

jeetje meis, respect voor jou! wat ben jij er sterk uitgekomen zeg!
en je hebt iid een schitterend gezin en een schitterend profiel Ja

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:42

C_arola schreef:

In zulke gevallen kan het vaak 2 kanten opgaan ( althans dat denk ik, ik heb er geen ervaring mee).
Ik heb het idee dat jij in ieder geval heel sterk in je schoenen staat door alles wat er gebeurd is..?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:42

naadje24 schreef:
C_arola schreef:

jeetje meis, respect voor jou! wat ben jij er sterk uitgekomen zeg!
en je hebt iid een schitterend gezin en een schitterend profiel Ja

Dank je!
Het doet goed om soms dingen met iemand te delen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:18

ik snap dat dit een lekkere discussie kan veroorzaken, maar ik vind niet dat je je mening op moet dringen aan anderen... iedereen heeft zijn eigen visie, niets is helemaal goed en niets is helemaal fout.

Wil er toch nog even aan toevoegen dat er vreselijk veel tienermoeders zijn die níet weten waar ze aan beginnen en wat er allemaal bij komt kijken, is het een heel doordachte beslissing, prima, maar als je alleen denkt 'leuk, een kind Haha!' dan ga je een heeeeele zware tijd tegemoet

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:33

Steph86 schreef:
C_arola schreef:

In zulke gevallen kan het vaak 2 kanten opgaan ( althans dat denk ik, ik heb er geen ervaring mee).
Ik heb het idee dat jij in ieder geval heel sterk in je schoenen staat door alles wat er gebeurd is..?

Het kan idd 2 kanten opgaan, maar imo kan dat met alles.
Je word sterker door hetgeen je mee maakt, tegelijkertijd ben je ook gevoeliger geworden voor dingen als stemmingen, meningen en houdingen van anderen ed.
Het is een beetje dubbel zeg maar.

@DeniseES; bedoel je in het algemeen dat je vind dat je je mening niet moet opdringen aan anderen of specifiek?
Er zijn idd ontzettend veel jonge ouders die niet weten waar ze aan beginnen, net zoals dat er genoeg jonge ouders zijn die bewust ergens voor kiezen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:43

Neehoor, ik bedoel het in het algemeen Knipoog ik zag hier alleen ook een hoop mensen die niet iemand over willen halen, maar vinden dat de ander gewoon ongelijk heeft, hier bedoel ik niet specefiek iemand mee.

en jah, dat wil ik dus ook met mijn 2e stukje bedoelen. Het verschil tussen tienermoeders en 'ouderen' die voor kinderen (al dan niet) kiezen is dat de ouderen al meer ervaring hebben, weten wat er speelt, hebben vaak een vast inkomen, weten hoe het zit met verzekeringen etc.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:46

Ze hebben idd de praktische kennis van financiën ed maar hoeven niet altijd meer ervaring te hebben met kinderen, opvoeding ed.
Wat ook een verschil kan zijn is dat de leeftijd tussen kind en ouder dichtbij elkaar kan liggen en je elkaar daardoor beter kan begrijpen.
Maar ach, alles heeft zijn voor en na's vind ik.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:48

ik zou opzich op best jonge leeftijd een kind willen, omdat je dan dichter bij je kind staat qua leeftijd en elkaar hopelijk beter begrijpt Lachen merk namelijk dat er tussen mijn moeder/ouders en mij heel vaak problemen zijn door het grote leeftijdsverschil(bijna 17 en 57&59 Knipoog )

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:49

Jah precies, en tuurlijk, als je wilt, dan kom je er wel, maar ik denk dat je als volwassene toch net een beetje voordeel van je leeftijd meepikt. En hoe je met kinderen bent, dat is ook maar persoonlijk, dat heeft denk ik niet zoveel met de keuze te maken, je kiest ervoor omdat je het wilt (en er waarschijnlijk leuke ervaringen mee hebt), en tieners die in de crèche ofzo werken hebben daar weer een voordeel mee

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:50

wendy_x schreef:
ik zou opzich op best jonge leeftijd een kind willen, omdat je dan dichter bij je kind staat qua leeftijd en elkaar hopelijk beter begrijpt Lachen merk namelijk dat er tussen mijn moeder/ouders en mij heel vaak problemen zijn door het grote leeftijdsverschil(bijna 17 en 57&59 Knipoog )

dat is ook wel erg groot jah Tong uitsteken

ik vind persoonlijk 24/25 jaar een leuke leeftijd om aan kids te beginnen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:52

ja ik wil echt begin 20(21/22) wel graag een kind....maar wel met de juiste man uiteraard Knipoog
dus hopen dat di snel in mijn hectische leventje verschijn! Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:56

Ik ben nu 24 en ik zou nu nog niet goed voor een kind kunnen zorgen.
Emotioneel, financieel, ruimte, liefde heb ik allemaal.
Maar ik wil eerst mijn problemen opruimen voordat een kind daar wat van mee krijgt, en dat gebeurt heel snel.
Zelf vind ik 28 een erg mooie leeftijd, maar dat betekent niet dat wanneer ik 28 ben ik mijn vriend naar bed trek om ervoor te zorgen dat ik zwanger word.
Je moet er qua gevoel ook helemaal voor gaan denk ik.
Mocht ik nu wel zwanger zijn dan zou ik het kindje zeker houden en mijn vriend ook (dat hebben we al besproken). Het zou dan ongepland maar gewenst zijn.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:02

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:18

wendy_x schreef:
Citaat:
Bloos Ik denk dat ik nu half bokt over me heen zal krijgen met het antwoord wat ik zo meteen ga geven...

Maar eerst even dit: Ik heb zelf 2 kinderen, een zoon van 12 en een dochter van 9 ik hou zielsveel van mijn kinderen en heb veel voor ze over maar niet alles!

Stel dat mn dochter over een jaartje of 6 thuiskomt met de mededeling dat ze zwanger is Verdrietig Dan zal ik zeer zeker aandringen op een abortus, ik wil niet de verantwoording hebben voor nog een kind, ik heb ook mijn leven, en ben al dolblij als ik mijn 2 kids later 2 leuke volwassenen worden..

Ik ga niet de rest van mijn leven zorgen voor nog een kleine, neen ik wijs ze niet af, dat niet.

Ik zal dit mijn kinderen ook duidelijk maken als ze met sex gaan beginnen, dat ik niet van plan ben om met hun "gebakken peren" ga zitten.. Ik hoop dat ze dat genoeg afschrikt zodat ze heeeel goed gaan uitkijken. De pil is niet altijd veilig dus zal ik ook aandringen op condooms dit zeer zeker in het geval met SOA'S.

Als ze 18 / 19 is dan is ze oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet, maar ik al niet voor het kind gaan zorgen / oppassen. Als ik de mogelijkheid heb zal ik haar financieel steunen en bijstaan.. Maar ik wil geen zorgtaak hebben.

Omgekeerd natuurlijk ook als mijn zoon binnen komt met de mededeling dat hij een meisje zwanger gemaakt heeft, dan geld voor hem hetzelfde!

Citaat:
Siena1, ik denk dat juist [b]dan je dochter behoefte heeft aan iemand die haar steund met welke keuze ze dan ook maakt ongeacht welke leeftijd ze zou hebben! Ik zou mijn dochter nooit een bepaalde kant op willen puschen, omdat mij dat dan even beter uitkomt (even kort door de bocht maar zo interperteer ik je reactie wel)[/b]

Je staat toch altijd voor je kinderen klaar, ookal maken ze een keuze waar jouwn hulp bij nodig is?
Mocht zoiets met mijn dochter gebeuren, dan hoop ik dat ze weet dat ze altijd bij me terecht kan, ongeacht het "probleem" waar ze mee zit

je schrijft zelf ook al Siena1, dat je haar nooit zou afwijzen, maar wanneer je juist zo`n gevoel aan haar meegeeft dat haar kind niet welkom is, vindt ik persoonlijk dat je al een afwijzende houding, wat je dochter ook zeker wel zou aanvoelen...

Maar goed, zo denk ik erover Knipoog

ben het helemaal met je eens!
ik zou mijn dochter/zoon steunen en helpen waar ik kan ookal zou ik daar dingen voor op moeten offeren...!
wat als je dochter wel zwanger zou raken siena1? dan durft ze het je niet eens te vertellen omdat jij haar toch niet zou willen helpen en het ten strengste afkeurd...
vind je dat fijn? dat straks bijna iedereen het zal weten en jij niet omdat je dochter bang is voor je reactie en je haar niet wil helpen?
moet er echt niet aan denk Lachen mijn dochter zou altijd bij me terecht kunnen ookal wordt ze zwanger,begaat ze een moord of wat dan ook(om in het wilde weg maar even wat op te noemen Tong uitsteken)...!

maar wie ben ik Haha!

Ik heb zeer zeker een afwijzende houding daar moet ik jullie gelijk ingeven, wat ik schreef is echt mijn menig en ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te lezen..

Maar ik moet er echt niet aan denken om nog en kind gaan op te voeden, kinderen zijn niet zalig makend, Stel dat ik nu zwanger zou worden, dan zal ik zelf kiezen voor een abortus. Ik wil er echt geen kind meer bij hebben..

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik werkelijk zou reageren als ze over 6 jaar voor me staat met de mededeling van "man ik ben zwanger" eerlijk gezegd hoop ik dat ze op haar 14e niet aan sex doet, bedoel ik speelde nog met Barbies op die leeftijd bij wijze van spreken..

Mijn dochter weet wat ze aan mij heeft, en ik hoop gewoon dat ze de consequenties van Sex inziet.. Mijn taak is om haar hier in te helpen nu ze 9 is zijn we zeer close, ze verteld me alles en hebben een warme band. Ik zal haar zeker waarschuwen voor wat een gevolg sex kan hebben en neen, niet op een "botte" manier maar wel duidelijk en helder zodat ze goed gaat nadenken als ze zonder bescherming gaat vrijen met een jongen..
Zodra ze gaat "rommelen" met jongens gaat ze aan de pil en stop ik een mega groot pak condooms in haar nachtkastje..