Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Magnummm schreef:waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat vleeseters minder verstand van de hele zaak hebben als ik?
. in de meeste simpele dingen zitten nog e-nummers met dierlijke producten.
spekkiejnfu schreef:Ik weet genoeg over wat voor een leven die dieren hebben, dus wie ben jij om te zeggen dat wij vleeseters er minder verstand van hebben dan jij, als vegetariër. Ik vind vlees echter véél te lekker om te laten liggen, dus doe ik het ook niet! (ik eet wel alleen biologisch vlees en melkproducten en scharreleieren)
spekkiejnfu schreef:Neeeee, mijn bericht was een reactie op de tekstschrijverom verwarring te voorkomen
spekkiejnfu schreef:Allereerst vraag ik me af wie zich nu aangevallen voelt, daarnaast keek ik in je beginpost en zag ik inderdaad dat er staat dat er 'altijd mensen zijn', blijkbaar heb ik daar overheen gelezen, mijn excuses daarvoor. Toch blijf ik dit topic lichtelijk vergezocht vinden, zeker omdat het in de mens z'n natuur zit om vlees te eten kan je het iemand niet kwalijk nemen dat ze geen vegetariër zijn, ook al weten ze misschien niet wat voor een leven die dieren hebben. (Ik zeg niet dat je het doet, maar zo komt het wel op mij over)
spekkiejnfu schreef:En als jij goed had gelezen, heb ik daar zojuist mijn excuses voor aangeboden.
Magnummm schreef:Zie dit Rianneke
annastasia schreef:oude collega van me, at geen vlees maar ook geen kaas omdat daar weer stremsel in zat, en geen gelatine. Wel dronk hij melk.
Wat zit daar dan weer voor verschil in. Dit zijn ook dierlijke producten
Oamaru schreef:Ik ben bijna 18 en eet sinds m'n 6de geen vlees meer. Ziek geweest [en nog steeds vaak] maar no way dat ik vlees eet. Dan maar veel ijzerpilletjes en groentes e.d.
Fitch schreef:Oamaru schreef:Ik ben bijna 18 en eet sinds m'n 6de geen vlees meer. Ziek geweest [en nog steeds vaak] maar no way dat ik vlees eet. Dan maar veel ijzerpilletjes en groentes e.d.
Wat vervelend voor je. Eet je wel genoeg soja, noten en verse/rauwe producten?
roxiie schreef:Ik heb gister vol afgrijzing zitten kijken hoe mijn neefjes en nichtjes ( in een leeftijds categorie van 4 tm 9 jaar.) zonder blikken of blozen frinkandellen en andere vlees hapjes naar binnen werkten. Trots kwamen ze ook met de schaal bij mij, of ik ook iets van het "lekkers" wou. Nou nee bedankt! Ik vind het erg spijtig dat jonge kinderen wordt aangeleerd dat vlees eten heel normaal is, zonder dat ze ook maar enig benul hebben van hoe hun snack of iets anders tot stand komt.
rebati schreef:in de leeftijd van 4 t/m 9 kom nou, laat ze als ze dat lekker vinden toch lekker eten!
tegenwoordig leven kinderen toch al snel met het idee dat melk uit de fabriek komt enzo...
we zijn bezig om het te veranderen maar weten het juiste plan der aanpak nog niet... wij bakken iedere dag vette hap (van vlees uiteraard)... en op zich is dat helemaal niet erg als de mensen soms een keer wat lekkers pakken en daar is het ook voor bedoelt... maar er zijn gewoon steeds meer mensen die iedere dag 3/4 broodjes frikandel naar binnen proppen ofzo
ik moet zeggen dat als je er zo met je neus boven op staat je nog maar 1 keer in de maand ofzo wat vets eet

). Ben wel heel benieuwd of ze dat op wat oudere leeftijd ook blijft doen. Tot nu toe taalt ze niet naar vlees, ze roept meteen 'neeeeee, vies!!!!'
net zoals mijn moeder bijv nooit zuurkool klaarmaakte omdat zij het niet luste en ik het 1 keer at bij een vriendinnetje en het meteen mijn lievelingseten werd
Twiggy2008 schreef:Ik vind ook dat je het kinderen wel mag leren, maar je kunt het ze natuurlijk echt niet kwalijk nemen op die leeftijd, dat ze enthousiast met een schaal aan komen zetten.
Dat is gewoon lief, weten zij veel.
roxiie schreef:Ik heb gister vol afgrijzing zitten kijken hoe mijn neefjes en nichtjes ( in een leeftijds categorie van 4 tm 9 jaar.) zonder blikken of blozen frinkandellen en andere vlees hapjes naar binnen werkten. Trots kwamen ze ook met de schaal bij mij, of ik ook iets van het "lekkers" wou. Nou nee bedankt! Ik vind het erg spijtig dat jonge kinderen wordt aangeleerd dat vlees eten heel normaal is, zonder dat ze ook maar enig benul hebben van hoe hun snack of iets anders tot stand komt.