Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:36

Nijn schreef:
Damn je mag er zelf ook wel wat voor doen hoor, gebruik GOOOOOOGLE.....
http://www.thuiszorgbrabant.nl/

nou zeg, sorry hoor, dak daar nog niet aan dacht

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:37

@Tivoli: Oke, thanks, dan ga ik daar morgen even over informeren bij de ruiterzaak.. en anders kan mijn mams hem misschien wel maken Clown als ze zin heeft Schijnheilig

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:40

Nou meid,als je dan ook meteen alvast aangeeft bij je stalbaas dat je ff krap zit,dan krijgt hij niks koud op zijn dak.

Van scooters heb ik geen verstand,maar dat komt vast ook wel weer goed.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:49

Jeetje ik snap jou problemen echt niet. Kom over een paar jaar maar eens terug als je op jezelf woont en de economie lekker in elkaar stort Knipoog

Nee effe zonder dollen. Dat je ergens niet wilt werken kan ik inkomen, maar aan de andere kant je kan de kans van de Jumbo ook aanpakken. Want wie werkt krijgt een baan, wie thuis zit kan meestal aan t solliciteren blijven. Juist alleen al om het feit, dat ze liever mensen in dienst nemen die tonen inzet te willen geven.

Als je nu lekker door kan solliciteren terwijl je bij de Jumbo werkt, kan je wel die éne hele perfecte baan vinden. Je dient je ontslag in en je hebt aan jouw perfectionistische gedrag voldaan, hetzij dat t nu dan wel met een tussenstapje is.
Je kan aan je ouders vragen om deze maand alles even voor te schieten. Laat de scooter repareren, dan is je fietsprobleem ook verholpen. En als je 40 uur per week werkt heb je die geldschuld bij je ouders zo afbetaald.

Voor de rest, ga lekker werken. Geniet van het leven, maar denk erom dat sparen ook heel belangrijk is. Ook wij hadden afgelopen maand een leuke tegenvaller (even een rekening waar we niet op hadden gerekend). Dan werken wij wel met 2-en allebei 40 uur per week, maar de hypotheek en alles gaat ook lekker door Knipoog Ik heb dan ook geld van de spaarrekening afgehaald om de rekening te betalen. En die vul ik dan weer in porties aan, dus nu even 3 maanden geen geld voor nieuwe kleding, uit eten of lekker de kroeg in, maar alles wat niet nodig is gewoon direct naar de spaarrekening.

Wellicht is het ook mogelijk om een wat permanentere besparing door te voeren. Aangezien je in een boerendorp woont, probeer je paardje te stallen bij een plaatselijke boer. Mest zelf en bespaar tientjes aan stallingsgeld per maand. Je kan dan ook lekker op de fiets of wellicht zelfs lopend naar je paardje toegaan.

Mocht je ondanks al deze tips gegeven in t topic (waar hele bruikbare tussenzitten) nu nog niet uit de problemen zijn. Tja dan denk ik echt dat je aan de luie kant bent ** weet t persoonlijke mening **. Ik heb namelijk 4 jaar lang elke dag op en neer naar de mavo gefietst, wat elke dag 40 kilometer was. Daarna naar de MTS en omdat er bij ons op t dorp geen bus stopt en ik toch in Utrecht moest komen, gewoon op t fietsje hoor. 50 km - je went er snel genoeg aan. Enne anders is er altijd wel een bushalte te vinden binnen een straal van 5 km - kan je op de fiets naar de bus en de rest met je kont lekker warm zitten.

PS, ik heb hier t voorbeeld Jumbo genomen. Maar dit geld natuurlijk voor alle opties die gegeven zijn
Laatst bijgewerkt door inge81 op 23-09-08 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:55

_Tivoli_ schreef:
Nou meid,als je dan ook meteen alvast aangeeft bij je stalbaas dat je ff krap zit,dan krijgt hij niks koud op zijn dak.

dat vind ik altijd zo vervelend he Clown mijn zwakke punten aan andere mensen vertellen.. maarja, nu moet ik wel!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:58

@Inge: je hebt helemaal gelijk. En ik kan inderdaad tijdens een andere baan, een baan zoeken.. Alleen had ik nog even de tijd om een baan te zoeken, dus daarom wilde ik het gewoon graag in een keer goed doen, en daarom wees ik de hier genoemde banen af.. Maar ik besef me nu ook, dat ik beter tijdens een baan, een baan kan zoeken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:59

Miracle_ schreef:
_Tivoli_ schreef:

dat vind ik altijd zo vervelend he Clown mijn zwakke punten aan andere mensen vertellen.. maarja, nu moet ik wel!

Lief het beste wat je kan doen is nu even met de billen bloot........... red altijd je nek Haha! Haha!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:03

hahaha.. das waar! Maar gelukkig heb ik heeele lieve mensen op stal rondlopen Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:10

Precies.
Het klinkt altijd beter als je zegt;
'luister eens,ik heb een tegenvaller gehad,dus ik zit even krap,maar ik werk eraan,'

Dat is altijd fijner dan dat ze op payday erachter komen dat jij niet betaald.Ze gaan jouw dan aan het jasje trekken en vinden het waarschijnlijk vervelend dat jij niks hebt gezegd.

Het is misschien even eng,maar veel beter in the end.
En stel,je kan de huur van de stal wel gewoon betalen,dan toont dat bij de staleigenaar juist alleen maar van moed en doorzettingsvermogen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:13

Inderdaad.. Ik ga het morgen gewoon even met haar bespreken. Ze weet ook van mijn ongeluk, en dat ik daardoor mn baan kwijt ben, en de verzekering moeilijk doet. En daar had ze allemaal begrip voor, dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken. Het is gewoon altijd eng om idd 'met je billen bloot te gaan' Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:14

Nou wie weet...
a miracle could happen Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:15

haha toepasselijke woordkeuze Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:18

De laatste paar pagina's niet meer door gelezen. Haha! Wat zijn jullie hard zeg. Bloos
Zo te lezen heeft TS jullie begrepen en wat ze ermee doet is toch haar ding.

Als wij het eens een maandje minder hebben dan betalen we eerst alle rekeningen, halen we voor alle dieren voer voor de hele maand. Op de dieren wordt niet bezuinigt. We gaan niet uit, eten zo goedkoop mogelijk, kopen geen dingen die we niet dringend nodig hebben.

Tips aan jou. Vraag je ouders om tegen betaling grotere klsujes te doen. Zoals de tuin, schilderen enz. Of bij de buren, familie, grootouders.
Zie in je profiel dat je een vriendje hebt? Misschien kan hij je op weg helpen.
Willen je ouders je niet brengen naar de baan die 15 km weg is? Als je echt astma hebt zullen ze dat toch wel doen? Is toch alleen maar goed dat je een baan hebt.
Vraag je staleigenaar om klusjes.

Je hebt zolang je geen baan hebt recht op een uitkering en zelfs achterstalig.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:25

Wilawander schreef:
De laatste paar pagina's niet meer door gelezen. Haha! Wat zijn jullie hard zeg. Bloos
Zo te lezen heeft TS jullie begrepen en wat ze ermee doet is toch haar ding.

Als wij het eens een maandje minder hebben dan betalen we eerst alle rekeningen, halen we voor alle dieren voer voor de hele maand. Op de dieren wordt niet bezuinigt. We gaan niet uit, eten zo goedkoop mogelijk, kopen geen dingen die we niet dringend nodig hebben.

Tips aan jou. Vraag je ouders om tegen betaling grotere klsujes te doen. Zoals de tuin, schilderen enz. Of bij de buren, familie, grootouders.
Zie in je profiel dat je een vriendje hebt? Misschien kan hij je op weg helpen.
Willen je ouders je niet brengen naar de baan die 15 km weg is? Als je echt astma hebt zullen ze dat toch wel doen? Is toch alleen maar goed dat je een baan hebt.
Vraag je staleigenaar om klusjes.

Je hebt zolang je geen baan hebt recht op een uitkering en zelfs achterstalig.

Dankje Lachen Ik heb mijn ouders om hulp gevraagd.. En ben nu op zoek naar een (tijdelijk) baan..
Alleen ik denk niet dat ze me 15km. weg gaan brengen.. En die uitkering ga ik morgen toch is ff uit laten zoeken Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:27

Wat zeiden je ouders?
Ik neem aan dat ze wel snappen dat je nu je geen baan hebt ff krap zit? Willen ze je wat op weg helpen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:29

Ja ze willen me helpen gelukkig Ja
ik heb gelukkig ook wel hele lieve zorgzame ouders Lovers
alleen, ik vraag het liever niet aan ze, snap je

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:32

Zo komt het toch nog allemaal goed met dit topic Knipoog

En Miracle: je bekeek het tot 2 pagina´s geleden allemaal een beetje zwart-wit volgens mij. Gelijk goed of niets. Maar zoals je zelf al zei, niets is voor eeuwig. Zo´n bijbaantje is geen oneindig slavenbestaan waarboij je over tien jaar jezelf nog dag in dag uit naar de Lidl moet slepen. Als je genoeg geld hebt of een andere baan kan je gewoon ontslag nemen. En dat voelt fijn joh Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:42

Er is werk zat!
Ik weet zéker dat als je naar verschillende uitzendbureau's gat je direct aan de slag kan.
Iig weet ik dat tempo team, randstad, jmw etc in regio e'hoven/tilburg altijd werk hebben
PSV stadion zoekt mensen voor alle thuiswedstrijden(weekend werken, dinsdag daarna heb je je geld al! ieder uitzendbureau betaald per week)
En ja dan zal het schoonmaken/afwassen/etc zijn, je hebt dan iig geld, meteen na 1 week al! Horeca/catering wat ik doe heeft ook altijd mensen nodig.
Een leuke/vaste baan kan je dan alsnog ondertussen zoeken.
Dus ja er is écht wel tijdelijk werk te vinden hoor!
Ik werk ook alweer sinds maart voor een uitzendbureau omdat ik was gestopt op mn vaste baan, ik word dagelijks gebeld en gesmst of ik meer wil werken dus er is écht werk zat!
Niet op 1 ding richten maar ga alle uitzendbureau's langs!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:46

Liezel1 schreef:
Meis; je woont in Schaijk, dat is niet abnormaal ver van de bewoonde wereld. Ik weet al 3 winkels in Oss waar ze mensen zoeken... Rondje stad zou dus wonderen doen...

ik kom wekelijks in schaijk/oss/heesch/grave(les met mn paard daar en neem nogal eens een foute weg dus toeristisch rondje Clown of ga ff snel langs een winkel ofzo)
maar schaijk is werelds vergeleken met mijn omgeving(meer koeien dan mensen)
daar kan je echt wel aan een baantje komen hoor!! Ook op fietsafstand/OV bereikbaar!

Je bent iig op de goede weg door nu even ieder baantje aan te willen nemen! OK dan!

succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 06:32

Zonder baan gaat het niet lukken,werken is de enige optie bij geld gebrek.Ik zit ook even krap en weet wat het is, ik heb erge rug klachten en kan daar door niet werken.Ik hoop echt snel weer aan de slag te kunnen.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 06:40

Miracle_ schreef:
lautje76 schreef:
keihard gaan werken. Morgen naar het uitzendbureau en elk rotklusje nemen dat je kan krijgen. Al is het maar voor een paar dagen. Zeker weten dat je dan aan de slag kan. En ondertussen gewoon doorsolliciteren voor een baan die je leuk vindt.

En gaan fietsen.

Fietsen naar mijn pony is best ver.. En ik krijg toch om de maand betaald, dus daar heb ik deze maand niks aan, om de eerste beste baan aan te nemen die ik tegenkom Knipoog

De meeste uitzendbureaus lees:
creyfs randstad en tempoteam zoiezo betalen per week voor jou dus de ideale oplossing

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:20

In dit topic zitten best wat scherpe kantjes maar als ik heel eerlijk ben heeft het bij mij ook wel de ogen geopend. Ik vertel namelijk nooit eerlijk dat ik gewoon niet zo veel te besteden heb, ook al gaat het financieel nu beter ik kan nog geen gekke dingen doen. Geen auto en geen vakanties.
Ik vind het zelf geen probleem meer maar wel om het aan mensen te vertellen, vaak zeg ik nog "we zitten tijdelijk even zonder auto". Tijdelijk is nu al maanden en volgens mij vinden mijn man en ik het prima zo. Vakantie, ieder jaar weer vraagt mijn baas wanneer we nou eens op vakantie gaan en eigenlijk vind ik het leven tussen de paarden, vrienden en dagjes naar familie prima, maar toch verantwoord ik mezelf.

De tips geven aan dat veel meer mensen soms baggere tijden hebben financieel, maar niemand praat er over in het dagelijks leven. Vroeger volgens mij wel, toen had niemand poen.
En nu?
Nu lees je dus dat er meer mensen af en toe de verwarming niet zo hoog kunnen zetten, voorzichtig boodschappen doen, en vul maar in.

Nou mensen: ik kom uit de kast

Lips are sealed ik haal mijn kleding tweedehands Lips are sealed

Ik hoop dat je en leuk baantje vind miracle!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:44

Tja gisteren de auto laten keuren en gelijk een beurt, leg maar even 500 euro neer. Ja dat hakt er in helaas,maar we blijven positief das ook belangrijk.En verder ja veel 2e hands en zo.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:54

Weet je, ik kan het me best allemaal voorstellen dat het moeilijk is. Ik heb het super goed getroffen met mijn vriend, die dus bijna alles betaald (behalve paard, auto en boodschappen, die doe ik). Maar het is allemaal duur geworden: verzekering ziektekosten is zomaar 125 euro per maand, inboedel etc is rond de 100 euro, tanken elke week 70 euro en ga zo maar door.
En dat je dan tweedehands kleding gaat halen, vind ik echt niet raar! Meestal is het nog leuke kleding ook, dus waarom zou je je er voor schamen?!
@Less: geniet lekker van je beesten en als dat jullie perfecte leven is: waarom niet?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:08

Ik koop ook regelmatig tweedehandsjes hoor.
Even rondspeuren op marktplaats je ziet best leuke dingen, vaak waar ikanders het geld niet voor heb of ervoor wil uitgeven.
Nu heb ik tijdelijk een extra baantje en dat geld zetten we weg en we kunnen weer wat leuks doen, dat is toch ook wel eens erg fijn.
Bij Deen hebben ze vaak leuke acties nu voor de herfstvakantie daar kaartjes gehaald voor de dierentuin(2e kaartje gratis) Dat is ook leuk voor de kids!
Voor mijn dochtertje maak ik veel zelf voor een paar euro een leuk stofje en ze heeft hartstikke leuke kleertjes,voor jongens vind ik dat wel wat moeilijker, maar doordat ik daar weer op bespaar kan ik voor mijn zoontje weer wat meer uitgeven aan kleding, zo compenseert ekaar dat prima.