Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:19

Wat heb je dat knap verwoord! Emotioneel nog best een lange weg te gaan.. maar je komt er wel Lachen Heel veel sterkte nog verder om alles 'op orde' te krijgen..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:20

Wat heb je dat prachtig verwoord..
Heel erg veel sterkte nog!
Je bent al van zover weer naar hier gekomen, en al wegen de laatste loodjes vaak toch het zwaarst, je komt er wel!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:24

Kan me voorstellen dat je nu echt in een heel groot gat valt Yellowfish.. Ach gut

En idd, "Kom op, je bent toch weer beter?!" doet geen recht aan hoe je je nu voelt..
Het is voor jou in je hoofd maar ook in je lichaam een hele ommeslag van "overleven" naar "gewoon" het leven weer oppakken en accepteren wat er allemaal anders is geworden..

Lijkt me heel erg zwaar voor je, en ik wil je alle succes en liefde in de wereld wensen Ach gut Kop op meid, je kunt het!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:40

Romaantje, ik bewonder je vechtlust en doorzettingsvermogen.

Je zal niet meer zijn wie je was, nee, je zal een sterker mens zijn.
Iemand die de andere kant van het leven van dichtbij heeft gezien.

Het is/zal anders worden, maar anders is niet per se slechter.

Ik ben trots op je, meisje. Lachen

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:44

Wat heb je dat mooi verwoord.

Ook de komende tijd veel sterkte gewenst, je bent al zo ver gekomen!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:49

Wat een prachtige afsluiting Yellowfish
Begrijpelijk, al zal ik niet weten wat je voelt, maar kan het wel begrijpen

Wens je veel succes met je leven, met je gezondheid, met je lieve pony en je lieve hondje
Maar vooral met je fantastische ouders, geweldige vrienden en vriendinnen die er al die tijd voor je zijn geweest.

Hoop dat je je snel weer jezelf voelt, dat je alles een plaatsje kan geven en je weer fijn in je velletje zit!

liefs
Sanne

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:59

Lieve Yellowfish,
Wat heb je dat mooi opgeschreven Lachen
Verdriet verdwijnt niet wanneer de tranen verdwenen zijn, dat vergeten de meeste mensen alleen snel. Maar gelukkig zijn er ook mensen in jou omgeving die dit wel onthouden.
Je kan het, dat weten we hier allemaal!

Wees trots op hoe ver je gekomen bent, en heb vertrouwen in hoever je nog kunt komen!
Heel veel sterkte Kusje

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:22

Wat heb je dat mooi omschreven Yellowfish Ja En zó herkenbaar, zo begrijpelijk.... Ik denk dat iedereen die zoiets zwaars in zijn leven meegemaakt heeft, zich hierin herkent.

Ik vind het niet raar, ik vond je grenzeloze optimisme eerder "raar" Knipoog De klap komt vaak later, en dat geeft niks, daar moet je mee leren dealen, zoals je zegt, je draagt dat rugzakje en helaas moet je dat de rest van je leven meedragen, je kunt het niet zomaar afgooien en zeggen "dit is niet gebeurd"

Je bent een moedige meid Ach gut

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:29

Heel mooie geschreven Romaan!

Je bent n toppertje!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:01

Romaan, kanjer, wat heb je 't goed verwoord Lachen
Echt heel mooi hoe je het geschreven hebt en heb ook paar keer met kippenvel op mijn rug gezeten..

De echte klap komt nu, maar je hebt veel lieve mensen omheen en meis Lachen je hebt het grootste deel al gedaan, en ook dit komt goed, ook al klinkt dat misschien nu zo bot Lachen

Hey Girl (om jouw woorden maar even te pikken Knipoog ), je weet me te vinden he! Lovers

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:01

Dit bewonder ik nu zo aan jou, Yellowfish. Je weet het steeds weer zo mooi onder woorden te brengen...
Ik was gedurende je hele ziekte periode heel erg onder de indruk van jouw positieve instelling. Ik vind het ontzettend knap hoe je je hier doorheen hebt geslagen.

Dat je je er nu bewust van wordt wat er allemaal is gebeurd, is denk ik heel logisch. In plaats van te overleven, begin je nu weer echt te leven.

Nu wordt het tijd om alle emotie en gebeurtenissen een plekje te geven. Met alle fijne mensen die jij om je heen hebt en jouw sterke karakter gaat dit je ook wel weer lukken.

Dikke knuffel, kanjer! Ach gut

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:37

Meis, wat heb je dat mooi omgeschreven.

Na regen komt zonneschijn, de regen heeft al heel lang geduurd, nu nog even regen waar de zon erdoorheen schijnt. Uiteindelijk als je alles een plek hebt kunnen geven, gaat het weer schijnen.

Zet hem op!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:30

Dinnie, ik hou van jou Lovers Je komt er wel, en je bent al zo'n eind op weg. En met je korte koppie, je bent een ontzettend knappe meid. Ik ga er voor zorgen dat we een heerlijke zomer tegemoet gaan, en in oktober gaan we lekker op vakantie. Kleine dingetjes, geniet, just be.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 00:51

Heel mooi opgeschreven! Volgens mij is wat jij nu hebt ook een vorm van 'rouw', je hebt een proces doorgemaakt in de stand van overleven en nu zijn je lichaam en geest uit de 'overleef'-stand en zul je het moeten rooien met wat je nog hebt: de Yellowfish-denkwijze die je van nature hebt en de aanpassingen die zijn gemaakt doordat je zo lang ziek bent geweest.

Je lichaam heeft een fikse klap gehad en dat heeft ook zo z'n geestelijke doorwerking, die meestal juist naar voren komt als je de mogelijkheid hebt om stil te staan en terug te kijken naar wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is en vooruit te kijken naar wat de toekomst je eventueel nog brengen kan. Dit is ook onderdeel van het hele proces en hoort eigenlijk nog bij de kanker, net zoals dat je niet gestopt bent met roken op het moment dat je laatste pakje leeg is.

Op het moment dat je er even niet op kon letten heeft alles zich doorontwikkeld. Zo ook je karakter en je hele zijn. Zowel door je leeftijd (omdat je je nou eenmaal blijft ontwikkelen, ziek of niet) als door je ziekte, die voor een stroomversnelling heeft gezorgd. En nu je de mogelijkheid hebt om daar naar te kijken kun je merken dat er iets is veranderd. Wat belangrijk is om te onthouden is dat jij altijd Yellowfish bent zoals je zelf bent. En dat dat ook altijd goed is. Dat de angst en de twijfel er nou eenmaal bij horen en dat je jezelf het beste de tijd kunt gunnen om te ontdekken hoe je leven nu in elkaar zit en hoe het nu voor jou werkt. En dat in de overtuiging dat je een sterke, positieve meid bent die desondanks (of misschien wel juist daardoor?) gevoelig is voor tegenslagen en de emoties die dat met zich mee brengt. We zijn het allemaal in meerdere of mindere mate en jij hebt nou eenmaal het nodige te verwerken gehad. Geef het tijd en zoals je lieve vriendinnetje ook al zegt: just be. Succes!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 03:58

Yellowfish schreef:
De steun die ik heb gehad tijdens mijn ziekte, heeft me er doorheen geholpen. Ik ben altijd positief gebleven, mede daardoor. De steun van mijn familie, van mijn vrienden, maar ook van jullie bokkers, is onbeschrijflijk. Ik heb jullie daar al meerdere keren voor bedankt, maar ik zou willen dat ik meer kon doen om te laten zien hoe belangrijk dat voor me is geweest.

Dat hoeft niet dat doe je en dat deed je al door ons te vertellen hoe het me je ging en gaat, ook al was je zo ziek en niet lekker je kwam toch altijd even kort vertellen hoe het ging, en het allerbelangrijkste is vind ik dat je er nog bent.

En dat je het moeilijk hebt is ook heel begrijpelijk want wat je mee hebt gemaakt is niet niks natuurlijk, ook al zijn er mensen die denken dat het beter met je gaat en er niks meer loos is, voor jou begint het verwerkings proces nu echt, en dat zien ze niet aan jou, je familie en goeie vrienden wel maar de rest niet helaas.
En respect heb ik nog steeds voor je, en dat veerdien je ook vind ik

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:45

Meid, ik heb over je vechtlust en doorzettingsvermogen regelmatig meegelezen, en ik vind het een super eerlijk stuk wat je nu hebt geschreven. Je hebt nog veel tijd nodig om je eigen ik weer te vinden, maar dat zal vast komen, je bent een doorzetter en ik vind je een topper OK dan!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:23

Mooi gezegd Lachen Sprekend voor alle andere meelezers hier kan ik denk k wel zeggen dat je voor ons allemaal een voorbeeld bent met je vechtlust en doorzettingsvermogen! Echt respect zoals je dit allemaal doet! OK dan! Ik wens je heel veel succes en geluk in je verdere leven! Dat heb je verdiend!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:05

Yellowfish wat weet je dat toch weer mooi te verwoorden. Het is helemaal niet gek dat je je zo voelt en ik denk dat het je best wel oplucht wanneer je het van je afschrijft. Verder ben ik het helemaal met nixx eens, wat jij ons hier hebt laten zien aan doorzettingsvermogen, daar kan geen mens tegenop. Als je dat al allemaal hebt doorstaan, dan kun je alles aan! Petje af en ik hoop dat je deze moeilijke periode toch een beetje goed af kunt sluiten! Veel liefs!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:25

Yellowfish, diep respect heb ik voor jouw moed en wilskracht!!

Geniet van het leven meid!!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:43

Dat heb je mooi gezegt Yellowfish!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:01

Hoe is het nu Romaan?

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:22

Ik ga nu van een weekje vakantie in de Ardennen genieten, na de vakantie zal ik weer even updaten! Lachen er valt een hoop te vertellen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:25

Dat is goed nieuws!!
Geniet er maar van!! Fijne vakantie!!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:35

Fijne vakantie en weer nieuwsgierig naar je update!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:46

geniet van je vakantie Yellowfish!