Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 08:47

Het is allemaal een wassen neus met de kopersbecherming.

Ik heb het een keer gehad dat een verkoopster mijn pakje met het pakje van iemand anders had gewisseld. Ik kreeg dus ineens dvd's ipv speelgoed.

Verkoper las mijn berichten, maar reageerde nergens op. Ik heb toen zelf een advertentie geplaatst om te zien of ik de koper van de dvd's kon vinden. Dat lukte gelukkig en we hebben zelf de verzending geregeld naar elkaar.

Ik heb wel een melding gedaan dat er iets mis was met de zending. Dan zegt marktplaats: "Regel met de verkoper dat je het terug stuurt." Leuk en aardig allemaal, maar die troela reageerde helmaal nergens op. Dus een retour adres was geen sprake van.

En dan geeft marktplaats gewoon de betaling vrij. Gewoon, omdat jij uiteindelijk het spul niet kunt retourneren, omdat er simpelweg geen gegevens worden verstrekt. Dus het is onzin met de bescherming.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:35

Nou ik heb toch ook weer iets raars zeg.

Fiets verkocht via Marktplaats, week of twee geleden.
Afgesproken om dinsdagavond op te halen.
Krijg ik dinsdagochtend om 10u een berichtje dat hij al onderweg is.
Ja, sorry. Er is niemand thuis daarom hadden we ook 's avonds afgesproken.
Geen probleem, hij wilde het wel vast betalen. En dan komt hij een andere keer.
Prima. Betaald en gevraagd wanneer hij dan wil komen.
Geen reactie.
Week later: Ik probeer dinsdagavond langs te komen.
Of kan u het buiten zetten, dan kom ik dinsdag ochtend langs.

Prima, het is al betaald dus kan het wel klaar zetten.
Of dan kan u het beter vanavond buiten zetten, want ik kom heel vroeg.

Wat is vroeg? Ja rond 3/4 uur 's ochtends.

Dat is gewoon 's nachts :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 13:14

_O- wat een vertrouwen dat het al wel betaald is dan, hopen dat niemand het mee neemt!

Zoiets heb ik ook wel eens gehad trouwens. Iemand wilde iets van me overnemen en stuurde alvast het geld, ze zou nog laten weten wanneer ze het kwam ophalen.
Dat is uiteindelijk nooit meer gebeurd :=

Mijn pakketje is trouwens in goede staat binnen gekomen en ik heb inmiddels een review kunnen achterlaten bij de verkoper. We gaan zien of ze mij ook een review heeft :+

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 13:35

Nou ik heb hem wel even laten weten dat we het niet fijn vinden als het midden in de nacht wordt opgehaald. Toch niet zo fijn gewoon in een woonwijk :=
Nu komt hij als het goed is op de terugweg van zijn 'reis', rond 14u 's middags. Dat is beter :o

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:55

Zo heb ik ooit mijn kapotte motor verkocht. Motorblok was kapot. Poolse man wilde hem toch hebben. Hij ging hem exporteren en dan in Polen kijken of hij hem nog kon maken. Prima, doe ermee wat je wilt :')

Hij had al betaald voordat hij kwam kijken :=

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:49

Ik heb 2 dure boeken op mp staan, 40 per stuk en dan ben ik niet eens de duurste.
Krijg ik de vraag wat ik voor de 2 boeken samen wil hebben, mevrouw leeft van een minima en zou er heel blij mee zijn. Wat moet je daar nou mee?

Mijn eerste reactie is, dat moet je niet willen, van dat geld kan je meer dan een week boodschappen doen. Aan de andere kant vind ik dat ik daar niet over mag oordelen want het zijn mijn zaken niet. Maar waarom schrijft iemand dat sowieso?????

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:52

petra8 schreef:
Ik heb 2 dure boeken op mp staan, 40 per stuk en dan ben ik niet eens de duurste.
Krijg ik de vraag wat ik voor de 2 boeken samen wil hebben, mevrouw leeft van een minima en zou er heel blij mee zijn. Wat moet je daar nou mee?

Mijn eerste reactie is, dat moet je niet willen, van dat geld kan je meer dan een week boodschappen doen. Aan de andere kant vind ik dat ik daar niet over mag oordelen want het zijn mijn zaken niet. Maar waarom schrijft iemand dat sowieso?????

Omdat ze graag een 10tje beide boeken willen hebben, dan kunnen ze die weer verkopen.
Of misschien wil ze de boeken al jaren hebben, en hoopt ze ze goedkoop te kunnen krijgen met het beetje dat ze wel heeft kunnen sparen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:07

Ik ben daar te zakelijk en hard in, alles wat ik op MP zet daar wil ik een bepaald bedrag voor.

Alles waar ik geen zin in heb qua geleur op MP, breng ik naar de Kringloop. Daar kan men shoppen voor weinig (zitten ook mooie goede spullen tussen hoor). :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:10

Mensen die meteen een zielig verhaal ophangen de minima de student en weet ik wat, die geloof meestal al niet meer.
Want vaak zijn de mensen die er zo mee te koop lopen op mp niet de mensen die het echt hard nodig hebben.

Zeker in dit geval als je ze er ook duurder op ziet staan, hoe makkelijk is het meteen weer te koop te zetten?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:47

Gewoon je eigen minimale prijs doorgeven. Take it or leave it.

Ik ben daar ook vrij strak in.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:05

Ik heb dit ook weleens aangegeven. Ik ben zelf alleenstaand moeder. Niet de armste, maar ik werk me een slag id rondte om ons paard te onderhouden :$
Naast dat paard niet veel extra's uit te geven aan mezelf.

Dus als ik iets zie op marktplaats wil ik ook nog wrl aangeven van, goh ik ben alleenstaand moeder, zodoende geen reuze budget, wat wil je er minimaal voor hebben?

Maar dat geef ik puur aan ter info. Zodat het geen biedenspelletje word. Ik wil gewoon de meeneemprijs weten. Zodat ik weet of ik het kan bekostigen.

Al ben ik dan weer niet eentje die voor een dupliek eerste rang wilt zitten.

Maar als budget (bij wijze van) 30 euro is. En ik zie 2 boeken van elk 20 t stuk. Vragen mag denk ik dan. Misschien houd diegene wel hoog aan met de gedachte er word wel geboden.

Met dat zelfde budget zou ik dan niet op 2 stuks van 40 reageren overigens :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:07

Ja dat of kinderen die iets willen kopen maar eerst verder moeten sparen….
Laatst een keppy cap die haar dochter graag wou overnemen van haar verjaardagsgeld maar nog net te weinig had….
Tja of over je moederhart strijken en zelf de rest bijleggen of kinderen leren dat het zo werkt maar ik voel me dan niet diegene die water bij de wijn moet doen….

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:14

Als je dat bij mij ter info doet sta ja heel ver onderaan de lijst met mensen die het mogen kopen....
Geef het dan nog zelf liever gratis weg dan dat ik het verkoop....

Bied gewoon wat je het waard vind en klaar.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:21

DuoPenotti schreef:
Als je dat bij mij ter info doet sta ja heel ver onderaan de lijst met mensen die het mogen kopen....
Geef het dan nog zelf liever gratis weg dan dat ik het verkoop....

Bied gewoon wat je het waard vind en klaar.

Dan is dat maar zo :D

Ik ben niet iemand die onrealistisch bied. Bij te hoge vraagprijzen klik ik verder.

Maar bij een klein verschil wil ik nog wel vragen naar de minimale prijs.

Als die dan te hoog is, dan geef ik aan dat dat gewoonweg niet mn budget is wegens alleenstaand moederschap. En wens ik ze succes.

Niks ergste aan vind ik :Y)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:31

Citaat:
Als die dan te hoog is, dan geef ik aan dat dat gewoonweg niet mn budget is wegens alleenstaand moederschap.

lijkt me prima :j
En wie weet kom ik er nog op terug.

Citaat:
Als die dan te hoog is, dan geef ik aan dat dat gewoonweg niet mn budget is wegens alleenstaand moederschap/ minima/student. enz.

:evaw: Doei..next.
Dat zit echt in mijn allergie

Weet het, mijn ding.
Maar ik weet ook dat ik daarbij niet de enige ben ;)

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:33

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Als die dan te hoog is, dan geef ik aan dat dat gewoonweg niet mn budget is wegens alleenstaand moederschap.

lijkt me prima :j
En wie weet kom ik er nog op terug.

Citaat:
Als die dan te hoog is, dan geef ik aan dat dat gewoonweg niet mn budget is wegens alleenstaand moederschap/ minima/student. enz.

:evaw: Doei..next.
Dat zit echt in mijn allergie

Weet het, mijn ding.
Maar ik weet ook dat ik daarbij niet de enige ben ;)

Mijn ding is teveel willen uitleggen. Bang dat het anders verkeerd valt. Dat men dan juist denkt van verspilde tijd. :knuffel:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:46

Hoe meer je uitlegt, hoe meer mensen er een oordeel over kunnen hebben. Ik zou t met als dp bij de feiten houden. Past niet binnen budget/mogelijkheden. Punt.

Ik ben ook niet gevoelig voor zielige praat. Zoveel verhalen dat mensen dan over hun hart strijken en overstag gaan, en hun spul later voor veel meer op marktplaats zien terugkomen :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:47

Misschien ben je wel de eerste die een bod doet. :)
En dan kan ik denken er komen er nog meer, maar dat is niet zeker.
Of ik kan denken, misschien was mijn prijs ook wel te hoog.
Laat ik het maar verkopen aan deze persoon, dan ben ik het tenminste kwijt.

Ik hoef verder je hebben en houwen niet te weten, je adres gegevens zijn genoeg :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:48

Nee hoor, evenals goede vrienden maar ik heb aan 'Sorry, dat valt buiten budget' meer dan voldoende. Ik hoef geen verdere uitleg, voelt toch een beetje als 'als ik mijn verhaal erbij vertel zak je misschien alsnog wel in prijs..'

Nope. :=

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:49

Duidelijk. Beter niet meer doen dus _/-\o_

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:59

Misschien dat het anders is als iemand kinderkleertjes verkoopt of speelgoed.
Maar ik heb dingen te koop voor bijvoorbeeld paarden die niemand perse nodig heeft.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:17

Voor mij was het te veel informatie.
Misschien hoopt ze op een klein prijsje, maar mijn eerste reactie is: Nee joh, niet kopen, dat is veel te veel geld waar je anders boodschappen voor kunt doen. Dus iets in mij wil het niet aan haar verkopen omdat ik denk dat ze het geld veel beter aan andere dingen kan besteden.....

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:38

Mensen die een eigen paard hebben en dan wel een klein prijsje willen voor iets dat ik voor een reële prijs verkoop... En dan insinueren ze dat ze zo zielig zijn? Ja dag. Die laat ik ook links liggen.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:21

DuoPenotti schreef:
Misschien dat het anders is als iemand kinderkleertjes verkoopt of speelgoed.
Maar ik heb dingen te koop voor bijvoorbeeld paarden die niemand perse nodig heeft.

Paardenspullen koop ik eigenlijk nooit.
Gaat in mijn geval altijd om leesboeken *D

Eigenlijk best erg. Mijn dochter krijgt alles, en eigenlijk altijd nieuw. En van mezelf mag ik voor mezelf geen nieuwe boeken kopen :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:43

Ik ben er door de jaren heen ook een beetje immuun voor geworden.
Maar misschien ook wel door teveel van " dat soort zielige' berichtjes.

In de tijd dat ik nog een webwinkel had en ook wel eens wat op mp zette.
De zogenaamde alleenstaande moeders die echt ver onder de prijs gaan bieden.
Ergste was wel, broek was 59,95 ze deed een bod van ( ik dacht) €10 want ze zat in de bijstand. Haar dochtertje wilde zo graaf deze rijbroek. Kindje was 2 of zo.
Netjes aangegeven dat de prijs vast was (stond ook in de advertentie).
Nou het was schuld dat door mijn toedoen het kindje een slechte jeugd zou hebben. Hoe ik met mezelf kon leven.

Dus sindsdien wat allergisch voor geworden...