Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:03

Taalvout toch?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:26

Ik heb hier ooit eens een link gevonden naar een website waar je je oog op onregelmatigheid/kreupelheid bij paarden kan trainen. Helaas niet opgeslagen, de naam van de Bokker niet onthouden, en ik kan het topic toch niet meer terugvinden... Heeft iemand de link, of misschien een link naar het topic? (Als iemand überhaupt weet waar ik het over heb)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:30

marley93 schreef:
Ik heb hier ooit eens een link gevonden naar een website waar je je oog op onregelmatigheid/kreupelheid bij paarden kan trainen. Helaas niet opgeslagen, de naam van de Bokker niet onthouden, en ik kan het topic toch niet meer terugvinden... Heeft iemand de link, of misschien een link naar het topic? (Als iemand überhaupt weet waar ik het over heb)

Deze?
https://www.lamenesstrainer.com/

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:34

Suzanne F. schreef:
marley93 schreef:

Deze?
https://www.lamenesstrainer.com/

Dat is 'm! Helemaal top, dankjewel! +:)+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:36

Na een paar dagen random reels kijken op Instagram: waaaaarom dragen zoveel vrouwen met kroeshaar pruiken? Waarom is dat een ding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:45

Sheran schreef:
Na een paar dagen random reels kijken op Instagram: waaaaarom dragen zoveel vrouwen met kroeshaar pruiken? Waarom is dat een ding?
Dragen ze een pruik of is het een weave? En helaas wordt natural hair nog heel vaak gezien als iets vies, iets onprofessioneels, iets onbeschaafds, waardoor veel vrouwen het verbergen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:06

Beide. Pruiken, allerlei vormen van nephaar waarbij ze soms ook gewoon prachtig natuurlijk haar verbergen.

Vies en onprofessioneel wist ik niet.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:13

Dat prachtige natuurlijk kroeshaar is echter ook heel gevoelig en breekbaar. En het heeft ook enorm veel verzorging en aandacht nodig, dat is niet even een kam er doorheen en klaar. Bescherming van het haar en de hoeveelheid werk reduceren zijn vaak ook belangrijke redenen waarom nephaar en pruiken gebruikt worden. Naast dat het idd helaas ook soms is om aan een witte/westerse standaard te voldoen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:53

Memories schreef:
Dat prachtige natuurlijk kroeshaar is echter ook heel gevoelig en breekbaar. En het heeft ook enorm veel verzorging en aandacht nodig, dat is niet even een kam er doorheen en klaar. Bescherming van het haar en de hoeveelheid werk reduceren zijn vaak ook belangrijke redenen waarom nephaar en pruiken gebruikt worden. Naast dat het idd helaas ook soms is om aan een witte/westerse standaard te voldoen.

Ik dacht dat het om die redenen vaak ingevlochten werd. Maar wat ik dus niet wist was dat ofwel die vlechten voor een groot deel nep zijn, ofwel dat ze hun eigen haar verbergen en de vlechten een pruik zijn. Van die hele lange snap ik het uiteraard, maar van die kortere wist ik het niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:51

Is kroeshaar hetzelfde als afrohaar?

If so... echt schandalig hoe dat haar teniet is gedaan door de westerse/witte standaard al vanaf het slavernijtijdperk.
Mijn bestie komt van Curacao, heeft een behoorlijk diverse afkomst en daardoor wat bijzonder, maar wel redelijk westers haar (alleen is mist bijvoorbeeld een drama, of regen). Echter zat het er bij haar familie nog in dat ze al als jong meisje naar de kapper moest voor zo'n chemische behandeling om het haar te stijlen. Soort van reversed perm, alleen weet ik de naam er niet meer van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:20

Relaxen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:11

Hoe lang moet zuurkoolspek koken?Google zegt 2 uur of 1 uur of een half uur.Welke is het nu?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:37

Staat dat niet op de verpakking?
Zou de langste tijd aanhouden als op de verpakking niks staat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:46

Op de verpakking staat een half uur.Dat zal ik wel doen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:46

Weet iemand hier meer over?

Ik werk via een uitzendbureau. Stond op ziek en ben ontslagen bij het bedrijf waar ik werkte, dat kan omdat officieel het uitzendbureau dus mijn werkgever is.
Zit nu nog bij het uitzendbureau maar sta nog op ziek.

Nu zit ik te kijken naar andere vacatures die niet met hetzelfde uitzendbureau werken.
Kan ik, terwijl ik nog op ziek sta, bij het uitzendbureau ontslag nemen?
Of moet ik me eerst 'beter melden' terwijl ik dus nog geen werk heb?

Ik bel liever niet direct naar het uitzendbureau omdat ik beetje bang ben dat ze het verkeerd interpreteren en ik nu alweer beter ben, wat dus niet is.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:05

Als je nog niet beter bent, ziek blijven melden en ondertussen solliciteren en als je aangenomen bent ontslag nemen?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:14

Je kan prima zelf ontslag nemen tijdens je ziekte, besef je alleen wel dat zo’n vrijwillig ontslag gevolgen heeft als je bijv een uitkering wil aanvragen omdat je in je nieuwe baan ook gelijk ziek wordt en het werk niet meer kan doen, of er in je proeftijd wordt uitgeknikkerd oid.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:38

Amado7 schreef:
Als je nog niet beter bent, ziek blijven melden en ondertussen solliciteren en als je aangenomen bent ontslag nemen?

Ja ik ben dus bang dat het UWV dan denkt dat ik nep ziek was := of dat ik langer op ziek stond dan nodig was.

Memories, ja met zulke dingen zit ik dus.. wat voor gevolgen het verder heeft.
Iemand enig idee wie ik daarvoor kan bellen? Het Uwv, toch uitzendbureau zelf?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:57

Nyaleti schreef:
Amado7 schreef:

Ja ik ben dus bang dat het UWV dan denkt dat ik nep ziek was := of dat ik langer op ziek stond dan nodig was.

Hangt er ook vanaf waarom je ziek gemeld staat natuurlijk. Ben je gevloerd door een virus en heb je met koorts in bed gelegen, dan beter melden zodra je weer voldoende hersteld bent om aan het werk te gaan. Sta je ziek omdat bij de werkgever (die je nu ontslagen heeft) en/of het uitzendbureau er sprake is van een sterk verstoorde arbeidsrelatie en je daardoor met mentale klachten thuis zit, dan wat nieuws zoeken en dan pas ontslag nemen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:07

Nyaleti schreef:
Amado7 schreef:

Ja, het kan dus helaas wel vervelende gevolgen hebben. Zoals hierboven staat, gaat het om bijv een kortdurende fysieke ziekte of heb je psychische klachten volledig gerelateerd aan deze werkgever/type werk wat zij je aanbieden en kun je een inschatting maken dat het redelijk safe is om een nieuwe baan te zoeken, dan kan je het overwegen. Gaat het om langdurige klachten waarvan je ook maar enigszins verwacht dat ze bij een nieuwe werkgever ook weer op kunnen spelen (en nog belangrijker: of het impact heeft zelfs voordat je nieuw werk vind, of uberhaupt impact heeft op het vinden/krijgen van een baan) dan zou ik even op de site van het UWV gaan neuzen of ze even bellen voordat je aan ontslag nemen denkt, dan weet je waar je aan toe bent.
Laatst bijgewerkt door Memories op 21-10-22 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:28

Memories schreef:
Je kan prima zelf ontslag nemen tijdens je ziekte, besef je alleen wel dat zo’n vrijwillig ontslag gevolgen heeft als je bijv een uitkering wil aanvragen omdat je in je nieuwe baan ook gelijk ziek wordt en het werk niet meer kan doen, of er in je proeftijd wordt uitgeknikkerd oid.

Precies dit. Bij ziekte zou ik aanraden om te blijven hangen bij je huidige baas. (Of, als het werkgerelateerd ziek is...) heel goed nadenken wat je wilt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:27

Pff lastig. Ga straks maar even proberen contact te krijgen met het UWV.

Nee het gaat om klachten in de handen die, zeer waarschijnlijk, ontstaan zijn op m'n huidige (nja, ex-) werk.
Daardoor zit ik nu 3 weken thuis.
Ik vermoed en hoop natuurlijk dat dit volledig geneest maar het is iets wat vaak wel gevoelig blijft.
Ik gok dat ik over 2 weken weer 100% kan functioneren maar kan nu nog niet zeggen of het helemaal hersteld en / of het gevoelig blijft.

Het is begonnen door overbelasting omdat ik productiewerk deed en dus continu dezelfde beweging maakte.
Vanuit het uitzendbureau zullen we dus ook kijken naar iets op kantoor bijvoorbeeld wat minder belastend is.
De vacature waar ik voor wil gaan en dus los staat van het uitzendbureau, is in een dierentuin :') waarvan ik zo vermoed dat het niet vaak dezelfde bewegingen zijn (of niet lang achter elkaar) waardoor ik dus hoop dat ik geen klachten meer heb.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:30

Je kunt ook contact opnemen met het juridisch loket, die hebben mij goed geholpen toen ik in de ziekte wet ontslag wilde nemen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:24

Haha plottwist :')
Bij het UWV staat dat ik ook ontslagen ben bij het uitzendbureau vanaf de dag dat ik ziek ben geworden.
Heb nog vaak contact gehad met het bureau en tussendoor nog ff een aantal uur gewerkt zelfs.
Leije dat dit niet klopt maar wat een gedoe weer zeer.

Oh én mijn uitkering klopt niet. "Dit is je dagelijkse loon." Nee ik mis tientallen euros. Waar is dat bedrag nou weer op gebaseerd. ^) ^) echt jongens wat een gezeik hoor...

Anyway, UWV kon nu ook niks ermee omdat ik dus al ontslagen ben :') nouja. Heb ik geen gedoe meer met bovenstaande vraag haha.
Toen ik vroeg hoe het zat als ik wel nog in dienst was (en wat dus gewoon zo hoort te zijn) was het allemaal een vaag antwoord :=

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:35

Dan zou ik eens uitzoeken hoe al het contact met het uitzendbureau is geweeest. Wat bizar joh