Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Het wijzen blijft lastig.
Je kan gewoon niet zeggen dat als iemand gaat winkelen in Belgie deze dus automatisch een rotzak is.
bigone schreef:996981 schreef:Klopt. En er op aanspreken dat het normaal is dat je een bron plaatst als je beweringen doet haalt geen fluit uit. Heel vervelend
https://amp.theguardian.com/world/2021/ ... ases-surge
Blijkbaar zijn mijn Google skills in het Engels beter dan enkelen hier, maar bij deze !
En 996981, waar is jouw bron over een post van een aantal dagen geleden ?
Babootje schreef:Sizzle schreef:Het wijzen blijft lastig.
Je kan gewoon niet zeggen dat als iemand gaat winkelen in Belgie deze dus automatisch een rotzak is.
Misschien geen rotzak. Maar enige vorm van egoisme bespeur ik hier wel. Het zijn toch voornamelijk stelletjes, vriendengroepjes en ouders met kinderen die de grens overwippen om te gaan shoppen, als ik van de beelden moet uitgaan. Lekker voorbeeld ben je overigens voor je kinderen dan.
veerledec schreef:@sureido, omdat mijn plaatje ziekenhuisopnamen laat zien, en als het personeel thuis zit vanwege een verkoudheid/milde besmetting, dan zie je dat niet in het plaatje. Maakt het nog wel lastig natuurlijk.
996981 schreef:Suzanne F. schreef:Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.
Nog erger; de booster blijkt (ook) niet te helpen tegen een nieuwe mutatie
Needje schreef:Weten we wat de maatregelen in Zuid Afrika verder zijn?
Gezien de besmettingen ook daar weer teruglopen.
oh al gevonden. level 1.
https://sacoronavirus.co.za/2021/09/30/ ... ober-2021/
Sizzle schreef:Ik rij ook regelmatig naar „het buitenland“, de Hornbach in eigen land zit nou eenmaal verder weg dan die in het buitenland. Dan ben ik dus ook aan het „winkelen“ in het buitenland, maar de kans dat daar iets uitgewisseld gaat worden in zo’n gigantische bouwmarkt is nihil en dan ook nog met masker en ingeent. Maar ja, je ziet wel die asociale buitenlandse nummerplaten op de weg die het allemaal niets kan schelen
Mijn buurman (risicogroep want 65+) is net naar Japan gevlogen, de aso…..om zijn vrouw weer eens te zien na 1,5 jaar.
Pandora2 schreef:Needje schreef:Weten we wat de maatregelen in Zuid Afrika verder zijn?
Gezien de besmettingen ook daar weer teruglopen.
oh al gevonden. level 1.
https://sacoronavirus.co.za/2021/09/30/ ... ober-2021/
Ah kijk, als de besmettingen in Z.-Afrika nu ook weer teruglopen, vind ik onze alpenpiek op het plaatje van Veerle op de vorige pagina nog meer bijzonder ( of bijzonderder). Ik kan mij echt maar moeilijk voorstellen dat omikron hier niks mee te zien had in BE.
Citaat:Nog erger; de booster blijkt (ook) niet te helpen tegen een nieuwe mutatieCitaat:Tja maar hoelang werkt die booster? Krijgen we dan weer: oh ja na 6 maanden moet je toch weer boosteren hoor want de werkzaamheid en bescherming neemt weer af. En dat om de zoveel maanden? Daar heb ik toch ook geen trek in eigenlijk.
bigone schreef:996981 schreef:
Nog erger; de booster blijkt (ook) niet te helpen tegen een nieuwe mutatie
Bron ?
sureido schreef:Wat trouwens ook is: hoe waren vorige golven in Zuid Afrika en de ziekenhuisopnames?
Want als er met bijvoorbeeld Delta wel veel zh opnames zijn geweest gaat het argument ‘maar jongere bevolking’ ook niet op. Ben ik wel benieuwd naar.
Citaat:"Tegelijkertijd benadrukte de RIVM-baas dat een boostervaccinatie een ‘opfrissing’ van het afweersysteem geeft en dat na die booster de bescherming tegen infectie van de omikronvariant weer toeneemt. Hij riep iedereen op om de boostervaccinatie dus vooral te gaan halen."