Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:57

Precies. Het is dan maar net hoe je het voor jezelf onthoud :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:07

Ah, het weekend telt niet mee :') :+
Vandaar

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:41

Kan je nog bundels reserveren? Vroeger als ik bij een bundel op reserveren klikte kon ik automatisch de bundel voor iemand reserveren maar nu als ik daarop klik reserveert ie maar 1 item uit de hele bundel voor die persoon..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:41

caro29 schreef:
Ik reserveer niks ook niet bij bundels. Je kan het direct betalen en andere weg is pech. Te vaak dat men biedingen doen en niet betalen

Ik wacht soms tot de volgende ochtend vanwege de afhaalpunt-problematiek...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:56

Nou ik heb mijn eerste verkoop gedaan op Vinted. Pakketje is weg ik ben benieuwd :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:21

Ik had van het weekend een vrouw die wat wilde kopen (wetsuit). Wanneer die evt. verzonden kon worden, want de 16e gaat ze op vakantie en dan wilde ze m graag meenemen. Toen reageerde ik dat ik 'm maandagochtend meteen weg kon brengen, en dat ze niet voor Homerr moest kiezen omdat die er soms weken over doet.

Ze koos voor DHL. Ik maandagochtend het pakket weggebracht, gisterenmiddag al een 5-sterren review! Hij was dus al binnen en ze had hem meteen goedgekeurd. Echt top! Ding stond er al een half jaar op, ik blij dat het eindelijk is verkocht, zij heel blij ermee en met de snelle afronding. Altijd leuk op deze manier!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:33

Dhl is supersnel momenteel. Homerr vet dramatisch. Sinds 30-5 onderweg en moet van vinted tot 9-8 wachten. Had het dezelfde dag weggebracht en nu dit. Gelukkig snapt de koper dat ik er niks aan kan doen maar ik ga vanaf nu wel een foto van het pakket maken en in de chat plaatsen

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:32

Ik bracht gisteravond half 6 iets weg via DHL, half uur geleden heeft de koper het al opgehaald en bevestigd.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:53

Ik had wat boeken gekocht op Vinted, eerst lukte verzendlabel uitprinten haar niet, later wel. Kreeg ik nu een review met 4 sterren omdat ik niet had gereageerd op haar bericht :') wat moet ik dan zeggen? ‘Goh wat lastig. Succes daarmee’. Voordat ik überhaupt op Vinted keek was het al gelukt en verstuurd

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:32

En ik heb mijn eerste negatieve ervaring. Iets waar vlekken op zitten wat er niet af gaat. En het zou in topconditie zijn.
Gelijk bij uitpakken gemeld. Omdat vinted dus veilig zou zijn daar in.
Maar de verkoper krijgt twee dagen de tijd om te reageren. Doet ze dit niet dan wordt de koop alsnog definitief en krijgt zij haar geld.
Dan kan ik een negatieve recensie plaatsen met sterren echter kan zij dat ook naar mij doen. En zo denk ik dat er meer mensen zijn die hun negatieve berichten op verkopers voor zich houden anders krijgen ze die zelf ook.

Verder heb ik zelf ook wat meer dingen gekocht. Een aantal zomerjurkjes van King Louie en wat andere dingen.

En ook had ik wat jurkjes erop gezet (ben zelf iets afgevallen) maar die waren allemaal binnen 2 dagen verkocht. Dus dat ging rap.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:48

Oh ik wist helemaal niet dat de verkoper twee dagen de tijd heeft om te reageren, weet je dat wel heel zeker?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:49

Heb je het niet verkeerd begrepen misschien....? Y;(

Mijn ervaring als koper bij zulke dingen is, dat de verkoper inderdaad een bepaalde tijd krijgt om te reageren en bij geen reactie krijg je je geld teruggestort en mag je het artikel houden. Dus geen reactie van verkoper is dan de beste optie die je kan hebben.

Want anders krijg je dat gedoe dat je het op jouw kosten terug moet sturen om je betaling terug te krijgen -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:07

Ik heb het idd verkeerd begrepen. Sorry. Ik had twee dagen om een foto te sturen en te reageren naar de verkoper. Nu krijgt de verkoper tijd om te reageren wat logisch is.
Ik heb een stuk tekst kennelijk niet gelezen (af en toe lastig met mobiel)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:45

Volgens mij heb ik nu te maken met iemand die niet gaat verzenden :7 We wachten nog even af dan.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:24

Bopje schreef:
Volgens mij heb ik nu te maken met iemand die niet gaat verzenden :7 We wachten nog even af dan.

Dat heb ik ook laatst gehad. Baalde wel was een perfect jurkje voor een bruiloft aantal weken terug.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:24

Ik heb een aantal kledingstukken geboosterd maar er wordt nauwelijks meer naar gekeken dan zonder de booster. Dat is dus de laatste keer dat ik de booster gebruik heb.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:35

Nou dat wordt toch een negatieve ervaring.

Ik heb de foto gelijk verstuurd. Maar ik kreeg een bericht dat ik te laat was en dat de verkoop dus afgerond werd. Van de verkoper kreeg ik het bericht dat ik het terug moest sturen als ik het nog in mijn bezit had. Enfin ik bekeek de voortgang en blijkt idd aan mij vrij gegeven dus ik krijg mijn geld terug.

Maar nu moet ik binnen twee dagen verzenden en dan zelf een pakket aanmaken buiten vinted om. En ik kreeg de waarschuwing dat het wegens een fout aan mij is vrijgegeven en dat ik me aan hun protecolen moet houden anders wordt mijn account geblokkeerd ofzoiets.

Waarop ik onderstaande vragen maar even heb gesteld want ik vind het echt bijzonder vreemd allemaal.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:41

Ik heb trouwens wel positief contact met de verkoper.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:31

Dayanara schreef:
Bopje schreef:

Dat heb ik ook laatst gehad. Baalde wel was een perfect jurkje voor een bruiloft aantal weken terug.

Ow dat is echt wel balen.

Het gekke is, ik had een bundel aangevraagd en dat werd behoorlijk snel geaccepteerd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:49

Mijn vinted pakketten zijn te laat en nu ben ik op vakantie :=
Je moet ze eigenlijk binnen 2 weken ophalen toch? Hopelijk komen ze dan nog wat later en anders stuur ik m’n moeder wel op pad :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:22

Licht eraan waar. Meestal binnen 7 dagen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:35

En wat als het niet wordt opgehaald?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:43

Dan gaan ze retour afzender. Net als normaal als pakjes niet worden afgehaald. Ik weet alleen niet hoe lang de tijd is net Homerr

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:06

Oke, zojuist bericht gehad dat de tijd om te versturen verstreken is en dat ik mijn geld terug krijg.
Er is een automatische negatieve review achtergelaten. Zo te zien is het vaker gebeurd en reageert ze wel onder alle negatieve reviews met dat ze op vakantie was en dat vergeten was in te stellen, maar dat is ook al zeker 1 tot 2 weken geleden dat ze dat daar onder heeft gezet. Heel vreemd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 07:20

Bij vinted kun je ook instellen dat je op vakantie bent. Dan kan er niks gekocht worden.