Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:56

Sommige mensen zou je toch ook gewoon terug naar de lesauto willen sturen he...

Hier afgelopen week ook zo'n eikel... Rijdende in een donkergrijze Alfa Romeo SUV. Nadat we rechtsaf waren geslagen bij het verkeerslicht, gaat de weg daar van 2 rijstroken naar 1. Die alfa ging daar over het verdrijvingsvlak en rakelings voor mijn auto naar rechts, net voor die tweede strook echt ophield en overging in een betonnen geleiderail. Scheelde echt maar een paar cm... Ben blij dat ik alleen in de auto zat, want er vlogen toch een paar woorden door de lucht... Ze rolden lekker over de tong, was geen woord Chinees bij, maar ze waren toch echt niet netjes... :x -:(- Kwam net van de garage, waar ze een nieuwe accu in de auto hadden gezet. Had bijna rechtsomkeert kunnen maken naar de schadeherstelafdeling van dat bedrijf. Ging echt maar nét goed...

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 20:23

Dat zijn spannende momenten Jpitty…

Ik had er net ook 1… Reed op een 80km weg met dubbele doorgetrokken streep.
Ik reed iets boven de toegestane snelheid en toch komt er een eikel mij en degene achter mij inhalen over de dubbele doorgetrokken streep dus… en het spannendste… Er kwam een vrachtwagen aan als tegenligger en ik heb dus letterlijk heel hard NEEEE kloot…*** !! geschreeuwd in mijn auto.

Vrachtwagen ging ook vol op zijn toeter en week al uit voor zover dat kon.
Het ging nét goed en dat was puur omdat de vrachtwagen heeft geremd schat ik in.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:35

Pffff Ineke2, dan ben jij nu ook enkele grijze haren rijker denk ik zo?

Waarom is er nou net op dat soort momenten nooit politie in de buurt? :roll: Wellicht moeten ze in de toekomst eens gaan regelen dat als je iemand zoiets ziet doen en je gaat met de dashcambeelden naar de politie of het CJIB, dat ze dan alsnog kunnen bekeuren, auto of rijbewijs innemen of wat dan ook maar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 20:42

Pff nou idd, ben er wel van slag van en zit nu maar bij de Mac, omdat koken hem niet meer word vandaag.
Ik deel je mening over politie / dashcam beelden en n.a.v. beelden een boete oid krijgen alsnog.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:57

Begrijpelijk dat je na zoiets even niet meer in stat bent om te koken. Eet smakelijk daar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 00:12

Zo'n talent heb ik vanmorgen ook in actie gezien. Zwarte VW up, geen verlichting aan. Eerst 70 gaan rijden op een 80 weg en even later ineens een auto inhalen terwijl er een vrachtwagen van de andere kant kwam. Truck vol in de ankers, ik ook met de bus want ik was bang dat bij een aanrijding ik ook een groot probleem zou hebben. Je weet immers niet waar die truck en die auto's gaan eindigen. Heb er inderdaad over gedacht om de beelden van de bus te laten vastleggen. Niet gedaan omdat het allemaal net goed ging.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 15:24

Mensen die 45 blijven rijden waar je 70 mag, midden op de dag met droog weer. Geef gas of ga in een 45km wagentje rijden. Zo blij dat er daarna een stuk twee baans was en ik er langs kon.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 21:59

Pff ja behoorlijk onder de toegestane snelheid rijden terwijl daar geen zichtbaar goede reden voor is, is echt heel irritant.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 06:22

Het was een Dacia sandero dus die kan best harder. Wat ik zo kon zien was de bestuurder uitgebreid in gesprek met de passagier inclusief veel arm gebaren en naar de passagier kijken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 07:40

Ik fietste (op mijn e-speed pedelec) gisteren ook achter een auto, bijna stapvoets, op de linkerkant van de straat, rechts stonden auto's geparkeerd.
Druk met zijn zijn telefoon in zijn hand aan het bellen. Fijn, zeker als het regent.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:44

Levensgevaarlijk joh.

Ik snap die mensen ook gewoon echt niet. Ik zet mijn geluid uit als ik aan het rijden ben. Hoe leuk het ook kan zijn om te bellen, ik word er teveel door afgeleid. Ik wil mijn focus op de auto en het verkeer hebben.
Ik reed pasgeleden op een 100 km weg, waar iemand invoegde op een nogal onhandige manier. Ik heb een dreun op mijn gaspedaal gegeven en mijn auto is gelukkig héél snel weg altijd, maar je zal een seconde te laat reageren op dat moment.......

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:25

Bij mij scheelde het dat het voor mij niet gevaarlijk was, maar ik wilde graag naar huis, naar binnen. En niet 5 km/uur fietsen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:15

Ik reed richting de Beneluxtunnel, de auto voor me reed iets van 40. Ik probeerde te laten merken dat je zo echt niet kan invoegen. Toen ging hij 60 rijden, de auto achter mij begon te toeteren. Er rijden daar heel veel vrachtauto,s altijd, hij voegde in ik snel achter hem en gelijk naar de linkerbaan om flink vaart te maken. En toen ging ik naar de rechterbaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:17

Dat soort mensen moeten opnieuw hun rijbewijs halen en een lesje invoegen op de snelweg en meegaan met het verkeer krijgen… gruwelijke hekel aan die wegpiraten, creeert echt gevaarlijke situaties…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 17:30

Echt he, ze flikken het vaak juist bij korte invoegstroken waar je als achteropkomend verkeer dan capriolen moet gaan uitvoeren om toch zo veilig mogelijk nog te kunnen invoegen. Echt zweten dan hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:16

Pakketbezorgers denken schijnbaar ook dat ze een speciaal rijbewijs hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:28

purny schreef:

Heb je ooit een PostNL busje zonder schade gezien? :')

Ik niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:36

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:

Heb je ooit een PostNL busje zonder schade gezien? :')

Ik niet.

ik wel, die van onze geweldige PostNL bezorger, busje is ook keurig opgeruimd en hartstikke schoon. Het lijkt alsof hij hem dagelijks door de wasstraat haalt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:22

Sommige mensen zouden ze van de weg moeten halen.
Loop ik naar mijn werk. Staat er een BMW met volle speakers te draaien.
Vervolgens rijd die BMW over de trambaan en weer tegen het verkeer in. En vervolgens gaat ie met zijn banden zoveel rook opwekken op de weg... en keihard doorrijden.
Kortom gevaarlijk rijgedrag...

Ach ja.. hoe "stoerder de auto, des te kleiner het .... :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:27

Vandaag een idioot die niet snapt hoe in en uitvoegen werkt. Ik moest de linkerbaan hebben om linksaf te slaan en voertuig wat daar reed (ik had mijn richting al aan) gaf niet de ruimte om ertussen te komen en bleef stug gas bij geven. Dus ik dacht dan ga ik wel erachter, zie ik hem opeens richting naar rechts doen, remmen en ging ik maar naar links. Wat een mafklapper, je ziet mijn richting, ga gewoon meteen achter mij mij langs want ik reed niet langzaam. Dit had een hoop onzinnig gedoe bespaard.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 14:46

Purny jammer he dat zulke gasten bijna nooit een boete krijgen…

Rennie daar zou ik ook hetzelfde bij denken inderdaad…

Afgelopen week lijkt het trouwens wel alsof er meer mensen zijn die niet meer weten waar het gaspedaal zit pff met als toppunt van de week dinsdagavond rond half 7 dus gewoon licht nog als donker een reden is om ver onder de toegestane snelheid te blijven… NIETS voor zich op de weg en 60 km op een 100 weg blijven rijden he… Helaas 1 baans met inhaalverbod. Volgens mij zat hij andere dingen te doen ipv autorijden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:02

Nou echt, sommige mafklappers.... Helemaal met jullie eens hoor, die types horen niet op de weg thuis.

Gisteren tussen Zwolle en Emmeloord (N-wegen) ook 2x zo'n mafkees... 1x op de heenweg en 1x op de terugweg. Die op de heenweg haalde meerdere keren in over doorgetrokken streep, deed aan bumperplakken en maximum snelheid gold niet voor hem blijkbaar. Terugweg ook iemand met flinke haast, ook aan deze persoon was maximum snelheid niet besteed...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:40

Ik stond achter een pakketbezorger het was best smal dus ik ging er niet langs om dat ik ook niet kon zien wat er van de andere kant aan kwam. Toen hij in stapte maakte ik me klaar om weg te rijden net als hij, komt hij met een klere gang achter uit rijden. Hij had mij dus niet gezien, ik begon als een idioot te toeteren. Hij stopte en deed zijn handen in de lucht zo van wat is er nou weer.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:42

Heb je toevallig een kenteken van die bezorger en weet je waar hij voor bezorgde? Want in dat geval had ik er even een pittig mailtje naar zijn baas uitgegooid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 15:43

Pff ik had een gebaar terug gemaakt van kijken vriend voor je wat doet }:0

Goed idee om inderdaad de werkgever eventueel te mailen.