Varekaj schreef:Moest ik zoiets niet kunnen delen met mijn partner, hetzij omdat hij de mening niet deelt hetzij omdat hij het zou vertellen aan mensen waarvan ik niet wil dat ze het weten... Is het dan nog wel een goede basis om partners te zijn?
Tja, een goede basis... het is eigenlijk het enige ding (zover ik weet) waar we het niet over eens zijn qua delen met anderen.
Zelf ben ik er natuurlijk ook niet blij mee als het zo zou moeten, want zoiets wil ik zeker delen met mijn partner. Als is het maar om met elkaar te praten over hoe we ons voelen en hoe we het in de toekomst gaan voorkomen. Want ja, het is best nogal wat.
Want het is niet zo dat ik het zou kunnen delen met anderen. In het verleden is het wel eens ter sprake gekomen, dat ik echt voor abortus zou gaan mocht het misgaan (naar aanleiding van vragen als stel dat je per ongeluk zwanger raakt). En gewoon géén enkele keer een begripvolle reactie, want de meesten willen (meer) kinderen, zijn dol op kinderen of zijn principeel tegen en de meest vreselijke reacties gekregen. Dus mocht er zoiets gebeuren, dan verwacht ik gewoon geen begrip van ze, dus het delen is geen optie tenzij ik zin heb in veel gezeik.
Zou hij het willen delen waarvan ik weet dat diegene onze (!) keuze zou respecteren, prima. Graag zelfs, want dat zou ik ook willen. Maar degenen met wie hij het wil delen, zijn er van overtuigd dat vriend dolgraag kinderen wil en dat het mijn schuld is dat hij ze niet heeft/krijgt...
Gefeliciteerd Laurora!