Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:24

Sommige mensen kunnen zich niet echt in een ander inleven, met name als het druk is.
Hier ook iets bij Ali besteld maar ik wacht rustig af.
Het is nou eenmaal een stuk drukker dan normaal.
Daar kunnen die mensen ook niks aan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:25

mvdende schreef:
Hier óók wéér ellende.....donderdag besteld, zou vandaag geleverd worden maar "door drukte wordt het niet geleverd vandaag" postnl heeft een heel JAAR de tijd gehad om deze problemen aan te zien komen en er op voor te bereiden.....kennelijk hebben ze gewoon wéér zitten slapen ipv extra personeel aantrekken en extra bussen huren... tis vóór black friday besteld. De echte drukte zou nog moeten komen.

Ik houd m'n hart vast voor alle pakketten die ik overal nog moet gaan bestellen voor de kerst....

Als je het echt zoveel beter weet, ga er dan gewoon werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:29

Verdwenen pakketten kan idd niet. Het gebeurt wel extreem vaak bij jou, karuna? Ik heb serieus pas 1 keer gehad en dat was via vinted. Gewoon normale pakketten altijd aangekomen, alleen klopte de t&t niet altijd.

Dat het langer duurt boeit me ook niet. Heb wel medelijden met de winkel die mij mail stuurde dat hun pakketten meegenomen waren maar vervolgens niet verwerkt worden. Ik snap de logica van postnl dan niet helemaal, want andere bedrijven worden wel meteen verwerkt en dus verstuurd. Het is ook geen Ali/China pakket. Daar snap ik van dat die op de stapel komen om bussen aan te vullen als er ruimte is haha.
En dan vooral de melding waarbij tussen haakjes staat dat ze (bijna) bij postnl zijn. Volgens al die bedrijven zijn ze er al wel maar liggen er gewoon. Mijn app staat dus vol met pakketten die stil liggen en dan pakketten van 2 winkels die wel meteen meegenomen worden door postnl op de route.

En dat de tijdvakken zo slecht zijn. Dat het druk is en dat het later kan worden zou ik ook nog snappen. Maar hier is het dus elke keer uren eerder als het tijdvak of je krijgt helemaal geen melding en ze staan ineens voor de deur (hadden mijn ouders ook en die wonen in ander dorp). Daar maak je het de bezorgers toch nog lastiger mee? Mensen zijn juist weg want pakket zou later komen, dus weer een nutteloze trip naar voordeur voor bezorger.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:37

Ik houd m'n hart vast voor de komende weken. Ik ga véél moeten bestellen (aangezien fysieke winkels tegenwoordig bijna niets meer op voorraad hebben) aan kerstcadeaus enz. Heb express gewacht tot black friday voor bepaalde aanbiedingen! Heb dus niet eerder kunnen bestellen.

Gisteren bij de Mediamarkt....hebben maar één usb c oplader fysiek in de winkel voor behoorlijk méér dan dat ze online te verkrijgen zijn. Dus dat wordt online bestellen.... tis niet dat ik dat nou het liefst doe, gelijk meenemen als je toch in de winkel staat is makkelijker, maar als ze niet hebben wat je zoekt... blijft er niets anders over dan online bestellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:41

Hou er dan ook gewoon rekening mee dat het langer duurt. Iets in calculeren kun je leren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:04

Kan dus niks aanpassen, want bezorging staat nog steeds op gisteren. Hoop niet dat ze vandaag bezorgen, want ga toch echt naar de moestuin.

Mijn katten voer kom via 2 vervoerders DHL en DPD. En muckboots DPD.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:12

Ik heb hier zelden gedoe met verzending/ontvangst van pakketten.
DPD heeft alleen iets teveel haast en rijdt gelijk weg nadat ze mijn pakket voor de deur gezet hebben en aangebeld, daarvan zie ik nog net de achterkant vd bus als ik de deur open. :+
Gezien het feit dat ik geen voortuin heb ben ik daar niet heel blij mee, als ik niet thuis ben is de kans dat het pakket gejat wordt wel erg groot zo. -O-

Oh en Amazon heeft de neiging de pakketten voor avondbezorging aan te melden geloof ik waardoor de pakketten die via DHL verzonden worden vertraging oplopen want de pakketkluis staat in een winkel die tot 17:30u open is. :+
De pakketten die via PostNL gestuurd worden komen bij een supermarkt die tot 20-21u open is dus daar gaat het vrijwel altijd gelijk goed. :)

Pakketten aan huis gaan wat wisselend maar komen normaal altijd wel binnen.
Maar omdat de bezorgtijden steeds meer gaan afwijken kies ik tegenwoordig zoveel mogelijk voor een afhaalpunt.
Hoef ik ook geen rekening te houden met de bezorging, evt afspraken etc. :)
Moet er wel bij zeggen dat ik in een straal van ±5 minuten zo'n 4 afhaalpunten heb voor iig DHL en PostNL.

Zelfs mijn pakketten uit China komen meestal binnen 7-10 dagen binnen tenzij ze met landvracht verzonden worden maar ik kies heel bewust voor luchtvracht als dat maar ff kan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:17

Hier ook in een klein dorpje meerdere afhaal punten van allerlei verzendmogelijkheden, naar zon pakketpunt is voor alle partijen dan makkelijker
Ik hoef niet thuis te blijven en hun kunnen veel pakketten in 1x droppen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:32

MyWishMax schreef:
Voor kerst zou ik nu bestellen, want naast het zeuren op postnl weet JIJ ook gewoon dat het elk jaar druk is. In november en december moet je nooit wachten tot laatste moment en nooit rekenen op volgende dag of binnen 2 dagen in huis. Al jaren niet meer. Er zijn en extra mensen en extra bezorgdagen, maar ook elk jaar meer pakketten om te bezorgen.

Sterker nog, die zou ik allang besteld hebben. Ik was dit jaar laat met m'n kerstbestelling vond ikzelf, maar heb alles al ruim een maand in huis :')

Ik bestel ook wel dingen rond deze periode, maar dat zijn meestal dingen waarvan het niet uitmaakt als ze een week later komen of dingen die ik niet vooraf kon plannen, zoals de bureaustoel waar ik het gisteren over had. En dan weet je dat je kans op vertraging hebt, helemaal rond deze dagen met black friday (wat vaak al eerder begint) en sinterklaas, en over een paar weken kerst.

Wat betreft PostNL / DHL, dat is echt heel erg regio/bezorger gebonden. Toen ik nog in Gorinchem woonde was PostNL verreweg de meest betrouwebare optie en ging DHL regelmatig mis. Hier is DHL degene bij wie het eigenlijk nooit mis gaat en heb ik (met name toen ik hier net woonde) over PostNL enkele klachten ingediend omdat ze pakketjes voor de voordeur neerzette terwijl er niemand thuis was. Enige gemene deler voor mij is dat DPD vrijwel altijd mis gaat, daar heb ik een tijdje terug de eerste goede bezorging ooit van gehad :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:38

juval schreef:
In deze tijd van het jaar heb ik wel meer geduld. En ik bestel ook alleen bij amazon of bol omdat ik denk dat doe pakketten met voorrang behandeld worden en er een heel goede klantenservice achter zit. Verder kies ik meestal voor achteraf betalen zodat ik mijn geld niet kwijt ben als een pakket niet bezorgd wordt.
Er zit nog het een en ander in de pijplijn op dit moment. Hoop dat het voor sint lukt.

Ik ook, maar leugens als 'u was er niet' terwijl de bezorger niet eens probeert het pakket te bezorgen, trek ik slecht.

@mvdende: misschien kun jij aan het werk bij PostNL?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:41

Ashleytjuhh schreef:
Ik las hier boven ergens dat iemand zijn pakket niet ging ophalen op het punt en maar opnieuw deed bestellen. Lekker voor het bedrijf die met verzendkosten heen en terug zit zonder daar iets voor terug te krijgen. Ja postnl rekent de verzendkosten van pakketen die niet afgehaald worden aan de winkel die het verstuurd heeft.

Dan moeten zij dat maar met PostNL oplossen. Als dit vaak genoeg gebeurt, zal zo'n bedrijf ook eisen gaan stellen aan de vervoeder. Overigens ging het hier om Bol en niet om een kleine(re) ondernemer.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 15:23

mvdende schreef:
Hier óók wéér ellende.....donderdag besteld, zou vandaag geleverd worden maar "door drukte wordt het niet geleverd vandaag" postnl heeft een heel JAAR de tijd gehad om deze problemen aan te zien komen en er op voor te bereiden.....kennelijk hebben ze gewoon wéér zitten slapen ipv extra personeel aantrekken en extra bussen huren... tis vóór black friday besteld. De echte drukte zou nog moeten komen.

Ik houd m'n hart vast voor alle pakketten die ik overal nog moet gaan bestellen voor de kerst....

Denk je dat de mensen staan te springen om pakjesbezorger te worden? Ik werk als baliebediende bij PostNL in België (en geloof me, ze zitten niet te slapen hoor), en het hele jaar door is er heel veel verloop van chauffeurs, er worden er veel aangeworven maar er haken er ook veel weer af door de hoge werkdruk. We hebben nu al een extra shift sinds begin oktober (180 chauffeurs ipv 150) en een 8tal reservechauffeurs die ook een deel van de achtergebleven pakketten kunnen bezorgen, maar in weken als deze is het alle hens aan dek, iedere chauffeur had gisteren pakweg 30% meer pakketjes mee dan normaal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:24

Ik mag vooralsnog niet klagen.

Zag afgelopen weekend dat mijn paard zijn mond is gegroeid en dat het bit niet lekker meer past.

Even rond geneusd en donderdag zowaar met BF korting 2 nieuwe besteld in een maat groter (heb 2 hoofdstellen en elk een eigen, zelfde bit).
Gisteren een melding van DPD dat het pakket de eerst volgende werkdag bezorgd zou worden.
En tot mijn verbazing vandaag een bericht dat het bezorgd is (ik was niet thuis, mijn man gelukkig wel). Ik had zaterdag niet perse tot werkdag gerekend. En vooral DPD heeft meestal 2 dagen nodig vanaf ontvangen pakket tot daadwerkelijke bezorging, dus als dat pas dinsdag was geworden, had ik ook nog niet geklaagd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:32

Even voor iedereen die mekkert over dat ik zelf dan maar bij postnl moet gaan werken.... dat gaat GEEN geschikte werkplek zijn! En daarnaast mag ik zéér zéér waarschijnlijk die bussen niet eens rijden want dat zullen schakelbakken zijn. En er zit trouwens ook géén distributie centrum oid hier in de gemeente/ wijde omgeving }> dus ik kom sowieso nergens op m'n fiets... dat is nl absoluut een harde eis, dat ik naar werk moet kunnen fietsen....(ivm persoonlijke omstandigheden)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:39

Nou zit dan niet zo te drammen op die chauffeurs die er wel werken!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:00

Ik vind het op zich wel netjes, donderdag besteld en vanmiddag lag het al op het postnl punt.
Alleen wel wat minder dat ik als voorkeur de pakketautomaat heb staan.
Maar daar konden ze het niet naar toe brengen.
Als ik dan vanmiddag geen tijd had werd het pas maandag voordat ik het op zou kunnen halen.
Pakketautomaat is vanavond en morgen ook bereikbaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:03

mvdende schreef:
Even voor iedereen die mekkert over dat ik zelf dan maar bij postnl moet gaan werken.... dat gaat GEEN geschikte werkplek zijn! En daarnaast mag ik zéér zéér waarschijnlijk die bussen niet eens rijden want dat zullen schakelbakken zijn. En er zit trouwens ook géén distributie centrum oid hier in de gemeente/ wijde omgeving }> dus ik kom sowieso nergens op m'n fiets... dat is nl absoluut een harde eis, dat ik naar werk moet kunnen fietsen....(ivm persoonlijke omstandigheden)

Volgens mij zijn alle PostNL bussen tegenwoordig automatisch en elektrisch.
Ik snap dat je door je beperking niet alle werk kan doen maar anders even proberen? Of loop een dagje mee en dan zie je vanzelf onder welke werkdruk deze mensen moeten werken.
Ik kan alleen maar bewondering hebben voor deze mensen vooral met het aantal azijnpissers die ze tegen het lijf lopen of die zich negatief uitdrukken op internet/sociale media.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:14

Marije_jiplover schreef:
Ik mag vooralsnog niet klagen.

Ik ook niet. Bureaustoel zou in drie delen geleverd worden, één vandaag en twee dinsdag, omdat ik er aparte armleuningen en een rugkussen bij besteld had. Dacht dat één van die laatste twee vandaag zou komen en de rest dinsdag, maar vanmiddag kwam de stoel dus al :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:19

Bewust bestellen om black friday... dan kun je beter in de zomer je slag al slaan. De kortingen vam black friday zijn veelal nep. Of ook in de zomer van toepassing

DhL gaat hier gelukkig goed. Een pakketje van postNL is nog onderweg. En mijn bestelde brievenbus is vandaag wel door PostNL afgeleverd op de plek waar hij moest zijn. Voorlopig gaat het hier dus goed.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:57

Ashleytjuhh schreef:
Mensen doe kalm aan. -O- De bezorgers/ mensen in het distributiecentrum rennen echt de benen onder hun kont vandaan.
heb je wat met haast nodig haal het dan.

nee ik werk niet bij een bezorgdienst.

Dit inderdaad! Het is momenteel echt enorm druk!
Ik werk wel als pakketbezorger, en de afgelopen dagen heb ik tot in de late uurtjes gewerkt om alles toch nog te bezorgen (letterlijk in weer en wind :)))
Ik werk eigenlijk alleen overdag, maar het loopt nu gigantisch uit. Dit kan meerdere redenen hebben; bijvoorbeeld dat de vrachtwagen ‘s ochtends vertraging heeft, hierdoor kunnen de bezorgers ook pas later weg. Ook het sorteren kost enorm veel tijd, ik heb zelfs meegeholpen op de sorteerafdeling.
Een beetje extra begrip en geduld in deze drukke periode zou echt superfijn zijn :j

Ook zijn er verschillende manieren om het ons wat makkelijker te maken, bijvoorbeeld met pakketboxen, afgesproken plekken, een briefje aan de deur, etc.
Mocht je dan niet thuis zijn, dan kunnen we alsnog het pakket leveren.
Maar zoals eerder genoemd ligt het ook wel heel erg aan de regio, bezorgdienst en de desbetreffende bezorger. Je moet maar net de juiste treffen.
Ik doe in ieder geval mijn kneiterharde best :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:02

Ik vind er sowieso wat van als je rond deze tijd van het jaar gaat klagen. Het is niet dat je niet weet dat het kneiter druk is. :+ Kwijt raken is balen maar als iets te laat komt dan hoor je mij niet.
Laatst bijgewerkt door nevica op 30-11-24 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:03

purny schreef:
mvdende schreef:

Volgens mij zijn alle PostNL bussen tegenwoordig automatisch en elektrisch.
Ik snap dat je door je beperking niet alle werk kan doen maar anders even proberen? Of loop een dagje mee en dan zie je vanzelf onder welke werkdruk deze mensen moeten werken.
Ik kan alleen maar bewondering hebben voor deze mensen vooral met het aantal azijnpissers die ze tegen het lijf lopen of die zich negatief uitdrukken op internet/sociale media.

Hier overheen gelezen @Purny?

Dus al zou ik de bussen wél mogen rijden, er zit GEEN distributie centrum/ verdeelcentrum / whatever in mijn gemeente!!! Ik kan er dus NIET komen met de fiets. En daarnaast zijn er legio redenen dat paketbezorging écht geen passende functie voor mij is....(Bijvoorbeeld maximaal 2 uur auto kunnen rijden, voordat ik een uur oid pauze nodig heb!, totaal maar dan ook echt totaal NIET stress bestendig zijn, ABSOLUUT niet kunnen werken onder tijdsdruk...)

Dus graag erover ophouden dat ik bij postnl zou kunnen werken in de pakketdienst!

Wat niet wil zeggen dat er niet legio anderen zonder werk zijn hoogstwaarschijnlijk wél in aanmerking zouden kunnen komen voor dit soort werk... postnl heeft ruimschoots de tijd gehad om personeel te werven!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-11-24 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:05

Maar snap je dan niet dat anderen ook zo hun redenen hebben om niet in de bezorging te gaan werken? Je bent niet de enige die iets heeft hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:07

Misschien kan jij je dan ook inleven dat het gigantisch druk is en dat er meer mensen niet kunnen of willen werken net zoals jij? Dus zelfs als postnl er een miljoen bezorgers bij zou willen aannemen, je moet ze en vinden en dan ook nog betalen.

Dus als je bewust elk jaar nu dingen besteld moet je gewoon stoppen met zeuren dat het langer duurt. Dat weet je, elk jaar opnieuw.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:12

MyWishMax schreef:
Misschien kan jij je dan ook inleven dat het gigantisch druk is en dat er meer mensen niet kunnen of willen werken net zoals jij? Dus zelfs als postnl er een miljoen bezorgers bij zou willen aannemen, je moet ze en vinden en dan ook nog betalen.

Dus als je bewust elk jaar nu dingen besteld moet je gewoon stoppen met zeuren dat het langer duurt. Dat weet je, elk jaar opnieuw.

Dit soort mensen zouden ze dus best aan de slag mogen laten gaan van mij!

En nog even voor de duidelijkheid: ik werk nu 2 dagen per week! Hier is het niet "niet willen" maar niet kunnen!

En verder.. ja, ik erger me eraan dat het nu een zooitje is bij postnl.... het is november, nog ruimschoots de tijd om dingen te bestellen voordat het kerst is!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-11-24 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt