Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:39

Shaggy09 schreef:
MarcoBorsato schreef:
In een restaurant pin ik altijd een tientje fooi bij.

Ook bij een belabberde service?

Ik ga niet naar restaurants waar ik dat risico loop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:47

Ik pin overal en altijd en ook in restaurants en je verwacht het niet, maar je kan gewoon zeggen wat ze op dat apparaat moeten intypen en dan pin je dus gewoon meer dan wat op de rekening staat :Y)

Mensen die niks snappen van digitaal zijn momenteel rap in de minderheid aan het worden en sterven vanzelf uit. Om vooruitgang tegen te houden omdat er mensen zijn die er niks van snappen vind ik geen goede reden. Alles wordt digitaal, de post, we hebben overal apps voor, we regelen alles digitaal, waarom wil je dan perse met een stuk papier of munten betalen :?

Kinderen moet je goed leren met geld om te gaan, dan is het ook niet zo ingewikkeld om met een pinpas om te gaan :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-12-19 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:50

verootjoo schreef:
Ik pin overal en altijd en ook in restaurants en je verwacht het niet, maar je kan gewoon zeggen wat ze op dat apparaat moeten intypen en dan pin je dus gewoon meer dan wat op de rekening staat :Y)

Joh, bedankt voor de uitleg! Dat wist ik niet! :j

Ik ben blij met alle contante betalers want die leggen bij bijvoorbeeld 17.50 gewoon een briefje van 20 neer en zeggen, hou de rest maar.

Dat gebeurt bij de pin hier gewoon echt bijna nooit. En ik werk niet in een restaurant maar gewoon in een kleine broodjeszaak.

En de bazin zorgt gewoon voor het contante geld. Daar heeft niemand extra uur voor.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:00

verootjoo schreef:

Mensen die niks snappen van digitaal zijn momenteel rap in de minderheid aan het worden en sterven vanzelf uit. Om vooruitgang tegen te houden omdat er mensen zijn die er niks van snappen vind ik geen goede reden. Alles wordt digitaal, de post, we hebben overal apps voor, we regelen alles digitaal, waarom wil je dan perse met een stuk papier of munten betalen :?

Kinderen moet je goed leren met geld om te gaan, dan is het ook niet zo ingewikkeld om met een pinpas om te gaan :)

Misschien omdat het overzicht houd :? Als ik contant geld in huis heb weet ik precies wat ik uit geef, dat geeft echt een stukje rust in mijn overzicht.
Ja, ik kan inderdaad op de app kijken, maar met contant geld weet je het direct en hoef ik helemaal geen rekening te houden met de app.
1x uitgegaan met alleen pinpas, ding werd gejat en was mn geld kwijt door contactloos betalen. Leuk, technologie!!
Geef mij maar het tastbare geld.

Ook ben ik van mening dat kinderen het beste kunnen beginnen met contant geld. Leren ze mee tellen en hebben ze sneller de waarde van het geld door.
Maar ik haat kinderen dus daar kan ik natuurlijk ook geen verstand van hebben :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:02

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:
Ook bij een belabberde service?

Ik ga niet naar restaurants waar ik dat risico loop.

Opmerking van de Dag! _/-\o_ _O-

Weggebokt

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:04

Zelfs bij je favoriete restaurant kan de service bagger zijn :j (echt waar!!)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:05

Huh, waarom is dat een opmerking van de dag?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:13

verootjoo schreef:

Inderdaad, als wij afrekenen zeggen wij ook : maak er maar....van.

Onze kinderen hebben ook een pinpas en zakgeld word op hun rekening gestort.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:17

SindyKaya schreef:
Zelfs bij je favoriete restaurant kan de service bagger zijn :j (echt waar!!)

Is tot nu toe nooit gebeurd.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 23:39

sureido schreef:

Die snap ik ook niet helemaal :+

Het enige waarvoor ik contant geld pin is voor het uitgaan. En dat is ook alleen omdat ik het zo gewend ben := Denk niet dat ik contant geld heel erg zou missen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:22

verootjoo schreef:

Het zal je verbazen, maar die mensen zijn niet zo in de minderheid als je denkt. Nederland telt al 2,5 miljoen mensen die laaggeletterd zijn, die doen niet tot nauwelijks mee in de digitale samenleving. 1 Miljoen mensen hebben uberhaupt nog nooit internet gebruikt. De overheid gaat er vanuit dat ongeveer 22% van de mensen niet genoeg digitaal vaardig is. De verwachting is dat die groep wel eens niet kleiner zal worden omdat digitale systemen steeds geavanceerder worden, hierdoor vallen er steeds weer mensen uit de boot.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:24

Balenciaga schreef:
sureido schreef:

Die snap ik ook niet helemaal :+

Niet zo ongezellig meiden, jullie kans komt wel weer.

Veulen84 schreef:
verootjoo schreef:

Het zal je verbazen, maar die mensen zijn niet zo in de minderheid als je denkt. Nederland telt al 2,5 miljoen mensen die laaggeletterd zijn, die doen niet tot nauwelijks mee in de digitale samenleving. 1 Miljoen mensen hebben uberhaupt nog nooit internet gebruikt. De overheid gaat er vanuit dat ongeveer 22% van de mensen niet genoeg digitaal vaardig is. De verwachting is dat die groep wel eens niet kleiner zal worden omdat digitale systemen steeds geavanceerder worden, hierdoor vallen er steeds weer mensen uit de boot.

Mensen die onder bewind staan hebben ook geen pinpas.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:42

Ook onder bewind gestelden gaan met de tijd mee. Die krijgen het weekgeld op de leefgeldrekening gestort (waarvan een groot deel het vaak direct pint omdat ze het liever in de hand hebben dan op de bank). Ze kunnen sinds kort zelfs internetbankieren met de leefgeldpas en IDeal betalingen doen zodat ze nog wat meer met de tijd mee kunnen gaan. De beheerrekening, die blijft mooi buiten schot, daar wordt ook nooit een pinpas voor aangemaakt.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 17-12-19 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:45

sureido schreef:

Keiharde waarheid gecombineerd met goed verhulde humor in een sausje van gecontroleerde arrogantie. Goed recept.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:52

:+:

Ik stem op jou!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:58

MarcoBorsato schreef:
Mensen die onder bewind staan hebben ook geen pinpas.

Ligt eraan waar je onder bewind staat en wat voor bewindvoering je hebt.
Je hebt vrijwillig bewind en budgetbeheer, daar zijn ze vaak al veel soepeler dan wanneer je 'gedwongen' onder bewindvoering gaat ivm schulden etc.
Ikzelf heb budgetbeheer, zij beheren de hoofdrekening, regelen dat de rekeningen etc betaald worden en hebben 3 aparte potjes gemaakt om te sparen.
Wekelijks wordt er zakgeld/boodschappengeld gestort op een tweede rekening.
Ik kan gewoon internetbankieren, pinnen, online bestellen etc maar moet een aanvraag indienen als het grote bedragen zijn ofzo, dan betalen zij het of ze storten het bedrag naar mijn tweede rekening zodat ik gelijk kan betalen.
Uiteraard wel op voorwaarde dat het potje waar het uit moet komen voldoende saldo heeft. :)

Maar in het verleden heb ik eens bij een andere organisatie geïnformeerd voor vrijwillige bewindvoering en daar was zelf internetbankieren absoluut niet mogelijk, je kreeg een pinpas en moest maar naar een pinautomaat om je saldo te checken.
Ging ik niet mee akkoord omdat er al steeds minder pinautomaten waren en minder bankfilialen.
Plus dat ik het gewoon ontzettend onhandig vind om afhankelijk te zijn van een pinautomaat (al dan niet in een winkel) om je saldo te kunnen checken. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 02:01

Ja dat is totaal niet praktisch!

Maar geen pp hebben ook, heb cliënten gehad zonder pas, vreselijk. Dan besef je pas hoe makkelijk zo'n ding is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 02:12

MarcoBorsato schreef:
Ja dat is totaal niet praktisch!

Maar geen pp hebben ook, heb cliënten gehad zonder pas, vreselijk. Dan besef je pas hoe makkelijk zo'n ding is.

Nouja, voornamelijk als er ook wat op staat :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 03:19

Dat zeker.
Maar ik vind het ook een stukje bijdragen aan je zelfstandigheid om gewoon te kunnen zien wat je iig op je zakgeld rekening hebt staan.

In mijn geval kan ik ook de rest allemaal inkijken, zien welk bedrag waarheen is gegaan, wat er in welk (spaar)potje aan saldo staat etc.
Ik kan er alleen niet aankomen en mijn casemanager moet bepaalde aanvragen goedkeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 04:14

sureido schreef:
En de meeste kroegen doen het graag met contant geld. Maar jij houd denk ik ook niet van fooi?

Niemand houd van fooi, behalve de mensen die het ontvangen (wat maar een paar % van de mensen is).
En zelfs die mensen zouden er gebaat bij zijn om gewoon meer loon te krijgen ipv afhankelijk zijn van wat mensen nog in hun zak hebben zitten.

Maak fooi geven maar sociaal ongeaccepteerd en stop er volledig mee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:58

Nee hoor MB, ik hoef niet dag in dag uit de leukste en grappigste proberen te zijn dus pak vooral je kansen! :)

En het is gewoon dikke onzin dat jij NOOIT in een restaurant bent geweest waar de service niet goed was, dat kan niet en bestaat niet. Dat je het niet opzoekt is een ander verhaal, maar daar kan ook een nieuwe kok/bediening werken of het allemaal even niet zo lekker lopen. Daar heb ik genoeg horeca ervaring voor.

Dus arrogantie ja, keiharde waarheid? Nee. :)

Neu, ik ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:12

sureido schreef:
Nee hoor MB, ik hoef niet dag in dag uit de leukste en grappigste proberen te zijn dus pak vooral je kansen! :)

En het is gewoon dikke onzin dat jij NOOIT in een restaurant bent geweest waar de service niet goed was, dat kan niet en bestaat niet. Dat je het niet opzoekt is een ander verhaal, maar daar kan ook een nieuwe kok/bediening werken of het allemaal even niet zo lekker lopen. Daar heb ik genoeg horeca ervaring voor.

Dus arrogantie ja, keiharde waarheid? Nee. :)

Neu, ik ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt.

Weet je dat zeker? Je tilt er zo zwaar aan. :(:)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:15

enzino schreef:
sureido schreef:
En de meeste kroegen doen het graag met contant geld. Maar jij houd denk ik ook niet van fooi?

Niemand houd van fooi, behalve de mensen die het ontvangen (wat maar een paar % van de mensen is).
En zelfs die mensen zouden er gebaat bij zijn om gewoon meer loon te krijgen ipv afhankelijk zijn van wat mensen nog in hun zak hebben zitten.

Maak fooi geven maar sociaal ongeaccepteerd en stop er volledig mee.

Denk dat jij dan nog nooit bij die paar % hebt gehoord, want je mag soms met een redelijk dikke (en dus vaak onhaalbare) loonsverhoging aankomen wil je de fooi die je snel in het achterzakje stopt compenseren *D
Dat kun je beter in Amerika invoeren, daar is het fooisysteem daadwerkelijk oneerlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:15

Ja ik weet het heel zeker! :D Mijn humeur is namelijk opperbest vandaag na 3 weken studeren klaar te zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:20

sureido schreef:
Ja ik weet het heel zeker! :D Mijn humeur is namelijk opperbest vandaag na 3 weken studeren klaar te zijn.

Jaloers wel. Bij mij komt er nooit een einde aan dat stomme studeren. |(