Shaggy09 schreef:MarcoBorsato schreef:In een restaurant pin ik altijd een tientje fooi bij.
Ook bij een belabberde service?
Ik ga niet naar restaurants waar ik dat risico loop.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Ik pin overal en altijd en ook in restaurants en je verwacht het niet, maar je kan gewoon zeggen wat ze op dat apparaat moeten intypen en dan pin je dus gewoon meer dan wat op de rekening staat
verootjoo schreef:Ik pin overal en altijd en ook in restaurants en je verwacht het niet, maar je kan gewoon zeggen wat ze op dat apparaat moeten intypen en dan pin je dus gewoon meer dan wat op de rekening staat
Mensen die niks snappen van digitaal zijn momenteel rap in de minderheid aan het worden en sterven vanzelf uit. Om vooruitgang tegen te houden omdat er mensen zijn die er niks van snappen vind ik geen goede reden. Alles wordt digitaal, de post, we hebben overal apps voor, we regelen alles digitaal, waarom wil je dan perse met een stuk papier of munten betalen
Kinderen moet je goed leren met geld om te gaan, dan is het ook niet zo ingewikkeld om met een pinpas om te gaan
Mensen die niks snappen van digitaal zijn momenteel rap in de minderheid aan het worden en sterven vanzelf uit. Om vooruitgang tegen te houden omdat er mensen zijn die er niks van snappen vind ik geen goede reden. Alles wordt digitaal, de post, we hebben overal apps voor, we regelen alles digitaal, waarom wil je dan perse met een stuk papier of munten betalen
Kinderen moet je goed leren met geld om te gaan, dan is het ook niet zo ingewikkeld om met een pinpas om te gaan
Balenciaga schreef:sureido schreef:Huh, waarom is dat een opmerking van de dag?
Die snap ik ook niet helemaal
Veulen84 schreef:verootjoo schreef:Ik pin overal en altijd en ook in restaurants en je verwacht het niet, maar je kan gewoon zeggen wat ze op dat apparaat moeten intypen en dan pin je dus gewoon meer dan wat op de rekening staat
Het zal je verbazen, maar die mensen zijn niet zo in de minderheid als je denkt. Nederland telt al 2,5 miljoen mensen die laaggeletterd zijn, die doen niet tot nauwelijks mee in de digitale samenleving. 1 Miljoen mensen hebben uberhaupt nog nooit internet gebruikt. De overheid gaat er vanuit dat ongeveer 22% van de mensen niet genoeg digitaal vaardig is. De verwachting is dat die groep wel eens niet kleiner zal worden omdat digitale systemen steeds geavanceerder worden, hierdoor vallen er steeds weer mensen uit de boot.
MarcoBorsato schreef:Mensen die onder bewind staan hebben ook geen pinpas.
sureido schreef:En de meeste kroegen doen het graag met contant geld. Maar jij houd denk ik ook niet van fooi?
sureido schreef:Nee hoor MB, ik hoef niet dag in dag uit de leukste en grappigste proberen te zijn dus pak vooral je kansen!
En het is gewoon dikke onzin dat jij NOOIT in een restaurant bent geweest waar de service niet goed was, dat kan niet en bestaat niet. Dat je het niet opzoekt is een ander verhaal, maar daar kan ook een nieuwe kok/bediening werken of het allemaal even niet zo lekker lopen. Daar heb ik genoeg horeca ervaring voor.
Dus arrogantie ja, keiharde waarheid? Nee.
Neu, ik ben niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt.
enzino schreef:sureido schreef:En de meeste kroegen doen het graag met contant geld. Maar jij houd denk ik ook niet van fooi?
Niemand houd van fooi, behalve de mensen die het ontvangen (wat maar een paar % van de mensen is).
En zelfs die mensen zouden er gebaat bij zijn om gewoon meer loon te krijgen ipv afhankelijk zijn van wat mensen nog in hun zak hebben zitten.
Maak fooi geven maar sociaal ongeaccepteerd en stop er volledig mee.