Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:49

Froukje schreef:
Elke keer als ik het liedje Orphans van Coldplay hoor heb ik sterk het gevoel dat er op bijna de zelfde melodie ook een kerstliedje is maar ik kan hem niet vinden. -O- Zit ik dan zo fout dat die er niet is of kan ik gewoon niet zoeken?

Welk deel van het nummer? Het koor? Want daar breek ik m'n hoofd ook telkens over :Y)

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:00

Ìk heb voor de verandering weer eens Gossip Girl aan staan... Soort van achtergrond muziek/leuke muurvulling... Maar ik begin me af te vragen hoe zoiets gaat met bijrollen...

Zoals William Vanderbilt in de serie, die van seizoen 1 tot en met 6 maar heel af en toe binnen komt...
Of Harold (vader van Blair), Eric, Carter, Bart, CeCe en de minions...
Hoe krijgen ze die gasten zover om af en toe eens in hun rol te kruipen? Of zoals Bart... gewoon 3 seizoenen volledig uit beeld... Zitten die mensen aan een contract vast?
Want in de pilot was Eleanor een heel andere persoon...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:02

Coca Cola is het niet.

Janine1990 schreef:
Froukje schreef:
Elke keer als ik het liedje Orphans van Coldplay hoor heb ik sterk het gevoel dat er op bijna de zelfde melodie ook een kerstliedje is maar ik kan hem niet vinden. -O- Zit ik dan zo fout dat die er niet is of kan ik gewoon niet zoeken?

Welk deel van het nummer? Het koor? Want daar breek ik m'n hoofd ook telkens over :Y)

Het koor inderdaad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:13

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:41

Janine1990 schreef:
Ìk heb voor de verandering weer eens Gossip Girl aan staan... Soort van achtergrond muziek/leuke muurvulling... Maar ik begin me af te vragen hoe zoiets gaat met bijrollen...

Zoals William Vanderbilt in de serie, die van seizoen 1 tot en met 6 maar heel af en toe binnen komt...
Of Harold (vader van Blair), Eric, Carter, Bart, CeCe en de minions...
Hoe krijgen ze die gasten zover om af en toe eens in hun rol te kruipen? Of zoals Bart... gewoon 3 seizoenen volledig uit beeld... Zitten die mensen aan een contract vast?
Want in de pilot was Eleanor een heel andere persoon...

Denk dat ze gevraagd worden wanneer het script voor het volgende seizoen geschreven wordt en wanneer ze nee zeggen, ze wat anders verzinnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:46

Vaak worden de plots van dat soort series al super lang van tevoren vastgelegd, dus zou me niets verbazen als de acteur die Bart speelt al weet dat hij ooit weer terugkomt.

Verder worden series eigenlijk nooit in chronologische volgorde opgenomen, dus ze zullen acteurs die maar enkele afleveringen verschijnen gewoon zo veel mogelijk achter elkaar plannen. Of ze doen op andere dagen andere dingen. Het is niet alsof ze er amper voor betaald krijgen :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:44

Dat alles al uitgeschreven is kan inderdaad maar degene die Gossip Girl uiteindelijk zou worden is ook veranderd omdat de New York Times erachter was gekomen wie het ging worden!

En bij PLL wilde het merendeel van de cast ook niet weten wie het was, en volgens mij is dat ook een aantal keer verandert.

Maar ik vind het niet leuk om te zien hoe series gemaakt worden, dat verpest voor mij soms echt de magie :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:08

Janine1990 schreef:
Froukje schreef:
Het koor inderdaad.

Ik denk dat het van een film is ofzo.... Of soortgelijk aan...

Het doet mij hier aan denken, maar ook weer helemaal niet...
https://www.youtube.com/watch?v=EqMqb6A7deU

Oef nee, dat is zeker niet wat ik bedoel :=

Misschien is het ook wel totale onzin dat het ergens op lijkt hoor maar toch doet het me aan een kerstliedje denken..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:09

Nouja, ik lig al ruim een uur in bed en ik denk 3 kwartier wat te internetten op m'n telefoon. Krijg ik een appje van mijn man terwijl die net zo lang naast mij ligt te snurken. Zijn telefoon ligt aan de oplader. Appjes van een andere groep kreeg ik wel gewoon binnen, hoe kan dat?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:14

Waarschijnlijk was zijn telefoon even niet verbonden met internet?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 05:30

fjordjes schreef:
Nouja, ik lig al ruim een uur in bed en ik denk 3 kwartier wat te internetten op m'n telefoon. Krijg ik een appje van mijn man terwijl die net zo lang naast mij ligt te snurken. Zijn telefoon ligt aan de oplader. Appjes van een andere groep kreeg ik wel gewoon binnen, hoe kan dat?

Weet je zeker dat je vriend naast je ligt? <<)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:42

Haha ja heel zeker dat hij het was

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:00

Ik had dat pas ook. Telefoon van gv begint me berichten te sturen zomaar. Terwijl die rustig aan de lader lag. De telefoon dan, niet gv die sliep. :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:19

Hoe wordt iemand met een bochel begraven?Die persoon past toch niet languit in een doodskist?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:22

Britta31 schreef:
Hoe wordt iemand met een bochel begraven?Die persoon past toch niet languit in een doodskist?

Crematie misschien ?
Geen idee eigenlijk. :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:36

OP hun zij?

Ik denk dat het wel mee valt qua niet passen mits het echt standje Quasimodo is.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:34

Als het echt een enorme bochel is, maken ze de kist hoger...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:39

soesie schreef:
Als het echt een enorme bochel is, maken ze de kist hoger...

Die kisten zullen ze toch al in het assortiment hebben voor overledenen die een bochel op hun buik hebben.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:51

voor school moet ik iemand met een andere levensovertuiging interviewen, denk aan een immigrant, een veganist etc.

nu heb ik vorig jaar een veganist geïnterviewd en ik wil dit jaar ook echt een super origineel onderwerp kiezen. wie heeft er een ideetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:10

Trui schreef:
voor school moet ik iemand met een andere levensovertuiging interviewen, denk aan een immigrant, een veganist etc.

nu heb ik vorig jaar een veganist geïnterviewd en ik wil dit jaar ook echt een super origineel onderwerp kiezen. wie heeft er een ideetje?

Wat is je eigen levensovertuiging?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:19

niks speciaals. niet gelovig, geen speciaal dieet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:40

Je zou in gesprek kunnen gaan met een boeddhist, iemand van de Jehova getuigen, iemand met een heel andere politieke kleur (als dat telt als levensovertuiging) of van bijvoorbeeld een actiegroep (extinction rebbelion, anti-abortus demonstranten, iemand van de boerenopstand)?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:53

Iemand die helemaal zelfvoorzienend is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:24

Kijk eens een paar afleveringen van Dennis en de vrije geesten.. Genoeg inspiratie denk ik..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:12

Of misschien met een bejaarde? Sommigen hebben hele interessante verhalen en hele andere levensstijl/overtuiging dan vroeger.

Ik heb met een groep lootjes getrokken (online), maar mijn persoon met een ander geruild. Dat meisje vond het goed, maar merkte op: 'enige nadeel is dat jij en X elkaar dan hebben en ik en Y elkaar'.
Ik: wat maakt dat uit?
Zij: ja sommige mensen vinden dat vervelend.

Blijkbaar zit er online een functie dat personen elkaar niet kunnen hebben. Maar ik snap oprecht niet wat er erg aan is dat twee mensen elkaar hebben? Kan iemand me dat uitleggen :')