Flessen op feestjes gaan labelen...ok, ieder zijn ding zeker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Sannne schreef:elnienjo schreef:Ik zie feestjes als een verplicht nummertje waar ik soms niet onderuit kan maar ga liever niet dan wel. Ik kan niet goed tegen grote drukte en mensen die nonstop door elkaar aan 't praten zijn. Het is alleen maar mega energiezuigend en om die overprikkeling te dempen ga ik me overeten dus da's ook al niet gezond.
Tuurlijk kun je wel onder feestjes uitkomen.
Gini schreef:Dan drink je na 1-2 glaasjes cola light toch water als je zo last hebt van suiker. Niemand drinkt toch een volledige 1 liter fles cola op zijn eentje leeg (light, zero, gewone)? En ja, de ene keer neem je iets mee wat blijkbaar heel erg gesmaakt wordt en is je fles zo leeg en de andere keer drinkt niemand buiten jezelf ervan en heb je nog driekwart fles over om mee naar huis te nemen.
M_D_H schreef:Gini schreef:Dan drink je na 1-2 glaasjes cola light toch water als je zo last hebt van suiker. Niemand drinkt toch een volledige 1 liter fles cola op zijn eentje leeg (light, zero, gewone)? En ja, de ene keer neem je iets mee wat blijkbaar heel erg gesmaakt wordt en is je fles zo leeg en de andere keer drinkt niemand buiten jezelf ervan en heb je nog driekwart fles over om mee naar huis te nemen.
Nogmaals, dat kan je alleen vreemd vinden als je zelf geen probleem hebt.
M_D_H schreef:Ik wil jullie er trouwens wel even op wijzen dat ik verre van een probleem heb.
Ik label mijn fles, mensen zijn op de hoogte van mijn "probleem" zoals Ynske net wel bewees
En ik breng iedereen op de hoogte. (en neem voor de zekerheid altijd meer dan 1 fles mee omdat ik aardig ben...)
Ik heb alleen gezegd waarom ik mij kan voorstellen dat iemand dit vervelend vind en wat mij opvalt (dat iedereen altijd in eens zero of light drinkt maar dit niet zelf mee neemt) en dat ik dat toch ergens wel asociaal vind.
En dat is het ook. je kan honderd duizend keer zeggen dat iemand typisch Nederlands is omdat zij of hij het vervelend vind om te "delen", maar het moet niet zo zijn dat iemand 6 flessen zero meeneemt en dat aan het einde van de avond de zero op is, diegene die dat mee heeft genomen alleen nog maar water kan drinken en iedereen die ander drinken heeft mee genomen dat weer mee naar huis kan nemen.
Dan kot het er op neer dat 1 iemand best wel wat kosten heeft gehad terwijl andere niks hebben uitgegeven.
Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?
Wij hadden namelijk zo'n vriend.
Helemaal enthousiast over het concept van Amerikaanse feestjes waarbij iedereen dus iets mee neemt om te nuttigen en te drinken.
Dus wij hielden veel van dit soort feestjes waarbij ieder zijn eigen drinken meenam en hapje verzorgde.
Meneer kwam nooit verder dan een flesje Grolsch en dronk voor de rest van iedereen mee.
Of nam dingen mee die over de datum waren (ja zelfs frisdrank kan over de datum raken en dat is nasty) of beschimmeld brood (Oh staat er schimmel opwat gek helemaal niet gezien. bij een brood wat helemaal groen was
![]()
)
Basicly kwam het er op neer dat hij nooit wat mee had
Sharig is carring en ik vind dat echt een geweldig concept, maar door dit soort situaties ben ik er heel huiverig voor. Feestjes waren altijd bij een ander en meneer had daar totaal geen kosten aan
casperzazoe schreef:Ik ben dan wel benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
Ik ging met vrienden BBQ'en, host haalt het vlees en de rest neemt salade, stokbrood etc mee. Ik ben als enige vega, dus ze had voor mij 2 bakjes vega vlees gehaald. Naderhand wordt de prijs van het vlees gedeeld door het aantal mensen en betaald iedereen hetzelfde, ongeacht hoeveel ze ophebben (want dat schiet niet op, gaan uitvogelen wie wat op heeft). Moest ik dus 15€ betalen voor al het vlees, ipv nog geen 5€ voor die 2 bakjes vega..
casperzazoe schreef:Ik ben dan wel benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
Ik ging met vrienden BBQ'en, host haalt het vlees en de rest neemt salade, stokbrood etc mee. Ik ben als enige vega, dus ze had voor mij 2 bakjes vega vlees gehaald. Naderhand wordt de prijs van het vlees gedeeld door het aantal mensen en betaald iedereen hetzelfde, ongeacht hoeveel ze ophebben (want dat schiet niet op, gaan uitvogelen wie wat op heeft). Moest ik dus 15€ betalen voor al het vlees, ipv nog geen 5€ voor die 2 bakjes vega..
Carlijn schreef:Kan me wel voorstellen dat het als vega(n) extra vervelend is om mee te betalen aan vlees als je principieel tegen de consumptie ervan bent. Dan heeft het niet zo veel met gierig maar meer met je eigen waarden te maken. Al is een vleesrijke BBQ dan misschien sowieso niet de place to be
topsylover schreef:Maar als je iets meeneemt naar een feestje, dan neem je toch genoeg mee zodat meerdere mensen ervan kunnen genieten?Samen spelen (eten), samen delen! Als je een fles meeneemt die alleen voor jezelf is ben je enorm egoïstisch in mijn ogen. Helemaal als je hem op de drankentafel zet. Houd hem dan gewoon bij je.
![]()
Wel typisch Nederlands dit. IK neem een fles mee en die is alleen voor MIJ. Terwijl andere culturen hun complete collectie Tupperware meenemen omdat ze bang zijn dat ze niet genoeg voor iedereen hebben.
Berdien schreef:Dat anderen mensen opeten/drinken wat voor jou bedoeld is herken ik wel. Als vegetariër is het bij elk buffet en elke BBQ weer afwachten wat er daadwerkelijk te eten is. Want juist dan moet de meest verstokte vleeseter ineens het vegetarische eten proberenIk maak me er al niet meer druk om, maar blijf me wel verbazen.