Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prulletje

Berichten: 966
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 15:02

Gewoon zelf het initiatief nemen? Sommige mensen hebben een klein duwtje nodig om te laten zien dat het oké is :) .

Ik heb trouwens meerdere friends with benefits gehad die langere tijd liepen zonder dat we het een relatie noemden. Verschillende mates van exclusiviteit en betrokkenheid bij elkaars leven, maar wel altijd met de gemeenschappelijke noemer dat duidelijk was dat het niet iets was met een grote toekomst. Daar zit voor mij het meest cruciale verschil tussen een relatie en een fling.

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:27

Maar FWB = seks. Wordt beetje lastig als hij me niet aanraakt :') Is ook niet mijn doel, ook niet die van hem.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:55

Zertab schreef:
Maar FWB = seks. Wordt beetje lastig als hij me niet aanraakt :') Is ook niet mijn doel, ook niet die van hem.


Ik denk dat het een tweesplitsing is in dat bericht :P Het eerste deel advies en het tweede wellicht op de 8mnd daten reactie?

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:56

xDenies schreef:
Zertab schreef:
Maar FWB = seks. Wordt beetje lastig als hij me niet aanraakt :') Is ook niet mijn doel, ook niet die van hem.


Ik denk dat het een tweesplitsing is in dat bericht :P Het eerste deel advies en het tweede wellicht op de 8mnd daten reactie?


Oh dat zou kunnen!

capopjekop

Berichten: 30724
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:50

Gewoon zelf initiatief nemen idd. Waarom moet de man dat de eerste keer doen?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:12

Zou ik mij ook in dit gezellige topic mogen 'aanmelden'. Ik lees al enige tijd mee. Heb het een tijdje rustig aan gedaan met daten en gefocust op het vinden van de juiste baan en het genieten van mijn eigen paard die ik nu 3 jaar heb. Toch merk ik dat ik er nu wel meer voor open sta en ben ik weer een start aan het maken met daten :)

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:05

Welkom!

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:11

Welkom! :D

@capopjekop: daar ben ik veel te onzeker voor.

capopjekop

Berichten: 30724
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:54

Mooi moment om jezelf te overwinnen toch! Ik ben zelf ook totaal geen held, maar het valt achteraf altijd mee. En je weet dat er interesse is, anders kom je niet tot date 3 :)

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:03

Ik denk dat het heel goed is om jezelf daarin ook uit te dagen, met eigen inkom komen zal denk ik vanuit de andere partij ook gewaardeerd worden. En soms is de één sneller met dingen dan de ander. Ik heb het afgelopen jaar ook veel dingen buiten mijn comfort zone gedaan maar het is er alleen maar beter van geworden en ik ben er zelf ook sterker door geworden. Het is spannend, doodeng, maar kan echt wel heel fijn zijn :)
Je kan meer dan je denkt (of durft)!

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:59

Welkom! Leuk :)

Ik zou toch ook zelf een keer initiatief nemen dan Zertab, niks mis mee. Ik laat het meestal ook van de andere kant komen hoor, maar ik durf wel niet zo subtiele hints te geven.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:23

Dank jullie wel :) Ik heb afgelopen maandag een date gehad met iemand die ik via een datingsite had leren kennen. Heel leuk en gezellig was het maar er vielen wel wat stiltes. Moet ook zeggen dat ik het altijd heels pannend vind de eerste ontmoeting.
En ik heb nu een situatie waarbij een collega (werkt gelukkig op een andere locatie) mij via die datingsite heeft opgespoord en gevraagd heeft of we elkaar beter kunnen leren kennen. Maar daar twijfel ik zo sterk over. Hij is totaal niet mijn type. Hebben jullie ook wel eens gedate met mannen waarvan je bijvoorbaat dacht dit is niet mn type maar waarvoor je wel viel? :')

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:25

Hm nee, ik eigenlijk niet. Als ik naar mijn eerste vriend/relatie kijk dan bedenk ik me nu wel waarom ik daar voor ben gevallen, maar oké. Verder wel op eerste date geweest maar als ik dan merkte dat het er voor mij gewoon niet in zat dan ben ik daar niet op door gegaan. Wellicht dat je het een eerste date kan gunnen?

Degene van je date met de stiltes, wat is daar verder uit gekomen? Of was het voor jullie beide een ding?

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:41

Ja, maar dat bleef niet duren omdat de aantrekkingskracht toch echt ontbrak. Wie weet is het wel heel leuk, dus ik zou geen nee zeggen (moest je hier zin in hebben, als je er ook geen zin in hebt zou ik het niet doen).

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:45

Ik date niet met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Dat heeft toch totaal geen nut?

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:47

Zertab schreef:
Ik date niet met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Dat heeft toch totaal geen nut?

Goh, soms kan iemand zijn/haar karakter wel iemand heel aantrekkelijk maken heb ik al gemerkt :+ Heb ook mannen gedate waarvan ik nu denk 'ieuw', maar op dat moment wel knap vond gewoon omdat het zo'n leuk persoon was.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:55

Hmm ja he. Ik vond hem tijdens die dag opzich in het begin wel interessant. Alleen hoorde ik hem in de bus met mensen praten dat ik dacht hmm dat is niet perse heel slim wat ja allemaal zegt, al heeft hij wel HBO gedaan. Maar ergens denk ik wel weer ja ben ik niet te zwart wit. heb hem ook weer niet super veel gesproken en misschien is die met z'n tweeën anders.

@XDenise, met de date van maandag gaan we nog een keer afspreken. Het was wel echt vreselijk weer dus we wilde eigenlijk wandelen, dat is lekker ongecompliceerd, maar het regende zo erg dat we alleen wat gedronken hadden. We moeten alleen even kijken wanneer. Komend weekend kan hij niet helaas maar dat weekend daar weer op wordt voor mij iets krap. Dus even kijken of het door de weeks kan. We hebben wel nog steeds leuk contact. Ja weet niet zo goed waardoor het soms stil was.. misschien heeft dat ook tijd nodig. Hij zag er wel heel leuk uit. Moet zeggen dat ik en mijn inmiddels beste vriendin in het begin toen we elkaar leerde kennen op de opleiding ook heel veel stiltes hebben maar dat is ook weg haha.

@Zertab daar heb je absoluut gelijk in hoor. Soms vraag ik me ook af wat ik aantrekkelijk vind. Als ik kijk naar de mannen die ik aantrekkelijk vond zaten er ook wel een aantal bij die eigenlijk niet voldeden aan mijn eisenlijstje. Een voorbeeld ik had een jongen (toen nog) leren kennen op mn stage. Hij was zo leuk in gesprek en zo open en eerlijk. Maar was vrij gezet.Of eigenlijk heel erg gezet. Maar toch viel ik wel op de een of andere manier op hem terwijl ik hem echt niet zou hebben uitgezocht.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:04

Een diploma wil helaas niks zeggen over hoe slim iemand is :=

Stiltes kunnen er zijn, die hoeven ook niet perse ongemakkelijk te zijn. Ik heb eens met iemand gedate die zei "ik vind het fijn dat ik soms ook gewoon bij jou kan zijn, zonder dat er iets gezegd wordt en het voelt alsof dat ook niet hoeft", comfortable silence. :) En sowieso zijn eerste dates wat onwennig. Je kent elkaar ook niet.

MyWishMax

Berichten: 25595
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:18

CalipsoLover schreef:
Zertab schreef:
Ik date niet met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Dat heeft toch totaal geen nut?

Goh, soms kan iemand zijn/haar karakter wel iemand heel aantrekkelijk maken heb ik al gemerkt :+ Heb ook mannen gedate waarvan ik nu denk 'ieuw', maar op dat moment wel knap vond gewoon omdat het zo'n leuk persoon was.


Ik ben getrouwd geweest met iemand die mijn type niet was. Maar wel eerst mijn beste vriend, die was toen qua karakter dus heel aantrekkelijk.

Maar dat js zo gegroeid en anders was ik nooit op date gegaan met hem, als ik hem niet al kende. Achteraf was dat beter geweest :')

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:47

Voor mij bestaat aantrekkelijk zijn uit beide dingen; uiterlijk én innerlijk.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:32

Enkele maanden terug ben ik ook eens op date geweest met een vriend van een vriendin haar collega, op papier en qua interesses klopte het plaatje helemaal, maar fysiek geen enkele aantrekking van mijn kant helaas... Ik dacht wel van laat ik het maar proberen, je weet maar nooit natuurlijk, maar ik val dan toch eerder voor iemand die ik ook fysiek aantrekkelijk vind naast alle andere zaken.

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:46

AbleToDream schreef:
Enkele maanden terug ben ik ook eens op date geweest met een vriend van een vriendin haar collega, op papier en qua interesses klopte het plaatje helemaal, maar fysiek geen enkele aantrekking van mijn kant helaas... Ik dacht wel van laat ik het maar proberen, je weet maar nooit natuurlijk, maar ik val dan toch eerder voor iemand die ik ook fysiek aantrekkelijk vind naast alle andere zaken.


Dat heb ik dus ook. Voor mij zit het verschil tussen vriendschap en relatie met een man in die fysieke aantrekkingskracht.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:20

Ja is ook zo. Heb de afgelopen dagen ook wel wat gegoogeld en nagedacht. Toch kunnen soms het juist ook de mannen zijn waarvan ikhet niet had verwacht. Ik had vroeger heel duidelijk voor ogen dit moet het zijn en ook wat die minimaal als opleiding moest hebben gedaan. Hij moet slank zijn, sportief niet perse, ik rijd paard maar verder heb ik een conditie van 0 :'). Gezond etc. Maar toen ik eenmaal stage liep kreeg ik na verloop van tijd opeens kriebels voor (toen nog) jongen die behoorlijk gezet was, net zo groot als mij, maar hij was zo grappig, zo begripvol zo lief dat ik me daardoor wel aangetrokken voelde. Misschien is het ook uiteindelijk het gevoel wat je krijgt ofzo.

En dat is wel het lastige vind ik vanaf een foto te beoordelen. (Ik doe aan internetdate voornamelijk). Ik had toen op een gegeven moment met een man afgesproken zag er leuk uit op de foto maar hij was zo dun en had zo'n dun kontje en zulke bewegende hulpen dat ik gewoon soort van afknapte :')

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:39

Als een gesprek leuk klikt maar het uiterlijk is niet direct waar ik voor zou gaan, zou ik het zelf toch een kans geven en kijken waar het schip strand. Ik próbeer daar open minded in te blijven.

Zertab

Berichten: 12457
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:48

En voor mij is het dan gewoon vriendschap, dus ik zou mijn tijd er dan niet aan verspillen.