Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:01

Bij de Hema zijn heel vaak aanbiedingen. Heb je zo voor een 10tje of minder echt leuke broeken.
Anders meestal zo'n 15,-

Ik vind dat ze ook echt leuk spul hebben momenteel wat ook best mooi blijft in de was.

lizy29

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:10

Heb hier wel wat gekregen hema spullen liggen. Toevallig nu ook een heel leuk stretch shirtje wat mooi smal valt. Maar alle andere babykleding die ik van ze heb is ongedragen gebleven omdat het gewoon veel te breed is voor mijn sprietje. De tweede is iets forser maar nog steeds flubbert het aan alle kanten. Hema is dus gewoon niet mijn ding al vind ik het vaak wel heel leuk eruitzien.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:05

_lautje_ schreef:
Ik vind Hema vaak naar verhouding nog zo duur. Een spijkerbroekje ben je zo 20€ voor kwijt.
Daarnaast past het hier nooit. Het slobbert of zakt van dr billen :+

ik heb er spul van wat totaal niet past (gekocht tijdens zwangerschap)
Maar wat ik nu koop, lijkt allemaal heel goed te vallen (terwijl er heel veel slobbert bij B)

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:47

Hema kan ik het helaas niet zo vaak vinden. Ondergoed, sokken, pyjama's en rompers juist weer wel.

Wij hebben nog een gave trui van Nik en Nik erbij gekocht, zo'n leuk merk!

Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 02:39

Dank Jes!

Ik ben alleen fan van de rompertjes van HEMA en enkele boxpakjes. Over het algemeen vind ik het behoorlijk aan de prijs (en de kleuren écht afschuwelijk, zeker een paar jaar geleden!).

Leuke trui van nik en nik!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 06:25

lizy29 schreef:
Heb hier wel wat gekregen hema spullen liggen. Toevallig nu ook een heel leuk stretch shirtje wat mooi smal valt. Maar alle andere babykleding die ik van ze heb is ongedragen gebleven omdat het gewoon veel te breed is voor mijn sprietje. De tweede is iets forser maar nog steeds flubbert het aan alle kanten. Hema is dus gewoon niet mijn ding al vind ik het vaak wel heel leuk eruitzien.

Dat klopt. Ik moet heel goed kijken wat ik koop. Vaak ook een maat kleiner. Maar het lijkt of ze nu ook smaller dingen maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 07:09

Hahaha grappig dat Hema prijzig genoemd wordt, dat heb ik nou met kleding van Lautje.
Alleen Mini Rodini vind ik inmiddels de teckeljas stoer maar de rest is echt niet mijn smaak...kwa kleuren zo flets en duuuuuurrr

Hema spijkerbroekjes kosten meestal 7,95€ of 15€ per 2 is mijn ervaring.
De skinnys zijn leuk model en blijven super in de was.

Verder heeft gup veel tumble spijkerbroeken koop ik in Rosada vaak 2 voor 35€. Of 2voor 17€ maar dan heb je echt de laatste maatjes.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:31

Mini Rodini fletse kleuren? -O-

Van de Hema vind ik de rompers heel fijn, kleren koop ik er niet.

De trui van Nik en Nik is leuk! Is inderdaad een fijn merk, blijft ook mooi.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:40

Ik vind de Hema juist zo goedkoop dat het bijna gevaarlijk is om überhaupt nog naar binnen te lopen :o) vorige week allemaal hele leuke gebreide truitjes en vestjes gevonden, allemaal 3,-. Qua pasvorm is de softline heel mooi smal, maar begreep idd van onze kraamzorg dat de andere lijn van Hema erg breed valt.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:43

Hier ook hema fan, wel nu ze paar maanden ouder is, eerst was ze een sprietje maar nu ze wat meer vetjes heeft kom ik er regelmatig.
En de rompers zijn sowieso fijn van hun die vallen wel wat smaller.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:06

Geen last met rompermaten van de Hema heb de strech van 5.50€
Alles bewaard voor ooit

Gup draagt nog steeds 74-80 met 2 jaar

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:14

Wat is dat voor mini dan Tita? :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:16

Ik heb echt een spriete mannetje heel smal.

Toevallig van hema een geruite blouse en een skinny stretch jeans die heel goed zitten terwijl zelfs tumble en name-itxslim afzakken.

Ook een kersttrui van hema die smal en lang valt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:31

Wat ik tot nu toe gebruikt heb vd hema zit prima.

Rompers vind ik minder fijn, tenminste die 3 bij elkaar in een pakje de mouwen vind ik erg wijd.
Heb een paar losse, met een printje, die zitten veel fijner. Net als noppies rompers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:54

De skinny jeans van hema is inderdaad fijn. Lekker smalletjes.

Rompers heb ik een mix van vanalles en nog wat. Maakt mij vrij weinig uit. De zoveel in een pak versie van de hema liever niet. Voelen goedkoop aan en gaan snel stuk. De losse versies zijn prima.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:01

Keet schreef:
Rompers heb ik een mix van vanalles en nog wat. Maakt mij vrij weinig uit. De zoveel in een pak versie van de hema liever niet. Voelen goedkoop aan en gaan snel stuk. De losse versies zijn prima.

Dit inderdaad:j Petit Bateau vind ik prachtig maar past helaas niet om de worsten van mijn zoontje.

Leuke nieuwe kleuren van Mingo voor het komende seizoen!

Afbeelding

Vanaf half januari komen er weer allemaal nieuwe collecties uit, zin in hoor!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 12:16

Pantykous schreef:
Mini Rodini fletse kleuren? -O-

Van de Hema vind ik de rompers heel fijn, kleren koop ik er niet.

De trui van Nik en Nik is leuk! Is inderdaad een fijn merk, blijft ook mooi.

Wil net zeggen als iets niet flets is qua kleur dan is het mini rodini wel. Staat juist bekend als haast hysterisch qua kleurgebruik :D

Hema vind ik vooral duur wua verhouding prijs/kwaliteit. En idd kleuren vind ik vaak net niet.
Duur is natuurlijk ook subjectief.

Ben heel benieuwd weer naar de nieuwe collecties idd!

Hier alleen maar rompers van zoetig bateau. Blijven mooi en zitten nog enigszins redelijk.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:24

Wij hebben vooral imps&elfs liggen, maar alles via Vente, anders vindt mijn portemonnee het niet leuk.

Aangevuld met wat Noppies en voor de kerst dan hema.

Ook eea via MP en Tita.

Tumble vind ik ook wel heel leuke dingen hebben, vooral de boxpakjes zijn erg fijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:32

@ michelle, de stretchkatoen van de hema (de rompers) zitten ook fijn en vallen mooi smal.

Ik vind de Hema kleuren nu heel leuk. Ik hou niet va het harde rood en blauw van wat mini rodini, zie je nu dus (helaas voor mij) veel, komt ook omdat het mij nooit gestaan heeft en dochter staat het ook niet.

Ik vind (hard) roze, mintgroen, oud roze (icm grijs) veel leuker en dat heeft de hema nu veel, daar word ik best vrolijk van.

Ik vind de kwaliteit best oke hoor! Dochter draagt alles nu gelukkig langer dan 1 maand en het blijft ook na herhaaldelijk wassen best netjes! Veel beter dan van primark of zeeman ofzo, daar heb ik nu dan ook echt niets meer van in de kast hangen. Nu vooral verder wat Tumble 'n dry en little label. Zelfs een paar dingetjes van Lidl van vorig seizoen, ik had het toen wat groot gekocht. Grappige is dat ik daar juist steeds complimenten over krijg.

Overigens komen de wintermaillots vanaf donderdag bij de lidl, die vind ik echt een aanrader!
Dus mogelijk een tip voor de mama's van de meisjes die graag maillots dragen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 12:40

Imps heb ik ook liggen, maar merk dat dat hier minder gepakt wordt. Staat ook net niet leuk dan ofzo.

Heb nu best wel wat van Small Rags ook liggen. Dat is lekker stoer, goede kwaliteit en betaalbaar.

Tumble heb ik de skinnys van als spijkerbroekje. Moet van t weekend idd weer even langs rosada voor wat broekjes. Valt wel heel lang trouwens. Heb er eentje in maat 74 die draagt ze al vanaf april. Begint nu wel echt vaal te worden en wat dun. Dus die gaat straks in de kliko.

Heb nu relatief weinig roze liggen voor de winter. Merk dat donderblauw, oker en wat warmere kleuren haar nu beter staan. Ze is net als ik echt wit wit. En dan vind ik hardroze toch weer meer wat voor de zomer.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:43

Grappig wat kleur doet hè?
Zo heb ik een heel mooi wit, wollig jurkje met blauwe stippen van Tumble.. staat haar helemaal niet. Lijkt wel of ze 1 kleur aanneemt met het jurkje, moet er iets van een donker boordje onder gaan zoeken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 13:00

Kleur doet zoveel. En idd kan het al uitmaken of net het randje wat bij gezichtje zit al andere kleur heeft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:33

Pantykous schreef:
Wat is dat voor mini dan Tita? :D

Lilliputter lijkt wel
2 jaar
10.2 kilo
81cm

Alle kleertjes van de sale 86-92-98 te groot boehoe

Durf niks te kopen voor volgende winter en zomer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:42

Daarom heb ik voor mezelf een hele fijne kleurenanalyse laten doen ooit. Ik heb nu een boekje waarin elke kleur staat die mij mooi staat.
Echt een aanrader! Nooit meer miskopen :)

Maar bij kinderen kan het pas vanaf een jaar of 5, daarvoor kan er nog van alles veranderen.

Hier ook een klein kind.
18mnd 77cm, en 9,8kg

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:47

Hoezo boekje

Spiegel en mijn ogen zijn belangrijk en ik moet het mooi vinden want ander vindt is jammer.
Maar ik heb aparte smaak volgens mijn moeder geen smaak

Lautje met flets bedoel ik donker aarde tinten
Ik val op kleuren van mayoral zacht en oud roze, zachte grijstinten en off white
Kleuren bnosy dit jaar was mooi mintgroen zacht roze