Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:44

goldenarrow schreef:
poedersuiker, ik moet van Winterswijk naar Nijmegen en heb een overstap op Zutphen. Staat eerst de arriva even stil vlak voor het station en het moment dat we weer aanrijden rijdt de NS trein langs. Dus wij rennen, maar die poedersuiker van de Arriva doen er super lang over om om te checken. Rijdt de NS trein gewoon vrolijk weg. Dat snap ik echt niet. Je ziet nog een paar mensen rennen en ze kunnen maar van 1 kant vandaan komen: die fiets trein waar je net langs bent gereden! Waarom niet even die halve minuut wachten, we stonden nota bene nog voor die deur toen hij dicht ging!

En dan vinden ze het raar dat mensen zeiken op het OV.

Je kan ook niet uitchecken bij Arriva en gewoon inchecken bij NS toch? Ik dacht altijd dat als je bij een andere vervoerder incheckt, je automatisch wordt uitgecheckt bij de eerdere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:54

Leuk hè.........en de reizigersorganisaties en de overheid maar roepen dat meer concurrentie op het spoor zo goed is voor de reiziger :+: *\o/*

goldenarrow

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:27

Volgens mij werkt dat niet zo Destination, maar dat weet ik niet 100% zeker. Het is nog extra zuur omdat ik ook gewoon studenten-ov heb, dus het kost me ook niks. 'Vroeger' kon je gewoon overstappen zonder in- of uit te hoeven checken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:32

goldenarrow schreef:
Volgens mij werkt dat niet zo Destination, maar dat weet ik niet 100% zeker. Het is nog extra zuur omdat ik ook gewoon studenten-ov heb, dus het kost me ook niks. 'Vroeger' kon je gewoon overstappen zonder in- of uit te hoeven checken.

Klopt dat werkt niet zo. Uitchecken bij de ene vervoerder en inchecken bij de ander. Zelfde als met de bus, ene bus in en uit checken (anders betaal je voltarief), en andere bus zelfde verhaal.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:05

Ik vind dat op Sittard altijd zo'n gekut. Ik reis daar helemaal niet vaak heen of vandaan, maar laatst was ik in Maastricht in een Arriva-trein gestapt, uitgestapt in Sittard en uit pure automatisme wandel ik door de NS-poortjes het station af. Ik moest daar alleen heel ff snel wat ophalen, dus 5 minuten later wil ik weer door de poortjes het perron op en moet ik ff snel beslissen of ik met Arriva of NS ga reizen. Ik koos voor Arriva, want ik dacht dat daar wel een trein van ging, maar op het perron was ik alweer vergeten dat ik ingecheckt was bij Arriva en rende ik zo de NS-trein in die er toevallig stond. Dus lekker soepel ging het wel. Gelukkig heb ik een studentenov.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:23

Jeetje stondop Rotterdam steeds meer treinen vallen er uit. Naar Gouda naar Utrecht dan weer Dordrecht wat vertraging heeft dan Amsterdam gaat lekker
Zelf gelukkig geen problemen gehad vandaag

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:29

Ja viel mij ook op Willl65! Normaal reis ik dus naar Rotterdam, en heeft het traject Alphen - Utrecht veel vertraging en uitval. Ik check dagelijks voor ik wegga de reisplanner en het valt me de laatste tijd op dat er erg vaak storing is rond Rotterdam! Alphen - Utrecht valt juist erg mee...
Maandag heb ik terugkomdag op school in Rotterdam dus, hopelijk rijden de treinen :')

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:37

Mensen die net voor je door de deur gaan en verder zonder omkijken de deur met volle vaart de in gezicht laten terugkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:28

Zit een dronkenlap in de trein...
Heb het even aangegeven bij de machinist dat veel mensen het als overlastgevend ervaren. Hij doet geen vlieg kwaad, maar liever 1x teveel aangeven dan dat hij wel van humeur veranderd en de machinist en conducteur weten van niets ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:41

Warboel schreef:
Ja viel mij ook op Willl65! Normaal reis ik dus naar Rotterdam, en heeft het traject Alphen - Utrecht veel vertraging en uitval. Ik check dagelijks voor ik wegga de reisplanner en het valt me de laatste tijd op dat er erg vaak storing is rond Rotterdam! Alphen - Utrecht valt juist erg mee...
Maandag heb ik terugkomdag op school in Rotterdam dus, hopelijk rijden de treinen :')

Vandaag moet ik vanaf Rotterdam naar Gouda.... Ben benieuwd.

Jij succes maandag

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:50

Ziet er niet goed uit voor je, succes! Weer herstelwerkzaamheden.
Bedankt! :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:37

Geen ergernis,maar ik zit voor de verandering eens vijf minuten alleen in bus 15. Wat een verademing! :P

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:48

Fennadev schreef:
Geen ergernis,maar ik zit voor de verandering eens vijf minuten alleen in bus 15. Wat een verademing! :P

He? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:28

karlli schreef:
Mensen die net voor je door de deur gaan en verder zonder omkijken de deur met volle vaart de in gezicht laten terugkomen...

Had ik gisteren, zo asociaal. Kreeg die deur recht in mijn gezicht.
Ik zeg en bedankt meneer!
Geen enkele reactie natuurlijk...
Het is hartstikke druk, je weet toch dat er mensen achter je lopen?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:40

Willl65 schreef:
karlli schreef:

Had ik gisteren, zo asociaal. Kreeg die deur recht in mijn gezicht.
Ik zeg en bedankt meneer!
Geen enkele reactie natuurlijk...
Het is hartstikke druk, je weet toch dat er mensen achter je lopen?

Ik was gisteren gelukkig net optijd met mijn hand omhoog gooien zodat ik 2cm tussen mij en de deur had maar inderdaad in de spits is zo druk en dat zie je ook maar toch nemen ze de 2 seconden niet om even te kijken of er iemand nog aankomt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:22

Ik ergerde me vandaag aan een reiziger van het ov... in Eindhoven is het station even ontruimd geweest voor wat later bleek loos alarm (gelukkig) en wat staat er onder het nieuwsbericht van omroepbrabant.. een tweet van een mijnheer die bedankt ns zegt omdat hij zijn trein gemist heeft.
Dan ben je ook echt een ongelooflijke zak imo als je daarover klaagt met zo'n reden.
Wees blij dat het ontruimd is want dat hoort zo. Als er dan wat aan de hand is ben je blij dat t gebeurd is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:26

Dat heb ik altijd met mensen die beginnen te steunen en kreunen als een trein niet rijdt vanwege een aanrijding met een persoon... ik denk altijd, wees blij dat jij er niet onder ligt :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:31

Zo is er in Zwolle wel eens een man woedend naar me toe gerend al roepend dat NS weer supergoed bezig was met reizigertjes pesten en dat we er vast van genoten om mensen hun dag zo te vergallen...blablablabla...... Mijn antwoord:" Tuurlijk meneer, u heeft helemaal gelijk. We pakken de eerste beste persoon bij de kladden, wachten tot de trein er bijna is, gooien die ervoor zodat we er overheen rijden en hij of zij hartstikke dood is en leggen vervolgens het treinverkeer plat. Speciaal om u te pesten.....En gelieve voortaan even na te denken over wat je roept. Er zijn nu mensen die straks de politie aan de deur vinden met slecht nieuws en jij loopt te klagen omdat je wat later op je bestemming komt >;) :r ". De man heeft wijselijk verder zijn scheur dicht gehouden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:58

Sowieso snap ik mensen niet die denken dat de NS expres treinen vertraging 'geeft' om reizigers te pesten. Vind je reactie dan ook geniaal Inoterry :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:58

En en en, wie van jullie zat er in de trein die een stuk achterliet in een weiland? :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:56

Even een ergernis van de andere kant. Ik werk bij se railcatering en heb op het moment een tank met lauw water op me rug. Wil ik mensne niet aandoen om lauwe koffie te geven, maar loop nu wel 4 koffie mis.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:08

watchthesky schreef:
En en en, wie van jullie zat er in de trein die een stuk achterliet in een weiland? :D

Ik zie het al voor me, kom je aan met zo'n excuus waarom je later bent:
Sorry dat ik wat later ben.. NS had mij en een hoop andere bij een weiland gedumpt :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:22

watchthesky schreef:

Vertel, wat was er gebeurd dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:32

Die wou gewoon weidegang :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:43

http://www.spoorpro.nl/materieel/2017/0 ... lze-rijen/
2 Treinstellen van het type DDZ vonden elkaar ter hoogte van Gilze-Rijen niet meer aardig en wilden los van elkaar verder :+ . De treinstellen zijn niet zo ver van elkaar tot stilstand gekomen en waren makkelijk weer terug te koppelen zodat ze tot Tilburg konden doorrijden. Daarna is het spul buiten dienst genomen voor onderzoek. Ik ken minimaal 1 van de conducteurs die dienst had op die trein :+