Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:50

Spannend Toushie!!

En bedankt allemaal. Ik ga naar Emst verhuizen, een dorp op de veluwe. Mooie grote woning en een tuintje er bij en de paarden op 5 min afstand dus helemaal top!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:02

Toushie schreef:
Ga zo formulieren inleveren en dan even afwachten of ik het daadwerkelijk krijg :D

Spannend! Duim voor je!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:45

Nynke1 schreef:
Spannend Toushie!!

En bedankt allemaal. Ik ga naar Emst verhuizen, een dorp op de veluwe. Mooie grote woning en een tuintje er bij en de paarden op 5 min afstand dus helemaal top!
kunnen we samen buitenrit maken. Mijn paarden staan daar ! :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:17

Zou iemand mij kunnen helpen met de aanvraag voor huurtoeslag? :o
Ik moet mijn bruto inkomen van 2015 invullen, maar ik heb een jaaropgave van 2014, dus ik heb géén idee wat dat gaat zijn in 2015.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:30

Is je inkomen nu elke maand hetzelfde? Dan kan je 1 maandsalaris (bruto) x 12 doen! Er zit ook een handig reken tabelletje op de website daarvoor.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:36

Goh ja, wat slim. Dat ik daar niet aan heb gedacht. _O-
Ik krijg alleen nu op het einde de melding dat ik geen huurtoeslag kan aanvragen, omdat iemand in mijn huishouden al huurtoeslag heeft (mijn ouders). Dus ik moet echt wachten tot ik in m'n eigen huis zit. -O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:39

Toushie schreef:
Nynke1 schreef:
Spannend Toushie!!

kunnen we samen buitenrit maken. Mijn paarden staan daar ! :)

Oh echt?! Die van mij staan in Epe maar daar kan ik nog niet mee naar buiten helaas (jong en ril). Maar altijd leuk te weten dat je in de buurt zit! Waar ergens staan ze in Emst? Ik kwam wel langs een soort pensionstal geloof ik. Ik ga verhuizen naar de Dokter van Gelderweg.

Geen ervaring met huurtoeslag..

Heb vandaag wat spullen besteld; salontafel, eettafel, stoelen.. Wat is het allemaal duur zeg!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:47

Hier wel aam het kijken voor huisjes. Helaas met 0 uren contract is het iets lastiger. Vooral nu mijn contact bijna afloopt en dus de vraag is of ie verlengd word of niet. Maar anders probeer ik volgend jaar wel een huisje te vinden! :oo

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:15

PureSG schreef:
Ik krijg alleen nu op het einde de melding dat ik geen huurtoeslag kan aanvragen, omdat iemand in mijn huishouden al huurtoeslag heeft (mijn ouders). Dus ik moet echt wachten tot ik in m'n eigen huis zit. -O-

Ja best logisch he.. haha

Vergeet bij je brutoloon niet daarbovenop 8% vakantietoeslag en eventuele 13e maand op te tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:30

:=

Hmm wou boven de roomdivider een klok hangen , muur is veel te hard ik kom er niet door en sla er spijkers krom op :=

Nu zit ik met 4 halve gaatjes , maar snel een sticker er neer hangen _O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:48

PureSG schreef:

Ja, volgens mij kan dat pas als je ingeschreven staat!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:05

Hier nog 30 dagen tot de sleutel :)
Vloerverwarming gaan ze infrezen (hoe je het ook typt) Tegels gaan we beslissen op de dag van de sleuteloverdracht bij de Outletbedrijf hier in in de buurt, 5 minuten rijden van de woning, dus kunnen dan gelijk even wat tegels meenemen om te kijken wat mooi is :)
1 december komen ze de bank en de eetkamerstoelen leveren :)
Morgen ga ik bellen of ze eind december de kasten kunnen leveren, is een ander bedrijf :)
Dus ben benieuwd :D

Foto's volgen natuurlijk als ik de sleutel heb :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:11

Spannenddddd Jeanine!!
Ben benieuwd!

Morgen komen ze de schutting zetten, YES! Privacy!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:07

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! :D

Na mn vakantie naar Kreta met Toushie, heb ik nog een week vrij. Dus dan ga ik nog even lekker rommelen in huis. Schoonmaken en opruimen! Er staan namelijk nog een aantal dozen. Oeps. Ik woon hier alweer 8 maanden. :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:11

Lekker bezig allemaal!

Ik heb helaas moeten besluiten geen Brits Korthaar te kunnen nemen, die moet je met z'n tweeën nemen en m'n vriend wil geen twee katten (mee eens, want een kat is het liefst alleen.) ik zal dus op zoek moeten naar een ander ras of anders een leuke kruising :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:26

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:55

_sharonnn schreef:
Lekker bezig allemaal!

Ik heb helaas moeten besluiten geen Brits Korthaar te kunnen nemen, die moet je met z'n tweeën nemen en m'n vriend wil geen twee katten (mee eens, want een kat is het liefst alleen.) ik zal dus op zoek moeten naar een ander ras of anders een leuke kruising :(

Als je twee kittens uit hetzelfde nest neemt dan kunnen ze heel goed samen leven. Twee katten die van een ander nest komen zullen elkaar nooit volledig accepteren. Soms lijkt het wel zo, maar onderzoeken wijzen uit dat dit nauwelijks voorkomt dat twee katten van verschillende nesten in harmonie samenleven.

Dus mocht je toch ooit wel een tweede kat willen, dan kan je eigenlijk beter meteen twee kittens nemen uit hetzelfde nest, misschien een goed argument voor naar je vriend ;) :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:57

Haha voor in de toekomst misschien, maar voor nu wil ie er gewoon echt 1 en dat vind ik prima :) 2 raskatten in 1 keer is ook niet te betalen voor mij..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:38

Ik had er 1, inderdaad ook onder het mom dat katten prima alleen kunnen wonen. Was de kat het niet mee eens, binnen 3 dagen heb ik van ellende z'n broer er maar bij gehaald :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:29

Ik kom even binnen vallen, ik ga over 10 dagen verhuizen. Voor het eerst 'op mezelf' (met een vriend)
Zo 10 dagen van te voren... Wat slepen jullie dan allemaal naar je nieuwe woning? Ik heb zo veel zooi en sta te kijken van: "ja wat moet ik eigenlijk inpakken? Dit heb ik nog nodig.. Dit heb ik nog nodig..." :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:33

Ik heb alles in 2 dagen verhuisd, had inderdaad ook niet veel wat ik een tijdje kon missen :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:34

Ik kan alleen maar schoenen bedenken. _O-

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:47

Nog 8 dagen tot de sleuteloverdracht *\o/*
Vandaag toch maar voor de zekerheid even gebeld met de belastingdienst ivm de huurtoeslag aanvragen, maar dat kan inderdaad pas als ik daadwerkelijk ben ingeschreven op mijn nieuwe adres. :j

Ik wil langzaamaan beginnen met inpakken, maar ik weet écht niet waar ik moet beginnen. Kleding zou ik misschien al wat van kunnen inpakken, heb niet m'n hele garderobe nog nodig voor één week natuurlijk, maar buiten kleding om weet ik het écht niet. :') Ik heb véél te veel troep. :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:30

Ik ben gisteren na mijn intake direct wezen kijken in het appartement en ik ben zooooo enthousiast. Het is echt een ontzettend gave woning! Vanuit de hal loop je richting de woonkamer, waarbij om het hoekje de ruime keuken is (hoek). Tussen de keuken en woonkamer zelf zit een muurtje, want het woongedeelte is iets van 80cm lager, dus je hebt een klein trappetje. Echt een hele mooie woning en ook super netjes.

De oude bewoners zijn er nog niet helemaal klaar met strippen (helaas kwam ik te laat kijken dus overname van spullen is waarschijnlijk niet meer mogelijk). Ik zou als het allemaal doorgaat dan denk ik over 1,5 week de sleutel kunnen krijgen.

@Giolli, ik zou alles van jezelf meenemen. Ik heb zelf bij mijn moeder ook al redelijk wat spullen staan, die gaan allemaal mee.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:54

Nou ja 3 dagen, beestje moet natuurlijk ook nog wennen en dat verschilt per kat natuurlijk de ene is na 1 dag al helemaal thuis en de ander doet er 2 weken over.

Ik snap alleen niet Britse korthaar kun je niet nemen want die moeten me z'n 2e. Dus je gaat op zoek naar een ander ras, moet die niet met z'n 2e dan? Of is dat het karakter van de Britse korthaar of zo dat die met z'n 2en moeten? :p of bedoel je van een ander ras kan je er wel 2 omdat ze goedkoper zijn?

Wij willen ook een kat en in eerste instantie ook 1. 2 raskatten tegelijk net wat je zegt is duur haha.

Wij hadden nog niet heel veel we gingen eerst ff klussen en toen sliepen we er ook nog niet en toen we er gingen slapen hop aantal auto's vol laden. Mijn meeste spullen waren er wel binnen 1 dag hahaha. Ik kwam van huis uit dus had geen ander huis.