Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:02

Heerlijk, nu gaat alles zo lekker. Je ziet er ook super uit!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:04

Wat een leuk hondje heb je, heel veel plezier en geluk met Mika

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:59

Yellowfish schreef:
@ Didoo ; dat gevoel had ik ook lichtelijk ( zie de drie bandjes die voor hem op tafel liggen Huilen van het lachen )

Niet eens een roze... hmm..
Maar ik zie diamantjes...? Dat voldoet ook wel aan de penny normen Ja Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:03

wat een lief klein schatje zeg Yellowfish
die had je wel verdient na het afgelopen jaar

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:08

Och wat een poppig hondje! Geweldig zeg!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:44

Ja och, roze zal er ongetwijfeld nog komen, ondanks dat het een reu is Schijnheilig is wel sneu.... blauw misschien een betere keuze? Haha!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:08

ooh, maar hij weet niet dat roze voor meisjes is Schijnheilig
Laat de roze riempjes en tutu's maar komen hoor Cool
(Arme hond Nagelbijten / Gniffelen )

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:08

Jee jouw haar groeit echt snel, zo'n kort koppie staat je goed!
Leuk hondje, veel plezier met m!!!

En natuurlijk geweldig nieuws van Perdy, super OK dan!!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:48

Weer een berichtje van mij! Zie ook mijn weblog : http://Yellowfish1989.web-log.nl/

Zoals daar ook te lezen is gaat het prima met me. Ik ben druk met werk, leren, Perdy, Mika, en alle leuke dingen inhalen die ik vorig jaar gemist heb. Weer eens een biosje pakken, uit eten, stappen..

Afbeelding

Verder valt er weinig te vertellen.. zoals laatst al gemeld mag ik weer op gaan bouwen met Perdy en daar zijn we dus stap voor stap mee bezig. Kim, de verzorgster van Perdy, heeft een fotoshoot van haar laten doen dus daarvan zal binnenkort ook de mooiste wel hier verschijnen. In juni ga ik met Perdy, Samantha en haar paard Sense naar de Gaasperplas, en eind van die maand als het meezit naar het strand om foto's te maken en lekker te wandelen.

Afgelopen zaterdag ben ik mijn ontwerp naar twee tattooshops geweest voor een prijsindicatie, een vraag over ervaring met het tattoeeren van bestraalde huid, en het maken van een afspraak. Na het stellen van de eerste vraag ben ik bij de eerste tattooshop zo onbeschoft behandeld dat ik boos ben weggelopen. Bij de tweede tattooshop ging het bij mijn eerste vraag al mis toen ik mijn ontwerp liet zien. Dat was niet zijn stijl dus hij wilde hem helemaal veranderen. Doei, doei . Ik zoek rustig verder naar een shop waar ik me op mijn gemak voel. Deze tattoo is voor mij belangrijk, een symbool, een afsluiting. Het heeft geen haast. Het geld is er, de toestemming is er, nu nog de geschikte shop Lachen

Ik begin stukje bij beetje weer de oude Yellowfish te worden.. en hoewel ik nooit meer 100% dezelfde zal zijn, voel ik me nu ook goed. Het is niet erg dat ik ben veranderd, ik zie het niet als een negatief iets. Voorzover ik kan inschatten ben ik niet op een vervelende manier veranderd. Ik kijk anders tegen sommige dingen aan, heb nog altijd een duidelijke mening over alles en zal die ook altijd geven. Maar in omgang met mijn vrienden ben ik niet anders. Hoewel.. ik waardeer ze nu meer. Vooral mijn allerbeste vriendinnetje die er dagelijks voor mij is.. heerlijk om weer gewoon te kletsen over alles, spullen te kopen voor onze poonies en te fantaseren over ons leven later ( Vork op onze manege in Duitsland ).. Lachen want, er is nu weer een later.. Lachen

Liefs,
Yellowfish

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:53

Meis misschien is Zeist wat voor jou daar zit ook een tattooshop en ik wou toen de naam van mijn broer op mijn onderrug en dat was allemaal geen probleem!
Ze zitten op de dorpsstraat moet alleen nog even navragen hoe ze heten.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:58

Wauw wat staat dat korte haar je gaaf! Haha!

Jammer van die tattookerels, maar het komt vast wel goed! Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:01

Tattoo Bob in Rotterdam? Voor zover k weet zijn ze daar heel meewerkend en aardig Lachen Alleen t is wel ver vanaf zaandam denk k!

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:02

Ik had een paar weken de Yes gekocht en las het stuk, moest meteen denken aan jou maar ik wist het niet zeker. Lees nu dat jij het dus echt was Lachen

Bij deze wil ik je feliciteren met dat je weer leukemievrij bent!
En toch knap dat je je verhaal wilden vertellen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:02

Heerlijk dat het zo goed gaat Yellowfish en nog jaren zal gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:03

Jeetje, wat een ontzettend leuk hondje heb je nu Yellowfish!
Jammer van je tattooshop ervaring, maar zoek maar lekker door Lachen.
Je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk! Lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:14

Wauw, wat zie jij er weer ontzettend goed uit Ja
Die korte kop staat je mooi!

En de juiste Tatoo shop vind je ook wel Lachen
Als je wilt kan ik wel eens rond gaan vragen wat goed is hier in Utrecht? Als dat niet te ver weg is.
Laat maar weten als ik op tatooshoptocht voor je moet Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:48

wat een mooi stukje heb je weer geschreven en wat een rake woorden...

Jolalidanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:52

wat goed dat het zo lekker met je gaat.
ik ken nog wel een goede tatoo shop,in wychen of oudewater heb geen idee of dat te ver voor je is.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:53

Stoere stapfoto, Romaan!
L#llige reacties van die tattoogasten Ach gut

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:18

Die tattoo bob waar iemand het over had hier is wel een bekende! Schijnt iig erg goed te zijn! De moeite voor t zoeken zal t echt wel waard zijn! Je moet er je hele leven nog mee dus mogen ze daar best een beetje hun best op doen die tattoo gasten Knipoog Kort haar staat je trouwens echt leuk!! Succes met je normale leventje!! Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:51

Yellowfish schreef:
Hoewel.. ik waardeer ze nu meer. Vooral mijn allerbeste vriendinnetje die er dagelijks voor mij is.. heerlijk om weer gewoon te kletsen over alles, spullen te kopen voor onze poonies en te fantaseren over ons leven later ( Vork op onze manege in Duitsland ).. Lachen want, er is nu weer een later.. Lachen

Liefs,
Yellowfish

Lovers

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:33

Hey Yellowfish!

Heb je je tattoo inmiddels al? Lachen
Gaat alles nog steeds goed?

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:13

Ik ben inmiddels alweer ruim een halfjaar genezen verklaard, dus ik vond het wel tijd worden voor een laatste bericht. Het wordt tijd om het af te sluiten.

Eind 2006 kreeg ik te horen dat ik Acute Lymfatische Leukemie had, en per direct begonnen mijn chemokuren. Ik ben lang behandeld geweest, tot eind 2007 om precies te zijn, met chemokuren, bestralingen en een transplantatie. Dat alles was nodig omdat ik qua Leukemie in groep 3 zat, wat de agressiefste vorm betreft.

Het is zwaar geweest, heel zwaar. Vooral de periode in het WKZ, waar ik mijn transplantatie heb gekregen. Weken heb ik 'opgesloten' gezeten in een kleine kamer, waar ik me totaal niet op mijn gemak voelde. Iedereen die mijn kamer binnenkwam heeft het moeten ontgelden. Van de verpleegsters tot de leraar, mensen wisten niet hoe snel ze weer weg moesten gaan. Ik wilde met rust gelaten worden, en vond mezelf maar wat zielig. Redelijk terecht ook, want ik was er behoorlijk beroerd aan toe op dat moment. Stukje bij beetje ging het echter beter, en na 5 weken en 1 dag mocht ik na veel discussie dan eindelijk het ziekenhuis verlaten. Die zelfde dag werden we nog gebeld dat ze 'de uitslag' al hadden.. de transplantatie bleek voor 100% geslaagd te zijn, en ik was helemaal beter.

Toen begon het proces eigenlijk pas echt. Al die tijd, van begin tot dat moment, heb ik niet heel bewust meegemaakt. Ik heb op stand overleven gegaan, en stukje bij beetje begin ik daar nu weer vanaf te komen. Ik heb het daar zwaar mee, zwaarder dan mensen om me heen denken en verwachten. Alleen mensen die heel dicht bij mij staan, mijn beste vriendinnetje, mijn ouders, mijn zusjes en mijn beste vriend, hebben het in de gaten. Voor de rest van de wereld ben ik weer beter, en is er dus niets meer aan de hand. Natuurlijk realiseren ook zij zich dat ik een hoop heb meegemaakt, maar kom op, ' je bent toch alweer een half jaar beter?'. Regelmatig stort ik nog in, en is er niets met me te beginnen. De angst, die me op zo'n moment grijpt, is onbeschrijflijk. Wat als het terugkomt? Wat dan? er is altijd gezegd dat het dan heel moeilijk wordt om opnieuw te behandelen, omdat ik al de zwaarst mogelijke behandeling achter de rug heb. Ik krijg psychologische begeleiding, gelukkig, en dat is ook hard nodig.

Ik ben niet meer wie ik was, al zou ik dat nog zo graag willen. Ik wil weer verder kunnen met mijn leven, maar het valt me zwaar. Zwaarder dan ook ikzelf had verwacht. 's Avonds in bed lig ik te piekeren, kom ik niet in slaap. 's Morgens kom ik mijn bed moeilijk uit, maar ik moet, want ik moet werken. Het is een periode heel goed gegaan, maar nu ik stukje bij beetje meer en meer begin te realiseren wat er nou eigenlijk is gebeurd, val ik terug. Ik werkte 20 uur per week en leerde daarnaast voor mijn laatste 3 examens. Ik ben nu teruggegaan naar maximaal 16 uur per week, en heb al enkele keren moet afbellen omdat het echt niet ging. Ik wordt ziek van mezelf, ziek van de spanning, ziek van de vermoeidheid. Ik wil weer zijn wie ik was.. maar nooit zal ik meer zo worden.

Afgelopen weekend ben ik weer eens de stad in geweest met mijn stapvriendinnetje. Het was gezellig, fijn, we hebben het lekker rustig aan gedaan. Waar ik vroeger kon genieten van aandacht die ik kreeg, denk ik nu bij ieder die naar me kijkt 'moet je hem zien denken 'wat ziet die er uit'. Ik voel me niet meer op mijn gemak, niet met hoe ik er nu uitzie. Ik ben tevreden, voorzover je dat kunt zijn. Mijn haar groeit weer, en alles is beter dan geen haar op je hoofd, maar het is nog niet de lange, weelderige bos die ik had. Ik ben weer aan het afvallen, er is nu ruim 7 kilo af, nog 7 te gaan en ik zit op mijn oude gewicht. Maar al kom ik ooit weer op mijn oude gewicht, ik zal nooit weer worden wie ik was. De littekens, aan de buitenkant maar ook aan de binnenkant, zullen blijven, en daar zal ik mee moeten leren leven. Op dit moment kan ik dat nog niet goed, al probeer ik wel ieder moment te genieten. Het had ook anders kunnen lopen, en dan had ik hier niet meer gezeten.

Al met al, het is nogsteeds moeilijk. Eigenlijk moeilijker voor mij dan het gedurende mijn ziekteperiode is geweest, maar stukje bij beetje zal ook dat zijn weg gaan vinden, en zoals ik al eens eerder heb verteld, iedereen draagt zijn/haar rugzakje met ervaringen mee. Mijn rugzakje weegt misschien wat zwaarder dan die van anderen, maar met de tijd zal het makkelijker worden om die mee te dragen.

De steun die ik heb gehad tijdens mijn ziekte, heeft me er doorheen geholpen. Ik ben altijd positief gebleven, mede daardoor. De steun van mijn familie, van mijn vrienden, maar ook van jullie bokkers, is onbeschrijflijk. Ik heb jullie daar al meerdere keren voor bedankt, maar ik zou willen dat ik meer kon doen om te laten zien hoe belangrijk dat voor me is geweest.

Het is overigens niet zo dat ik ongelukkig ben, integendeel. Wat ik begrijp van mensen die ik heb leren kennen in het ziekenhuis, is het 'heel normaal' dat ik nu door een periode als deze heen ga, en heen moet. Het hoort erbij, en ach. Ik kan tenminste weer veel dingen doen die ik wil, waar ik zin in heb. Sommige dingen ook niet, en natuurlijk is dat moeilijk, maar er valt mee te leven.

Uiteindelijk, uiteindelijk zal ook ik weer tevreden worden met mezelf. Tot die tijd, gaan we gewoon door.. eigenlijk mag ik niet klagen, tenslotte; ik ben er nog, en dat is het belangrijkste.

Iedereen, bedankt Lachen

Veel liefs,
Yellowfish

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:18

Meid ben je mal, meer doen...tsss... Je hebt het belangrijkste gedaan! Beter worden! Meer had je niet voor de mensen hier kunnen doen. Je bent een doorzetter en daar heb ik heel veel bewondering voor. Dat je nog niet de oude Yellowfish bent en dat ook niet meer gaat worden, is logisch...je hebt zoveel meegemaakt! Maar elke dag train je weer om je rugzakje makkelijker te kunnen dragen en eens ben je weer zo sterk dat je hem nauwelijks nog voelt hangen, daar ben ik van overtuigd! Ja

Neem je tijd om je weer (een nieuwe) Yellowfish te voelen! Knipoog

Een hele dikke Ach gut voor jou! En ook voor de vriendin die t momenteel ook ff voor haar kiezen krijgt! Knipoog

Heel veel succes en geluk!!!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 15-04-08 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:19

wat een prachtige afsluiting en wat een eerlijk verhaal.
er rest mij niets anders dan je heel veel sterkte en succes te wensen.