Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:08

Kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik heb een elektronisch apparaat op markplaats gezet en deze is nu 'verkocht' .
Alleen de koper heeft kopersbescherming gedaan, daardoor ontvang ik dus niet gelijk geld.

Maar deze koper is pas 5 dagen actief op marktplaats.

Komt dit goed of ?? Het gaat om 150 euro namelijk :o

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:52

Ik zou filmen daar het product werkt en dan al filmen inpakken. Als er dan een klacht wordt neergelegd heb jij je bewijs.

Goed inpakken met bubbeltjesplastic etc ook.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:05

Ik ben ook geen fan van kopersbescherming, ook al heb ik er geen slechte ervaringen mee. Vind het vervelend dat je die optie ook niet meer uit kunt schakelen.
Ik zou doen wat upendo zegt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:22

5 dagen actief heeft niet persé wat te zeggen - ik ben al genaaid door mensen die 15 jaar actief waren.

Als je het niet vertrouwt: kun je de verkoop ongedaan maken ?
Ik vind de kopers bescherming juist bij electronic of oude apparaten super link voor de verkoper.

En anders zoals hier boven al beschreven : filmpje maken.
Foto's maken van iedere stap inpakken en inleveren.

Ik stuur de inpakfoto s ook altijd in de mp chat - op koper nu wil of niet.
Dit na aanleiding van een oplichting van jaren geleden.
En ik doe dit bij alle items - of nu 5 of 500 euri.
Mijn ervaring is (jammer maar waar) dat de meeste oplichtingen juist bij kleine bedragen zijn .
Dys fotos in de chat
Want dan heb je direct bewijs als er iets is en moet niet achteraf nog extra weer zoeken enz...

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:04

Bedankt voor jullie advies / tips.
Heb alles gefilmd dat het werkt en dat het goed verpakt is

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:02

Hè gatver. Ik denk (ik weet het eigenlijk we zeker) opgelicht via de market place van Facebook. Dag 110,- die voor een kinderstoel bedoeld was. Zo verschrikkelijk balen. Nog een paar dagen wacht en dan maar aangifte doen. Al zal het waarschijnlijk toch niet veel uitmaken. Ben bang dat ik dat geld niet weer zie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:39

Ohh, dat is echt zo ergerlijk. :( En het is ook geen paar tientjes ofzo. :n

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:14

En toch is die kopersbescherming als koper ook 100x niks... had het hitster spel bij iemand gekocht begin januari, zij heeft deze in een dun doorzichtige van haren plastic zakje gedaan. Alle hoekjes open en beschadigd. Oplossing van marktplaats stuur maar terug op eigen kosten maar moet wel naar huisadres. Dus zou extra duur uit zijn en kreeg alleen de aankoopprijs retour zeiden hun dus 2x verzendkosten kwijt.

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:33

Iemand misschien ervaring met een koper die een product koopt (incl kopersbescherming) en dan het pakket na 3-4 dagen nog niet heeft opgehaald bij het dhl punt?

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:38

Heb je al een berichtje gedaan? En tot hoelaat is het punt open? Als die om 17 uur al sluit is de kans groot dat diegene het dan niet red met werk om op te halen. Ik kan mijn pakketten ook alleen in het weekend ophalen. Maar je krijgt automatisch na 7 dagen het geld trouwens

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:48

Kirrietje schreef:
Heb je al een berichtje gedaan? En tot hoelaat is het punt open? Als die om 17 uur al sluit is de kans groot dat diegene het dan niet red met werk om op te halen. Ik kan mijn pakketten ook alleen in het weekend ophalen. Maar je krijgt automatisch na 7 dagen het geld trouwens

Het dhl punt is open van 7 tot 18 uur volgens mijn app.
De communicatie verloopt heel stroef na de verkoop

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:48

Heeft iemand ervaring met het volgende?
Ik heb via marktplaats een product gekocht maar de verkoper heeft deze nooit opgestuurd.
Echter wist ik niet dat de kopersbescherming maar 7 dagen beschikbaar was, dacht juist ik geef de verkoper tijd om het te versturen.
Echter kan ik nu dus fluiten naar m’n geld.. iemand tips wat ik nog kan doen?
Heb het betaal platform al gecontact en zij hebben een aantekening bij de verkoper gemaakt.
De advertentie blijft op gereserveerd staan dus ik kan geen recensie achter laten. Zo staat 70% van de advertenties op gereserveerd dus wellicht doet ze dit vaker?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:05

xTammyy schreef:
Ik heb via marktplaats een product gekocht maar de verkoper heeft deze nooit opgestuurd.
Echter wist ik niet dat de kopersbescherming maar 7 dagen beschikbaar was, dacht juist ik geef de verkoper tijd om het te versturen.
Heb het betaal platform al gecontact en zij hebben een aantekening bij de verkoper gemaakt.
De advertentie blijft op gereserveerd staan dus ik kan geen recensie achter laten. Zo staat 70% van de advertenties op gereserveerd dus wellicht doet ze dit vaker?

Politie ivm oplichting? Zou dat ook berichten aan betreffende verkoper dat je alles doorgespeeld hebt (alleen geen idee of dat verstandig is) en je de aangifte in trekt als je het volledige bedrag ontvangt (wat ik dan persoonlijk weer niet zou doen :+ )

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:26

Supervervelend is dat! Ik kwam daar een tijdje geleden ook achter.
Dacht dat die tijd pas inging na het verzenden en/of ontvangen, zoals bij Vinted... maar nee hoor... Je moet het zelf in de gaten houden :( Ik was net op tijd... Wel rot zeg! Op deze manier heb je niets aan kopersbescherming...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:39

Precies.. gelukkig gaat het om een klein bedrag, maar laten we zeggen dat mijn rechtvaardigheidsgevoel nogal groot is dus ik irriteer me mateloos :=
Vooral omdat diegene heeft gereageerd en nu mijn berichten gewoon niet meer opent.
Aangifte kan ik doen maar daar verwacht ik eigenlijk niks van?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:43

Oooh ik snap het helemaal. Ik heb dit laatst dus ook gehad en vervolgens kreeg IK de 1* review?!
Was helemaal over de zeik :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:51

Dat zie ik hier ook wel gebeuren _O-
Moet denk ik m’n verlies maar nemen.
Heb de klacht bij marktplaats, het betaal platform en de aangifte bij de politie gedaan maar om eerlijk te zijn verwacht ik er niks van.
Heb nogmaals een bericht gestuurd maar gezien de berichtjes alweer 2 dagen niet geopend zijn heb ik daar ook geen hoop op.
Mocht iemand hier alsnog een tip hebben hoor ik het graag!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:25

Freekfuchs schreef:
Iemand misschien ervaring met een koper die een product koopt (incl kopersbescherming) en dan het pakket na 3-4 dagen nog niet heeft opgehaald bij het dhl punt?

Ja, ik een keer. Ook naar een DHL-punt. Had de Track & Trace gedeeld in de chat en ze bedankte mij. Echter, werd het maar niet opgehaald. Na 5 dagen gemeld dat het pakketje nog 2 dagen op het ophaalpunt ligt. Ze had het niet door.. Je zou denken dat ze zich afvragen waar het pakketje blijft. :=

Ik zou het gewoon even melden. Mocht het pakketje retour komen, dan de aanschaf terugbetalen excl. verzendkosten. Als ze gaat zeuren, kan Marktplaats jullie chat lezen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 17:55

xTammyy schreef:

Heb hetzelfde, je kunt niks. Ja de verkoper melden bij Marktplaats en aangifte doen bij de politie. Maar ik betwijfel of dat wat helpt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:10

Als iedereen die zo opgelicht wordt de politie niet in licht gebeurd er sowieso niets natuurlijk en blijven ze er zeker te weten mee weg komen. Vind het dus lastig om te denken ze doen er vast niets mee dus ik meld maar niet

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:44

xTammyy schreef:
Dat zie ik hier ook wel gebeuren _O-
Moet denk ik m’n verlies maar nemen.
Heb de klacht bij marktplaats, het betaal platform en de aangifte bij de politie gedaan maar om eerlijk te zijn verwacht ik er niks van.
Heb nogmaals een bericht gestuurd maar gezien de berichtjes alweer 2 dagen niet geopend zijn heb ik daar ook geen hoop op.
Mocht iemand hier alsnog een tip hebben hoor ik het graag!

Op alle advertenties van verkoper reageren...
Als je aangifte gedaan hebt, dan de nummer ook ff vermelden... wie weet, misschien haalt het wat uit

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 21:07

Ik had de verkoper een berichtje gestuurd dat ik het erg jammer vind dat ze niet meer reageert en ik aangifte heb gedaan.
Krijg ik binnen een minuut opeens reactie:
‘Ik was het vergeten’ ‘ik heb m’n meldingen niet aan staan’ (oh ja dus je keek toevallig toen ik dat stuurde? _O- ) en dat ik het allemaal erger maak dan het is.
Eindstand heb ik nu een track en trace, ze heeft voor nu toegezegd dat ze het morgen opstuurt, ik ben benieuwd.
Ik weet nu ook de achternaam en daarmee was het erg makkelijk om te achterhalen wie het is, dus mocht er alsnog niks binnenkomen kan ik dat ook doorgeven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:14

xTammyy schreef:
Ik had de verkoper een berichtje gestuurd dat ik het erg jammer vind dat ze niet meer reageert en ik aangifte heb gedaan.
Krijg ik binnen een minuut opeens reactie:
‘Ik was het vergeten’ ‘ik heb m’n meldingen niet aan staan’ (oh ja dus je keek toevallig toen ik dat stuurde? _O- ) en dat ik het allemaal erger maak dan het is.
Eindstand heb ik nu een track en trace, ze heeft voor nu toegezegd dat ze het morgen opstuurt, ik ben benieuwd.
Ik weet nu ook de achternaam en daarmee was het erg makkelijk om te achterhalen wie het is, dus mocht er alsnog niks binnenkomen kan ik dat ook doorgeven.

Dat is positief, wie weet!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:35

Ja dat is wel heel toevallig hè.

Wat een rot systeem zo bij marktplaats.

Hier wat verkocht voor zo’n €35.
Koper had kopersbecherming aangevinkt.
Product heeft ze al 5 dagen in huis (de volgende dag al). Ze zei dat alles oke was. Maar het geld vrijgeven ho maar >;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:40

Saul schreef:
Ja dat is wel heel toevallig hè.

Wat een rot systeem zo bij marktplaats.

Hier wat verkocht voor zo’n €35.
Koper had kopersbecherming aangevinkt.
Product heeft ze al 5 dagen in huis (de volgende dag al). Ze zei dat alles oke was. Maar het geld vrijgeven ho maar >;)

Nou dat!

Ik verkoop niet met kopersbescherming, als ze dat willen kopen ze het maar via vinted van me.
Absurd dat het pas na 7 dagen is.