[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:26

Even kindvrijheid vieren...

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een keus die mét kinderen absoluut ondenkbaar geweest zou zijn.

Ik wil een half jaar reizend gaan wonen, (en als dat echt goed bevalt wellicht langer)
Plannen zijn een eind, verzekeringen staan klaar, mensen weten dat mijn huidige woning binnenkort de verhuur in gaat voor een half jaar, en woensdag is de aankoopkeuring voor de camper die ik op het oog heb...

Eerst een maand uitproberen zónder dat ik mijn eigen stek verhuur, kijken of ik het überhaupt vol hou.
En als ik het na een maand nog leuk vind, gaat mijn eigen plek dus een halfjaar de verhuur in.

Dit soort plannen zijn toch echt vele vele malen minder haalbaar mét kruisgespuis... :')

(En ja, ik ben redelijk avontuurlijk ingesteld :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:44

Bij mij op t werk vinden ze m'n schoenen fantastisch :D.

Afbeelding
Dit is m'n favo paar <3.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:49

Niobe schreef:
Ik ben wel heel erg verliefd op deze

[ [url=m/8JZMhj.png]Afbeelding[/url] ]

Die zijn ook heel erg mooi <3 .
Gewoon bestellen Niobe, tenzij je brood voor dat geld moet kopen of dan anderszins failliet gaat.
Kunnen prima onder een zwarte of blauwe spijkerbroek, pantalon of rok/jurk. Juist als je zegt dat je meestal hele gedekte kleding draagt trek je daarmee extra de ogen naar deze mooie schoenen.

Nog een voordeel van geen kinderen: je kan ongegeneerd extravagante schoenen aandoen, want je hoeft niet ineens onverwachts achter zo'n ontsnappende koter aan *\o/* . En je hoeft je geen zorgen te maken dat Vlinder overmorgen uit haar net nieuwe schoentjes is gegroeid en dus nieuwe moet.

Spannende plannen Femke! Dat zou idd met kinderen een (onmogelijke?) uitdaging worden :j.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 03-06-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:49

Jeeej, wat gaaf! Ben ook wel benieuwd naar de rest eigenlijk, zal even Googlen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:52

Nu wil ik ook Irregular Choice schoenen. _O- Die Belle en het Beest zijn echt fantastisch! <3

Jammer genoeg heb ik net stijgbeugels gekocht en wil ik over een paar weken een zadel kopen (+ ik ga verhuizen), dus ik moet het even rustig aan doen qua uitgaven. :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:55

Oh die schoenen zijn echt te leuk! Ik hou van hakken, heb er zelf 0. Kan er niet op lopen en mijn voeten vinden ze niet zo leuk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:57

Tof als je zulke schoenen kunt rocken!
Ik ben er echt te basic bitch voor :P Vind ze wel heel tof om te zien.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:00

Mars schreef:
Tof als je zulke schoenen kunt rocken!
Ik ben er echt te basic bitch voor :P Vind ze wel heel tof om te zien.
Ik kleed me vaak juist vrij simpel, zodat ik ongegeneerd knalrode of groene slangenprint hakken kan dragen. _O- Ik heb ook een knalroze blazer voor gelegenheden waarin ik m'n zwarte hakken aan heb, maar nog steeds wat kleur wil toevoegen aan mijn outfit. :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:10

Ik woon vlakbij Succubus, ik heb het idee dat die pin-up stijl hier wel meer leeft...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:25

Echt niks voor mij.
Maar vind ze gaaf om te zien en zou het zeker ook mooi kunnen vinden als dat bij de persoon past :j

Dat vind ik met veel kleding zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:30

Oh, wat een geweldige schoenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:40

Ah, heerlijke schoenen zie ik voorbij komen <3 Die veterlaarsjes zijn instand verliefdheid!

Nog een voordeel aan geen kinderen: je hoeft je niet schuldig te voelen als je later thuis bent van werk en spontaan beslist om uit eten te gaan ipv zelf te koken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:57

Ok mijn goede geluk van geen kinderen onderweg is op.
De boot naar Schiermonnikoog zit helemaal vol.. :(

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:05

Urbanus schreef:
LWDaisy schreef:
Als men hoort dat je zelf geen kinderen hebt, gaat men er van uit dat je geen fluit van opvoeden weet.
Nou, ik heb idd nog nooit een kind opgevoed - maar het zijn zin geven als het loopt te krijsen of over de vloer rolt, lijkt mij de verkeerde les. Daar hoef ik zelf geen kinderen voor te hebben om dat te beseffen :j

En hier zijn we het dus fundamenteel oneens over. Wat prima is, we gaan het niet eens worden ook dus boeien.

Dat we het niet eens zijn, is idd gewoon prima :j
Maar zou je het me willen uitleggen? Als je daar geen zin in hebt/tijd voor hebt, is dat ook oké hoor!

Ik zie nu voor me hoe zo'n schreeuwend kind wél zijn zin krijgt, en dan denk ik "huh? Waarom zou je dat doen? Zo leer je het kind dat dat gedrag wérkt, toch?"

Ik spreek vanuit mijn ervaring - hoe ik als kind de rollen-over-de-vloer-actie een keer geprobeerd heb in de supermarkt omdat ik iets niet kreeg, en dat mijn vader gewoon rustig doorliep. Ik heb zo'n frats nooit meer uitgehaald.

Anderzijds - dat zou bij mijn vriend niet gewerkt hebben. Die moest je met spanbanden in het karretje vastbinden, dat rotjong maaide de potten mayo ed elke keer van de planken. Die werd hetzelfde opgevoed als zijn broer - zijn broer deed nooit zulke dingen, terwijl mijn vriend echt zo'n pestjong was, waarbij niks hielp. Belonen, straffen, negeren, ...

Bedoel je zoiets?
Ik snap wel dat 1 dezelfde opvoeding niet voor alle kinderen ter wereld werkt. En dat er kinderen zijn die écht over the top gaan, keer op keer, en dat niks daarbij lijkt te werken. Zowel in mijn vriend als in mijn opvoeding mocht de opvoedende tik nog - ik bedoel een tik, geen blauw oog. Die werkte ook niet bij hem. Bij mij wel. Onze broers hebben ze nooit gehad, die tweede-geborenen zijn blijkbaar makkelijker, die leren misschien van de oudste wat niet werkt :')

Maar ik geloof wel dat veel dingen terug te leiden zijn naar de opvoeding. Of gebrek in opvoeding. Niet altijd hoor - mijn schoonmoeder was nota bene onthaalmoeder, die kende wel één en ander van kinderen opvoeden! Maar haar oudste was echt een vreselijk kind, en een vreselijke tiener :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:08

Het aloude nature vs nurture waar niemand een sluitend antwoord op heeft en waarbij je, zo blijkt uit jouw anekdotes, als buitenstaander ook niet meteen weet wat er achter de reactie, of gebrek aan reactie, van de ouders zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:09

Mkango schreef:
Nu wil ik ook Irregular Choice schoenen. _O- Die Belle en het Beest zijn echt fantastisch! <3

Jammer genoeg heb ik net stijgbeugels gekocht en wil ik over een paar weken een zadel kopen (+ ik ga verhuizen), dus ik moet het even rustig aan doen qua uitgaven. :+

Ja, echt zo blij dat ik ze te pakken heb kunnen krijgen. Rete duur, maar zo mooi <3.

Ik wil ook graag nog de Coral Trixy en de zwarte Eternal Friend, maar die zijn bijna niet te krijgen en wanneer wel, erg duur.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:40

Mkango schreef:
Het aloude nature vs nurture waar niemand een sluitend antwoord op heeft en waarbij je, zo blijkt uit jouw anekdotes, als buitenstaander ook niet meteen weet wat er achter de reactie, of gebrek aan reactie, van de ouders zit.

Ja dat, thanks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:40

Mijn vriend vind ze allemaal lelijk.. en ik ben bang dat het weer zo'n "wilde ik hebben, trek ze nooit aan" paar gaat worden _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:42

Maar ze zijn gewoon ook mooi om neer te zetten!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:43

Urbanus schreef:
Maar ze zijn gewoon ook mooi om neer te zetten!

Dat vind ik echt zonde :o.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:44

Femke_Tweety schreef:
Ik wil een half jaar reizend gaan wonen, (en als dat echt goed bevalt wellicht langer)
Plannen zijn een eind, verzekeringen staan klaar, mensen weten dat mijn huidige woning binnenkort de verhuur in gaat voor een half jaar, en woensdag is de aankoopkeuring voor de camper die ik op het oog heb...

Eerst een maand uitproberen zónder dat ik mijn eigen stek verhuur, kijken of ik het überhaupt vol hou.
En als ik het na een maand nog leuk vind, gaat mijn eigen plek dus een halfjaar de verhuur in.

Wauw instant jaloers haha. Wij denken hier ook regelmatig over na maar echt concrete stappen hebben we nog niet gezet, wel heel benieuwd naar je ervaringen! Oa je huis verhuren, heb eens gekeken bij de hypotheek maar zo makkelijk lijkt het nog niet te zijn qua goedkeuring, of viel dat mee.
En idd met kinderen zou het nog vele malen moeilijker zijn te realiseren, zowel financieel als ruimte, bezigheden en leerplicht eisen. Heerlijk zo!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:11

Nu wil ook al die schoenen hebben, ze hebben zelfs wat grotere maten wow!!! <3 :D ongelooflijk :P heb paar outfits waar het niet verkeerd bij zou staan *D

Meestal als ik €150 aan paar schoenen moet slijten is het helaas zoiets :+

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:22

Wat een geweldige schoenen! <3
Ik kan zelf totaaal niet op hakken lopen, en draag ook eigenlijk alleen maar sneakers en wandelschoenen maar ik vind ze wel heel mooi.

Edit: ik kijk nu op de site, griebels wat een briljante dingen hebben ze daar, love it! <3

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:50

Omg wat een vreselijke schoenen