[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:32

Ik heb een tijd lang als overledene verzorger gewerkt. Heb toen ook een topic bijgehouden omdat er zooooo veel vragen kwamen.
In de tijd dat ik daar werkte hadden wij helaas niet meer de aanbesteding van de politie, dat vond iedereen verschrikkelijk want dat waren toch wel de leukste opdrachten. Heel erg luguber natuurlijk maar de meeste mensen die met de dood werken vinden dit soort dingen juist geweldig. Vakidioten zullen we maar zeggen :')

Niobe

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:35

Ik zou het best oké vinden als ik op zo’n interessante manier zou overlijden dat een overledene verzorger of iemand anders zou zeggen: “Nou jongens ik heb nú zo’n toffe zaak!” :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:44

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:45

Niobe schreef:
Ik zou het best oké vinden als ik op zo’n interessante manier zou overlijden dat een overledene verzorger of iemand anders zou zeggen: “Nou jongens ik heb nú zo’n toffe zaak!” :+

Haha ik stiekem ook.
Of dat bijvoorbeeld studenten dan nog iets van mijn lijkje kunnrn leren ofzo.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:16

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:31

https://www.facebook.com/groups/3756854 ... ?ref=share

Ik was aan het lezen over die paarden en kwam deze groep nog tegen. Let op dat daar veel nare fotos in staan over die zaak met de paarden!

Ook dat er 12 magere paarden zijn afgeschoten (door de eigenaar), nadat er controle was geweest? Maar dat stond tussen de reacties.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:26

Noisy schreef:
Zijn jullie bekend met stoeterij Viegaard van John Byrialsens?

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen..
Ze zijn nu begonnen met opgravingen om te kijken of ze kadavers konden vinden.

Het is een artikel met foto's en daarop zou je iets of wat kunnen herkennen wat een paardenkadaver is...

https://eurodressage.com/2023/08/23/danish-police-and-food-authority-raid-john-byrialsens-viegaard-stud-cadavers-dug

Er is ook een Facebook pagina.
Stop Vanrøgt Af Dyr Bag Hegn

Staan echt schrijnende foto's op. :(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:13

Hoe kan dit......hoe dan!
Is er dan niemand die ingegrepen heeft?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:37

Volgens mij is dat het hele commentaar van die facebook groep. Dat er zo vaak meldingen gemaakt zijn en niemand wat deed.

In juni was er politie ofzo op bezoek. En in plaats van dat de eigenaar iets verbeterde, heeft hij 12 magere paarden afgeschoten en begraven op het terrein. Dat maakte ik op uit de reacties.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:55

Het is wellicht niet luguber, maar ik las net dit op NOS

Alabama wil als eerste staat doodstraf door stikstof voltrekken - https://nos.nl/l/2488063

Doodstraf door stikstof? Ik blijf het opvallend vinden hoe moeilijk het kan zijn om mensen 'humaan' te doen. Zeker in een land met een overschot aan wapens.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:51

Dat is niet moeilijk maar het middel dat de voorkeur had voor dodelijke injectie (pentobarbital/nembutal uit mijn hoofd) is moeilijk aan te komen. Diverse farmaceuten hebben aangegeven het niet meer te willen leveren voor dat doel. Dus er wordt her en der gezocht naar alternatieven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:51

Ik snap dat echt niet. Zoveel moeite om de doodstraf maar niet te hoeven afschaffen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:58

Er zijn genoeg Amerikanen :x
Hebben mensen hier de film “The life of David Gale” gezien? Ik vond die erg intrigerend.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:51

Je zou denken dat 'gewoon' de long drop de meest makkelijke/zekere manier is.
Of CO2 (ook lekker makkelijk te krijgen) vergassen, maar dat is blijkbaar voor dieren prima ethisch acceptabel en bij mensen niet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:46

Ik vind het wel luguber hoor. Sowieso de doodstraf.
Lees op internet dat hij een huurmoordenaar was. Even kijken of de opdracht gever ook de doodstraf heeft gehad.

edit: die pleegt dus zelfmoord voor er een proces is.
edit2: Er was blijkbaar nog een dader en die is in 2010 al geëxecuteerd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:06

Alabama heeft trouwens vorig jaar geblunderd met de executie van Joe Nathan James jr.
https://www.cbsnews.com/news/joe-nathan ... p-asserts/
Spoiler:
Ze zijn 3 uur bezig geweest om hem om te brengen dmv dodelijke injectie. Pas 3 uur na de start van de executie is hij dood verklaard, autopsie werd in eerste instantie geweigerd maar mocht na dagen toch plaatsvinden.
Zijn armen, vingers en knokkels zaten onder de wonden die erop wijzen dat er verwoed gezocht is naar een geschikte ader om aan te prikken.

Ook vond men twee snijwonden in beide armen wat duid dat een zgnd 'cut down' heeft plaatsgevonden. Letterlijk een snede maken om zo onder de huid naar een ader te zoeken. Samengevat is deze man dus 3 uur lang gemarteld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:08

Mars schreef:
Alabama heeft trouwens vorig jaar geblunderd met de executie van Joe Nathan James jr.
https://www.cbsnews.com/news/joe-nathan ... p-asserts/
Spoiler:
Ze zijn 3 uur bezig geweest om hem om te brengen dmv dodelijke injectie. Pas 3 uur na de start van de executie is hij dood verklaard, autopsie werd in eerste instantie geweigerd maar mocht na dagen toch plaatsvinden.
Zijn armen, vingers en knokkels zaten onder de wonden die erop wijzen dat er verwoed gezocht is naar een geschikte ader om aan te prikken.

Ook vond men twee snijwonden in beide armen wat duid dat een zgnd 'cut down' heeft plaatsgevonden. Letterlijk een snede maken om zo onder de huid naar een ader te zoeken. Samengevat is deze man dus 3 uur lang gemarteld.

Waarom kan dat niet makkelijker dan?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:15

Of het waar is weet ik niet, maar heb wel eens gelezen dat ook niemand dit werk wil doen. De mensen die prikken zijn redelijk onervaren.

Want nergens geen goede ader vinden is wel vrij uniek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:44

Suzanne F. schreef:
Waarom kan dat niet makkelijker dan?

Dit is natuurlijk geen ‘normale’ gang v zaken geweest. Geen idee waarom deze man zo is toegetakeld en waarom ze blijkbaar geen ader konden vinden/infuuslijn kondern aanleggen. Zoveel verteld het verhaal niet.
Maar dat dit helemaal fout is gegaan is wel duidelijk.
Normaal prikken ze een infuus, testen het met zoutoplossing en dan gaat er een combi van dodelijke middelen doorheen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:02

In die zin is dat stikstof dan nog niet zo wreed.
Dan ben je in een paar ademteugen buiten westen.

Sowieso kan het toch veel humaner, onder narcose met een masker, en geeft dat dan een overdosis. of denk ik nu te simpel?
Of vanuit narcose de fatale spuiten.

Dan krijgt iemand het niet meer mee.

Maar ik heb het idee dat er daar ook nog wel wat sadisten zijn die zo nog even als laatste iemand willen pijningen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:09

Dat, of iemand een kogel door het hoofd schieten. Waarom zo’n lijdensweg? Voor dieren hebben we allerlei manieren om ze te slachten maar met mensen moet het ingewikkeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:42

Dat werd tot voor kort nog gedaan ‘firing squad’.
Maar het is in de meeste staten afgeschaft, ook vanwege de impact die het doodschieten van iemand heeft op de agenten die het moeten uitvoeren.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:58

Maar dat kun je toch automatiseren? Dus dat je alleen op een knop drukt en dan gaan er 10 geweren af ofzo. Dan hoef je ook niet te kijken of er überhaupt bij te zijn.

Of je nu op een knop drukt of een ader moet zoeken, ergens moet iemand toch een handeling uitvoeren of in gang zetten die dodelijk is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:22

Dat zou vast kunnen.
Ik heb gelezen dat elk lid van het firing squad een random wapen in de hand krijgt en niet elk wapen geladen is met echte munitie. Zodat niemand van de schutters weet of ze de veroordeelde gedood of uberhaupt geraakt hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:08

Degene die de infusen aanleggen zijn geen medisch geschoold personeel.
Omdat ze dan tegen de Hippocrates Eed ingaan.

Amerika is heel raar in zijn beleid omtrent de doodstraf.