996981 schreef:Ik zou zeggen; lees even.
Gedaan
(geen idee wat jouw idee over dit stuk is trouwens, je plaatst het wel, maar inhoudelijk zeg je er niet echt superveel over... maar goed, maakt niet uit)
Citaat:
Op de ic zien wij bijna uitsluitend ongevaccineerde mensen tussen de 50 en 75 jaar.
Nou, hij kan het weten .. Hoewel, ik schrik een klein beetje van 50 (ik dacht dat het vanaf 65 en hoger was.. ) maar, dat ongevaccineerden met lagere leeftijd op de IC kwamen, had ik wel al gelezen.
En is volgens mij in dit topic ook door een aantal mensen aangegeven dat het heel poedersuiker is dat we van alles niet meer kunnen, door ongevaccineerden.. maar ja, je mag niet een schuldige aanwijzen..
Citaat:
Dat we nu alle mensen die weinig risico lopen, hetzij omdat ze gevaccineerd zijn, hetzij omdat ze jong zijn, hetzij omdat ze Covid hebben doorgemaakt, nu deze harde lockdown opleggen, dat vind ik nogal wat.
eens
Citaat:
Vorige week tijdens mijn dienst op de non-covid-ic heb ik hemel en aarde bewogen om een patiënt toch een hele zware oncologische ingreep te kunnen laten ondergaan. Dat is niet gelukt.
Schokkend... maar er ligt heel veel stil.. ik begrijp dat ook niet (maar goed, ik hoef daar gelukkig niks over te zeggen, en ik mankeer op dit moment gelukkig niks.. )
(en dan zachtjes.. behalve als deze patient kanker heeft door roken.. dan is het gelijk aan een ongevaccineerde covid patient, want eigen schuld, las ik ook hier en daar)
Citaat:
We weten inmiddels: dertig tot veertig procent van de covid-patiënten die naar de ic gaat, gaat dood. Ondertussen weigeren we nu allemaal mensen bij wie de overlevingsscore véél beter is
Dan zou je die inderdaad wellicht anders moeten 'behandelen'...
want dit is dan een soort omgekeerde triage.. mensen met weinig tot geen kans geven we voorrang.. dat kan ook niet juist zijn imo?