Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:55

Huertecilla schreef:
Groot verschil Bigone tussen mijn ´waarschijnlijk bestaat god niet´ en jouw ´god bestaat´.
Ik vind het prima dat jij wil wachten en al. Ik treedt jouw rechten niet.
Probleem is dat wat jíj wil anderen defacto verplicht/beperkt. Jij hun rechten wel treedt.

Ja, ik weet het jij hebt het recht niet besmet te worden. Dat kan je oplossen door jezelf te beschermen.

Nee, de hele samenleving wordt niet beperkt door de ´lapzwanzen´ want die willen juist dat iedereen gewoon kan doorleven. Jij ook.

De overbelaste ICs wat ooit dé reden was is inmiddels geschiedenis. De rest is erna vergroeid bijkomend, erbij gesleept, gedoe. Hier is vet meer dan 80% van boven de 12 volledig gevaccineerd; ópen de samenleving. Wie nog wil wachten die kan dat +:)+

De zorg in Nederland is nog steeds overbelast.
Er kunnen nog steeds geen uitgestelde operaties plaatsvinden, omdat er nog te veel corona-patienten in het ziekenhuis liggen, met name op de IC.
Omdat dit voor 90% ongevaccineerden zijn, is vaccineren nog steeds de beste uitweg om de druk op de zorg te verminderen.
Net zoals in Denemarken is gebeurd.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:26

Natuurlijk vrezen ze die, de zorg is nog steeds behoorlijk overbelast.. Ik snap de zorgen wel. Lijkt me nog steeds erg heftig om nu verpleegkundige te zijn en te weten dat er voorlopig geen einde komt aan de hoge werkdruk :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:37

Electra63 schreef:
Er kunnen nog steeds geen uitgestelde operaties plaatsvinden, omdat er nog te veel corona-patienten in het ziekenhuis liggen, met name op de IC.

En dat zal zo blíjven tot de zorg/ics meer capaciteit hebben; Covid19 blijft; een doodsoorzaak erbíj. Wachten/beperken tot het over gaat is een vrijheden beperkende illusie.

Al met al is voor míj dit drama één groot voorbeeld van economie voor alles. Van desinformatie en manipulatie van de publieke opinie.
Gewoon stuitend hoe tegenstrijdig en hypocriet de maatregelen zijn en zijn geweest. Dat wij hier in het dorp in quarantaine waren opdat internationaal toerisme uit méér besmette landen kon doorgaan is maar één voorbeeld en die waren er overal, ook in NL, zelfs het normaal weldenkende Zwitserland.
Ik geloof de onformatie niet meer en de Staat heeft mijn belang niet op de lijst = het heeft voor míj de drempel van burgelijke ongehoorzaamheid STERK verlaagd.

Voor wie zich daar beter bij voelt, veel +:)+ met nog langer wachten, ík ben weer volop ´los´; la vida es bella; vandáág, morgen is ??? :)*

Net een ´klassieke´ pothelm gekocht voor op de antieke motorfiets. Véél leuker, comfortabeler en dat de Staat mij een voor superbikes gehomologeerde helm verplicht is ónzin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:41

Popstra schreef:
Nu dit weer....
Men vreest een griepgolf

https://www.parool.nl/cs-babd1911

WOW :wow: wát een complete verrassing :roll:

Zoals ik vorige pagina schreef zie ik het al helemaal voor me. Volop niezende, kuchende, snottrende mensen.
Iedereen óf thuis tot testresultaat bekend is, óf de hele boel los: Als besmetten kunnen doorwerken tot de besmetting bevestigd is, kunnen ze ook gewoon blijven werken :)*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:43

Welja, dan moeten we gewoon langer bij elkaar uit de buurt blijven :j
Kunnen we in ieder geval niet van elkaar griep krijgen...

Ben benieuwd of ze de muziekindustrie enzo nog langer op slot laten..

heeft Denemarken geen griep trouwens?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:48

Zebrastreep schreef:
Wel interessant om te zien hoeveel mensen er in een gemeente nu gevaccineerd zijn. Het loopt echt behoorlijk uit! In de gemeente waar ik werk zijn er heel veel mensen gevaccineerd. Nu waren daar ook redelijk veel besmettingen.

En dat Urk onderaan staat verbaast mij dan weer niks. Maar Rotterdam / Amsterdam had ik toch wel meer verwacht.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn een linkje natuurlijk ( en omdat een bronvermelding hier erg gewaardeerd wordt :D )

https://nos.nl/artikel/2397145-dit-is-d ... w-gemeente

Ik snap dat wel, in Rotterdam/Amsterdam zitten ook grote groepen die vanwege geloofsredenen/taalkundige redenen geen prik nemen. Denk aan de grote groep migranten. Er is grote moeite om die groepen te bereiken met informatie.
(https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0515b77/)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:50

Denemarken zal vast ook griep krijgen, maar in een niet overbelaste zorg hoeft dat niet meteen problemen te geven.
Hier is zonder corona een heftig griep jaar al overbelaste zorg en uitgestelde zorg, dus ja...kan me wel voorstellen dat ze in de zorg niet zo blij worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:56

Die groepen die vanwege geloof, taalkundig of wantrouwen in overheid geen prik nemen, gaan niet prikken (heel misschien de taal-mensen)... dus die 'achterstand' halen 'we' niet in....
Dan blijft het denk zoals het is?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:59

Klopt en als die de zorg blijven overbelasten heb ik daar ook een enorme moeite mee, dat geef ik eerlijk toe.
Veel echt zieken mensen zouden willen dat ze met 2 prikjes zover geholpen zouden zijn dat hun kwaal enorm af zou zwakken....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:10

Cer schreef:
Die groepen die vanwege geloof, taalkundig of wantrouwen in overheid geen prik nemen, gaan niet prikken (heel misschien de taal-mensen)... dus die 'achterstand' halen 'we' niet in....
Dan blijft het denk zoals het is?

Ja, denk ook dat grote migrantengroepen sowieso al weinig vertrouwen hebben in overheden vanwege hun eigen ervaringen. Denk dan maar niet dat ze die overheid van ons dan snel vertrouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:25

Ik denk dat wijk werkers hier een grote rol in spelen, de taal sprekend en duidelijke voorlichting geven. Dat doen ze nu al. Laten we hopen dat het helpt, vooral voor deze mensen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:21

Biontech heeft een vaccin ontwikkeld voor kinderen vanaf 5 jaar! Het zou zo maar kunnen dat mijn dochter van 10 dit jaar nog gevaccineerd wordt.
Daar zou ik blij mee zijn. Dan zijn we gewoon allemaal gevaccineerd ipv alleen ik en de oudste. Mijn jongste wilt zelf heel graag gevaccineerd worden. Zelf vind ik het ook fijn. Het draagt toch bij aan het indammen van het virus en het voelt veilig richting familie en vrienden.
En ondanks dat ik niet bang ben voor haar gezondheid mocht ze Corona krijgen, ik heb liever niet dat ze het krijgt en dit verkleint de kans ook flink.

Die griepgolf roepen ze idd al een tijd dat die er waarschijnlijk gaat komen. Erg dubbel. Ergens zou je zeggen daarom nog wat langer afstand houden en goede hand hygiëne toepassen. Maar juist al die maatregelen zorgen er voor dat we niet voldoende meer ons immuunsysteem opbouwen en onderhouden.
En ik denk dat veel mensen er zo in staan als mij. Afstand houden van vreemden helemaal prima, maar als gevaccineerden vrienden en familieleden onderling is afstand houden overboord gegaan en dat blijft ook zo.

Ergens vind ik het wel teleurstellend dat deze vaccinatiegraad nog steeds niet voldoende blijkt om de druk uit de ziekenhuizen weg te nemen en te houden. Hoe en wat geen idee maar ik hoop echt dat ze gaan kijken of het zorgsysteem anders ingericht kan worden en er gezorgd kan worden dat werken in de zorg weer aantrekkelijker wordt.

Ik had nooit verwacht dit te zeggen, maar ik zou niet eens heel erg meer tegen een vaccinatieplicht zijn nu. Of gewoon een indirecte vaccinatieplicht doordat je echt overal een vaccinatiebewijs moet tonen.

https://nos.nl/liveblog/2397236-biontec ... -de-winter

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:50

Kun je nagaan wat er met een nog lagere vaccinatiegraad nu was gebeurd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:52

Dat weet je niet...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:00

Needje schreef:
Dat weet je niet...

Nee natuurlijk niet, 1 + 1 is zeker ook geen 2. Wanneer nu 90 % op de ic niet of niet volledig gevaccineerd is met een vaccinatiegraad van ongeveer 80 % dan kun je toch op je klompen aanvoelen hoe het er op de ic uitziet bij 50 %.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:04

996981 schreef:
Citaat:
Besmetting beschermt beter tegen covid-19 dan volledige vaccinatie, bewijst onderzoek: dit zijn de conclusies

Wie eerder een besmetting opliep, is vijf tot zeven keer beter beschermd tegen de deltavariant van het virus dan mensen die volledig zijn gevaccineerd met Pfizer. Ook belanden mensen die eerder herstelden van het virus na een tweede infectie minder vaak in het ziekenhuis

De Israëliërs, onder leiding van Tal Patalon van zorgverzekeraar Maccabi, maakten verschillende vergelijkingen. Zo vergeleek men een groep van bijna 50.000 gevaccineerde burgers met 50.000 ongevaccineerde mensen die eerder van corona herstelden. Van de gevaccineerden raakten er afgelopen zomer 640 opnieuw geïnfecteerd, tegenover 108 bij de ongevaccineerden die eerder corona hadden. Ziekenhuisopname was nodig voor in totaal 25 mensen: 21 gevaccineerden, en 4 ongevaccineerden met natuurlijke afweer.

https://www.demorgen.be/nieuws/besmetti ... ogle.nl%2F

Waarom doet niemand zijn voordeel met de kennis die Israel ons verschaft op deze manier?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:06

omdat als je niet gevaccineerd ent en je het krijgt, de kans op ernstige klachten/ziekenhuisopname/overlijden veel groter is dan bij ongevaccineerden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:08

Er is hier in Nederland ook gewoon onderzoek naar gedaan..heeft mijn zwager ook aan mee gedaan. De antistoffen na zware besmettingen namen toch wel flink af minder dan gevaccineerden daarop prik gekregen en daarmee wel weer op niveau.

Dat verschilt heel erg per persoon maar daar is het één prik beleid in NL op gebaseerd na besmettingen. In de meeste landen moet je er gewoon 2.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:16

"Rapid decline of neutralizing antibodies against SARS-CoV-2 among infected healthcare workers""

Here, we report that SARS-CoV-2 can elicit a NAb response correlated with anti-RBD antibody levels. However, this neutralizing activity declines, and may even be lost, in association with a decrease in systemic IgA antibody levels, from two months after disease onset. This short-lasting humoral protection supports strong recommendations to maintain infection prevention and control measures in HCW, and suggests that periodic boosts of SARS-CoV-2 vaccination may be required.

https://www.nature.com/articles/s41467-021-21111-9

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6947a2.htm

Al na acht weken na je besmetting begint de afname in antilichamen. 50% van de mensen die asymptomatisch waren of zeer mild ziek zijn geweest krijgen binnen zes maanden te maken met "serorevertion" oftewel een dusdanige afname van antilichamen dat je niet meer beschermd bent dan voor je besmetting en herbesmetting (of vaccinatie) nodig is.

Er wordt gemiddeld gerekend met 15% afname van antilichamen per maand na besmetting.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:07

Electra63 schreef:
Huertecilla schreef:
Groot verschil Bigone tussen mijn ´waarschijnlijk bestaat god niet´ en jouw ´god bestaat´.
Ik vind het prima dat jij wil wachten en al. Ik treedt jouw rechten niet.
Probleem is dat wat jíj wil anderen defacto verplicht/beperkt. Jij hun rechten wel treedt.

Ja, ik weet het jij hebt het recht niet besmet te worden. Dat kan je oplossen door jezelf te beschermen.

Nee, de hele samenleving wordt niet beperkt door de ´lapzwanzen´ want die willen juist dat iedereen gewoon kan doorleven. Jij ook.

De overbelaste ICs wat ooit dé reden was is inmiddels geschiedenis. De rest is erna vergroeid bijkomend, erbij gesleept, gedoe. Hier is vet meer dan 80% van boven de 12 volledig gevaccineerd; ópen de samenleving. Wie nog wil wachten die kan dat +:)+

Omdat dit voor 90% ongevaccineerden zijn, is vaccineren nog steeds de beste uitweg om de druk op de zorg te verminderen.

Waar komt die 90% eigenlijk vandaan? Ik vind alleen oude cijfers, van begin juli. Daarbij gaat het om ziekenhuis (dus incl IC), en is 15% volledig gevaccineerd, 17% had één vaccinatie gehad en 57% was niet gevaccineerd. De rest was onbekend. Als je dan terugkijkt, was een week of twee daarvoor 35% van de bevolking volledig gevaccineerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:27

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

En dat zal zo blíjven tot de zorg/ics meer capaciteit hebben; Covid19 blijft; een doodsoorzaak erbíj. Wachten/beperken tot het over gaat is een vrijheden beperkende illusie.

Al met al is voor míj dit drama één groot voorbeeld van economie voor alles. Van desinformatie en manipulatie van de publieke opinie.
Gewoon stuitend hoe tegenstrijdig en hypocriet de maatregelen zijn en zijn geweest. Dat wij hier in het dorp in quarantaine waren opdat internationaal toerisme uit méér besmette landen kon doorgaan is maar één voorbeeld en die waren er overal, ook in NL, zelfs het normaal weldenkende Zwitserland.
Ik geloof de onformatie niet meer en de Staat heeft mijn belang niet op de lijst = het heeft voor míj de drempel van burgelijke ongehoorzaamheid STERK verlaagd.

Voor wie zich daar beter bij voelt, veel +:)+ met nog langer wachten, ík ben weer volop ´los´; la vida es bella; vandáág, morgen is ??? :)*

Net een ´klassieke´ pothelm gekocht voor op de antieke motorfiets. Véél leuker, comfortabeler en dat de Staat mij een voor superbikes gehomologeerde helm verplicht is ónzin.

Er is een tekort aan verpleegkundigen (in opleiding) en daarom ook een tekort aan IC-verpleegkundigen (in opleiding).

Dat is niet op te lossen, dat tekort is structureel inmiddels.

En dan hebben we het maar niet over de kosten.

Dat is al zo vaak aangegeven, maar het dringt niet door bij jou.

Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:31

veerledec schreef:
Electra63 schreef:

Waar komt die 90% eigenlijk vandaan? Ik vind alleen oude cijfers, van begin juli. Daarbij gaat het om ziekenhuis (dus incl IC), en is 15% volledig gevaccineerd, 17% had één vaccinatie gehad en 57% was niet gevaccineerd. De rest was onbekend. Als je dan terugkijkt, was een week of twee daarvoor 35% van de bevolking volledig gevaccineerd.

Is van de week nog verteld door Ernst Kuipers en een bestuurder van een ziekenhuis in Limburg.

Zij zeiden ook, dat er 2 miljoen ongevaccineerden zijn nu.
Als alle maatregelen worden losgelaten, kan het R-cijfer stijgen naar 5. Dan is het code zwart met alle gevolgen van dien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:32

Maar hangt het dan nu op die 2 miljoen? Of wat zou het perspectief dan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:33

Dat is er volgensmij niet echt zolang die mensen de hakken in het zand blijven zetten en niet vaccineren. Dan zal het weer pappen en nat houden zijn totdat deze mensen allemaal besmet zijn geweest en geen gevaar meer vormen voor de zorg.