Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
simongek schreef:simongek schreef:
Lekker kortzichtig![]()
Ik laat me niet testen omdat ik eerst resultaten op de langere termijn wilt zien. Het is getest maar niemand die weet wat er op de langere termijn gebeurt.
Ook heb ik inmiddels meerdere mensen gezien die na vaccinatie weer corona kregen. En nee dan verloopt het minder vind ik een doodddoener. Er wordt glashard beweerd dat het werkt en de kzns nihil is. Nou meerdere mensen kregen het gewoon weer.
SusanH schreef:Ik gooi er nog maar 1 in dan: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.13484
Onderzoek naar het effect van niet pharmaceutische maatregelen, een vergelijking tussen verschillende landen.
Karl: het gaat mij er vooral om dat de besmettingen op een zeker moment hoe dan ook teruglopen, ongeacht de maatregelen die er waren. Ik ben benieuwd waar ik daarmee de mist in ga, want in alle grafieken loopt de lijn naar beneden toch?
MarlindeRooz schreef:simongek schreef:Wij wonen ook in NH. Mijn ouders zijn van 1946 en 1947. Hebben nog niets gehoord.
Ouders willen hem graag. Mijn vriend en ik laten ons niet inenten.
Dan neem ik ook aan dat je niet op de IC wil komen als je wel heel ziek er van wordt?
secricible schreef:Wat mij betreft moet ook iedereen vrijwillig kunnen kiezen wel of geen vaccin. Ik vind alleen wel dat als dadelijk iedereen die wil gevaccineerd is en de boel weer open kan en daardoor de zorg alsnog overloopt er een beperking moet komen voor corona-patienten zodat reguliere zorg door kan. De zorg kan niet nog langer zo belast worden omdat er mensen geen vaccin willen.
simongek schreef:Lekker kortzichtig![]()
Ik laat me niet testen omdat ik eerst resultaten op de langere termijn wilt zien. Het is getest maar niemand die weet wat er op de langere termijn gebeurt.
Ook heb ik inmiddels meerdere mensen gezien die na vaccinatie weer corona kregen. En nee dan verloopt het minder vind ik een doodddoener. Er wordt glashard beweerd dat het werkt en de kzns nihil is. Nou meerdere mensen kregen het gewoon weer.
secricible schreef:Ik denk dat dat failliet gaan wel meevalt, maar wellicht omschrijf ik verkeerd wat ik bedoel. Ziekenhuizen leveren nu namelijk financieel aardig in op de zorg die zij bieden aan corona patienten, iig wel in Nederland.
Wat mij betreft moet de zorg dus na de vrijwillige vaccinatie terug naar normale Ic-bezetting en normale bezetting van personeel. Als het dan zo ver komt dat er code zwart dreigt dan mag dat niet ten kostte gaan van de volledige reguliere behandeling. Er moeten dan m.i. Dus 2 lijnen gevoerd worden, bijvoorbeeld 300 corona ic-bedden en de rest regulier. Als die 300 coronabedden vol zijn moet daar een code zwart protocol op gevoerd worden, maar daar hoort reguliere ic-opname niet onder te lijden.
Het mag dus in mijn ogen niet straks zo zijn dat de 65-jarige man met een beroerte geen IC-bed kan krijgen omdat de IC overspoeld zou worden door niet-gevaccineerde 65- met corona die voogens de draaiboeken meer recht hebben op een Ic-plek ivm hun leeftijd.
Zolang er bedden zijn zijn ze welkom, zijn de bedden op moet er screening plaats vinden binnen de corona-patienten, niet binnen de volledige IC-pool.
Kairos schreef:DuoPenotti schreef:Die scholen hadden ze nooit open moeten gooien.
Ja heel rot voor de kindjes, maar daardoor nu wel de extra besmettingen
(van de week ook een link gedeeld waar dat toegegeven werd)
Ik denk persoonlijk dat die besmettingen als de scholen dicht waren nooit aan het licht waren gekomen. Pietje gaat dan nog steeds spelen met Kees, al heeft hij een snotneus, maar de meeste mensen zullen hun kind dan niet meteen laten testen.
Relaxed schreef:Sorry hoor maar waar bemoei jij je toch mee.. Iedereen moet het toch zelf weten? Met dit soort opmerkingen krijg je juist die verdeeldheid. Zeg je dit ook tegen rokers en dikke mensen? Gezellig figuur ben je dan..
secricible schreef:Er moet sowieso nog een plan gemaakt worden voor mensen zoals jou oma Jessix, want huisartsen die prikken, prikken met AZ en die is niet voor haar leeftijd. Dus als het goed is krijgt ze nig wel een vaccin aangeboden.
Nu pfizer minder koud bewaard hoeft te worden hoop en denk ik dat daar de oplossing zit, maar het is waardeloos dat zo’n kwetsbare groep nu alsnog zo lang moet wachten omdat ze niet zelf naar een priklocatie kunnen.
Wat mij betreft moet ook iedereen vrijwillig kunnen kiezen wel of geen vaccin. Ik vind alleen wel dat als dadelijk iedereen die wil gevaccineerd is en de boel weer open kan en daardoor de zorg alsnog overloopt er een beperking moet komen voor corona-patienten zodat reguliere zorg door kan. De zorg kan niet nog langer zo belast worden omdat er mensen geen vaccin willen.
Pipodipo schreef:Zitten er ook nog cijferaars in dit topic? Er is namelijk een gek dingetje en ik vroeg me af of meer mensen dat zien, het heeft te maken met het verband in tijd tussen besmet-ziekenhuis-ic? Ik heb hier een dataset liggen van 2 maanden en ik zie het niet meer helemaal.
Het klopt inderdaad dat verschillende landen weer stijgende cijfers zien, er zou haast wel een verband moeten zijn of dat virus doet gewoon zijn eigen ding.
Rioolwatercijfers vind ik juist wel interessant.