Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:52

Dat vind ik dan eigenlijk ook wel bijzonder, er iets over zeggen en dan zelf wel op vakantie gaan :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:53

Fitzroy schreef:
Ik bedoelde meer dat op vakantie gaan. Jij bent toch ook naar Frankrijk of Zwitserland geweest?
Daar was het ook niet corona-vrij.

De situatie nu is ook niet echt te vergelijken met begin augustus :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:54

Het ligt eraan of diegene toen naar oranje gebied is geweest. Als dat niet het geval was, zou ik het niet doen, maar is het natuurlijk helemaal prima. Ik zou nu ook niet zo snel naar de randstad gaan moet ik eerlijk zeggen.

Ik lees al tijden mee, maar kom soms even binnenvallen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:55

Klopt maar geen risico gebieden heb dat goed in de gaten gehouden.

Sinds het weer oploopt vind ik dat iedereen wel voorzichtiger mag zijn.

Van de zomer was het toch qua besmettingen heel.mild, sinds half september loopt het op.
Vind je dan niet nu we dit weten dat je je verantwoording daarvoor moet nemen.

Ik doe dat dus wel en zeg af

Edit en had ik van de zomer ook gedaan als de situatie zou veranderen
Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-09-20 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:55

_Penotti schreef:
Dat vind ik dan eigenlijk ook wel bijzonder, er iets over zeggen en dan zelf wel op vakantie gaan :D

Dat vind ik sowieso wel vaak hier.. Klagen dat het ergens enorm druk is terwijl ze er op dat moment zelf dus ook waren :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:57

Relaxed schreef:
_Penotti schreef:

Dat vind ik sowieso wel vaak hier.. Klagen dat het ergens enorm druk is terwijl ze er op dat moment zelf dus ook waren :+

Daar is mijn vriend ook heel goed in _O- Ik help hem dan altijd even herinneren dat we er zelf ook lopen :))

Shadow0

lenaa_tje schreef:
En ik spreek uit ervaring dat bij ons alle leerlingen met klachten het advies krijgen getest te worden.

En da's echt allemaal helemaal fijn en prima, het heeft alleen niet zoveel met de tekortkomingen van het landelijk beleid en de algemene richtlijnen te maken, waardoor er geen groter zicht is op de situatie en we daar geen goede conclusies over kunnen trekken.

Citaat:
Verschilt qua aanpak dus ook niet zoveel met veel andere gemeentes. Daar worden alleen risicogroepen nog gebeld door de GGD. Rest moet jezelf doen.

En dat is een van de vele aspecten waarin corona niet alleen maar komt door 'mensen' die eigenwijs of ongehoorzaam of onvoorzichtig zijn, maar ook doordat ons beleid als geheel niet helemaal meer loopt.

Echwel

Relaxed schreef:
_Penotti schreef:

Daarom zijn we ook vroeger weggegaan

:D teveel mensen te druk
Dus hop naar huis, jammergenoeg

lenaa_tje

Relaxed schreef:
_Penotti schreef:

Hier maak ik mij zelf schuldig om in het bos!
Ik loop als sinds ik 4 was iedere zondag in het bos. Nooit druk maar nu .. haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:58

Tja, als mensen toevallig nu vakantie hebben en het hele jaar hard gewerkt, vind ik, dat als je zelf wel op vakantie geweest bent, je andere mensen dit niet kunt ontzeggen.
Zolang ze geen oranje gebied opzoeken zie ik geen probleem.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:01

Wij gaan met vakantie dag dingen doen. Mijn vriend heeft nu net vakantie gehad maar we zijn nergens geweest.
Ja met de auto naar de mac drive :D :)) Van mij hoeft het nu niet zo hoor.
Dus al heb je toevallig vakantie, hoe erg is het eens over te slaan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:01

Fitzroy schreef:
Tja, als mensen toevallig nu vakantie hebben en het hele jaar hard gewerkt, vind ik, dat als je zelf wel op vakantie geweest bent, je andere mensen dit niet kunt ontzeggen.
Zolang ze geen oranje gebied opzoeken zie ik geen probleem.

Maar dat is toch precies wat ik zeg..
Let op waar je naartoe gaat en vermijdt risico gebieden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:07

Ik loop iedere dag in het bos, maar het is daar nog heerlijk rustig. Gelukkig nu op zondag ook geen MTB wedstrijden. :D
In april/mei merkte ik wel dat het iets drukker was, toen kwam ik iedere dag wel iemand tegen (of meerdere), nu zeker de helft van de keren niemand.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:08

Alsof mensen die oranje zijn blij zijn met mensen die uit rood komen
Ik zou eerder zeggen pas je gedrag aan als je op vakantie gaat
Virologen zeiden bij ons ook je kan perfect naar een rood gebied gaan als je daar in een hutje op de hei gaat zitten ( bij wijze van ) terwijl je ook naar groen kan gaan en lekker gaan de beest uit hangen in het nachtleven of op drukbezette dijken gaan lopen etc
Het is meer je gedrag die het risico bepaald

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:08

@Echwel: Dan zijn we het per saldo toch eens :D Ik dacht dat jij letterlijk bedoelde dat niemand meer op vakantie mocht.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:11

Fitzroy schreef:
@Echwel: Dan zijn we het per saldo toch eens :D Ik dacht dat jij letterlijk bedoelde dat niemand meer op vakantie mocht.

*\o/* *\o/* nee dat wil ik niemand ontnemen, echter denk na en vermijdt zeker momenteel vooral het westen en bep gebieden in Frankrijk en andere landen.

Of ik blij ben met een lading Westerlingen hier weet ik ook niet.
Qua humor wel :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:02

bij mijn zoon op school krijgen ze Corona niet echt onder controle en ze willen heel graag na de herfstvakantie weer op nul zitten, dus daar hebben we vanaf morgen maatregelen.
Voor komende week ,minder uren en alleen met vaste groepen en de week voor de vakantie weer een week vanuit huis, daarmee hopen ze na de herfstvakantie weer met nul te kunnen beginnen.

Ben heel blij met de school, ze zitten erboven op, maar het is hartstikke moeilijk om de besmettingen onder controle te houden ( het zijn nu 45+ besmettingen , grote school, Amsterdam )\

edit : typo's :roll:
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 27-09-20 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:04

Wat goed Eleeke. Is dat vanuit de GGD gekomen of vanuit de school?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:07

Eleeke schreef:
bij mijn zoon op school krijgen ze Corona niet echt onder controle en ze willen heel graag na de herfstakantei weer op nul zitten, dus daar hebben we vanaf morgen maatregelen.
Voor komedne week ,minder uren en alleen met vaste groepen en de week voor de vakantie weer een week vanuit huis, daarmee hopen ze na de herfstvakantie weer met nul te kunnen beginnen.

Bene heel blij met de school, ze zitten erboven op, maar het is hartstikke moeilijk om de besmettingen onder controle te houden ( het zijn nu 45+ besmettingen , grote school, Amsterdam )

Wat fijn hopelijk heeft dat het gewenste effect.

Hier worden die maatregelen ook meteen genomen.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:28

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:29

Eleeke schreef:
bij mijn zoon op school krijgen ze Corona niet echt onder controle en ze willen heel graag na de herfstvakantie weer op nul zitten, dus daar hebben we vanaf morgen maatregelen.
Voor komende week ,minder uren en alleen met vaste groepen en de week voor de vakantie weer een week vanuit huis, daarmee hopen ze na de herfstvakantie weer met nul te kunnen beginnen.

Ben heel blij met de school, ze zitten erboven op, maar het is hartstikke moeilijk om de besmettingen onder controle te houden ( het zijn nu 45+ besmettingen , grote school, Amsterdam )\

edit : typo's :roll:

Hopelijk heeft het zin.

Alleen zul je wel houden dat de kinderen misschien op vakantie gaan in de herfstvakantie.

Italië en meerdere landen zijn nog geel.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:21

Op vakantie gaan is het probleem niet, als je maar voorzichtig doet. Thuis kan je door de regels te negeren ook corona oplopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:31

Ik hoop dat de jongere generatie gaat beseffen dat, ondanks dat het virus niet zo gevaarlijk is voor hun, dat een tweede lockdown vooral voor hun dramatisch zal zijn. Veel jongeren hebben banen die vervallen bij een lockdown . Er zijn er al heel veel die hun baan kwijt zijn en daar komen er door een volgende lockdown nog heel veel bij. Individueel heeft het virus meestal geen gevolgen , als groep juist heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:33

Bo_Y schreef:
Op vakantie gaan is het probleem niet, als je maar voorzichtig doet. Thuis kan je door de regels te negeren ook corona oplopen.

En je kunt ook zonder de regels op te volgen corona oplopen. Kans is een stuk kleiner, maar het kan wel.

Soms lijkt het wel een beetje alsof iedereen die positief is gezien wordt als iemand die de regels genegeerd heeft. Ik ben voorzichtig en erg van de regels, maar kan vandaag of morgen ook positief zijn. Door mijn huisgenoot, in het OV, door mijn tandarts die niet wist dat hij het had, door de kapster, door een slecht geventileerde ruimte en iemand met hoge viral load daarin, door bloody pech...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:39

Helemaal met je eens safina.
En ik denk zelfs wanneer je strikt afgezonderd leeft, dat je het dan ook wel kan krijgen.

Merk bij mezelf dat ik het nu wel spannender vind, je weet nu wat de gevolgen zijn van de covid.
Ik ben nu nog alerter, maar sluit me niet af van mijn omgeving.

Ga wel nieuwe lading mondkapjes halen.
Ik had de ongebruikte aan mijn huisarts gegeven.