Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:52

Morrie schreef:
dit was precies waar ik het gisteren met een vriendin over had (per whatsapp hoor, ik zie ontmoet niemand live). Wij willen eind september een weekje naar Ootmarsum, maar ik ben bang dat ik daar als "westerling" (met een auto die suggereert dat ik uit Nijmegen kom) word uitgekotst, nog net niet bespuugd en aan de schandpaal gehangen. Daar zit nou ook bepaald niet op te wachten.

Hoe kom je daar nou bij? :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:52

Mijn buurvrouw gaat de elfstedentocht fietsen, en die heeft echt moeite moeten doen om alle overnachtingen rond te krijg een, gewoon omdat het overal vol zit

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:57

Morrie schreef:
dit was precies waar ik het gisteren met een vriendin over had (per whatsapp hoor, ik zie ontmoet niemand live). Wij willen eind september een weekje naar Ootmarsum, maar ik ben bang dat ik daar als "westerling" (met een auto die suggereert dat ik uit Nijmegen kom) word uitgekotst, nog net niet bespuugd en aan de schandpaal gehangen. Daar zit nou ook bepaald niet op te wachten.

Ik denk dat het wel meevalt hoor. In Nederland kun je niet zoals in sommige andere landen direct weten waar iemand vandaan komt aan de hand van het nummerbord. Waarom zou je worden uitgekotst?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:58

Morrie ik zou echt verbaasd zijn als dat zo is. Is hier in de regio iig totaal niet het geval.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:08

Citaat:
Echwel, voor jullie hebben we hier achter op het terras altijd wel plek he  Corona proof!

I know :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:10

Ik woon in een super toeristisch dorp en we hebben vlak bij huis een vakantie park hier. Daar is het elke zomer vol en druk.
Alleen is nu het aandeel NL groter dan normaal. Maar vind het hier niet drukker.

Alleen de atb routes die zijn de laatste maanden overstroomd door beginnende mountainbikers. Maar dat heeft dan weer niets met de vakantie te maken.

Wij gaan morgen weg naar Tecklenburg. Heb er zin aan!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:14

Echwel schreef:
Als we als Nederlander maar kunnen klagen...

Iedereen thuis niet goed.
Iedereen op vakantie slechter.

Neem je eigen verantwoordelijkheid en als je naar iemand wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf..

Kan ook nog zeggen leven en laten leven.

Eens. Dat het drukker is met NL toeristen, logisch toch? Het is zomer. En zelf wel lekker naar buitenland of ook in eigen land op vakantie gaan zeker? Beetje hypocriet.

Ja, men moet zich wel aan de regels houden. Maar iedereen vergeet het wel eens. We zijn allemaal maar mensen. Ik geloof niet dat iedereen die op vakantie gaat, gelijk overal scheit aan heeft. Er zullen best rotte appels tussen zitten. Maar ook voldoende mensen die hun best doen.

En wees blij dat er in je regio nog flink wat toerisme op gang is gekomen ondanks alles. Voldoende mensen die afhankelijk zijn van de toerisme. Dan juist fijn dat we, bij gebrek aan bergen buitenlanders, mensen uit eigen land mogen ontvangen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:17

Morrie schreef:

Eerder blij dat je geld komt brengen :D
Toeristen zijn gewoon goed voor een toeristisch gebied.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:32

Morrie schreef:

Wel nee joh, hoe kom je daar nou bij? De enige mensen die worden 'uitgekotst' zijn mensen die alle (fatsoens)regels aan hun laars lappen. Maar ik kan me niet voorstellen dat jij dat zal doen, je bent nu immers ook al zo ontzettend voorzichtig. Lekker naar Ootmarsum gaan hoor!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:36

MarijeR schreef:
Als je ziet wat er in het westen aan illegale feesten zijn in het weekend waarbij nu niets aan boetes wordt uitgedeeld door de politie. Als ze daar wel gaan handhaven, zoeken ze waarschijnlijk eerder een andere plek in het land dan dat ze zeggen oke wel blijven braaf thuis.
Al heb ik nog de hoop dat ze dan in de achterhoek blijven steken want daar hebben ze ook wel ervaring met zuipfeesten :')

Even serieus: geloof het of niet, maar de reden dat we hier in de Achterhoek zo weinig besmettingen hebben gehad is juist omdat we hier behoorlijk plichtsgetrouw zijn... Die zuipfeestjes tref je hier dan ook echt niet op dit moment:n Kermissen, zomerfeesten... Het is allemaal afgelast en gaat ook zeker niet in illegale versie niet door :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:38

Berdien schreef:
Morrie schreef:

Wel nee joh, hoe kom je daar nou bij? De enige mensen die worden 'uitgekotst' zijn mensen die alle (fatsoens)regels aan hun laars lappen. Maar ik kan me niet voorstellen dat jij dat zal doen, je bent nu immers ook al zo ontzettend voorzichtig. Lekker naar Ootmarsum gaan hoor!

Precies. Bovendien zullen ze je dat nooit rechtstreeks in je gezicht zeggen, dat is dan weer een voordeel van de Twentse mentaliteit :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:41

Achterom schreef:
MarijeR schreef:
Als je ziet wat er in het westen aan illegale feesten zijn in het weekend waarbij nu niets aan boetes wordt uitgedeeld door de politie. Als ze daar wel gaan handhaven, zoeken ze waarschijnlijk eerder een andere plek in het land dan dat ze zeggen oke wel blijven braaf thuis.
Al heb ik nog de hoop dat ze dan in de achterhoek blijven steken want daar hebben ze ook wel ervaring met zuipfeesten :')

Even serieus: geloof het of niet, maar de reden dat we hier in de Achterhoek zo weinig besmettingen hebben gehad is juist omdat we hier behoorlijk plichtsgetrouw zijn... Die zuipfeestjes tref je hier dan ook echt niet op dit moment:n Kermissen, zomerfeesten... Het is allemaal afgelast en gaat ook zeker niet in illegale versie niet door :n

Overal heb je feestjes die zijn gestopt en juist dat zijn dingen waar de media over schrijft. Ook met Corona is het toch wel komkommertijd. Als er nou dagelijks werd geschreven over gestopte feestjes met 1000 personen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:44

lenaa_tje schreef:
Achterom schreef:

Overal heb je feestjes die zijn gestopt en juist dat zijn dingen waar de media over schrijft. Ook met Corona is het toch wel komkommertijd. Als er nou dagelijks werd geschreven over gestopte feestjes met 1000 personen.

Nee, niet overal.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:45

Achterom schreef:
MarijeR schreef:

Dat kan je natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:47

Achterom ook uit Twente zijn meldingen geweest van gestopte ‘feestjes’ (mensen die samen kwamen). Net zoals die er ook zijn uit Friesland en Groningen.
Dat het voor komt betekend niet dat deze provincies de hele dag lopen te zuipen en feesten ...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:54

een dorp hier in de buurt stond ineens in het rood w.b. aantal besmettingen, ze hadden amper besmettingen en ineens heel veel. Ik zei meteen: illegaal schuurfeest en gisteren hoorde ik dat er inderdaad een schuurfeest was geweest ergens diep in de polder :roll:

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:56

lenaa_tje schreef:
Achterom ook uit Twente zijn meldingen geweest van gestopte ‘feestjes’ (mensen die samen kwamen). Net zoals die er ook zijn uit Friesland en Groningen.
Dat het voor komt betekend niet dat deze provincies de hele dag lopen te zuipen en feesten ...

Precies en hier in het noorden/oosten zou het qua besmetting nog niet eens zo'n enorm risico zijn omdat er nu eenmaal weinig besmettingen zijn.
Maar ga je nu een grote groep jongeren uit het westen (waar bv onder studenten wel weer een uitbraak is) hier laten feesten, gaan ze dat met drank op en geen afstand houden dus wel verspreiden naar de rest van het land.
Dat is een groot risico.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:59

MarijeR schreef:
lenaa_tje schreef:

Precies en hier in het noorden/oosten zou het qua besmetting nog niet eens zo'n enorm risico zijn omdat er nu eenmaal weinig besmettingen zijn.
Maar ga je nu een grote groep jongeren uit het westen (waar bv onder studenten wel weer een uitbraak is) hier laten feesten, gaan ze dat met drank op en geen afstand houden dus wel verspreiden naar de rest van het land.
Dat is een groot risico.

Maar die feestjes mogen hier ook niet. Dus ik snap niet zo goed waarom strengere regels (als die er komen in bepaalde gebieden) hier tot meer besmettingen moeten komen. Dat is toch koffiedik kijken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:00

Morrie schreef:
een dorp hier in de buurt stond ineens in het rood w.b. aantal besmettingen, ze hadden amper besmettingen en ineens heel veel. Ik zei meteen: illegaal schuurfeest en gisteren hoorde ik dat er inderdaad een schuurfeest was geweest ergens diep in de polder :roll:

Ik woon afwisselend in het oosten en in het midden van het land, en op dit punt zie ik idd niet veel verschil :D Die illegale schuurfeesten heb je naar mijn idee overal in het land wel. Ik zoek ze iig niet op. :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:01

lenaa_tje schreef:

Als je de Achterhoek en Twente op een hoop gooit dan stop ik met de discussie :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:02

karuna schreef:
Ik geef ze ook groot gelijk. Het is hier ook mooi. En er is heel veel gelobbied vanuit de toeristische sector ook. Maar het maffe is waarom zij wel maar noord en zuid bijna niet hier komt. Waar gaan die dan heen, of blijven zij vooral thuis?

Misschien wel naar andere gebieden in NL, de kust, de wadden, de Veluwe. Er zijn meer mooie plekken dan jouw woonplaats denk ik :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:03

MarijeR schreef:
Dat is een groot risico.

Andersom zou dat net zo'n risico zijn. Stel dat onder 'feestende studenten' in Groningen een uitbraak is en die gaan vervolgens lekker op strandvakantie in de kop van Noord-Holland, waar het nu virustechnisch gezien rustig is. Dat moet je ook niet willen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:07

Achterom schreef:
lenaa_tje schreef:

Als je de Achterhoek en Twente op een hoop gooit dan stop ik met de discussie :+

Haha _O-

'Dat ligt nogal gevoelig bij jullie hè' krijg ik dan te horen. Nou, sterker nog: die twee gebieden liggen in totaal verschillende provincies. Maar ja, dat weet jij en dat weet ik. :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:12

Achterom schreef:
lenaa_tje schreef:

Mijn punt is dat ze in heel Nederland plaats vinden :) als je zoekt zul je ze in alle gebieden tegen komen.
Dat er een feest gestopt is in Leeuwarden betekend niet dat ze overal plaats vinden in deze omgeving.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:27

Karin schreef:
MarijeR schreef:
Dat is een groot risico.

Andersom zou dat net zo'n risico zijn. Stel dat onder 'feestende studenten' in Groningen een uitbraak is en die gaan vervolgens lekker op strandvakantie in de kop van Noord-Holland, waar het nu virustechnisch gezien rustig is. Dat moet je ook niet willen.

Verschil is dat er onder Rotterdamse studenten nu een uitbraak IS.
En er studenten zijn die het maar onzin vinden en zich ook met lichte klachten niet laten testen en ook niet thuis blijven.
Gaan ze dan in die regio strengere regels instellen (en handhaven) dan verwacht ik niet dat ze braaf thuis blijven maar ergens in een ander deel van NL een jongerencamping opzoeken en de boel verder verspreiden.
Zijn de regels in heel NL hetzelfde, kunnen ze daar ook niet terecht en zullen ze wel thuis moeten blijven.

Maar dan nog, alles staat met de handhaving en aangezien daar nu weinig of niets mee wordt gedaan, zal het ook niet vanzelf stoppen.