Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:41

Marcella schreef:
PSvanLot schreef:
Wat dat betreft kan het beter 3 weken gaan regenen vanaf nu...

Scheelt mij wel gieters water geven. :Y)

Nee geen regen!! Dat was nou net mijn pluspuntje afgelopen week. Weer naar de paarden zonder regenlaarzen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:57

Marcella schreef:
PSvanLot schreef:
Wat dat betreft kan het beter 3 weken gaan regenen vanaf nu...

Scheelt mij wel gieters water geven. :Y)

Ja hallo, sommigen moeten de beesten wel nog gewoon verzorgen he. :+
Het heeft wel even genoeg geregend.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 07:59

speurneusc schreef:
ze hebben gewoon geen zin om die af te geven bij de ontvangers, is voor hun het enige contact met de buitenwereld die ze nog hebben en dat wordt ze zo ook afgenomen.

Wauw gewoon wauw wat een kortzichtige opmerking.
Er zitten oudere die helaas maar 1 á 2 keer per weer°k bezoek kregen, dit om uiteenlopende redenen welke er ook niet toe doen.
Nu dit ook nog is is komen weg te vallen zijn veel oudere echt eenzaam. Het personeel probeert dit zo goed als het kan op te vangen. Juist meer een gesprekje. Bij mijn schoonzus in het tehuis gaan ze zelfs nu 2x per dag zingen op de gang ( ja de verpleegsters) om ze toch nog een beetje afleiding met wat leuks te geven.
Gelukkig bestaan er ook nog telefoons, helpen ze de mensen met liefde mee zodat ze toch nog kunnen praten met familie.
Hoe het daar is met de post/kaartjes, dat durf ik niet te zeggen wat daar het protocol voor is. Maar mocht dat daar ook zo wezen dat heeft dat een gegronde doordachte reden. Maar niet omdat ze er geen zin in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:17

Firelight schreef:
https://www.groene.nl/artikel/noordelij ... en-massaal

In Groningen gaan ze tegen het landelijk beleid in.

Ik weet niet wat ik hier nou van moet denken. Volgens dit artikel zou er dus wel gewoon veel getest kunnen worden en is het tekort goed op te lossen. Ik hoop dat er een journalist is die hierover opheldering gaat vragen bij de regering.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:30

Horseloverl schreef:
Even voor iedereen: het is een stage in een winkel. Wel een dieren zaak dus deze zal waarschijnlijk open blijven. De school moet onze uren kunnen verantwoorden tegenover de overheid. Ik vind het alleen heel raar. Alle zorg stages zijn namelijk wel stilgelegd. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik kom namelijk echt de hele dag in contact met mensen omdat wij het voer in de auto moeten tillen.

Zorgstages zijn helemaal niet stilgelegd. Wij hebben nog wel stagiaires in de zorg en ook bij de behandelaars.

En verder is het wat je wil; je mag werken als je geen klachten hebt. Je mag kan ook niet komen maar dan krijg je vertraging en dat is duur.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:37

"Minder doden in Italië".
Bron: NOS liveblog.

Wat mij betreft het beste nieuws van deze ochtend.
Ik hoop echt zo dat ze het daar nu onder controle krijgen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:53

Marie_Anne schreef:
Firelight schreef:
https://www.groene.nl/artikel/noordelij ... en-massaal

In Groningen gaan ze tegen het landelijk beleid in.

Ik weet niet wat ik hier nou van moet denken. Volgens dit artikel zou er dus wel gewoon veel getest kunnen worden en is het tekort goed op te lossen. Ik hoop dat er een journalist is die hierover opheldering gaat vragen bij de regering.

Nou dat hoop ik ook inderdaad. Zou ook fijn zijn als andere media zoals nos.nl en Ad.nl dit oppikken.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:57

https://www.ad.nl/binnenland/sprankje-h ... ~a217f862/

Sprankje hoop: minder nieuwe coronapatiënten op de intensive care
De afgelopen 24 uur belandden in Nederland 51 patiënten op de intensive care. En dat was minder dan op vrijdag en zaterdag, toen het aantal nieuwe patiënten op beide dagen boven de zeventig uitkwam.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:09

Sure_lee schreef:
Marie_Anne schreef:

Nou dat hoop ik ook inderdaad. Zou ook fijn zijn als andere media zoals nos.nl en Ad.nl dit oppikken.

Dat klinkt leuk maar is toch allang niet meer toe te passen op bijv. Brabant.

Ik ben er ook wel voor om iedereen te laten testen, ook zonder klachten, maar dat zou zo'n overbelasting zijn denk ik. En waar moet je dat gaan doen??

Maar meten is weten en de cijfers die we nu krijgen vertekenen heel erg, misschien heb ik ook wel corona (gehad), dat zal ik zonder klachten nooit weten dus blijf ik het cijfers van niets vinden.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:10

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:25

Roodvos schreef:
"Minder doden in Italië".
Bron: NOS liveblog.

Wat mij betreft het beste nieuws van deze ochtend.
Ik hoop echt zo dat ze het daar nu onder controle krijgen.

Een sprankel hoop! Eindelijk! Hopelijk is de dalende lijn nu ingezet.

Nog goed nieuws ...hier zijn vannacht weer 6 miljoen mondmaskers toegekomen in Luik!
Hoofdzakelijk voor de rusthuizen en thuisverpleging nu.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:47

Fijn om eindelijk ook wat positieve berichten hier te lezen. Doet me goed.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:49

@pandora2 : oh dat maakt me gelukkig! Super om eens te horen dat er beterschap is. Want ze zeggen wel dat ze binnenkort de resultaten gaan zien, maar dat afwachten duurt zo ontzettend lang. Dit berichtje gaat vele mensen weer nieuwe hoop geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:52

Zwitzerland neemt enkele Franse patien over.
Super natuurlijk aangezien er nog capaciteit is en tegelijkertijd spannend omdat ze zelf ook nog niet in de piek zitten (nu 7000 positief geteste).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:55

Bij wnl zit ab Oosterhuis. Half hees en voortdurend kuchen. Schier mij maar lek....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:09

Sassii schreef:
RIVM hoopt aankomende week effect Coronamaatregelen te zien:
https://www.linda.nl/nieuws/gezond/rivm ... atregelen/

Nou dat zouden ze kunnen zien als men zich aan die regels hielden. Maar aangezien iedereen massaal de opgelegde regels aan de laars lapt zijn die cijfers natuurlijk niet zo eerlijk. Ik ben benieuwd hoe het er over twee weken voorstaat. Aangezien dat alles gister bol liep, strand, bos, ikea, bouwmarkten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:11

De Ikea is toch dicht?

Hier was het van het weekend ondanks het lekkere weer rustig in de straat (woon aan de bosrand).

Na sluiten van de grens met België ook een pak minder Belgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:13

BeFunny schreef:
Sassii schreef:
RIVM hoopt aankomende week effect Coronamaatregelen te zien:
https://www.linda.nl/nieuws/gezond/rivm ... atregelen/

Nou dat zouden ze kunnen zien als men zich aan die regels hielden. Maar aangezien iedereen massaal de opgelegde regels aan de laars lapt zijn die cijfers natuurlijk niet zo eerlijk. Ik ben benieuwd hoe het er over twee weken voorstaat. Aangezien dat alles gister bol liep, strand, bos, ikea, bouwmarkten.

Massaal is overdreven. Het overgrote deel houdt zich prima aan de regels. Helaas is er een groep die het niet begrijpt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:13

Hier ook rustiger, woon ook naast het bos. Overdrijven is ook een vak.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:15

raket schreef:
Bij wnl zit ab Oosterhuis. Half hees en voortdurend kuchen. Schier mij maar lek....

Van de week was hij al hees. En had toen ook al soms een kuch.
Hij banketstaaf natuurlijk ook heel wat de laatste weken.
Maar hij heeft een voorbeeldfunctie.
Dus thuisblijven!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:15

Ja IKEA is dicht. Daarom dat men andere bouwmarkten bezocht. Ik tikte IKEA iets te snel. Maar die zondagse IKEA bezoekers bezochten dus alsnog massale bouwmarkten. En stranden en bossen. Alsof er niks aan de hand is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:16

raket schreef:

Dit dacht ik ook al, vind hem sowieso een mediageil mannetje...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:18

Ik ben wel benieuwd hoe vol het eigenlijk precies liep gisteren?
Ik heb zelf op mijn facebook tijdlijn fotos gezien van 'niet bestaande' parkjes met daarbij het onderschrift "blijf thuis!!" en iets in de trant van '10 snoepjes en drie giftig bla bla bla"..
Snap ik allemaal prima, maar om dat foto's te gaan plaatsen van niet bestaande situaties en vanuit een hele slechte hoek genomen, zodat het lijkt alsof mensen bij elkaar op schoot zitten, vind ik ook weer wat ver gaan...

Normaal staat, met een zonnetje, de weg naar Scheveningen helemaal vast. Nu was dat niet zo. Zelfde als de bus en tramlijnen die die kant op gaan, die waren gisteren helemaal leeg. Ik denk dat de meerderheid zich er wel aan houdt. En als ze een wandelingetje gaan maken, dat ze afstand hebben.

Ik was gisteren zelf boodschappen aan het doen, en in de Jumbo met paadjes van max 1,5 meter waar het personeel ook nog een meter af had gezet, werd het wel een soort hindernisbaan om afstand te houden :') Maar de meeste mensen (en er waren niet veel mensen binnen gelukkig) probeerden dat echt.. :j

Zelf werd ik helemaal kriegel van berichten van mensen die midden in een bos wonen, met een groot eigen terrein die op FB met een vinger wijzen en roepen "blijf binnen!" en de FB plaatjes "wel klappen voor zorg en vervolgens naar het park gaan...etc"..
Ik heb geklapt voor de zorg, en ben niet naar een park gegaan. Ik weet dat ik het me dan niet aan moet trekken, maar die generaliserende beschuldigingen vind ik ook niet heel chique... Mijn gevoel (en wat ik zie in een druk stukje randstad) is dat de meeste mensen er heel oke mee omgaan gelukkig :j

En we zitten nog niet in die zogenaamde "lockdown" (heerlijk engels woord weer..), we mogen nog, met afstand, naar buiten.... :j

Ikea is volgens mij inderdaad dicht (maar wel fijn blijven roepen dat IEDEREEN NAAR IKEA GAAT!!!.. hou vol hoor, de positiviteit! :j ) en bij de Gamma DH waar je normaal over hoofden kan lopen stonden een stuk of 20 autos, en dat is voor dat filliaal niet veel... dus binnen zal er ruimte zat geweest zijn..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:19

Ik verwacht strengere maatregelen. Maak me wel zorgen om wat dat voor ons persoonlijk kan gaan betekenen. Dochter is enig kind, heeft zich nu nog wel kunnen vermaken met voor op straat buiten spelen. Wat als dat straks niet meer mag? Hoe gaan we haar die weken bezig houden? En naar stal? Mogen we wel nog steeds naar ons paard gaan straks? Die kun je ook niet van de ene op de andere dag zomaar stil zetten. Ik snap dat dit in het licht van het grotere plaatje misschien kleinere issues zijn. Maar dat is wel wat me veel bezig houdt de laatste dagen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:20

tiwi1969 schreef:
raket schreef:

Dit dacht ik ook al, vind hem sowieso een mediageil mannetje...

Dat kan ook via Skype.